Премини към съдържание
Моля всички потребители да си сменят паролите поради спам във форума!

Моля компетентните електричари да споделят


Препоръчано мнение

  • Admin

Проблема е следния:

На Галант 2.0 при включени всички консумативи на колата, напрежението пада около 11 волта.

На 2.5 двигателя няма промяна при същите включени (климатик, дълги, нагреватели и т.н.).

 

Не ми се вярва японците да са направили това.

Излиза че когато е натоварена колата, всичко отива в акумулатора.

Ами ако отворя вратата или имам допълнителна консумация на касетофон или каравана тогава какво става?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Да доуточня Светльо, понеже днес и аз участвах в измерването:

 

- Масата минус акумулатор - двигател & двигател - алтернатор - перфектна .

- Връзката плюсов кабел на алтернатора - +акумулатор - перфектна.

- Напрежение на акумулатора при неработещ мотор - 12.8 волта - перфектно, акумулатора е AC Dеlco на 2-3 години.

- След стартиране на двигателя, напрежението на клемите на акумулатора е 14.2 волта.

- При пускане на каква да е комбинация от консуматори без климатроник, напрежението пада малко в първия момент и след това се стабилизира на 14.2 волта (това е нормално)

- В момента в който зацепи вентилатора (заради пуснат климатик или заради загрял мотор) и няма други пуснати консуматори, напрежението на клемите си пада до около 13.8 волта, но се стабилизира там. Пуснем ли обаче в момента на работеща перка още нещо сериозно, като например фаровете - пада под 12.8 волта (т.е. започваме да дърпаме от акумулатора)

- Ако след това спрем климатика и всичко останало, съответно перката спре, напрежението на клемите НЕ СЕ възстановява на 14.2 ами си остава под 13 волта, независимо че са спрени всички консуматори.

- Ако се подаде газ над 1500 оборота, напрежението се вдига до 14.2 волта и се стабилизира там. Пусне ли се газта обаче (празен ход) отново пада под 13 волта. И така докато не бъде загасен мотора и стартиран пак. Т.е. веднъж падне ли до под 13 волта на празен ход, си седи там (на празен ход) по някаква причина.

- Мерихме на моя Галант при същия сценарии, напрежението на клемите не мърда от 13.9 независимо какво се включва, изключва и т.н.

- Алтернатора е (уж) рециклиран, макар че не ми е ясно какво точно са му правили, дали само блока с четките/реле регулатора или са шлайфали и вала etc.

 

:icon_bye:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • Admin

Ето какво е сменено. Реле регулатора.

 

http://www.picvalley.net/u/2270/197036231116510198421366651757Fb7AjcvUmJDnaHSCaIm8.JPG

 

Миро, какво пише в сервизното ръководство?

Само да поправя Любо. Акумулатора е AC Dеlco и на 2-3 месеца.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Статорна намотка или диоден блок......Светльо взимай един генератор втора употреба (струва по-малко от това реле дето са ти сменили) и си готов.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • Admin

Статорна намотка или диоден блок......Светльо взимай един генератор втора употреба (струва по-малко от това реле дето са ти сменили) и си готов.

 

То лесно да взема, ама ако не е от това, а от лоша връзка, както ми каза днес, какво правя? :icon_hmm:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

...В момента в който зацепи вентилатора (заради пуснат климатик или заради загрял мотор) и няма други пуснати консуматори, напрежението на клемите си пада до около 13.8 волта, но се стабилизира там. Пуснем ли обаче в момента на работеща перка още нещо сериозно, като например фаровете - пада под 12.8 волта (т.е. започваме да дърпаме от акумулатора)

- Ако след това спрем климатика и всичко останало, съответно перката спре, напрежението на клемите НЕ СЕ възстановява на 14.2 ами си остава под 13 волта, независимо че са спрени всички консуматори.

- Ако се подаде газ над 1500 оборота, напрежението се вдига до 14.2 волта и се стабилизира там. Пусне ли се газта обаче (празен ход) отново пада под 13 волта. И така докато не бъде загасен мотора и стартиран пак. Т.е. веднъж падне ли до под 13 волта на празен ход, си седи там (на празен ход) по някаква причина.

 

Ако консуматорите са "дърпали" от акумулатора, после тази енергия трябва да бъде възстановена. А акумулатора е доста голям консуматор. На 800 оборота генератора не дава достатъчно ток и ще зареди бавно. Опитайте 10 минуте на 1500-2000 оборота. Вържете един волтметър и го следете при нормално каране.

 

Разликата в поведението при двата автомобила може да се дължи на различна мощност на алтернаторите

 

А може и да е реле-регулатора, но не се държи така по принцип.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Алтернатора аз го правих, т.е. дадох го на алтераторджия проверен с годините........резултата след ремонта е същия,обаче, как замерваме ток и пада на напрежението?

пускаме всичко или почти всичко ,което работи на ток........т.е. фарове къси и дълги,нагреватели на стъклото и огледалата, парно ,перка на парното на макс,и климатика........в този случай се получава пад на напрежението от 2,2.5 волта и алтернатора не зарежда акумулатора при празен ход на мотора ,който е 750 об./мин......Знаем че на различните модификации Галанти има и различни алтернатори по сила на ток, обикноженно са 75А, 90А, 100А, 120А..........на ЕА5А или Елеганс,Спорт и т.н. се слага най мощния алтернатор.......при него ситуациата е 90 А алтернатор,който при жкл. толкова вкл.консуматори, той не може да зареди акумулатора .......Днес пробжах и на друг Галант ЕА2А и той по сьщия начин............

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Светльо, имаш една връзка (на болт) на алтернатора която може да ти прави бела. АКо си сменял реле регулатора остава както каза адаша или диоден блок или намотка/и накъсо (аз залагам на това).

Моя алтернатор (на 4G63) и на 800 оборота не не мърда напрежението при всички консуматори включени - 14.1В, преди месец мерих неколкократно поради съмнения за незареждане. Оказа се заминал акумулатор нов от Миро реши проблема ;)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • Admin

Алтернатора аз го правих, т.е. дадох го на алтераторджия проверен с годините........резултата след ремонта е същия,обаче, как замерваме ток и пада на напрежението?

пускаме всичко или почти всичко ,което работи на ток........т.е. фарове къси и дълги,нагреватели на стъклото и огледалата, парно ,перка на парното на макс,и климатика........в този случай се получава пад на напрежението от 2,2.5 волта и алтернатора не зарежда акумулатора при празен ход на мотора ,който е 750 об./мин......Знаем че на различните модификации Галанти има и различни алтернатори по сила на ток, обикноженно са 75А, 90А, 100А, 120А..........на ЕА5А или Елеганс,Спорт и т.н. се слага най мощния алтернатор.......при него ситуациата е 90 А алтернатор,който при жкл. толкова вкл.консуматори, той не може да зареди акумулатора .......Днес пробжах и на друг Галант ЕА2А и той по сьщия начин............

 

Точно това питах горе Миро колко Ампера е на А2А? Тогава на GDI на 600 оборота какво става?

Не ми се вярва, че като се включат всички консуматори трябва да пада около 11 Волта и това е нормално, защото имало и друг Галант, който така работи.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Точно това питах горе Миро колко Ампера е на А2А? Тогава на GDI на 600 оборота какво става?

Не ми се вярва, че като се включат всички консуматори трябва да пада около 11 Волта и това е нормално, защото имало и друг Галант, който така работи.

Не е 11, а 11.8 .........за другото, и на мен не ми се вярва ,но това установих днес ,че има и друг такъв ,който работи по същия начин,но не съм казвал че така трябва да работи, а още повече - малко по късно установих че след като падне толкова напрежението , то след това не се възтановява......което днес не ми стигна времето да разбера защо и от къде идва този проблем.........всеки дава предположения, но те трябва да бъдат проверени и отсеяни..........

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • Admin

Останах с впечатлението, че така трябва да работи или грешно съм разбрал. Сега поне се разбра, че и другия Галант не трябва да е така, а не че и двата са наред. :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Светльо искаш ли да ти пусна едно динамо за проба ?

 

( поне да елиминираме проблема алтернатор ) и да се търси ако има проблем другаде.

Редактирано от alex2511
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

То лесно да взема, ама ако не е от това, а от лоша връзка, както ми каза днес, какво правя? :icon_hmm:

Ако е от лоша връзка, ще имаш после 2 работещи динама ..:D

Вземай от Сашо динамото което ти предлага, сменяй го и нещата сигурно ще се оправят .. Ако не се оправят, сменяй галанта ..:lol:

Същият случай го имах и аз преди години с моя галант и показваше същите заветни 11.8 волта напрежение .. Два пъти отварях генератора и мерих, всичко точно, диоди здрави, четки колкото искаш, пък ток няма ..:huh:

На края взе да се срива и акумулатора и си взех друго динамо и нещата заспаха в диапазона 14.2 - 13.8 волта и си живна и акумулатора ..:)

Вече и Японците не са това което бяха, :P научиха се и те да правят ментета (влияние на околната среда) .

А на времето какви Японци имаше, при подобен провал си правеха направо харакири ..:D

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • Admin

Светльо искаш ли да ти пусна едно динамо за проба ?

 

( поне да елиминираме проблема алтернатор ) и да се търси ако има проблем другаде.

 

Да Алекс, прати ми. :icon_thumbup:

 

Същият случай го имах и аз преди години с моя галант и показваше същите заветни 11.8 волта напрежение .. Два пъти отварях генератора и мерих, всичко точно, диоди здрави, четки колкото искаш, пък ток няма ..:huh:

На края взе да се срива и акумулатора и си взех друго динамо и нещата заспаха в диапазона 14.2 - 13.8 волта и си живна и акумулатора ..:)

 

И не се разбра какво му е на алтернатора?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Имам едно питане, което не е компетентно мнение по темата, но живо ме вълнува - регулаторът на напрежението вграден в алтернатора ли е или е отделно заврян някъде?

Този диоден блок колко диода има - 10, 14,..., 20? Дали всички са прегледани?

Добре е да се прегледат силовите клеми и да се проверят проводниците. Една лоша връзка е нужна за да се оплескат нещата.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Е супер значи от приказките в тази тема ако се разбере какво е.....после ще оправиш и другия Галант

.........нали,и после Каризма, и после Спейс стар .........те всичките са с прецакани алтернатори......

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

 

 

 

 

И не се разбра какво му е на алтернатора?

Така и не му направих аутопсия, след като си взех друг за 30 лв..:icon_dance:

Ама и двата пъти като го отварях съм мерил и ротора и статора за скъсяване, няма .. Диодите също здрави и не щеше да зарежда като хората ..:)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Да споделя и аз....за един стар ''Магнет марели''.И той си има плочка,има си блокче с четки...обаче....не зарежда добре....това преди 15г :icon_doh: ,та в плочката...залети малки маломощни диодчета,не се виждат,само изводите...мериш...здрави....да ама не...се оказа....рязане със секачките на това цялото нещо,запояване на нови 3броя....по подходящия начин...дори не ги запечатах със силикон,така и не се наложи да го свалям пак...още работи!Дали няма и тук някъде подобни...1 диод да изгори....1 фаза по малко....иначе мериш....и са здрави..Само споделям,знам ли... :icon_hmm:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Точно така, едно е да се мери с мултицета диода на 1мА, друго е да се натовари, не се знае под ток как се държи. Доста често ми се е случвало - на мерене ОК, обаче в схемата не работи.

Намотка на късо е трудно да се хване, особенно ако е между 1-2 витки. Омически няма как, имам уред който мери по друг начин - пуска единичен импулс и следи как затихва резонанса - ако има намотка накъсо резонанса е с малко колебания. Ама и с него трудно се локализира :(

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • Admin

Така и не му направих аутопсия, след като си взех друг за 30 лв..:icon_dance:

Ама и двата пъти като го отварях съм мерил и ротора и статора за скъсяване, няма .. Диодите също здрави и не щеше да зарежда като хората ..:)

 

Така се получи и в моя случай.

Смениха го целия.

Обаче много любопитно, че мерихме на друг Галант и на Каризма GDI с включени всички консуматори и тока пада на 12,1 - 12,3 Волта.

Значи какво сега излиза, че ако са включени всички консуматори се натоварва акумулатора сериозно.

Ако на някой му се занимава, моля да измери и на други Мицубиши-та. Любопитно ми е. А темата се оказа доста поучителна.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Така се получи и в моя случай.

Смениха го целия.

Обаче много любопитно, че мерихме на друг Галант и на Каризма GDI с включени всички консуматори и тока пада на 12,1 - 12,3 Волта.

Значи какво сега излиза, че ако са включени всички консуматори се натоварва акумулатора сериозно.

Ако на някой му се занимава, моля да измери и на други Мицубиши-та. Любопитно ми е. А темата се оказа доста поучителна.

 

Добре, че не му пострада авторитетът на някой, на косъм беше...

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • Admin

Добре, че не му пострада авторитетът на някой, на косъм беше...

 

То вътре са доста компоненти, едва ли може да се вини човека, който ремонтира алтернатори.

Той просто го подмени, след като проблема остана.

Ще видим как ще работи.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...