Премини към съдържание
Моля всички потребители да си сменят паролите поради спам във форума!

ВАЖНО! Какво трябва да гледаме преди да си купим 20-тина годишен ECLIPSE 1G


Препоръчано мнение

Здравейте колеги,понеже наскоро гледам пак почнаха джамбазите да внасят старички Еклипси,реших да напиша всичко познато ми за този автомобил какво може да има нередно в него и как да минем с най-малкото зло.Общо взето колата е много здрава като купе ходова част и двигател,но дребните неща,някой път са способни да откажат почти всеки от любимият автомобил (изпитано лично).Та ето и описание на познатите проблеми:

 

1. Познатата болка с компютъра и стъпковото моторче:

Винаги когато купувате Еклипс искайте колата да не е палена,ако отидете да я гледате и мотора е топъл отидете на следващия ден.Проблема се вижда най-явно при студен мотор,колата трябва да запали лесно и да вдигне стабилни 1600-1800 оборота,които до загряването и трябва да падат плавно без прекъсвания до 850-900 оборота.В никакъв случай колата не трябва с първото палене да заковава около 1000 оборота и те да не мърат на никъде.Ако е така значи,имате проблем или с компютъра или с стъпковото моторче.Последствията са невъзможна работа на колата с климатик,гаснене по кръстовищата и ядове.Наложително е да се премерят намотките на стъпковото моторче и ако е здраво се отива на ремонт на компютър.Стъпково моторче можете да търсите по моргите, съвместимо е от следните модели автомобили : Colt GTI 1.6 16v , Galant GTI 2.0 16v ,Hyndai Sonata 2.0 16V , Hyndai Elantra 1.6 16v.

 

2 Скъсана шпилка на изпускателният колектор:

90% от Еклипсите и Галантите имат навика да късат най горната шпилка на изпускателният колектор от страната на скоростната кутия.Огледайте внимателно за наличието на омасляване на двигателя под нивото на капака на клапаните точно над колектора.Не е болка за умиране поправимо е но продухва гарнитурата на колектора възможно е и да е изкривен,ако е карано дълго време така.Вредният ефект от това е звук като на трактор и придърпване в ниските обороти.

 

3 Спукан изпускателен колектор:

Изпускателният колектор е направен от чугун и в следствие на не много правилно проектиране и кофти отливка има навика да се цепи.Това,може да се види като се махне ламатината над колектора с 3 болта и се откачи от нея Ламбда сондата.Колектора трябва да е ръждиво кафяв на цвят.Всяка промяна в цвета и тънки черни ивици по него са пукнатини.Отново не е болка за умиране, подлежи на ремонт.Последователността на ремонта трябва да е както слева.Намиране на нови гарнитури за двуцевката под колектора и между колектора и главата.Заваряване на чугун строго специфично е и става бавно но по добре потърсете някой,който го е правил и преди.ЗАБЕЛЕЖКА много вероятно е след заваряването колектора да се изметне.За да подсигурите това да не е проблем го занесете на шлайфист да челоса повърхността на колектора,която ляга на главата.

 

4 Тампони на двигателя:

Погледнете тампоните на двигателя дали са здрави , това при не обстоен преглед на кола трудно се забелязва,тъй като 2 от тампоните са скрити и се виждат само на канал.Това води до големи главоболия с откриването на нови тампони.Най трудно се намира , и най скъп е тампона от към ремъците на мотора около 100 лв. имаше някаква неизвестна марка която пак тругно се намира. Най лесното решение на този проблем е да намерите същия по диаметър и ширина тампон и да се избие стария на преса и да се набие новият.Ако сте решили да търсите по моргите става от Colt GTI 16.16v , Galant GTI 2.0 16v , Hyndai Sonata 2.0 16V , Hyndai Elantra 1.6 16v.

 

5 Карета:

Качете се в колата и искайте да направите пробно кръгче.Навийте пълен десен и с малко газ потеглете плавно, същото повторете на ляво. Не трябва да се чува остър тракащ звук при потеглянето тип трак трак трак.Това тракане би Ви коствало около 200-250 лева за качествени нови карета,които не създават проблеми.Смяната им също не е проста и лесна , но това вече е въпрос на избор дали ще го правите сами или ще ходите в сервиз.Внимавайте с това,какви карета ще ви даде магазинера има 2 модела с различен брой шлици.Еклипсовите карета нямат гривна за ABS гривната е на главината.

 

6 Амортисьори:

Основен проблем на Еклипсите са предните амортисьори,тъй като предницата на колата е доста тежка и ако не са сменяни е доста вероятно да е ваш ред да го направите.Можете да ги пробвате по следният начин.Отворете предния капак и застанете до бомбето на амортисьора отгоре, подпрете се на него с 2 ръце и рязко натиснете с всичка сила и пуснете веднага.Колата трябва да потъне и да се изправи без да се поклаща като кораб.Повторете това и от другата страна.Проблем за задните амортисьори засега не ми е известен.Имайте в предвид че цената на KYB GAS SHOCK с каквито оригинално е колата са около 150-70 лева за бройка.Смяната им отново е според избраното място.Карането на Еклипс с изпуснали амортисьори е доста опасно и може да доведе до спукано предно стъкло или дори катастрофа.

 

7 Купе:

Еклипсите по принцип нямат навик да гният,но все пак огледайте добре купето дали не е изгнило или пребоядисвано нещо по него.При огледа трябва да сте доста внимателни,защото много от тези автомобили са претърпяли поне по 1 челен сблъсък.Ламарините до колкото знам са поцинковани и всяка поява на ръжда някъде говори за след заводска обработка и боядисване на ламарините.

 

8 Съосност:

АКо имате възможността закарайте колата да и премерят диагоналите.Разликата в тях,ако има такава може да доведе до сериозно недозавиване на автомобила и трудност при паркиране.Може също да е породено от крив носач или стабилизираща щанга.Тук вече ви съветвам да не си избирате точно този звтомобил,защото поправката ако може да се направи такава би струвала никой не знае колко точно.

 

9 Мотор :

Еклипсите имат 3 вида мотори 1800 куб.см. 92 к.с ; 2000 куб.см. 150к.с. ; 2000 куб.см. Турбо 195-215 к.с. (според държавата за която е правен автомобила тези стойности може да варират).

Най-често разпространения двигател е 2000 куб.см. 150 к.с. , като максималната мошност при него се постига при 6750 об.мин. на коляновия вал.Това е мотора,който се среща в почти всички Еклипси от 1-во поколение в България и в Европа.На кратко и за мотора , запалете го и се заслушайте в работата му.Не трябва да се чува механично чукане при подаване на газ,мотора трябва да реагира много рязко и отчетливо при подаване на газ и да се форсирва без никакво замисляне.Ако чувате тракане на повдигачи и колата е нов внос веднага сменете маслото.Погледнете аспуха на всяка цена.В никакъв случай не трябва да е мокър или черен.Ако е черен Ви съветвам преди да купите колата да свалите свещите и да ги огледате!Ако са черни и мокри това говори за проблем с дебитомера и изключително висок разход на гориво 20-25л на 100 км.Тук ремонта е или късмет читав дебитомер 2-ра употреба или Балкан Стар,колкото и да мразя да споменавам тази фирма и Пословичната цена от около 1500 лева с ДДС, почти колкото колата.

 

10 Амортисьори на багажника:

На много от Еклипсите не им работят поради не малкото им години вече амортисьорите на багажника,не е болка за умиране но здрави трудно се намират или трябва да се побългаряват преправят от друго.Багажника е изключително тежък,заради стъклото над 20 кг и не се вдига никак лесно.

 

11 Година на производство:

Ако се чудите коя година е произведена колата има 2 варианта преди 1994 и фейслифт 1994-спиране от производство на модела.Годината на производство на автомобила е изписана на коланите от долната страна.Не слушайте джамбазите че колата е 1997-ма НЕ! няма и да бъде правена тогава.Моделите до 1994-та са най-разпространените,познават се по това,че капаците на фаровете им са цели и нямат пластмасови лайсни между фара и габарита.Моделите след 1994-та имат няколко екстри повече като погряване на огледалата и светлини за мъгла.

 

Внимавайте с покупката на такъв автомобил.Имайте предвид,че проблемите по този автомобил,не се оправят сами и автомобил с такава мошност не е за подценяване!Всяко занемаряване и необръщане на внимание към конкретният проблем в повечето случаи водят до скъпи ремонти за много пари или поредната кола за части.

 

Надявам се да съм бил полезен с споделеното,ако се сетя за друго ще го добавя в темата.

Редактирано от Владимир Гетов
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Браво!

Отдавна чаках някой да се сети да напише нещо подобно тъй като ми предстои закупуване на 1G .

Сигурен съм че има още какво да се добави , моля уважаемите съфорумци да се включат в темата

кой с каквото знае.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Незнам дали тука е мястото да попитам,но се пак какви са възможните проблеми ако не иска да се изфорсира веднага?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 1 година ...

Благодаря на Гетов за инфото.Супер помощ да не се натресе човек на сляпо и "омагьосан" от шармантен продавач,който ти продава самолет без пари,направо на загуба.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...