Премини към съдържание

Lancer - Дизел vs Бензин | М/Т vs CVT


nekro

Препоръчано мнение

Здравейте,

 

Харесал съм си Lancer, бензин 1.8 с ръчна скоростна кутия и ниво на оборудване INTENSE.

Понеже не ми достигат финансите за чисто нов, съм се насочил към автомобил втора употреба на 2-3-4 години и приемливи километри. И тук идва основния проблем. Повечето коли които се предлагат или са дизел или ако е бензин е с CVT.

На година правя средно около 15 хиляди километра. Съответно по-ниския разход при дизела няма да окаже толкова голямо влияние. Доколкото знам дизела е по-скъп за поддръжка, това така ли е? Изобщо какви са предимствата и недостатъците на дизеловия мотор спрямо бензина конкретно за тази кола?

Какви са основните минуси на автоматичните скорости, освен по-големия разход?

Също искам да поитам има ли някакви основни разлики при автомобилите произведени 2008-ма и например 2010-та година?

 

Благодаря. :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 223
  • Създадена
  • Отговор:

Най-активни потребители в тази тема

Здравей колега,

преди 4-5 месеца, когато избрах Лансър за нова возия се бях ориентирал към бензиновите двигатели. Доста се поинтересувах и видях, че дизелът е по-добър(всичките служебни коли на БС са дизел). Погледни и пазара, дизеляците вървят по-скъпо от бензиновите Лансъри. Бензиновите двигатели въобще не са издръжливи. Не съм запознат с автоматичната скоростна кутия, защото съм фен на ръчката. Късмет в избора :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте,

 

Харесал съм си Lancer, бензин 1.8 с ръчна скоростна кутия и ниво на оборудване INTENSE.

Понеже не ми достигат финансите за чисто нов, съм се насочил към автомобил втора употреба на 2-3-4 години и приемливи километри. И тук идва основния проблем. Повечето коли които се предлагат или са дизел или ако е бензин е с CVT.

На година правя средно около 15 хиляди километра. Съответно по-ниския разход при дизела няма да окаже толкова голямо влияние. Доколкото знам дизела е по-скъп за поддръжка, това така ли е? Изобщо какви са предимствата и недостатъците на дизеловия мотор спрямо бензина конкретно за тази кола?

Какви са основните минуси на автоматичните скорости, освен по-големия разход?

Също искам да поитам има ли някакви основни разлики при автомобилите произведени 2008-ма и например 2010-та година?

 

Благодаря. :)

 

здрасти колега, видя ли темата за лансер :

 

 

http://www.mitsubishibg.com/forum/index.php?showtopic=25133

 

 

това е добро предложение за теб след като искаш втора употреба с бензинов двигател, дизел всеки се хвърля но за такива малки коли когато не се карат много както ще е при теб според мен бензин е добро решение, дизела си е за коли които се карат много, дълги междуградски, градско въртене като такси, патрулна кола, служебна кола, кола за бизнес или пък ако колата е много голяма и с бензинов двигател би харчила като танк,.. така до тук ясно: караш много- дизел, караш малко- бензин. За кутията с ръчни скорости или с автоматични?, зависи от това къде ще се кара основно колата, голям град - автоматик, малък град или селце- ръчни, основният недостатък да автоматика е, че ако се развали нещо ремонта може да достигне почти цената на колата, поради факта че специално тези кутий и тези с двойните съединители са доста сложни и ако определени детайли се развалят може да се наложи смяна на цялата кутия, което според мен прави много рисковано да се купи кола с такава трансмисия и без гаранция, на пример: вземаш си кола на 3 години за 20хил лева с 3 месеца гаранция от дилъра и за лош късмет след тези 3 месеца кутията сдаде багажа и отидеш в сервиза и от там ти кажат че това бил познат проблем на тези коли и единственото решение е ремонт за 10 хиляди или по-добрият варянт нова кутия за 15к аз лично бих се гръмнал. А докато при ръчната кутия колкото и да е модерна обслужването би струвало да кажем 2-3 хиляди лева комплект съединител и маховик. Верно автоматика си е автоматик няма да се мъчиш да натискаш съединител, няма да местиш лостове, лесно и приятно е, но веднъж изтекла гаранцията на колата рискът е много голям, освен ако не намериш варянт да си плащаш гаранция която покрива и трансмисия. Да ти кажа честно темата за автоматик или ръчка е неизчеряаема може да си говорим до утре.

Това в общи линии, успех с покупката.

 

Ситуацията по-горе е само примерна и е най-лошият сценарий който може да се случи и за това не искам да повлиая на мнението и решението на който и да било колега при покукпата на каквато и да било кола, просто лично мнение.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Колеги, благодаря за отговорите.

 

@tonino_g3: темата съм я видял и обявата още преди това, но просто визията на колата ме спира. Иначе и моите размисли са точно като твоите, но понеже съм лаик в автомобилите исках да чуя мнение на по-запознат човек. :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Здравей колега,

преди 4-5 месеца, когато избрах Лансър за нова возия се бях ориентирал към бензиновите двигатели. Доста се поинтересувах и видях, че дизелът е по-добър(всичките служебни коли на БС са дизел). Погледни и пазара, дизеляците вървят по-скъпо от бензиновите Лансъри. Бензиновите двигатели въобще не са издръжливи. Не съм запознат с автоматичната скоростна кутия, защото съм фен на ръчката. Късмет в избора :)

 

Tук ми стана интересно..........какво разбираш под издържлив и не издържлив двигател?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Здравей колега,преди 4-5 месеца, когато избрах Лансър за нова возия се бях ориентирал към бензиновите двигатели. Доста се поинтересувах и видях, че дизелът е по-добър(всичките служебни коли на БС са дизел). Погледни и пазара, дизеляците вървят по-скъпо от бензиновите Лансъри. Бензиновите двигатели въобще не са издръжливи. Не съм запознат с автоматичната скоростна кутия, защото съм фен на ръчката. Късмет в избора :)

Колега откога БС и цената на един автомобил са критерий за качествата му ?

Нафтата е по-смисления мотор като динамика и показатели и потенциал, но с тези цени на горивата, мисля че бИнДзин на газ е финансово оправдано по-добрата комбинация.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

. Бензиновите двигатели въобще не са издръжливи.

Цт, точно обратното е, дизелите им не са издръжливи ,иначе имат добра динамика,както и разход.........дизела е по скъп за подръжка (разбирай масло, филтри и т.н. ) горят си масло и това е..........а ако стане нещо , много по скъп е ремонта ............

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Добре де, това с маслото, не го чувам за първи път. Аз на моята кола, май никога не съм и доливал :), пък не е да не го проверявам от време на време :), иначе още в шоурума ми казаха, че трябва да го следя, странна работа.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Истината е, че нито 1,6, нито 1,8 MIVEC бензин - механична или автоматична трансмисия, нито 2,0 DI-D вървят... ако за вървене ще си говорим. Дизела особено, който на хартия, би следвало да има най-добра динамика от изброените, за моите разбирания, намирам че НЕ върви. Ускорението от място, до към 60 км/ч., е умопомрачително невдъхновяващо. И именно в този диапазон, ако вървеше така, както шуми - цена нямаше да има. На трета, нещата леко се променят, но леко. После - гори недопустимо много за дизелов двигател с обем от хиляда деветстотин и няколко си куб.см., производство 2010г. - над 9/100 градско и при 140 км.ч. извънградско - над 6,5 - 7/100. Пробвал съм я с всички нафти на пазара, има разлика, но има разлика и в цената на нафтите. Изобщо 2.0 DI-D те оставя с усещането, че колата не върви и е като спъната, както казах, особено при старт от място. Това мене лично много ме дразни, ежедневно. Даваш газ - взрив от шум, ама не някакъв як звук от двигател, а просто ШУМ (компилация от крайно неприятни сетивни усещания), предницата се вирва и олеква, чуди се накъде да хване, пък в същото време аз съм си горе-долу на същото място. Трагедия!!! Добре, че имам много магистрално каране, та ми се балансират леко настроенията спрямо колата... Понеже по магистралата и при по-висока скорост, има някаква прилична динамика и еластичност на двигателя. Посочените по-горе бензинови двигатели също не предлагат добра динамика, особено пък съчетани със CVT трансмисията - и на хартия и на яве - все тая. При тях лошото е, че и по магистрала не биха се отличили с нещо съществено. За горенето на масло - специално дизела си гори масло, но е в рамките на нормалното. Аз лично доливам по около 0,500 мл. на 5000 км. пробег, което е нормално. Ако един такъв автомобил не изминава повече от 10 - 15 хил. км. на година, маслото се сменя редовно веднъж годишно, е напълно възможно да се изкара и без никакво доливане, защото разликата между мин. и макс. на щеката е около литър. Предполагам, че бензиновия 2,0 и 2,4 литрови мотори вече ще вървят както трябва, ще звучат приемливо, но със сигурност и ще си горят далеч над 12/100 градско и не по-малко от 8/100 извънградско. Така че лично моят съвет е - бензин с правилната кубатура, ако разбира се остане вариантът за Мицубиши Лансер Х, разбира се... Защото аз например със сигурност не бих повторил :icon_crying:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Това че в името на автомобила има думичката СПОРТ не означава, че колата е спортна.

Ако някой търси ускорение от 0 до 100 км/ч за по-малко от 9 секунди трябва да погледне към Ралиарта или Евото, но цената вече сие друга.

Това са автомобили за придвижване от точка А до точка Б, а не за състезания по светофарите. Ако си караш нормално в града 1.8 бензин ще ти даде разход от 9 до 9.5, а извън града 6.5 - 7.5. Всичко е въпрос на стил на шофиране.

 

 

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Това че в името на автомобила има думичката СПОРТ не означава, че колата е спортна.

Ако някой търси ускорение от 0 до 100 км/ч за по-малко от 9 секунди трябва да погледне към Ралиарта или Евото, но цената вече сие друга.

Това са автомобили за придвижване от точка А до точка Б, а не за състезания по светофарите. Ако си караш нормално в града 1.8 бензин ще ти даде разход от 9 до 9.5, а извън града 6.5 - 7.5. Всичко е въпрос на стил на шофиране.

 

Изобщо не става дума за това, че живея с усещането, че карам спортен автомобил. Сещаш се, че тази кола е напълно неспособна да култивира подобно усещане :) Но ускорение от 0 - 100 км.ч. под 9 секунди, е много често срещано "явление" при много от съвременните автомобили с дизелов или бензинов двулитров мотор, както и с по-малки, напр. 1.4 литрови бензинови мотори с турбокомпресори и в същия като на Лансера клас.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Като притежател на Mitsubishi Lancer X (2009) 1.8 ръчни скорости,бензин смея да кажа,че колата е значително по-бърза от примерно BMW 3ра серия 1.8, дори съм изключително доволен от ускорението,като се има в предвид,че това наистина е кола,с която просто да се придвижиш... Пък и на мен по книжка ми дават ускорение 0-100 под 9 секунди :?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Като притежател на Mitsubishi Lancer X (2009) 1.8 ръчни скорости,бензин смея да кажа,че колата е значително по-бърза от примерно BMW 3ра серия 1.8, дори съм изключително доволен от ускорението,като се има в предвид,че това наистина е кола,с която просто да се придвижиш... Пък и на мен по книжка ми дават ускорение 0-100 под 9 секунди :?

 

Ами... Какво да ти кажа?! Вероятно четем различни книжки :D Ускоряваш за над 10 сек.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Аз съм съгласен да си направим 1 среща и да проверим дали са над 10 сек...? :icon_thumbup:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Аз съм съгласен да си направим 1 среща и да проверим дали са над 10 сек...? :icon_thumbup:

 

:icon_clap: Е, не... Приемаме, че са 8 и готово :icon_bye:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Е...8 не са разбира се но на мен 9 ми се върти в главата,но може и да греша ... както и да е :mitsu-smiley:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Дино, аз вече се чудя на теб да не са ти продали друга кола :)... аз съм пускал Лансъра с Пунто СПОРТ 130hp от по-новите и си го тупнах, а то е поне с 300кг по-леко. Вярно е че, първа и втора са много много къси предавки, но след това нещата стават много добре. Защо не му забиеш един чип? След като поръчах дисковете и накладките и олекнах с 500лв, сега е ред на това, само да имам пари.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Е...8 не са разбира се но на мен 9 ми се върти в главата,но може и да греша ... както и да е :mitsu-smiley:

Абе 9.8 сек. си е по близо до десетката ..:)
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

dino355, ти защо изобщо си купил Митцубищи??? Само някви негативни мнения във всички теми на бъдещи собственици. Още малко ще си помисля, че карам най-куцата кола на света. Май ще се преорентирам към москвич :D

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

dino355, ти защо изобщо си купил Митцубищи??? Само някви негативни мнения във всички теми на бъдещи собственици. Още малко ще си помисля, че карам най-куцата кола на света. Май ще се преорентирам към москвич :D

 

И аз това си мисля ако колата на колегата е толкова зле защо не си я смени с нещо по-добро, крайна сметка никой не те e вързал за този Лансер или да не би да те убие някой ако си смениш колата с това което ще ти донесе повече наслада, друг е въпроса че от Митсубиши може би искаш да изкочи Audi R8 или Aston Martin DB9, 911 турбо,.. нещо расово спортно, нали този di-d 2.0 двигател е същият като на пасат или голф, дали те невървят а?! и 6.5/100 е лош разход?! Тук се говори за обикновена (семейна) кола, и това дали ще вдига 100км за 10, 9 или 7.5 секунди не е от най-голямо значение, по-важното е да е евтина, икономична и надеждна, с ниски разходи за екслоатция и подръжка, точно това което е характерно за марката а не кафеникавата кожа по седалките и ускорението от 0-100. :mitsu-smiley:

Редактирано от tonino_g3
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Колегата е обективен. Наистина Лансера не предлага динамика с тези мотори, а за тези пари могат да се намерят доста по-смислени решения. Поне като не върви да е икономична... :) Единствено дизела след подходяща софтуерна намеса при човек, който знае какво прави, би могла да стане по-приятна за каране, но това значи едни 700-800лв, плюс ДПФ филтъра да се махне. Това сме го обсъждали вече и проектите осъществени с този мотор не са един или два...Отделно заради визията джанти от рода на 18-19" допълнително убиват динамиката.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Отделно заради визията джанти от рода на 18-19" допълнително убиват динамиката.

на 178Н/м ич не му ходят, така си е, виж, с 310Н/м по - друго...определено по ветровитите двигателчета има какво да се донаправи :icon_thumbup:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Я ги напишете тези коли от средния клас, които за под 40 000 лв. предлагат над 145 коня и над 200 Nm въртящ момент на 1.8 бензинов двигател без турбо и ускоряват от 0 до 100 под 9 секунди, че нещо работата стана ловджийска история - "а на шарана люспите ги ползваме за керемиди на къщата"!

 

На всички ни са малко конете, но като чуем цената нещо не ни изнася.

Редактирано от Николай Николов
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Така си е... Прави сте. Проблемът ми е, че се получи едно съществено разминаване при мен между очаквания и реално постигнати резултати. Що се отнася да това защо "не го разкарам", както някой беше написал - не става. Пазарът в момента е ужасен и трябва или да я продам за без пари - тя все пак е на година и половина и на 30 хил. км., или да си я карам... И се оказва, че съм "вързан за нея", пак както някой беше казал. Всъщност се оказа, че при избора си на кола, много се надцених, като реших, че ще наблегна на прагматичността вместо на емоцията за сметка на добрата цена. Оказа се, че съм направил грешка и че е трябвало да дам не 32 хил. лева, за колкото купих Лансера в условията на чудесна промоция, а това да бъде първоначалната вноска от сериозна лизингова схема, но за колата, която наистина исках... Защото имаше точно определен автомобил, който исках... но той струваше 56 хил. лева. Те така... Всеки си пати от акъла!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Незнам кой, къде и на кого е споделил, че бензиновият мотор и CVT кутията са проблемни ии неиздържливи!

Преди време и от интерес попитах в Б.С. колко ще ми струва да си сменя кутията с нова ако се прецака и те казаха 2700 евро.

До сега не съм чул, да се е оплакал някой от бензиновия двигтел или кутията CVT.

Може би Аз съм някакъв супер късметлия та не са се скапали още на тая моя експлоатация.

За 4г съм навъртял 107 000км, като не съм се возил а основно съм карал колата, къде като нормален, къде като ненормален.

 

Освен от спирачките и от Б.С. немога се оплача от нещо друго съществено.

Спирачките ги смених, Б.С. също, монтирах LPG и нещата са супер.

Разхода средно е между 9-11л/100км тука в баира, а в градове като София, Пловдив и Бургас, в които предимно ходя пада на 8-9л/100км. Извънградското е между 7-10л/100км в зависимост от карането.

Айде да видим кой дизелов Lancer ще се включи в 12,60лв стойност на горивото за 100км пробег, сметнато при разход от 10/100?????????????? НЯМА такъв! 5л/100км да гори, та пак е повече!

Да не говорим, че с тези горива, дозелите в БГ имат проблемчета.

 

За возията, лоша била и шумяло. Така е, но това ми харесва.

С 18" е по мой тип, с 16" в пъти по-добре, НО за возене, не за каране.

Освен това на Lancer INTENSE ниво на оборудване, окачването е по-различно от това на по-ниските нива, в смисъл компонентите са различни с по спортно(твърдо) поведение на пътя.

И последно но не по важност!

Тази кола не е за състезания, макар да е в пъти по-стабилна на шосето от конкурентите в нейния клас.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...