Премини към съдържание

Lancer IX 2003-2007 1.6 бензин мнения


mitko_86

Препоръчано мнение

Здравейте колеги.

 

Интересувам се от описания от мен по-горе Лансър 9 генерация,1.6 бензин 98 коня - силни,слаби страни на тази генерация,на този двигател конкретно,ориентировъчни цени на основните части-масла,филитри,ремъци,ролки,части по окачването.Удачен избор ли е като цяло ?

 

Благодаря Ви много предварително за отделеното внимание и помощ.

 

Поздрави

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 2 седмици ...

Здрасти, да ти кажа правилно си се насочил. Аз карам такъв lancer , но моят е 2.0 sport, много съм доволен, удобна, здрава,надеждна,евтина,икономична така бих я описал. Преди него карах 1.6 това което искаш ти, идеална кола, вътре е по широка от Audi a4, а всъщност е кола клас golf. За оригинални части някои цени са добри, други са.високи, ще си избираш, инак части много. Нямат някакви особенни проблеми конито да търсиш, гледай да е гледана кола, слушай за странни шумове от към скоростна кутия, двигателя да работи равномерно, и по окачването да не потропва . Основните правила при покупка на употребявана кола и късмет.

Редактирано от tonino_g3
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Привет!

Това по-долу е статия, която съм записал на компютъра си. За съжаление не мога да намеря източника (може би mobile.bg), за да ти пратя линк. Съдейки по моята кола информацията е достоверна :)

 

Mitsubishi Lancer (АВТОМОБИЛЪТ НА СТАРО: +/-)

 

Последното поколение на Mitshubishi Lancer се продава доста добре в България. Смръщеният японец обаче е по-скоро изключение от правилото, което в миналото обричаше модела на незаслужено слаб интерес от страна на купувачите. По родните пътища рядко може да бъде забелязан представител на предишната генерация, произвеждана от 2003 до 2007 г. Липсата на внимание от страна на купувачите няма логично обяснение, тъй като в технически план предишният Lancer не отстъпва с кой зная какво на сегашния. Вина може да се хвърли единствено върху недотам впечатляващия дизайн, но що се отнася до надеждността и качеството на автомобила, слабото търсене категорично няма обосновка.

 

Седмият поред Lancer се произвежда изцяло в Япония от 2000 г. Моделът обаче дебютира в чужбина чак три години по-късно. Произходът на колата си казва думата. Сглобката и качеството на изработкатa са безупречни, а

 

каросериите

 

- седан или комби, са подготвени отлично против корозия. Mitsubishi неслучайно дава 12-годишна гаранция срещу ръжда. Единственото слабо място на купето е бравата на багажника в колите, произведени преди модернизацията от 2006-а. Понякога заяжда заради попаднала вътре вода. Любопитна подробност от биографията на модела са продажбите на версията комби, които - особено във вариант с двулитров мотор - съперничат на седана.

 

Съвсем в духа на традициите интериорът на Lancer не блести с никакви стилистични изхвърляния. Отговаря напълно на стандартите за семеен автомобил и макар някои материали да изглеждат малко евтино, износване практически не се забелязва. Както и при купето, сглобката в

 

салона

 

издава качествена японска работа. Оборудването също не оставя поводи за критика. Зависи от пазара, за който е бил предназначен автомобилът, но по правило включва пълен електрически пакет, климатик, ABS, еърбегове и т.н. В България напоследък попадат и американски версии на Lancer, които за екипирани повече от щедро. Обикновено се познават по светлия кожен салон, дървените декорации, мултимедийната система с течнокристален дисплей, люка и др. Външно се различават от европейските модификации по формата на броните и някои детайли на каросерията. Оборудвани са с 1.8-литров бензинов двигател с мощност 122/140 к.с. и автоматична предавателна кутия.

 

 

Официално за Стария континент Lancer се екипира с три бензинови

 

мотора

 

с обем 1.3, 1.6 и 2.0 литра (82, 98 и 135 к.с. съответно). Базовият агрегат е познат от Space Star, слабичък е за Lancer и се среща доста рядко. Най-масово разпространен е средният вариант с 1 600 см3, който се отличава с изненадваща за кубатурата си еластичност. Не предявява особени претенции към качеството на бензина, макар че използването на гориво със съмнителен произход съкращава живота на свещите и се отразява на работата на празен ход. Разполага с ресурс от поне 300 000 км, дори да не е гледан съвсем по правилата.

 

Завидна динамика на Lancer осигурява двулитровият мотор, чиято турбоверсия е проверена по рали трасетата от няколко поколения Evolution. Същият агрегат се монтира на Outlander и Galant. Една от малкото неизправности, които го засягат понякога, е неравномерната работа на празен ход. Проблемът се решава с пълна промивка на блока на дроселовите клапи. Иначе е в състояние да навърти по половин милион километра без каквито и да било оплаквания.

 

Висока оценка заслужава и 1.8-литровият двигател, който не се доставя в Европа. Конструкцията му е аналогична с 1.6- и 2.0-литровите машини, но в много мразовито време съществува риск от изгаряне на стартера.

 

За разлика от тежката артилерия Evolution, обикновеният Lancer се произвежда само с предно предаване. Преобладаващата част от продажбите принадлежи на механичните

 

трансмисии

 

с пет предавки, но се срещат и доста коли с адаптивен четиристепенен автоматик. "Ръчната" скоростна кутия на 2.0-литровите модификации е аналогична на монтираната в Outlander и има конструктивни сходства с тази на Evo. Заради високия въртящ момент и темперамента на някои водачи понякога се износват синхронизаторите и феродовият диск. Автоматикът дефектира изкючително рядко. И двата типа трансмисии се нуждаят от смяна на маслото на всеки 40 000 км. Автоматичната предавателна кутия на някои американски екземпляри с 1.8-литров двигател може да се окаже вариатор, с чийто ремонт в България не би се наел всеки.

 

Едно от много достойнства на Lancer е

 

ходовата част

 

Поглъща охотно неравностите и радва с плавна и комфортна возия. В същото време настройките гарантират на колата добра управляемост и устойчивост. Крен се появява чак при много високи скорости. Двулитровите модификации имат по-твърдо окачване и по-малък клиренс. Компонентите отзад са усилени и се използват също при Outlander. Отначало Mitsubishi монтира плаващи гумено-метални втулки в задното окачване, които скърцат и се разбиват от корозията, предизвиквайки луфт. През 2005 г. японците ги заменят с обикновени. Останалите втулки служат приблизително колкото гаранционния срок на автомобила. Смяна на ябълковидни съединения обикновено се налага след около 80 000 км. Лагерите на главините издържат поне 100 000 км. Предните амортисьори се смятат за безпроблемни, но задните започват да тропат с времето заради износени горни опорни лагери.

 

Кормилната уредба

 

на двулитровите Lancer-и не се различава от тази в Outlander. Рейката няма слаби места. Шарнирите на трапеца също са достатъчно здрави и издържат на българските пътища. По-индиректната рейка на 1.6-литровите версии (3.2 срещу 2.8 оборота) обаче не е така сполучлива. В колите, произведени до 2006 г., понякога трака при преминаване на неравности в завой. Кормилните щанги на тези коли също са по-податливи на износване и накрайниците им обикновено се нуждаят от замяна след 70-80 000 км. Задвижващите ремъци на усилителя на волана и другите периферни възли трябва да се сменят заедно с ангренажните на всеки 100 000 км, а работната течност на хидравликата - на 80 000.

 

Инвестиции в

 

спирачките

 

грозят само амбициозните водачи на двулитрови модификации. Състезателите сменят накладки по-често от 60 000 км, а след три чифта - и дискове. Понякога възниква тропащ звук от апаратите, с който във фирмените сервизи се справят безпроблемно.

 

Седмото поколение на Mitsubishi Lancer определено заслужава внимание от страна на купувачи, които ценят комфорта и надеждността. Дори и най-старите екземпляри на вторичния пазар на възраст шест години все още разполагат с немалък запас от ресурс, а цените са повече от приемливи за толкова качествен автомобил.

Редактирано от farkov
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ето и няколко цени на части/консимативи за модел 1.6 (двигател 4G18):

 

Масло Castrol Magnatec 5W-40 C3 - цена: 25лв./литър (за този двигател ще ти трябват 3 литра)

Маслен филтър BOSCH - цена: 10 лв.

Въздушен филтър BOSCH - цена: 17 лв. (оригинален 98 лв.)

Поленов филтър ZAFFO - цена: 22 лв. (оригинален 55 лв.)

Ангренажен ремък Gates - цена: 125 лв. (оригинален 160 лв.)

Ремък алтернатор Gates - цена: 17 лв. (оригинален 72 лв.)

Ремък хидравлика Gates - цена: 20 лв. (оригинален 103 лв.)

Ролка SKF - цена: 63 лв. (оригинална 184 лв.)

Вътрешни накрайници окачване SIDEM - цена: 43 лв/бр.

Накладки предни TEXTAR - цена: 55 лв. (оригинални 210 лв.)

Накладки задни - оригинални 220 лв.

 

Ако имаш други въпроси - пиши.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 5 години ...

Здравейте,колеги.Малко не е по темата,ама да не отварям нова.Интересува ме собственици на такава кола каква аларма сте слагали и има ли вариант да се направи алармата да се управлява от оригиналното дистанционно.Питах на няколко места и ми казаха,че по кан,но струвало скъпо и нямало да стане,защото колата е стара 2004 година.Имам само фабрично работещо централно заключване,но не и аларма.И още един смешен въпрос,часовника има ли 24 часова зона,защото не можах да го настроя и си мисля,че е само 12 часова зона.Това е за сега.Благодаря предварително.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Здрасти,

Часовникът работи само в 12ч режим, няма опция за 24ч. За аларма немога да помогна, щом централно има може и без аларма според мен, някой друг колега пък може и даде идея.

Поздрави

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Следващото поколение имат вградена аларма. Не зная някой да я ползва. Първо, защото не е активирана фабрично и не са много собствениците, които знаят за съществуването й. Второ, външната може би предлага повече възможности. За деветката не съм наясно. Порови се в чуждоезичните форуми, ще научиш повече, отколкото тук.

PS. По всяка вероятност няма.

Редактирано от kesten
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Здравей, колега, часовника няма 24ч режим. Относно алармата не знам, защо държиш на оригиналното дистанционно при положение, че има стотици вариянти на допълнителна аларма с дистанционно по избор. Хубавото при нея е, че можеш да си монтираш модули за управление, като имобилайзер, автоматично затваряне на прозорци или шибидах, вкл./изкл. осветление и т.н. Успех.

:mitsu-smiley:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за бързите отговори,колеги.Ами просто ми се ще да си ползвам оригиналното дистанционно това е.Иначе четох в чужди форуми и хората казват,че няма фабрична аларма.Така че най-вероятно ще си права аз някаква самоделна система.Благодаря още веднъж.Поздрави.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

А за часовника не е такъв проблем,че няма 24 часова зона,на слънце по трудно се вижда иначе всичко друго в купето ми харесва как са го направили японците.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 3 месеца ...

Здравейте. Наближава време да сменям колата и съм се загледал по Lancer IX 1,6 комби, но информацията (дори и тук) е много малко. По руските форуми и клипове в youtube масово твърдят, че след 130 000 - 150 000 км започват да горят масло. Интересува ме дали е реален проблем или е папагалско повтаряне на нещо чуто/прочетено от някъде, както с тубото на 1,6 HDI / TDCI. Един от най-масовите двигатели при Форд и Пежо, но не съм видял пред сервизите опашки от тези марки, за да сменят турбо.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Пет години карах точно такъв лансер.Не гореше масло,а двигателят не се чуваше на празен ход.Още съжалявам,че го продадох...

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

1.6 4g18 изобщо не е лош мотор, според мен е добра комбинация с това купе и като разход и вървене е повече от задоволяващо. Искаш да върви повече просто натискай газста повече и сменяй предавките след 5500 оборота, ще видиш, че не чак толкова зле и бързо се достигат тези цифри, само че шуми и бръмчи много. Съгласен съм, Не е бърза кола, но всяка друга кола в този клас със същата големина двигател и без ТУРБО би вървяла точно толкова. Разходът много зависи от начина на каране и техническото състоянието на автомобила като цяло. Разход на масло да, и моята гори някъде около 1литър на 10000 км , но колко коли не горят изобщо масло, много малко , особено стари коли над 10г възраст. Разход на бензин от 10 литра за 1.6 двигател изобщо не е нормално., моята я карам всеки ден по 200-300 км 6 дена в седмицата, и средно ми харчи 6.5л/100км сега зимата качва до към 7.4/100 , но двигателят работи по 2-3 часа на място. Ако сравня Лансер 1.6 от 2007 ма с последните бензинови които карах Опел Корса 1.2т и Мокка 1.4т от 2016 ами Опелите вървяха малко повече , но и гореха повече, така , че ако търсим баланс между разход и перформънс лансера е победител, а и да не забравяме , че в дългосрочен план колите с турбо могат да струват повече пари като обслужване и ремонти.

Редактирано от tonino_g3
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Аз не съм състезател. 130 км/ч ме устройват, но това с баирите - не. Сега съм с един Сценик, който също се озорва доста.

Вече не съм много сигурен дали това ще е колата. Ще обмисля и други варианти.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Не се плаши,на баирче включваш 3-та и си ти.Винаги се кефех как набира туй двигателче на трета.Проблема е в магистралното каране,след 120-130 км/ч става доста шумно в купето и изпреварванията стават бавно...Щом не си състезател няма да ти е проблем.И все пак има ситуации,в които се изисква повече мощност,за да се измъкнеш от тях,та дори и да не си състезател.Затова и колегата ти препоръчва 2,0 135к.с двигателя.

Редактирано от Shamy
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Абе нещо не мога да се съглася, че автомобила след 120 - 130 е свършен по магистралата.Напротив с 4 ма човека поддържа 140 на 5 без проблем и си изпреварва супер.Незнам при мен няма никакъв проблем след 130. На повечето баири катери без проблем и не ме кара да връщам скорости.Разбира се има и баири където се налага, но това е нормално впредвид 98 му коня.Този двигател силата му е във високите обороти и затова е нормално да бръмчи обаче и върви.Най големия му въртящ момент е в 4000 оборота , а маскималните коне в 5000 оборота.Аз от към динамика съм много доволен.Не искам да прозвучи като реклама, човека си решава какво да си земе, ама просто аз съм много доволен от вървежа му, с къси скорости е колата, много приятна за каране.Все пак се води автомобила comfort, не е evolution.Единствено при по спортно каране разхода става висок иначе, при спокойно каране е ок разхода на бензин.Седана ми харесва и на дизайн, а комбито отзад не ми харесва,но всеки си знае и ако данъка не е проблем бих избрал 2.0 мотор въпреки че и 1.6 има нужния потенциал поне за мен.Доста хора няма да повярват, но тези 98 коня скриват шапката на някои коли по светофарите с 30-40 коня над тях.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Какво скриват тия 98 коня с 12 секудни до 100...

 

Ако трябва да сме точни по спецификация му дават 11,8 секунди.И какво за тия коне,тегло на колата и кубатура това си е добро време.Други коли с такива характеристики не ускоряват по-бързо.А иначе като искаш ускорение земи си Lancer 9 Evolution това е Comfort все пак за мен се представя повече от добре като динамика за параметрите си.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

....чак да се чудиш, ща са го произвеждали този покойник.

А какво да се каже, за останалата авто-индустрия, произвеждаща автомобили под 100 коня, които също ускоряват за същото време?

Че според теб едно 40% от колите са зомбита, щото хем са "мъртви", хем се движат...

Айде да не си разваляме новогодишното настроение.

Лансера 1.6 98 коня си е един приличен автимобил, с малко грозничка муцуна за мен, но съвсем безпроблемно може да те закара от т.А до т.Б и то не по-лошо от друг автомобил.

Сравнително широк, с приличен багажник, непретенциозен на гориво, носи на газ, здраво шаси и ходова част, нисък данък.

Не е състезател, но не е и костенурка.

Семеен автомобил в ниската част на средният сегмент.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

За много години на всички съфорумци 👍🎄🍷

По темата, на колегата му се струва мъртвец и напълно го разбирам , ако се качиш на кола с турбо двигател динамиката е съвсем различна, но да кажеш за кола дето си върви съвсем прилично , че не върви просто не е уместно. Аз се занимавам с Мицубиши от доста години и са ми минали през ръцете десетки Лансери и Колтове от почти всички модели и двигатели, специално за това поколение Лансери съм имал много и 1.6 и 2.0 , разлика във вървенето не се усеща много , но разходът при нормално шофиране на 1.6 е по-добър и данъка е по малък също, за мен е по-добрият вариант . За разхода от 10/100 при Лансер 1.6 ръчка не съм съгласен, това е разход само за автоматик 1.6 или 2.0 ръчка при градско каране. За дизайн, е очевидно, не е е красива кола въобще, но вътре е добре и е много удобна, смея да твърдя , че е в пъти по удобна за шофиране от много нови модели коли,. Аз не робувам на марка, но препоръчвам този Лансер като евтина семейна кола или работен кон, непретенциозна, лесна и евтина за поддържане и приятна за карана плюс добре оборудвана, има си всичко необходимо. 👍

Весели празници 🍾

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Аз имам такъв Лансер от няколко месеца.

 

На първо засичане гори градско на къси отсечки 9,5л на магистрала със 130км/ч 7,5л. За сравнение на един приятел мазда 6 1,8 градско гори 11 а на магистрала със 140 - 6,8. и набира с 2 секунди по-бързо.

 

За градско намирам двигателя за достатъчен, дори по-динамичен и икономичен от очакваното за тази кубатура, тегло и година на производство. Аз лично в това отношение съм изненадан приятно, очаквах да е по-зле, като помня какви 1,6 100к.с. съм карал. Повече мощност за градско реално е за удоволствие. Но извънградско не е чак толкова впечатляващо като динамика и разход. Изпреварване след 80км/ч е бавно. По българските пътища отсечките за изпреварване обикновено са кратки и ако трябва да изпревариш един тир колата не набира достатъчно бързо. Вероятно има по-голямо въздушно съпротивление. С баирите нямам никакви проблеми просто не се държи като дизел а иска отвреме на време да се сменят предавките. Вдига си 150км/ч на магистралата, не знам точно там защо вижда проблем колегата - рязко набиране от 130 на 150 обикновено не ти трябва. По книжка не препоръчват да се кара с повече от 130 заради разхода на гориво - т.е. над 4000 оборота не е икономичен.

 

Засега не гори масло, но се чува тракането на повдигачите. Оставам с впечатлението, че този двигател е капризен от към качеството на маслото иначе ще има ремонт.

 

Двулитровия двигател не съм го карал, обмислях го като вариант, но като видях че обслужването му е с 300лв по-скъпо и годишните данъци и застраховки с над 100лв по-големи в комбинация с по-голям разход ме отказа - аз търсех максимално практична кола. Лансера доставя най-голямо удоволствие как с охота влиза в завоите. Като най голям недостатък като повечето японски коли ми изглежда и че той не издържа много на сол.

Редактирано от Cruiser
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Аз имам такъв Лансер от няколко месеца.

 

На първо засичане гори градско на къси отсечки 9,5л на магистрала със 130км/ч 7,5л. За сравнение на един приятел мазда 6 1,8 градско гори 11 а на магистрала със 140 - 6,8. и набира с 2 секунди по-бързо.

 

За градско намирам двигателя за достатъчен, дори по-динамичен и икономичен от очакваното за тази кубатура, тегло и година на производство. Аз лично в това отношение съм изненадан приятно, очаквах да е по-зле, като помня какви 1,6 100к.с. съм карал. Повече мощност за градско реално е за удоволствие. Но извънградско не е чак толкова впечатляващо като динамика и разход. Изпреварване след 80км/ч е бавно. По българските пътища отсечките за изпреварване обикновено са кратки и ако трябва да изпревариш един тир колата не набира достатъчно бързо. Вероятно има по-голямо въздушно съпротивление. С баирите нямам никакви проблеми просто не се държи като дизел а иска отвреме на време да се сменят предавките. Вдига си 150км/ч на магистралата, не знам точно там защо вижда проблем колегата - рязко набиране от 130 на 150 обикновено не ти трябва. По книжка не препоръчват да се кара с повече от 130 заради разхода на гориво - т.е. над 4000 оборота не е икономичен.

 

Засега не гори масло, но се чува тракането на повдигачите. Оставам с впечатлението, че този двигател е капризен от към качеството на маслото иначе ще има ремонт.

 

Двулитровия двигател не съм го карал, обмислях го като вариант, но като видях че обслужването му е с 300лв по-скъпо и годишните данъци и застраховки с над 100лв по-големи в комбинация с по-голям разход ме отказа - аз търсех максимално практична кола. Лансера доставя най-голямо удоволствие как с охота влиза в завоите. Като най голям недостатък като повечето японски коли ми изглежда и че той не издържа много на сол.

Mazda 6 1.8 120 ps по каталожни данни ускорява за 11.4 секунди.седан,а комби за 11.8 секунди до 100 км/ч.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Нито съм я карал, нито съм я засичал. В интернет информацията е, че по заводски данни Мазда 6 ускорява за 10,7с Лансера за 12,6с, а Мазда 6-II ускорява за 11.4с. Принципно Мазда 6 е в друг клас трябва да се сравнява с Галант. Но ме подразни, че на магистралата е по-икономична. Което не е учудващо защото конкретната мазда е с 6 скорости. Мазда 6 като нова е била ~20 000лв по-скъпа от Лансера след 15 години дали е Мерцедес или Сузуки разликите са 1000-2000лв можеш да избираш квото ти е кеф. Аз избрах тази кола защото е в малкия данък и се води сравнително надеждна, икономична и евтина за поддръжка. Общо взето който си купва 1300кг кола с 1,6 атмосферен двигател 100к.с. просто трябва да знае, че си купува точно това, а не нещо повече. Има някъв живец на 2-ра и 3-та предавки, ускорението извънградско е малко бавно. Ако някой знае модел автомобил, който става за 4 членно семейство и е по-икономичен или по-динамичен и разходите по притежаване и подъръжане са подобни нека го посочи.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Нито съм я карал, нито съм я засичал. В интернет информацията е, че по заводски данни Мазда 6 ускорява за 10,7с Лансера за 12,6с, а Мазда 6-II ускорява за 11.4с. Принципно Мазда 6 е в друг клас трябва да се сравнява с Галант. Но ме подразни, че на магистралата е по-икономична. Което не е учудващо защото конкретната мазда е с 6 скорости. Мазда 6 като нова е била ~20 000лв по-скъпа от Лансера след 15 години дали е Мерцедес или Сузуки разликите са 1000-2000лв можеш да избираш квото ти е кеф. Аз избрах тази кола защото е в малкия данък и се води сравнително надеждна, икономична и евтина за поддръжка. Общо взето който си купва 1300кг кола с 1,6 атмосферен двигател 100к.с. просто трябва да знае, че си купува точно това, а не нещо повече. Има някъв живец на 2-ра и 3-та предавки, ускорението извънградско е малко бавно. Ако някой знае модел автомобил, който става за 4 членно семейство и е по-икономичен или по-динамичен и разходите по притежаване и подъръжане са подобни нека го посочи.

Lancer kombi ускорява за 12,6 с.,а Маздата 6 с 1,8 двигателя е с 5 скорости.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...