Премини към съдържание
Моля всички потребители да си сменят паролите поради спам във форума!

Самодиагностика


Whererabbit

Препоръчано мнение

Някой може ли да обясни за датчика за измерване Т на входящия въздух? Къде се намира и какво трябва да показва, както и какво значение има за работата на двигателя - вървене, разход на гориво ... на антифриз и пр.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 1 месец ...

Някой може ли да обясни за датчика за измерване Т на входящия въздух? Къде се намира и какво трябва да показва, както и какво значение има за работата на двигателя - вървене, разход на гориво ... на антифриз и пр.

Анди, моето мнение е да престанеш да търсиш проблем там, където няма такъв.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Бях объркал лаНБите ;-)

Така и правя.

 

Сега, малко шеговито съм си задал въпроса за датчика за температурата на засмукания въздух, но отговорът му ми е интересен.

Щото аз наистина имам причина да се притеснявам. Писал съм в друга тема за случай двигателят да причуква като на аванс в една жега на климатик. Кълца и не върви. 5-те предавка и над 100 км/ч - давам газ и не ще да откъсне. Чух изтракването, след малко го повторих и пак се получи същото и до нас я закарах с 1 см газ за да не трака. След време пак стана подобно нещо, натиснах педала докрай да се троши каквото има за трошене, но нищо не стана. И в двата пъти беше +37 градуса, колата на над 30 минути път, а във втория дори спрях климатроника без да има разлика.

Едно зайче след като видя данните от диагностика на колата каза че има не един, а три проблема. Но аз не ги търся въобще и това е. Карам ако ще колело да пада и `ич ми не дреме :D

Редактирано от Andy Van Der Drift
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 7 години ...

Така, 7 години по-късно проблем има. Чек енджин светна. Проблемът е неравномерна работа на двигателя. Не съм сигурен дали е на 5 или 4 цилиндъра (колата е 6а13 - с 6 цил). Модификация първият фейслифт, края на 1999 г., тоест без ОБД-2. Шанс за диагностика на компютър - нулева.

Мигащата чек енджин крушка не можах да разбера какво точно показва. Или са кодове 13 и 14 или 31 и 41. Не успях да се ориентирам.

Иначе запалва веднага и бръмчи без 1-2 цилиндъра и така си работи до работна температура. Мощността е все едно тегля автомобил с въжето. Пробвах като влезе в обороти в движение дали ще тръгнат всички цилиндри - не, все така си няма мощност. Това е добре.

На седалката се усеща вибриращият двигател и накрайникът на ауспуха се клати фъфлейки.

Също така не успях да намеря какво със сигурност означават тези 13 и 14, респ. 31 и 41 кодове. Интуитивно мисля че някой инжектор не работи. Вероятно прекъснат или изяден от гризач кабел.

Карам я на бензин. Газова уредба нямам и не съм имал в това возило.

Много трудно мога да извадя всички свещи "на бял свят", да ги закрепя на кабелите и на стартер да видя имат ли искра. Свещите са слагани отдавна, но аз за 12 години и 6 месеца съм изминал 80 000 км. Предполагам свещите на са около 60 хил. Кабелчетата на инжекторите също не съм ги поглеждал. От работа няма кога, а и е студено.

Няколко дни не я карам и го усещам по джоба :) . Затова не бързам да я поправям. При тази кола връзката мощност-разход е скъсана когато се дава Газ. Някой ако може да ме насочи към верните значение на кодове 13, 14 и 31, 41. Аз намерих:

13 - повреда на датчика за входящ въздух

14 - повреда на сензора за газта (TPS)

... дотук нищо общо с проблема и

31 - повреда на датчика (ама кой датчик?!?)

41 - грешка на инжекторите.

Редактирано от Andy Van Der Drift
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Инжекторите не са ли на достъпно място да ги изключваш един по един да видиш кой цилиндър не работи? И вече да гледаш -дали инжектор или свещ. Няма как да е от дебитомера това но все пак му изхули буксата за да видиш дали ще има промяна.

Иначе се чете с компютър и Vag кабел с EvoScan например но не вярвам да ти помогне с нещо това - давай по изпитания начин с проба - грешка :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Анди,

Блинк кодовете с обикновена крушка или със светодиод ги гледа? С нажежаема нишка (обикновена крушка) - има инертност и е трудно, с обикновен светодиод+резистор 1 ком е по-ясно и лесно (или със стрелкови волтметър).

Има и един първи блинк - дето лъже и обърква... Също и ако грешките са повече от една...

Буксата за диагностика - правоъгълна ли е, с 12 пина (някои пинове може да липсват, но се броят) ?

(Ако да-има лесен и евтин вариант за комп. диагностика, трябва лаптоп или десктоп с хардуерен RS-232).

 

Грешки:

13 - IAT (сензор температура входящ въздух) - намира се в дебитомера, не е фатална;

14 - TPS (сензор на педала за газта) - не е фатално;

(двете грешки имат общо - ял съм го тоя - на моя Хюндай - студена спойка на единия пин на VAF-а (6 пинов) - след презапояване - и двете грешки изчезнаха (естествено бяха

проверени и двата компонента поотделно и си бяха ОК).

41 - Injector Coil Resistance - измерете съпротивленията на инжекторите/дюзите. (и туй съм го минал - при мен имаше окислени пинове).

За грешка 31 - според мен няма такава, ако има - свързана е с Knock sensor-а (ако има такъв) и с EVAP-а;

Поздрав и успех !

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

С крушката на таблото опитах да се оправя.

Нищо не съм гледал по колата. Да кажа че грешките са две. Мисля че не впръсква гориво в някой цилиндър и от там кнок сензорът отчита вибрациите (само предположение за произхода на грешките).

Буксата е трапецовидна с 16 пина.

 

Единственото, което успях да направя, е да отида с колата до майстор. Почна да ми развива теории как се е задръстила от бавното ми каране. Аз 12 години я карам по един и същ начин и чак сега да се задръсти ... Няма логика. Трябвало да я "изпъна" на дълъг път да се прочисти и ще тръгне този цилиндър. След 15 минути препирни не издържах и му казах да сяда до мен. Мръсна газ до трета и останах там 3 км със 110-130 км/ч. Каза да спра на една отбивка и се заслушахме - на 5 цил. си беше, никаква промяна. После си я прибрах и не съм я поглеждал.

 

Чекът след запалване не свети. Светва няколко минути след това. А след няколкоминутно светене изгасва и по някое време пак светва. Това се случи първия ден когато се прояви проблема и втория път по време на "прочистването" (пълна глупост). В почивните дни ще я разровя. На прима виста го виждам като 6 нови свещи, уплътненията за тях и друго каквото се появи.

Редактирано от Andy Van Der Drift
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Предположението ми беше правилно - изяден кабел на дюзата на 5-ти цилиндър. Фактически този по средата под смукателя.

Мислех да купувам нови свещи, но като видяхме колко добре са работили (керемидени) и с разстояние между електродите колкото са си били, го отложихме. Около 1 час време отне. Значи е била 41-ва грешка, не код 14. Въобще не успях да разбера тези мигания на крушката 14 ли или 41. Сега колата е навън. Ще си влезе вкъщи като почистя в гаража и заредя с отрови и капани за плъхове. В стаичката до гаража ми е складът с пелети от слънчогледови обелки. Това ги привлича и впоследствие са открили колко топло и удобно е да се спи между двата реда цилиндри в 6а13 ...

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...