Премини към съдържание

Препоръчано мнение

  • Admin

Единадесет години след като за първи път въведе термина "кросоувър", Mitsubishi Motors Corporation (MMC) представи за първи път на автомобилното изложение в Женева своята трета реализация на тази концепция – New Generation Outlander.

Този изцяло нов кросоувър е създаден с цел да се наложи като един стратегически иновативен съвременен автомобил със солидно присъствие на пазара, разработен на базата на многостранна глобална платформа и хармоничен баланс. На повечето от нас – феновете остана въпроса дали интериора ще бъде променен? С какво новото поколение ще ни впечатли, каква ще бъде промяната в него, ще има ли нови технологии и разработки? Отговорът дойде при нас след няколко месеца, когато официалният вносител Балкан Стар представи дебюта му на българска земя. Третото поколение Outlander е със 100 кг по-лек от предшественика си, много по-бърз, икономичен и екологичен, а също така и по-просторен във вътрешната си част.

 

 

http://media.snimka.bg/s1/1202/028647414.jpg?r=0

 

 

Екстериора на Outlander е основната загадка за нас. При вида му „на живо" оставам приятно изненадан. Той изглежда доста по-добре, отколкото на снимки. Основното определение за него е „нефотогеничен". Безусловно новия кросовър е доста солиден и внушителен, а предната част не изглежда никак грозновата, съдейки по предварителните фотографии. Предната решетка е основната критика, към която имам забележки, а фаровете са с отлична осветяемост, познати ни от модела ASX, които притежават бледорозов лъч под основния фар, за по-добър светлинен поток през тъмната част на денонощието. В долната част на предната броня са монтирани и фаровете за мъгла, които освен своята отлична помощ при мъгла, дават завършеност на дизайна. В задната част стоповете са от ново поколение. Явно дизайнерите на Мицубиши следват „модната линия" и в този сегмент. Outlander е оборудван от завода и с 16-цолови джанти, които изглеждат много стилно.

 

http://media.snimka.bg/s1/1202/028647416.jpg?r=0

 

 

Относно системата на задвижване новият Outlander е с четири задвижващи колела 4WD - Електронно контролирана система за задвижване на четирите колела разполага с три режима на действие (4WD Eco, 4WD, 4WD LOCK). От техническа гледна точка нещата в сравнение с предишния модел са променени. Вместо привичната шайба зад лоста на скоростите е разположен бутон с който могат да се сменят различните режими на работа. Вместо познатият ни 2WD тук откриваме 4 WD Eco. При него работи само предната ос на задвижване, като при необходимост по време на движение можем да използваме и 4WD. Това позволява икономия на гориво, без да се влошава безопасността. Има и автоматичен режим на действие, a компютър решава как да разпредели натоварването. Предното окачване е тип МакФерсън, със стабилизираща щанга, а задното тип Мулти-линк, със стабилизираща щанга. Самото возене е меко и средно твърдо, което значително е подобрено от предишния модел. Вибрациите в страничната равнина са много малки, а в хоризонталната са намалени до рамките на перфектното усещани за комфорт.

 

 

http://media.snimka.bg/s1/1202/028647425.jpg?r=0

 

 

При отваряне на задния капак на Outlander веднага прави впечатление, че за разлика от предишния модел липсва характерния малък багажник, който беше безусловно удобен за сядане и други туристически дейности. Много сложно е да отговоря на въпрос дали това е по-удачния избор, но в новият модел всичко е по-класическо.

 

Прави впечатление и голямата задна щора, която може да се прибере лесно в отделни кнопки, при наличие на обемен багаж но само ако в модела няма фабрични монтиран субуфер. В багажника под основната кора, която е доста солидна се намират и нови отделения за различни видове багаж, което е голямо улеснение. Освен това багажника е с цели 30 см. по-дълъг, когато са махнати задните седалки. Инженерите от Мицубиши са помислили и за лесното сгъване на задните седалки, като са ги разделили при отваряне по много рационален начин.

 

Ергономията на предните седалки е отлична. Имам резерви към задните седалки и облегалки, които въпреки, че се регулират напред и назад, могат да създадат дискомфорт при дълъг път. Има какво да се подобри в този аспект. На шофьорската седалка са монтирани електрически бутони за корекция, а в останалите са механични. Също така има и бутони за подгряване на седалките за студените зимни дни. Отлично впечатление оставя корекцията на волана, която се коригира в двете равнини X и Y.

 

http://media.snimka.bg/s1/1202/028647432.jpg?r=0

 

 

В интериора на автомобила има значителни изменения. Кожата на таблото е от мек материал с познатото ни качество от миналото, което като че ли бяхме забравили. Евтините пластмаси напълно отсъстват на таблото и копчетата за управление. Централната конзола е леко наклонена към водача и достъпа до всички бутони е отлична. Многофункционалният волан е обвит с качествена кожа. От лявата страна се намират копчетата за превключване на телефона, чрез Bluetooth и усилването или намаляването на звука от колоните. От дясната е управлението на Cruise Control. Във високият клас на оборудване е монтирана аудио система Rockford Fosgate, отличаваща се с перфектен Hi-Fi звук. Отличителното в дизайна са и заводски монтираните карбонови лайсни на таблото и вратите. Дизайнерите са се погрижили и за максималният комфорт на пътниците с двузонов климатроник, а сензорният панел (интуитивен чувствителен на допир екран (touchscreen) дава изчерпателна информация за навигационната система и аудио функциите. Самите иконки в нея са достатъчно големи, като по този начин не отвличат вниманието при шофиране. Наличието на гласови команди за управление от флашката е много интересно решение. При превключване на задна скорост автоматично се включва и камерата за задно виждане. В по-скъпите версии достъпа до Outlander се осъществява с чип-ключ, който действа на 3 метра от автомобила. Той има и място за зареждане под централната конзола. С него може да се отваря и задната врата, която е електрическа, а зареждането на чип-ключа може да се осъществява в специална ниша на определеното за това място, което считам за голямо удобство при шофиране, за да не търсим в кой джоб да го сложим. До него от дясно може да се активира и деактивира ръчно задният капак. Освен това запалването е с бутон. Mitsubishi Outlander разполага и с познатата ни система от модела ASX Stop&Go, която изключва автомобила при натоварен градски режим. Запалването на колата става с натискане на съединителя. Има и ръчно изключване на таблото от ляво, ако водача не желае да ползва тази система.

 

 

 

http://media.snimka.bg/s1/1202/028647437.jpg?r=0

 

Двигателят е 2.2-литров Дизел Common rail SOHC MIVEC с Евро 5, разполагащ със 150к.с при 3500об/мин и 6-степенна механична скоростна кутия. Въртящият момент е 380Нм.

 

Динамиката при него е отлична, а нивото на шум в купето – много ниско. Характерната турбо-дупка се усеща доста по-леко. Ускорението и до ускорението е перфектно. В България се предлага на този етап и 2.0-литров Бензин SOHC MIVEC с 5-степенна механична скоростна кутия и 150 к.с при 6000 об/мин с въртящ момент 195 Нм, който аз предпочитам по лични съображения.

Спирачните дискове са 16" вентилирани - предни и 16" задни.

Сигурността на автомобила се осъществява от седем въздушни възглавници SRS, активиращи се в купето с подсилена конструкция RISE, което поглъща и отклонява в нужната посока силите действащи по време на удар.

Освен това модерния кросоувър разполага и със система за ограничаване последствията при челен удар ( FCM) и система (LDW) - визуална и звукова сигнализация за предупреждение на шофьора, когато автомобилът започне да се отклонява от пътната лента.

 

http://media.snimka.bg/s1/1202/028647469.jpg?r=0

 

Крайни впечатления:

 

Съвременен автомобил с отлични характеристики. Изгодна стартова цена от 39000 лева. Нисък шум, качествени материали и нови технологии на екология и безопасност. С огромен интерес очаквам новият Outlander Hybrid, който несъмнено ще ни отведе в бъдещето.

 

Резюме:

 

- Ограничаване на въздействието върху околната среда (с цел емисиите са под 130g/km – в зависимост от модела и пазара),

- Повишено ниво на безопасност (със система за ограничаване на последствията при челен удар, система за предупреждение при отклоняване от пътната лента, активна система Cruise Control и др. ...)

- Комфортно шофиране (вече с двузонов климатик и др. ...),

- Интелигентни решения (задна врата с електрическо задвижване, пълен брой седалки на третия ред, равен под на багажното отделение и др. ...),

- Повече удобства (вече с накланяща се телескопична кормилна колона, ксенонови фарове Super-HiD "Wide Vision" и др. …).

- Перфектно качество на салона, включващо качествени материали.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

Благодаря на екипа на Балкан Стар и лично на Виктор Мезан за предоставената ми възможност при теста на новия Mitsubishi Outlander.

 

 

Светозар Ангелов

 

 

Галерия от всички снимки ТУК

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 3 години ...

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...