Премини към съдържание

Смяна на радиатор за парно


Препоръчано мнение

:mitsu-smiley: Пускам нова тема с малко повече подробности и снимки. Дано не ви се налага, но ако ви се случи може да си спестите някой лев (80 в моя случай само за разглобяването). Не е толкова трудно, а пък и всичко по колата е така направено, че много лесно се сервизира :rulez: .

Необходими са ви ключове 10, 12 и 17 (май и 13), лула 12, кръстата отвертка с дълга дръжка и една с по-къса, плоска отвертка, клещи (не се използват, но страх лозе пази :D ) и еврейска звезда (с дупка) май номер 40, но не съм сигурен. Има една единствена еврейска звезда, която крепи кормилната ос за гредата под таблото.

 

Първо трябва да се махне часта около лоста за скоростите и ръчната. Развива се топката на лоста и се сваля заедно с калъфа му. Маха се стереото, кутийката под него и панела, който ги разделя. Той е на щипки. Развиват се всички видими винтчета и се маха една пластина от кората, която е точно под ръчната, до шофьорската седалка. Ако тя не се махне ръчната ще ви пречи и няма да може да махнете тази част от таблото на която е подлакътника. Има и 2 скрити винтчета (звезда), които се намират на много кофти място и които захващат тази част от таблото за една метална стойка (означена е с "10"), на която се слагат радиото и врътките за парното. Означил съм ги (по-скоро мястото, където се намират) на снимката с номер "1" (има по 1бр от 2-те страни) а се захващат през дупката означена с "11" на една от следващите снимки. Трябва да се бръкне под кората с по-дълга отвертка с по-тънка дръжка. След като ги развиете всичко се маха заедно с подлакътника.

Другият вариант е да се махне металната стойка заедно с цялата тази част, но при мен не се получи. Трябва да се свали и волана. На снимката може да видите на какви щипки се крепи капачето му и съответно къде да вложите усилие. Леко се дърпа за да не се счупят. С ключ 17 се развива гайката, която държи самия волан. След това той се издърпва към вас за да се извади от шлиците на оста му (При мен доста трудно се извади от шлиците. DJ-я ми го беше закрепил за последно преди година и то съвсем нормално. Явно обаче трябва да го прекръстим от DJ Tymbi на DJ Hercules :bb: ).

Развиват се 2-те винтчета на капака на километража, врътката с която се нулира и той се маха като първо се издърпва долната му част към вас. Самият километраж се се сваля много лесно (той е на куплунзи) като се издърпва към вас, след като първо се развият 4-те винтчета, на които се крепи. Кабелите за километража са на щипки и се свалят от ламарината на таблото. Жилото също се сваля, но внимателно за да не се счупи пластмасовата скоба, която го закрепва за ламарината. Всички копчета и бутони се свалят от таблото с плоска отвертка (или с дълги и здрави нокти), защото са на щипки. Съвсем лесно се свалят.

Решетките на въздуховодите не се свалят. Те са закрепени с винтчета и първо трябва да се свали цялото табло. Но не е и нужно да ги сваляте. Врътките за парното и панелът преди тях са закрепени с винтчета. Кабелите се на куплунзи, лампичките се завъртат на четвърт оборот и се дърпят. За да се махне панела, трябва предварително да се свалят накрайниците на 2-те ръчки, които затварят въздуха в колата и се пуска да духа само от ляво или дясно. Махат се само с издърпване.

За да свалите врътките трябва да разкачите всички жила от кутията на парното. Има и едно жило, което отива към вентилатора, който се намира до жабката. На снимката с "2" за означени 2бр. винтчета, които се развиват за да се свали жабката. След нея се маха и гредата, на която се е крепила, като отзад има един куплунг, който е за датчика за отворена жабка. Той се разкачва също.

Свалят се въздуховодите зад жабката. Закрепени са с щипки – означени са с "3" на снимката. На другата снимка за се вижда по-добре какво представляват тези щипки. Трябва да се натиснат отзад леко, докато щракне един път и след това се издърпват. Внимавайте, защото са чупливи. Развива се и болта означен с номер "4" (най е удобно с лула 12). Внимателно с плоска отвертка се махат капачетата на колонките на таблото. Те се крепят на 2 метални щипки от страната на шофьора и на 2 пластмасови крачета обути в гумички откъм стъклото. С отвертка се повдигат от страната на шофьора и се издърпват. Самите колонки са закрепени с 2 винтчета. С лула 12 се свалят винтовете означени с номер "5" на снимката. Същият винт има и под часовника. Часовника е на щипки и също се сваля внимателно с плоска отвертка. Желателно е на отвертката да слагате парцалче за да не нараните таблото. Ако действате внимателно може и без парцалче.

Развиват се и всички болтове с лула 12 от металната стойка на която се крепи стереото. Трябва да се внимава, защото ръбовете много режат. Сега вече можете да извадите цялото табло. Напъва се от двете страни плавно към вас и нагоре за да излезе. Ако сте двама души ще е много лесно. Много се внимава да не се откъсне някой куплонг или кабел. Като се махне таблото се сваля и металната стойка на стереото и врътките за парното. Тогава вече се сваля и кутията на парното. Тя се крепи на 2 гайки (лула 12) отдолу и 2 болта (лула 12) отгоре. Кутията се състои от 2 части – черна и бяла, които са закрепени една за друга със 6-7 щипки и 2 винта. Вътре е радиатора – означен е със "6". Не се опитвайте да ги разделите преди да сте махнали цялата кутия от диафрагмата. На снимката се вижда, че аз така направих, но това беше голяма грешка и ще си спестите много мъки.

От радиатора излизат 2 маркучета, които минават през диафрагмата и отиват в коша към двигатела. Те са стегнати с 2 скоби (означени са със "7") към радиатора, но тези скоби са в коша. Трябва да се свалят тези скоби предварително и тогава да се опитате да извадите маркучите от тръбите на радиатора. Може и да не успеете, защото ще са се спекли много. Тогава просто разкачвате тези маркучета от другият им край и заедно с кутията на радиатора ги издърпвате през диафрагмата в купето. Тогава вече може да разглобите кутията на спокойствие като много внимавате да не счупите пластмасовата стойка, която е означена с "8".

При сглобяването не забравяйте да сложите пластмасовата клапа означена с "9". Аз бая се чудих къде й беше мястото. Всичко се сглобява по обратен ред. Сноповете кабели не трябва да минават отпред пред гредата за да не се притиснат от таблото. Внимавайте и с кабела за часовника. Не се препоръчва и разглобяване и сглобяване в много студено време, защото пластмасовите детайли се чупят много лесно. Преди да завиете болта означен с "4" сложете лампичката за осветление на жабката, защото иначе е по-трудно. След като закачите жилата и преди да сглобите таблото задължително пробвайте врътките на парното дали отварят и затварят както трябва клапите, защото е много вероятно да трябва да регулирате жилата. Най-добре си драскайте на едно листче кое винтче за къде е и кое жило къде е закачено (въпреки че няма как да ги объркате заради дължината им).

 

ТУК са всички снимки - около 44МB. :mitsu-smiley:

Редактирано от jolly_roger
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

:mitsu-smiley: Забравих да напиша, че е препоръчително да си разкачите акумулатора докато сглобявате таблото. :mitsu-smiley:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • Admin

Темата е супер ценна и веднага я закачам :clapping2:

Ще я подредим и хронологично.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 1 месец ...
  • преди 1 година ...

Темата е поднесена и онагледена великолепно !!!!!

Дано не ми се налага да ми служи като помагало, но така или иначе - моите адмирации за jolly_roger !!!!!!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 8 месеца ...

Аз съм съвсем от скоро във форума, макар да имам Мицубиши отдавна. Ще сменям радиатора за парното и инструкциите дадени тук ми вършат страхотна работа. Обаче не ми се отварят снимките. :icon_blush: Ако може някой да ми помогне ще съм му благодарен

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

:mitsu-smiley: Който иска нека да ми остави мейла си на ЛС и ще му пратя всички снимки. :mitsu-smiley:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

А цялото описание на процеца валидно ли за ЕА6А модела и съществуват ли някакви разлики? И още нещо да попитам - забелязах че ми губи антифриз само когато е пуснато парното - когато съм го пуснал на студено не го бута. Следва ли да заключа със сигурност, че проблема ми е в радиатора на парното или има и друга възможност? А работата на климатроника свързана ли е по някакъв начин със системата на парното или е самостоятелна, т.е. ако проблемът е в радиаторчето, трябва ли да очаквам да се губи антифриз, когато работи климатроника (независимо на топло или студено?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 13 години ...

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...