wonderwalker Публикувано 17 ноември 2012 Публикувано 17 ноември 2012 Общо взето всичко е в заглавието. Интересува ме карате ли с алуминиеви джанти през зимата, кривят ли се по лесно зимно време,има ли някави последици за окачване, спирачки и д.р. В БГ от край време знам и аз не знам точно от къде :D, че зимата се кара със стоманени. От както имам самолетчето, всеки път като дойде зима се мръщя на тия стоманени джанти и ми се прокрадват идей да си взема алуминиеви 15". Имам гумета 15 на два сезона, оня ден сложих 15" стомана и свалих 17" и направо откъм визия :icon_crying:. Така, че всякакви мнения от каращите с алуминиеви през зимата ще са ми от полза. Айде живи и здрави! :icon_bye: Цитат
SNS Публикувано 17 ноември 2012 Публикувано 17 ноември 2012 Аз сложих зимните гуми на алуминиевите джанти, но ще ти кажа отзиви след зимата :icon_thumbup: Според мен нищо фатално не може да им стане. Все пак зависи от джантата и гумите. Аз зимата карам с 195/65/15 Цитат
de4i Публикувано 17 ноември 2012 Публикувано 17 ноември 2012 (редакция) Зимата се кара със стоманени, защото са по евтини. Аз имам два комплекта джанти - стоманени, със зимни гуми и фабричните от "алумин", с летните гуми. Алуминиевите се ползват, защото контактуват на по голяма площ към спирачния диск, а и са повече топлопроводими /отнемат температурата на спирачната система/. Зимата се ползват стоманени, защото е по-трудно да прегрееш спирачките - температурата на въздуха е по-ниска, а и времето ако е по-лошо /кално, заснежено, заледено/, скоростта е ниска.Друго няма. Редактирано 17 ноември 2012 от de4i Цитат
mav4o Публикувано 17 ноември 2012 Публикувано 17 ноември 2012 (редакция) Здравейте. И аз си карам с алуминиевите джанти.Не навъртам много километри през зимата и за това си карам с тях. Ако минаваш повечко километри по - добре е железни, че нашите пътища :icon_doh: + неизчистен сняг и лед става.... Поздрави :rulez: Редактирано 17 ноември 2012 от mav4o Цитат
sandimen Публикувано 17 ноември 2012 Публикувано 17 ноември 2012 На 15" от Волво съм, за 2 зими нямат нито една кривина въпреки лунния ни пейзаж. Колега, махай стоманата http://www.mitsubishibg.com/forum/public/style_emoticons/default/icon_rock.gif Цитат
Andy Van Der Drift Публикувано 17 ноември 2012 Публикувано 17 ноември 2012 Ако можеш да си позволиш покупка на 15-цолови алуминиеви няма какво да му мислиш. И аз ще карам с алуминиеви. Моите са грознички (седят като тасове), но за сметка на това са доста здрави. Колело ще се къса, джанта няма да мръдне. Това обаче не мога да го кажа за 17-ките... изклпопат ли зъбите, значи проблемите с джантите са сигурни.Ще се напъна да взема 4 нови гуми за зимата. Цитат
Веско Публикувано 17 ноември 2012 Публикувано 17 ноември 2012 Няма нищо по-хубаво от алуминиевите джанти. Никога не съм имал проблем с летите джанти през зимата. Но, винаги съм бил с оригинални и мисля че проблема идва най-вече от това. Има редица марки, които са много меки и се кривят от най-малкото нещо. Точно в момента имам такъв проблем, а съм още с летни гуми, но джантите този път са неоригинални. Цитат
Vanjo Публикувано 17 ноември 2012 Публикувано 17 ноември 2012 Колеги, когато пишете твърди препоръки, пообмислете първо малко същността... :icon_blush: Особено ми беше интересно становището за ниската скорост през зимата, топлоотдаването към джантите и прегряването на спирачките... :icon_crying: Основните мотиви за стоманени джанти през зимата и алуминиеви джанти през лятото са по-скоро следните: 1. През зимата вероятността от резки удари в дълбоки дупки, тротоари, дори и във високи коловози е в пъти по-голяма, отколкото през хубавите дни. Това естествено обуславя многократно завишената опастност от изкривявания, или дори счупвания на джантата... 2. Ниските температури оказват доста отрицателно въздействие върху свойствата на различните метали - алуминият става по-крехък /и естествено по-чуплив/ в сравнение със стоманата... 3. Би трябвало да се има в предвид,че всички производители препоръчват /а това е доказано и на практика/ по-високи, и същевременно по-тесни гуми за зимни условия. И пак би трябвало да се знае, че алум. джанти са по-широки от стоманените /просто няма тесни лети джанти/. Предполагам сте виждали как стоят по-тесни гуми върху широки джанти... 4. Не на последно място - разликата в цената /съобразено с посочените по-горе мотиви/. Особенно когато слезеш на по-малък размер джанти, с по-високи гуми... А това, че някой не харесва как стоят стоманените, че се нарушавал вида и пр. - просто си е негово лично мнение! Както се казва : КЕФА ЦЕНА НЯМА !!! Цитат
mmotors Публикувано 17 ноември 2012 Публикувано 17 ноември 2012 Карам с оригиналните 15-ки на галанта вече 3-та зима - никакви проблеми, естествено с предписаните от производителя гуми Цитат
GalantDream Публикувано 17 ноември 2012 Публикувано 17 ноември 2012 (редакция) Аз съм на мение, че който може да си позволи лукса да поддържа и зимата с алуминиеви джанти е свободен да ги ползва. Все пак това е най-суровият сезон през годината и шанса за механични повреди по джантите е сериозен. И все пак е добре ако се ползват алуминиеви джанти те да са от по-затворен тип с цел предпазване на спирачните апарати. Защото паркирайки автомобила до неразчистен път преминаващите коли ще хвърлят всичкото боклук от пътя директно върху тях. Ползвайки тазове със стоманени джанти това не е проблем. Редактирано 17 ноември 2012 от GalantDream Цитат
Lyubo Dimitrov Публикувано 17 ноември 2012 Публикувано 17 ноември 2012 (редакция) Алуминия прави кофти окиси в комбинация с желязна главина и сол/луга от пътищата. Също така, пак заради солта се надига лака и стават шупли. И последно, по ледове и снегове се драскат джантите. Говоря от личен опит, понеже го карам с втори комплект алуминки (по-лесно се намират от железарките 15-ки) ... прежалил съм ги и не ми пука как изглеждат, но за някой хора тези нежелани ефекти са причина да предпочитат железарките за зимата... П.С.> Това с предпазването на спирачните апарати е добър аргумент също... и аз съм си го мислил .. Редактирано 17 ноември 2012 от Lyubo Dimitrov Цитат
de4i Публикувано 18 ноември 2012 Публикувано 18 ноември 2012 (редакция) П.С.> Това с предпазването на спирачните апарати е добър аргумент също... и аз съм си го мислил ..Точно. По тази причина на стоманените джанти слагам възможно най затворените тасове. И изобщо не ми пука колата как изглежда през зимата. п.п. Тъй като пролетта отпрах единия тас като го свалях, а не съм купил нови, сега, като сложих зимните гуми с боядисаните в черно джанти, Галантът изглежда точно като американски полицейски автомобил. :cop: Редактирано 18 ноември 2012 от de4i Цитат
vladimirov Публикувано 18 ноември 2012 Публикувано 18 ноември 2012 интересува ме карате ли с алуминиеви джанти през зимата, кривят ли се по лесно зимно време,има ли някави последици за окачване, спирачки и д.р. Няма никакъв проблем зимата да караш с алуминиеви джанти. Не знам какъв е този голям риск от кривене и чупене, при положение че зимните ще са с 2" по-малки, т.е. гумите по-високи. По-скоро риска е за 17-ките, ако ги сложиш рано на пролет и още не са оправили траповете от зимата. Основния недостатък е че нямат тасове, които да свалиш, като слагаш веригите и боята им може да замине в определени случаи. Пък железните се кривят по-лесно, като бонуса е че може да си ги изправяш сам с чука (и за това в БГ е разпространена нагласата, че зимата се кара с железни), нищо че с тасове колата ще изглежда грозно. Добре е да видиш какво е предписанието за зимните гуми и ако се налага да ги смениш с един размер по-тесни от фабричния размер летни, ако често пътуваш в заснежени и недобре почистени райони. Цитат
mario64 Публикувано 18 ноември 2012 Публикувано 18 ноември 2012 Няма никакъв проблем зимата да караш с алуминиеви джанти. Не знам какъв е този голям риск от кривене и чупене, при положение че зимните ще са с 2" по-малки, т.е. гумите по-високи. Да, няма никакъв проблем, докато не срещнеш някой паднал камък на пътя и затрупан от снега ..По балканските пътища, това е много често срещано явление и познай какво става с алуминиевата джанта при тази ситуация и минусови температури ..:DПосле ще ти дам верния отговор, защото съм го преживял и с метални и с алуминиеви джанти .. Да не говорим, че металните джанти са и по тежки, а зимно време всеки килограм в повече на водещите колела е в полза ..;)Не напразно колите внос от Европа в повечето случаи идват с комплект летНи джанти и комплект метални със зимни гуми .Хората там пътуват много и през зимата, и от опит са стигнали до този извод, само човек без достатъчно опит може да мисли, че зимата с алумина няма проблем .. Цитат
atila Публикувано 18 ноември 2012 Публикувано 18 ноември 2012 Аз никога не съм слагал железни джанти(няма и да сложа), и никога не съм имал проблем със алуминиевите.............една зима карах със 17-ки, и беше гадно, после карах две зими със 16-ки, беше добре, сега съм монтирал 15-ки :icon_crying: малко е грозно, но пък вози като майбах :icon_rock: http://img690.imageshack.us/img690/5147/img20121118124413.jpg Цитат
Andy Van Der Drift Публикувано 18 ноември 2012 Публикувано 18 ноември 2012 ... сега съм монтирал 15-ки :icon_crying: малко е грозно, но пък вози като майбах :icon_rock: Като Майбах, та даже и по-зле от него. Хайде посмали малко де :D Игнорирайки конструктивните особености на купето определено галантния вози доста добре с 15-ки :good: Цитат
rafaelo Публикувано 18 ноември 2012 Публикувано 18 ноември 2012 (редакция) Че какво лошо им има на 15-ките с тасове ? Аз лятото съм на 17-ки 205 широчки и изглежда супер, зимата с 15-ките въобще неме боли какво ще се случва. Освен всичко коетоизброиха по горе колегите, имай предвид че ако се хързулнеш някъде на лед и се забиеш в бордюр с летите джанти си до там. Железните съм ги кривил така доста пъти, хващамчука, бой бой бой и стават като нови. Не прави тая грешка с лети зимата, ще се омажат доста. Само не съм измил гумите още имат прах от мазата И като им се сложи малко вакса и се слеят с тасовете ще е бомба. http://www.mediafire.com/conv/42e7d4c05f12b183b93ef8c74ff8e03fa4ee7101e3358580ad75b127ac93aa546g.jpg Редактирано 18 ноември 2012 от rafaelo Цитат
wonderwalker Публикувано 18 ноември 2012 Автор Публикувано 18 ноември 2012 Блазнят си ме алуминките. Сега като се замисля като слагах металните две от тях бяха криви. Лятно време съм с 215/45 17 те се кривят постоянно много е тежко положението. Благодаря за отзивите. Форума се раздели 50/50. Логични доводи от всички Май всичко се свежда до максимата Кеф цена няма! :drinks: Цитат
Емил Димитров Публикувано 18 ноември 2012 Публикувано 18 ноември 2012 Общо взето, единствения плюс на алуминиевите джанти за през зимния сезон е визията, не само защото са по-красиви от стоманените, а и защото лятото повечето карат с широки и големи гуми (нещо което някой правят и зимата от гъзария и закъсват на 1 см. сняг). И аз към края на зимата се затъжавам, за летите джанти с голям цолаж, но така им се радвам повече на пролет като си ги монтирам. Предимствата на тесните и високи зимни гуми са неоспорими. А относно визията...така или иначе в по-голяма част от зимния сезон колите ни са оцвъкани от кал и киша... А скритите препятствия зимно време,които могат да са пагубни за ал. джанти са си доста... Цитат
me4o Публикувано 18 ноември 2012 Публикувано 18 ноември 2012 Това ще е трета зима с алуминиеви джанти, нямам проблеми. Цитат
painkiller Публикувано 18 ноември 2012 Публикувано 18 ноември 2012 Алумин 15ки нон-стоп 2.5г и никакъв проблем с джантите.. давай смело.. Цитат
vladimirov Публикувано 19 ноември 2012 Публикувано 19 ноември 2012 (редакция) По балканските пътища, това е много често срещано явление и познай какво става с алуминиевата джанта при тази ситуация и минусови температури .. Ами четвърта и вече пета година си карам алуминиевите джанти само по планинските пътища и през какви ли не неща съм минавал и не съм ги кривил и трошил до сега. Иначе може да ти падне скала върху колата и да те размаже, може и пред колата и да се блъснеш, може и автобус или тир да те отнесе. Възможности много. Миналата година стана нещо с веригите и се развали малко боята и трябваше нова, но други проблеми не съм имал. Редактирано 19 ноември 2012 от vladimirov Цитат
rbelchev Публикувано 19 ноември 2012 Публикувано 19 ноември 2012 Според мен няма значение дали ще си с алуминиеви или с стоманени след като гумата е висока пък и у нас където 80% от пътищата са по зле от макадамовите отсечки дето минават във WRC шампионата е без значение и това е Цитат
Krasko Публикувано 19 ноември 2012 Публикувано 19 ноември 2012 Това ще е трета зима с алуминиеви джанти, нямам проблеми.Естествено, че няма проблем.Може и пластмасови джанти /навремето имаше експериментални/.Въпроса е заслужавали си и кое е по-добре.По-добрия вариант е зимата железни и по-тесни. Достатъчно се изписа защо.Ако имаш два комплекта лети джанти - карай си ги и зиме и лете, и не слушай /чети/ какво се пише по форумите :icon_angel: Цитат
Препоръчано мнение
Присъединете се към разговора.
Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.