Премини към съдържание
Моля всички потребители да си сменят паролите поради спам във форума!

Газов инжекцион на Галант


CBeTHaX

Препоръчано мнение

..Колата харчи около 10/газ, но излиза че и 1-2л/100 бензин за подгряване заминават...

..а това също не го включвате в сметката незнайно защо...

Заминават, да. Лесна сметка - в другият случай щяха да заминат 1-2л/100 бензин за подгряване и 9/бензин харч.

И грубото уравнението става 2х2,5 + 10х1,40 >=<? 2х2,5 + 9х2,50

Тук вече трябва да включиш в сметката смяна на филтри по уредбата, евентуални ремонти по газовата и заради нея, не малка инвестиция за самата ГИ, покарване от време на време на бензин, за да се избегне запушването на дюзи... разходи от този сорт. И в зависимост от това колко изминаваш на месец/година ще прецениш, за теб самият, дали си струва. Средно интелигентен мъж може да ги направи тези сметки, без някой друг да му дава наклон. А вече дали ги правят и как изкарват ситуацията пред другите... си зависи от човека, знаеш.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 342
  • Създадена
  • Отговор:

Най-активни потребители в тази тема

Най-активни потребители в тази тема

Средно интелигентен мъж може да ги направи тези сметки, без някой друг да му дава наклон. А вече дали ги правят и как изкарват ситуацията пред другите... си зависи от човека, знаеш.

 

Това всъщност исках да кажа и аз. Понеже съм сигурен че доста хора не ги правят тези сметки по този начин и смятат само 2.50>>1.40.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Това всъщност исках да кажа и аз. Понеже съм сигурен че доста хора не ги правят тези сметки по този начин и смятат само 2.50>>1.40.

 

Ами същото твърдя и аз, даже има и сайтове, които заместват твоята екселска таблица и сумират разходите по колата, включително тези за гориво, поддръжка, ремонти и прочее. И с тяхна помощ и при елементарна дисциплина за съхраняване на платежните документи и по възможност пълнене догоре, се получа чудесна идея за разхода на гориво, към който ВИНАГИ се добавят между 1,5 и 3 литра бензин на 100 км. разход, което малко увеличава цената на километър пробег. Иначе, ако питаш газифицираните, даже филтърът не се сменял по- често при експлоатация на газ, камо ли проблеми с дюзи и запалителна система:icon_thumbup:

Иначе за сравнението с бензин няма дума. На газ е по-евтино. А митовете за това как се прецаквала колата са съзнателно поддържани от петролните компании, защото печелят повече от бензин, отколкото от пропан-бутан.

Редактирано от SLX
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Да кажа и аз (не съм писал в тази тема :)): Съгласен съм с колегите по-горе. Общата представа "караме двойно по-евтино" е много погрешна. Тук трябва да разграничим три типа хора: 1. които навъртата малко км, предимно градско; 2. които карат много (таксиджии, транспортьори, търговци и др.); 3. които са изкормили бензиновата система и непрестанно човъркат по колата (газаджии, ентусиасти и др.)

За 1 - сметките им най-малко излизат (за двойно по-малкия разход). Понеже докато тръгнат и спрат, съответно колата докато загрее (а докато загрее, харчи 20/100, особено зимата) и обърне на газ... те са си вкъщи.

За 2 - сметките им излизат горе-долу...

За 3 - сметките им също излизат, понеже те не ползват бензин. Стават сутрин, включват чайника, наточват две шишета вряла вода и попарват изпарителя... После смело въртят 10-20 оборота на стартер и се надяват да запалят звяра... карат само на газ. Докато загрее, разхода е 15/100 (което е същото и на бензин), после се нормализира около 10/100. Което им се види страшно много, затова почват да въртят кранчета и да слагат разни магнити. Евентуално успяват да го свалят на 9/100. И тогава горделиво могат да заявят "моя Гоуф вози без пари!"

ПП: Аз съм от първите, моят газаджия май е от третите :). Признавам му - тоя Гоуф не го е спрял :D

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Малко по темата - отказах се от газово, направих си равносметка и парите които ще дам ще си ги избия след 3-4 години някъде.

 

%7Bstyle_images_url%7D/offtop.gif
Никога няма да се съгласи която и да е от двете страни за това кое гориво е по-добро. Намалените разходи с газово са зависими от 1 милион фактора и в крайна сметка си остава лично решение дали искаш да си сложиш или не.
Редактирано от CBeTHaX
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Аз пък мисля, че такива бензинопиици като галантите задължително трябва да се подкарат на газ, независимо колко литра бензин ще изразходват покрай пропан-бутана.

Разбирам да харчи 5-6/100 да се чуди някой да слага ли газ, да не слага ли. А то е о`две... поне.

Парите от вложението ще се върнат и колкото повече се кара и то на дълъг път, толкова по-скоро ще е това. Ако седи в гаража или пред блока и в седмицата се пали 1-2 пъти да се иде за вестник от будката на две преки, нема смисъл ... Или пък се продаде преди врътване на едни 10 000 на газ.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Аз пък мисля, че такива бензинопиици като галантите задължително трябва да се подкарат на газ, независимо колко литра бензин ще изразходват покрай пропан-бутана.

Разбирам да харчи 5-6/100 да се чуди някой да слага ли газ, да не слага ли. А то е о`две... поне.

Парите от вложението ще се върнат и колкото повече се кара и то на дълъг път, толкова по-скоро ще е това. Ако седи в гаража или пред блока и в седмицата се пали 1-2 пъти да се иде за вестник от будката на две преки, нема смисъл ... Или пък се продаде преди врътване на едни 10 000 на газ.

 

Аз не ходя с моята на работа (на 5 минути пеша ми е), магазина е на 10 минути пеша, приятелката ми живее също на 5 минути пеша; ако ще излизам вечер не взимам колата, защото обикновено има намесен алкохол, пътувам до Добрич 2-3 пъти в годината. Почнах да я ползвам за подвижно парно зимата (за да не мръзна до магазина или докато чакам приятелката ми), и от време на време (разбирай 7-8 пъти в месеца) я използвам за по-далечни разстояния (между 5 и 10км).

Няма по-идеална кола от Галанта за такъв тип употреба, аз ѝ ръгам силни музики, спортни гърнета и разни гъзарии и накрая да я кастрирам с едно газово просто не върви :D

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Аз не ходя с моята на работа (на 5 минути пеша ми е), магазина е на 10 минути пеша, приятелката ми живее също на 5 минути пеша; ако ще излизам вечер не взимам колата, защото обикновено има намесен алкохол, пътувам до Добрич 2-3 пъти в годината. Почнах да я ползвам за подвижно парно зимата (за да не мръзна до магазина или докато чакам приятелката ми), и от време на време (разбирай 7-8 пъти в месеца) я използвам за по-далечни разстояния (между 5 и 10км).

Няма по-идеална кола от Галанта за такъв тип употреба, аз ѝ ръгам силни музики, спортни гърнета и разни гъзарии и накрая да я кастрирам с едно газово просто не върви :D

При такава експлоатация няма смисъл от ГИ,не е рентабилно изобщо.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

И аз съм на 2 ракии, ама ти вчера сложи газ и вече раздаваш мнения. Замълчи по-добре до догодина най-малко, после пак пиши.. Например ква ти е била усреднено далаверата градско на къси разстояния :icon_bye:.

 

Съжалявам колега, явно има някаква заблуда тука!

Извинявам се на всички за дебата!

Управлявам МПС-та от '84 год досега, както източни, така и западни! Защо помисли, че това е първия ми автомобил с "газова уредба"? Факта е, че "боготворя" Галанта си и питам, и ще питам за всичко!

Не е спам, не е реклама: последният ми Renault 21 (1.7i, 92 год), ме возеше от София до Кавала и обратно с разход 7.5 л/100 клм газ при съвсем елементарна ГУ. Какъв е проблема да споделям констатираното от "вчерашната ми ГУ"?

За "далаверата": за сега я няма, ама нали все пак има надежда!

А, относно 2-те ракии, не смятам, че тука и така може да се коментира! Допускам, че сме били в една компания без да се познаваме!

 

И, нали истината се ражда в спора!

Съжалявам!

 

Здраве, късмет и успехи!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Не е спам, не е реклама: последният ми Renault 21 (1.7i, 92 год), ме возеше от София до Кавала и обратно с разход 7.5 л/100 клм газ при съвсем елементарна ГУ.

Хихи, напомня ми за моето Ренде ,имах същото и то на газ от Холандия, с изключение на АГУ-то ,което наистина беше много добро , друго всичко смених........и подкрепям че харчеше малко......но на последния си Галант имах LPi АГу, което беше уникално........ :icon_rock:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Хихи, напомня ми за моето Ренде ,имах същото ...и подкрепям че харчеше малко...:

 

Ама Ренде, все пак!

Пламене, аз искам да знам какво да очаквам сега! Разходи винаги има и ще има! И проблеми, също! Но, колко и какви?

И не съжалявам, защото за решението ми никой не е повлиял!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ама Ренде, все пак!

Пламене, аз искам да знам какво да очаквам сега! Разходи винаги има и ще има! И проблеми, също! Но, колко и какви?

И не съжалявам, защото за решението ми никой не е повлиял!

Абе кво да очакваш, скъсани маховици, запушени дюзи и т.н........... :lol: :lol:

Сега сериозно.....

По принцип минаването на газ е "плавно"..т.е. в началото няма да усетиш никаква разлика, ще харчи почти колкото на бензин ,но в пари - 2 пъти по евтино........но,тук е момента да поясня - тогаава пък ще се отпуснеш и ще почнеш да навърташ доста повече км от клкото на бензин.........това е факт, който при мен взе застрашителни размери...... B) :D Постепенно ще забележиш че сутрин като е студено, може би ще ти тресе мотора, и ще глъхне при подаване на газ, това се дължи от позапушените дюзи,които при правилно експоатиране на мотора може и да не се запушат.......

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Абе кво да очакваш, скъсани маховици, запушени дюзи и т.н........... :lol: :lol:

Сега сериозно.....

По принцип минаването на газ е "плавно"..т.е. в началото няма да усетиш никаква разлика, ще харчи почти колкото на бензин ,но в пари - 2 пъти по евтино........но,тук е момента да поясня - тогаава пък ще се отпуснеш и ще почнеш да навърташ доста повече км от клкото на бензин.........това е факт, който при мен взе застрашителни размери...... B) :D Постепенно ще забележиш че сутрин като е студено, може би ще ти тресе мотора, и ще глъхне при подаване на газ, това се дължи от позапушените дюзи,които при правилно експоатиране на мотора може и да не се запушат.......

 

Поради тази причина,смятам да приложа терапията с издухването на едни 20-тина литра 100 октанов бензин от ЕКО-то,пък ако не подейства-имам в коя ултразвукова вана да ги сложа :yes3:.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Поради тази причина,смятам да приложа терапията с издухването на едни 20-тина литра 100 октанов бензин от ЕКО-то,пък ако не подейства-имам в коя ултразвукова вана да ги сложа :yes3:.

 

Само бензин няма да подейства, но ако добавиш и някаква добавка за почистване на дюзите, няма да има нужда от ултразвук (лично проверено на служебната).

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Всичко що е добавка и се налива през резервоара, е прекалено голям риск според мен. Не знам имаш ли си на идея, какви боклуци има на дъното на резервоара и във филтъра и като налееш някаква почистваща"магия" и след това се почва,въй въй,въй и цъкане с език като махленска клюкарка. И аз експериментирам и тормозя,но както си написал само служебните коли,служебната кола-най-хубавата кола :icon_thumbup:.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Само бензин няма да подейства, но ако добавиш и някаква добавка за почистване на дюзите, няма да има нужда от ултразвук (лично проверено на служебната).

В зависимост от стeпeнта на запушванe на дюзитe има чeтири варианта за рeшeниe на проблeма:

1. Каранe само на бeнзин около 100км

2. Каранe на бeнзин с добавка (аз използвам Red-ex и съм доволeн от рeзултата) пак около 100км

3. Свалянe на дюзитe и чистeнe на ултразвук

4. Смяна на дюзитe с нови

 

Това го сподeлям от личeн опит (над 1 000 000км) каранe на пропан-бутан или мeтан.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Всичко що е добавка и се налива през резервоара, е прекалено голям риск според мен. Не знам имаш ли си на идея, какви боклуци има на дъното на резервоара и във филтъра и като налееш някаква почистваща"магия" и след това се почва,въй въй,въй и цъкане с език като махленска клюкарка. И аз експериментирам и тормозя,но както си написал само служебните коли,служебната кола-най-хубавата кола :icon_thumbup:.

Относно добавкитe нe съм съвсeм съгласeн, аз профилактично сипвам от врeмe на врeмe и нямям никакви ядовe. Има обачe eдна разлика - моята кошница я карам от нова (става въпрос за таксито) и съотвeтно от нова и сипвам въпроснитe добавки, коeто можe да e прeдпоставка да нe са сe образували всeвъзможни отлагания в систeмата... По въпроса за служeбната кола съм на 100% съгласeн ( :icon_thumbup:

Редактирано от casper13
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ако имах газ на личната кола и се запушат дюзите бих ползвал именно добавка. На служебната слагах вече два пъти концентрат някакъв на редекс - 50мл шот за един резервоар. Досега не съм имал проблем.

Странно е, че винаги карам на бензин до поне 70гр., т.е всеки ден по 3-5км и пак се запушват дюзите.

Сега мисля при всяко сипване на бензин да слагам и добавка (не защото е служебна :) )

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ако имах газ на личната кола и се запушат дюзите бих ползвал именно добавка. На служебната слагах вече два пъти концентрат някакъв на редекс - 50мл шот за един резервоар. Досега не съм имал проблем.

Странно е, че винаги карам на бензин до поне 70гр., т.е всеки ден по 3-5км и пак се запушват дюзите.

Сега мисля при всяко сипване на бензин да слагам и добавка (не защото е служебна :) )

Това зависи и от конкретния автомобил и мотор, примерно при мен на едната кола няма никакъв проблем , при другата усещам че докато прехвърли на газ, глъхне малко мотора, а на тази кола АГУ-то й е доста по ново и съответно по малко км. са минати на газ........

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Всичко що е добавка и се налива през резервоара, е прекалено голям риск според мен. Не знам имаш ли си на идея, какви боклуци има на дъното на резервоара и във филтъра и като налееш някаква почистваща"магия" и след това се почва,въй въй,въй и цъкане с език като махленска клюкарка. ...

 

Съгласен съм и те подкрепям!

Всеки има право на мнение и коментар от своя опит!

Преди години "специалисти" ми препоръчаха дори "нитротулол" за добавка в бензина - повишавал октановия индекс, прочиствал, продухвал, успокоявал, "дрън та брън", и т.н. На практика, не усетих чак такива способности, но трябваше да пробвам!

 

Сега, за много от т.нар. "купешки добавки" не искам и да чувам, НО една такава добавка "РЕСУРС" за маслото в двигателя ме доведе до ремонт на двигателя! Имам и свидетели във форума за този "неприятен случай"!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Моята кола също е на газ.Започна сутрин да пали трудно,даже от 2-3 старт което ме изненада,защото колата няма грешка.Сложих бензин от OMV 98+ качих се на магистралата Карнобат и 100 километра стъпка яко със 140 в час в едната посока 50 км да се уверя че няма полиция,обратно 220-240 голям кеф.Сега колата си пали без проблем ,няма тресене сутрин на студен агрегат.Само не знам колко често трябва да се прави тази процедура,може би е различно за всяка кола.Когато започне пак да се запушват дюзите,тоест да не пали,глъхне ще споделя колеги.

 

 

Поздрави:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Моята кола също е на газ.Започна сутрин да пали трудно,даже от 2-3 старт което ме изненада,защото колата няма грешка.Сложих бензин от OMV 98+ качих се на магистралата Карнобат и 100 километра стъпка яко със 140 в час в едната посока 50 км да се уверя че няма полиция,обратно 220-240 голям кеф.Сега колата си пали без проблем ,няма тресене сутрин на студен агрегат.Само не знам колко често трябва да се прави тази процедура,може би е различно за всяка кола.Когато започне пак да се запушват дюзите,тоест да не пали,глъхне ще споделя колеги.

 

 

Поздрави:

 

Малко рискова ми се струва тая процедура, но ти си знаеш. Галантите вярно ги лепят 240 км/ч, ама далеч не са безопасни на такава скорост.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Искам и аз да се включа в темата...

Та всички говорите има ли смисъл да се слага газова ако ходим с колата само до магазина..

А да сте се събуждали сутринта и след поглеждане през прозореца , виждайки колко е хубаво времето , знаейки че вие и любимия човек почива не ви ли се приисква да запалите колата и да се разходите из блиските по-забележителни месности... минавайки през там ..., там ... , там.. защо не и там .. но колата ви е на бензин .. правите си сметката .. мм примерно маршрута ви излиза 200 километра (нещо напълно нормално за една дневна разходка а не както повечето биха казали "Ке се утрепиш от път бря") и ви става ясно .. казвате си ок става .. тръгвате .. зареждате и поглеждате цената на газ.. и си казвате бре.. за същите пари може да отида както на избрания маршрут така и на местата които съм изтрил поради липсата на финанси за гориво.. на мен ми се е случвало многократно...

А да се е налагало да се ръчкате 5 човека в някоя малка калинка на някои "авер" (от Бургас съм затова използвам този израз) защото неговата кола е малолитражка на газ и харчи малко... и в същия момент когато за първи път осещате неудобството влизайки в колата му да се сетите как сте се тупали в гърдите на заведение пред приятели и сте казвали "Взех си Галанта защото е с 5 врати и е удобен за дълъг път" ... 100 % сте имали такива ситуации или подобни и то не еднократно .. НАЛИ ?

Относно ГИ не съм съгласен с цената им.. прекалено висока е..

Примерно Лоренцо Ланди :

За тях знам че взимат информация от бензиновите дюзи колко милисекунди впръскват и майстора гледайки данните на ламбда сондата и температурните датчици настройва ръчно колко да е корекцията в времето на дюзите на газовото в оборотите.. а компа на Ландито е вързан към някои датчици само и единствено за да може да види данните в реално време когато се закачи лаптопа към него ... всичко което прави то е корекция на времето на дюзите съпоставена изцяло от настройката на майстора а не на датчици и т.н.

Относно бензиновите дюзи :

Да запушват се защото когато колата работи на газ те спират своето впръскване на гориво.. челото на дюзите на повечето коли е вкарано в смукателните колектори които един вид се използват за охлаждане на мотора (това малцина хора го знаят) от там следва че там е топличко , а когато не минава бензин с температура близка до околната (да не казвам околна) да речем средна стойност 18-20 градуса , няма какво да я охлажда и тя прегрява.. от там нататък се сещате какво става .. а относно ултразвука .. еми няма по-вредно нещо от него за една дюза ..

В момента се занимавам с разработване на импулсен модулатор който да впръсква по малко бензин през определен период от време за да не прегряват дюзите ... но това си го правя за моята кола.. която все още няма газово..

 

Някъде назад в темата прочетох че двигателя когато работел на газ не се "чупи" по-бързо от на бензин и това било измислица на петролните компаниии :

Еми няма как да се съглася... газта е сухо гориво ... впръсквайки се през смукателите (ако колата не е ГДИ) тя изсушава още повече макар и суките части на двигателя (нали знаете че единственото неомаслявано място където има триене в двигателите ни е клапан-водач освен ако не ви изтърват гумичките) в бензина има съставка която подобрява мазането ... отделно клапана потъва в леглото си адски много когато колата се кара на газ и живота му е много съкратен

Друго което ме притеснява когато се кара на газ:

Автомобилните инженери са хвърлили маса пари за изчисляването и създаването на уреди като мап сензор , дебитомер (новите дебитомери работят с платинена жичка която се нагрява от ток който минава през нея .. въпросната жичка се намира във въздуховода и когато от там минава поток въздух тя се охлажда .. пропуска повече ток ,компа на колата вижда това и прави изчисления колко и как да впръска...) айде донякъде ГИ ще работи коректно .. но моля ви се тези газови инсталации с врътките са "уляля" и като чуя някои да казва "ДАА моето Колтче гори бензин 10 но на газ ми гори 8" ми брат ти с толкова обеднена смес имаш много по-високотемпературни режими в цилиндрите, много повече детонации и до де си се осетил ще отвориш мотора и ако успееш да видиш сегментите колко са сини преди да са се стопили ще си късметлия..

Мога да пиша още доста по темата но спор няма Добре настроен ГИ е много по-добре от каране на бензин .. та било и то за 10 километра на ден .. утре ще се оправи времето и ще ви се прииска да скокнете до моето градче ... дано не сте зависим от авера с Голфа на газ, че щял да взима отпуска идната седмица...

Затова ако слагате Газова на колата си не искайте прекалено много от нея и си повтаряйте израза "Икономията е майка на мизерията" аз ще го допълня за конкретния случай "Прекалената икономия е майка на мизерията"

Редактирано от SlowDead
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Сега,аз да ти споделя за Ланди Ренцо-то (Лоренцо Ланди :icon_clap:),ако се ползват датчиците само за гледане,това я прави прекалено евтина и стара като технология,газова уредба,затова има газов компютър,за да може да реагира на промените на датчиците и да се "учи" и коригира сам,а не да ходиш при бай Пешо газаджията всеки път,като не работи нещо добре колата.

Другото дето си се сетил за пускането на бензин,го имат като опция някой инжекциони,така че май откриваш топлата вода,без да се обиждаш.

За проблема с мазането има сега едни омаслители за клапани на коли с газови уредби,гледам около 150 лева се въртят цените.

И да прав си,винаги е по-добре да караш по-евтино, отколкото да се вреш в омразните немски кочини,само щото били на газ и щяло да е по-евтино. Затова си сложих и аз газова,за да не си гледам само колата в гаража,нищо че въртях много градско преди.

Така че,слагай си газова и не му мисли,само да не е някоя еФтина като "любимата" ми марка Фобос,че пак ще има теми,колко било лошо да се слагат инжекциони.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Момци, моето возило влезе днес за монтаж на ГИ. Ще споделя по - после за какво става въпрос и аз :icon_thumbup:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Създаване...