dangelov Публикувано 24 февруари 2009 Сподели Публикувано 24 февруари 2009 Какъв е този разход?? Аз от януари 2007 карам 2.0 DID и разход под 9 на извънградско ми дава само ако карам с 60...вярно че карам само в режим 4х4, но въпреки това 6.8... :icon_crying: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Mitsubishi Публикувано 24 февруари 2009 Сподели Публикувано 24 февруари 2009 ... карам само в режим 4х4, но въпреки това 6.8... Ти сам си написал защо ти е висок разхода. Защо ти е да караш непрекъснато 4х4 ? Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Milen Dimitrov Публикувано 24 февруари 2009 Сподели Публикувано 24 февруари 2009 Ти сам си написал защо ти е висок разхода. Защо ти е да караш непрекъснато 4х4 ? На 4х4 няма това играене на предницата, което при рязко подаване на газ е доста не приятно.Но това не вдига, кой знае колко много разхода 0,5 до 1 литър на 100 км.То сигурно колегата има доста тежък десен крак :icon_thumbup: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Mitsubishi Публикувано 24 февруари 2009 Сподели Публикувано 24 февруари 2009 На 4х4 няма това играене на предницата, което при рязко подаване на газ е доста не приятно.Но това не вдига, кой знае колко много разхода 0,5 до 1 литър на 100 км.То сигурно колегата има доста тежък десен крак :icon_thumbup: Не само вдига разхода, но и износва два пъти по-бързо гумите. Според мен е излишно, дори вредно за колата да се кара 4х4 на хубав път. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
BAlexandrov Публикувано 24 февруари 2009 Сподели Публикувано 24 февруари 2009 А за какво тогава е това 4х4, за да го пускаш в завой ли, при тръгване ли или като поднесе? Нали уж е full time? Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Milen Dimitrov Публикувано 24 февруари 2009 Сподели Публикувано 24 февруари 2009 Не само вдига разхода, но и износва два пъти по-бурзо гумите. Според мен е излишно, дори вредно за колата да се кара 4х4 на хубав път. Защо износва 2х по - бързо гумите? и кои гуми, защото това не мога да го разбера.Ако Паджерото ти е Part - time си е вредно, но ако е Super Select демек Full time нищо му няма, а за Outlander-а той си е с виско, което над 100 км/ч само се изключва.Личното ми мнение, че 4х4 - то си е 4х4 :D Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
earendil Публикувано 25 февруари 2009 Сподели Публикувано 25 февруари 2009 Коректното име на системата е "on-demand" - при нужда (поискване). Неправилно износване на гумите се получава само при каране на part-time по асфалт. Нашите нямат проблеми да се карат постоянно, дори ако не се лъжа "ауто"-то го дават за "нормал" режим в няколко ревюта, а само предното - за економичен. Поздрави! Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
dangelov Публикувано 25 февруари 2009 Сподели Публикувано 25 февруари 2009 Карам с включено 4х4 защото колата в режим х2 има склонност към недозавиване и то доста осезаема, ако х2 режима беше към задните колела, може би щеше да е по-добре, но това купе е твърде високо и тежко за предно предаване. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
someone Публикувано 25 февруари 2009 Сподели Публикувано 25 февруари 2009 И аз карам постоянно на 4х4.Заради лошото управление на автомобила при включено FWD и защото колата е много по-стабилна на пътя в режим 4WD. Недозавиването и сученето на предницата при подаване на газ при FWD са си факт.Като цяло последното нещо, което мисля когато съм на път е как да пестя гориво, така, че повишеният разход не е фактор, който може да ме накара да ползвам FWD.Когато карам аз на извънградско, разходът рядко е под 8, а често е около 8.5/100, но когато кара жена ми, връща колата с разход 6.5, а тя също кара на 4WD. Затова по мое мнение определящ е стилът на каране и най-вече скоростта. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Борис Публикувано 25 февруари 2009 Сподели Публикувано 25 февруари 2009 Разбирам че карате в 4WD auto режим, а не моствете включени 50:50, нали? Аз карам само на 4WD ауто и разхода ми на дълъг път е около 6.8-7.0, при положение че си возя бебенцето. Иначе малко повече :icon_rock: 4WD Lock (50:50) се изключва при скорост над 40км/ч. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
tot Публикувано 25 февруари 2009 Сподели Публикувано 25 февруари 2009 Дори при 4wd lock разпределението не е 50/50, а пак предната ос получава повече въртящ момент от задната, разликата с 4WD е, че няма нужда предните колела да превъртат за да се подаде момент към задните, а се подава постоянно.Аз лично го използвам при излизане от преспи, които имаме в изобилие след снега в Търново, ако си само на 4WD и някоя от предните гуми пребоксува ESP имитира някакъв блокаж със спирачките но ефекта е, че падат оборотите на двигателя и оставаш на място . Според мен при дълбок сняг рецептата е с изключена ESP и лашкане напред-назад докато се излезе. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Milen Dimitrov Публикувано 25 февруари 2009 Сподели Публикувано 25 февруари 2009 Такааа, Lock режима се изключва сам при 100 км/ч. При тази скорост също се изключва и виското при 4WD режим и от там нататък караме само на предно, защото виското прегрява и се чупи.Това което на мен ми направи впечатление, е че при Lock режима колата е доста по нестабилна и на 4WD има много по-добро поведение. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
someone Публикувано 25 февруари 2009 Сподели Публикувано 25 февруари 2009 ако си само на 4WD и някоя от предните гуми пребоксува ESP имитира някакъв блокаж със спирачките но ефекта е , че падат оборотите на двигателя и оставаш на място . Хаха, да, колко съм се смял с жена ми - бях и дал колата при първия сняг, да ходи на работа с нея и вечерта като се опитваше да паркира пред нас ми се обади по телефона супер притеснена, че е "счупила колата", защото давала газ, а двигателят се давел и гумите даже не превъртали... :D П.С. Тъй като нямам почти никакъв опит с коли с предно предаване, може ли някой да ми обясни, това поведение на предницата при подаване на газ, нормално ли е за колите с предно, или е нещо специфично за Аутлендъра. Или пък е свързано с мощността на автомобила? Колата на жена ми също е с предно, но двигателят е значително по-слаб от този на Аутлендъра и такова нещо не съм забелязвал, но за сметка на това, вместо повличането на предницата в посоката, в която си навил волана, при нейната кола съм забелязвал т.нар. "олекване" на волана при потеглане с повече газ. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Mitsubishi Публикувано 25 февруари 2009 Сподели Публикувано 25 февруари 2009 А за какво тогава е това 4х4, за да го пускаш в завой ли, при тръгване ли или като поднесе? Нали уж е full time? На джипа включвам 4х4 само когато пътя е хлъзгав/заледен/сняг, иначе си го карам х2. Може би трябва да уточня, че Паджерото ми е с ръчни скорости и основните двигателни колела са задните. И аз имам full time 4x4, но така харчи повече гориво и износва два пъти по-бързо гумите. Когато го купих, беше на 50 000 км и оригиналните гуми бяха за смяна, като първия собственик го е карал непрекъснато на full time 4x4. Смених гумите със същите (Yokohama Geolendar, made in Japan) и едва днес (на 171 000км) пак ги смених, т.е. същите гуми, но не след 50 000км, а след 120 000 км :icon_doh: . Изводите си ги правете сами... Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Mitsubishi Публикувано 25 февруари 2009 Сподели Публикувано 25 февруари 2009 Защо износва 2х по - бързо гумите? и кои гуми, защото това не мога да го разбера.Ако Паджерото ти е Part - time си е вредно, но ако е Super Select демек Full time нищо му няма, а за Outlander-а той си е с виско, което над 100 км/ч само се изключва.Личното ми мнение, че 4х4 - то си е 4х4 :D Износва гумите, защото карайки 4х4 на завой винаги има приплъзване, макар и малко, но има. Износването е равномерно на 4-те гуми. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Milen Dimitrov Публикувано 26 февруари 2009 Сподели Публикувано 26 февруари 2009 .... П.С. Тъй като нямам почти никакъв опит с коли с предно предаване, може ли някой да ми обясни, това поведение на предницата при подаване на газ, нормално ли е за колите с предно, или е нещо специфично за Аутлендъра. Или пък е свързано с мощността на автомобила? Колата на жена ми също е с предно, но двигателят е значително по-слаб от този на Аутлендъра и такова нещо не съм забелязвал, но за сметка на това, вместо повличането на предницата в посоката, в която си навил волана, при нейната кола съм забелязвал т.нар. "олекване" на волана при потеглане с повече газ. Това би следвало да се получава само при режим 2WD и си е нормално, кажи речи всички дизели над 120 коня с предно предване го правят. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Борис Публикувано 26 февруари 2009 Сподели Публикувано 26 февруари 2009 Превъртането на гумите на Шкода Октавия със същия двигател (2.0 ТДИ) е нещо страшно. Дори на трета предавка при много газ се преплъзват! Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
earendil Публикувано 28 февруари 2009 Сподели Публикувано 28 февруари 2009 Всичко това е мн логично и просто. Мощен, но лек двигател -> няма какво да тежи на предните колела.. -> превъртат при много газ.Аз преди имах роувър 75 със 153 к.с. обаче V6 и тежеше много и не превърташе толкова и мн слушаше предницата. Докато при задното, при потеглане цялата тежест отива инерционно назад и съответно няма такова значение дали нещо тежи на колелата или не.Затова и мощните/спортни коли се правят със задно (изключваме 4х4), въпреки загубите в карданите. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Mihail Varbanov Публикувано 28 февруари 2009 Сподели Публикувано 28 февруари 2009 И аз мисля, че стабилността на колата е функция от мощността на двигатела и теглото му, или още по-точно от центъра на тежестта. Outlander-ите са с мощни двигатели и висок център на тежестта. Резултатът е нестабилност при подаване на повече газ в режим 2WD, при 4WD аз поне до момента не съм забелявзъл някаква нестабилност (но и в интерес на истината не карам ексремно). Старата ми кола, Peugeot 605 - 114кс, 1400кг, 4.76/1.80/1.40 (т.е. дълга, широка и сравнително ниска, или с други думи – с много нисък център на тежестта) беше с уникална стабилност, според мен. Аз за първи път разбрах какво имат предвид хората под 'нестабилност' когато се качих на Outlander-а. Пежото си беше здраво залепено на пътя независимо то това, кофа, как и колко натискаш газта. Също така, колата си запазваше стабилността при навлизане в остри е завои с висока скорост ( независимо от центробежните сили вътре, в резултат на които жена ми започваше да издава неистови крясъци). С Outlander-а ме съм експериментирал второто (в 4WD, разбира се), но изобщо не си и помислям, че ще успее да конкурира Пежото. В края на краищата става дума за различни класове коли. Много ми хареса поведението на Outlander-а из неразчистените софийски улици тази зима (в 4WD с Michelin Alpin 4x4) – няма нищо общо с Пежото. Така че, всеки вариант си влече плюсовете и минусите, въпросът опира до на лични вкусове, предпочитания и приоритети. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
earendil Публикувано 1 март 2009 Сподели Публикувано 1 март 2009 ...................оред мен. Аз за първи път разбрах какво имат предвид хората под 'нестабилност' когато се качих на Outlander-а. Пежото си беше здраво залепено на пътя независимо то това, кофа, как и колко натискаш газта. Също така, колата си запазваше стабилността при навлизане в остри е завои с висока скорост ( независимо от центробежните сили вътре, в резултат на които жена ми започваше да издава неистови крясъци). С Outlander-а ме съм експериментирал второто (в 4WD, разбира се), но изобщо не си и помислям, че ще успее да конкурира Пежото.................... Колега, може би малко смесваш понятията. Преплъзването на колелата и "олекването на предницата" при рязко подаване на газе по-скоро се отнася до traction/grip, а не до стабикалност. Аз като един по ексремен шофьор мога с ръка на сърцето да кажа, че с летните 18" гуми аутландера е страхотен в завоите, не само за кросоувъри от този клас, а и надминава много коли. Колата седи невероятно в завоите при висока скорост, въпреки височината си , а алуминиевия покрив, който сваля центъра на тежестта явно не е просто рекламен трик. ) поздрави Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
someone Публикувано 1 март 2009 Сподели Публикувано 1 март 2009 Може би аз не съм го обяснил добре.Не говоря за превъртане на гуми (което естествено ще доведе до олекване на предницата, недозавиване и нестабилност на предницата)Говоря за едно много характерно повличане на предницата при подаване на газ, в посоката, в която, макар и малко, е завъртян волана. Иначе мога да подкрепя мнението на Mihail Varbanov за поведението на колата в остри завои, дори и в режим 4WD. Няма нищо общо със седан. Но не е и нормално да очакваме същото поведение. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Milen Dimitrov Публикувано 2 март 2009 Сподели Публикувано 2 март 2009 .....Говоря за едно много характерно повличане на предницата при подаване на газ, в посоката, в която, макар и малко, е завъртян волана...... Да и това си напълно нормално за дизелите с над 100-120 магарета :D така, че няма за какво да се притесняваш. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
someone Публикувано 2 март 2009 Сподели Публикувано 2 март 2009 Да и това си напълно нормално за дизелите с над 100-120 магарета :D така, че няма за какво да се притесняваш. Благодаря! Колеги, така и така сме заговорили за устойчивост на автомобила в завои. Не знам дали поредното ми питане няма да разводни допълнително темата, но отговорите може и да са полезни на много хора.Днес при скорост от около 175км/ч. по магистрала Тракия, на широките виражи, някъде между 80-тия и 70-тия км. усетих нестабилност (нещо като заклащане на купето), която при отнемане на газта не изчезна, а трябваше със спирачката да намаля до около 160 за да усетя отново колата стабилна. С тесни зимни гуми с висок борд съм съм - 215/70/16, напомпани на 2,3 атм. и беше топличко - някъде 15 градуса. Мислите ли, че причината може да е била в гумите? Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Mitsubishi Публикувано 3 март 2009 Сподели Публикувано 3 март 2009 Според мен е нормално да ти се заклати колата при тази скорост с така напомпани гуми на "хубавата" ни магистрала. Ширината на гумите не е от особено голямо значение, но височината им е много важна. Колкото са по-високи, толкова по-нестабилна е колата. Все пак не можеш да очакваш от аутлендера стабилност като на галант.... Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
someone Публикувано 4 март 2009 Сподели Публикувано 4 март 2009 Според мен е нормално да ти се заклати колата при тази скорост с така напомпани гуми на "хубавата" ни магистрала. Ширината на гумите не е от особено голямо значение, но височината им е много важна. Колкото са по-високи, толкова по-нестабилна е колата. Все пак не можеш да очакваш от аутлендера стабилност като на галант.... За налягането не знам, от теб го чувам...днес пак гледах на табелката под вратата - препоръчват за моя размер при скорости над 160 да са на 2.5 атм., а при нормално каране - 2.2Мисля към края на месеца да се преобуваме с бриджстоните, с които я взех - тогава ще видим каква е ситуацията. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Препоръчано мнение
Присъединете се към разговора.
Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.