Премини към съдържание

Самодиагностика


Whererabbit

Препоръчано мнение

Утре сутринта мисля да се заровя под таблото и да изръгам един кламер в 1 и 4 на буксата... къде мога да видя какво означават числата които ще получа?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Потърси тук и благодари на Божо :):link:

 

Или по скоро направо тук: http://jdmfsm.info/Auto/Japan/Mitsubishi/Galant/Manuals/1997-2001%20Workshop%20Manual/1997%20Workshop%20Manual/MANUALS/13.pdf , на стр.222

Редактирано от Milen_z
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

 

{style_images_url}/offtop.gif
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 1 година ...

Къде се намира тази букса и коя точно е? Виждам черната 16-пиновата и до нея бяла?

Говоря за сочещите надолу една до друга букси до дясното коляно като залегнеш долу. Коя е и кой е първи и кой четвърти пин?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

http://www.turboninjas.com/pics/Camry-OBD2-1.jpg

Eто една снимка на подредбата на пиновете на буксата откъм колата .

Конкретната снимка показва и някакви други означения, но те са за кола,която поддържа OBD2 протокола . На теб ти трябва номерацията .

Все пак ,ВНИМАВАЙ , аз като рових там (купух си такава букса, мъжка и си направих ключе да дава пиновете за диагностика на късо), случайно занелязах една тънка ивица издижаща се измежду краката ми (беше дим), докъто се усетя стигна носа и съвсем ми стана ясно :icon_blush: : явно нещо се е допряло не където трябваше, но е било за малко . Малко, малко ама понеже трябваше да бързам , пробвах запалване - пушка, фарове - ОК ... и излизам , заключвам и ФАЛ!! Централното не работи ... заключвам като Лада и после в 2ч през нощта, с фенера отивам на диагностика .... Всички бушони на заключването бяха добре, а не заключва . Издайническата следа беше че и лампиона не светеше, смених му бушона и централното заключване сработи ... пълна мистерия . Сигурно моторчетата ,дето заключват са нямали ток, а не управляващ сигнал (това ,което аз търсих ).

Айде стига за заключването.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Така си го представях че е. Значи, последно - 1 и 4 се съединяват? Да не стане :tok: ?

Възможно ли е да покаже код за грешка при положение, че лампата при запален двигател досега не е светвала?

Редактирано от Andy Van Der Drift
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Е като не ти е светвала що ще правиш самодиагностика, да ти каже, че няма грешки ли?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Така си го представях че е. Значи, последно - 1 и 4 се съединяват? Да не стане :tok: ?

Възможно ли е да покаже код за грешка при положение, че лампата при запален двигател досега не е светвала?

 

Съединяват се, някой беше писал че първи крак се дава на маса, ако наистина 4ти е маса , значи всичко е ОК. Прегледай пак темите за OBD и там е разисквано много .

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Черната е основната диагностична букса, а бялата е допълнителна и не при всички галанти я има. Тя е с 12 пина.

Слагат се 4 вида ЕБУ. До 02.2000 г. със 76 пина (2 реда с 4 букси) с осем знака на идентификационния номер - Е2Т6ХХХХ.

От 03.2000 г. стават 93 пина, а буксите три за моделите с механична трансмисия. При типтрониците буксите са с една повече и 119 пина. Кодът на ЕБУ е Е6Т3ХХХХ, а за ГДИ Е2Т7ХХХХ.

 

Лампата може и да е светвала, но да не съм я видял. Може колата да не съм я карал аз в този момент. Не всеки гледа, пък и чужда кола, какво го интересува. Кодът обаче се запаметява. За колко време не знам. Нищо не пречи да видя дали има запомнен код. Още не знам как точно показва кодовете, но ще разбера.

Дано се окаже предния кисл. датчик и запушен КАТ, почистване дебитомер и някоя настройка, че ако налягането в цилиндрите е 6-4-7-8-5-9 съм :icon_bye: . 300 диагностики ако се окаже това....

Редактирано от Andy Van Der Drift
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Така си го представях че е. Значи, последно - 1 и 4 се съединяват? Да не стане :tok: ?

Възможно ли е да покаже код за грешка при положение, че лампата при запален двигател досега не е светвала?

 

С риск да се изложа - но къде ще се покаже кода за грешка - в смисъл има ли начин да се извлече без MUT II scanner :huh: . Ако може да обясните има ли начин за самодиагностика без сканер както при някой Хонди, че от известно време ми светна чека и все не остава време да я карам на диагностика.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

С риск да се изложа - но къде ще се покаже кода за грешка - в смисъл има ли начин да се извлече без MUT II scanner :huh: . Ако може да обясните има ли начин за самодиагностика без сканер както при някой Хонди, че от известно време ми светна чека и все не остава време да я карам на диагностика.

Ето как изглеждат кодовете:

При подаване на контакт започват да премигват лампите на АBS и Check Engine . Бавните премигвания са десетици , бързите са единици . Морзова азбука :icon_rock: : " --- .. " е 32 ,а "- .." е 12 .

Ако има два или повече кода ,изреждат се и започва да мига отначало . Първо десетици (дълго),после единици - късо .

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

А показва ли някакъв код с тези премихвания за да покаже, че е я влязло в режим на самодиагностика, или направо започва да ги изрежда?

Например на хлопелта показва три пъти код 12 - едно мигане, следва 1 секунда пауза и две мигания и това се повтаря три пъти. Чак след това отчита записаните грешки една след друга с пауза три секунди между всяка. Като ги изреди всичките, ги повтаря отначало. Ако няма записани грешки - мига с код 12 докато не махнеш моста. Но мига само оранжевата на ЕБУ.

На горния клип, ако не бях прочел описанието, нямаше да разбера какво показват тези цели три мигащи лампи - АБС, на ЕБУ (електронен блок за управление) и на актив яв контрола. Фактически само АБС ги отчете доколкото видях, но станах малко разноглед в стремежа си да не пропусна нещо. Все едно не мога да го гледам отново... Предполагам че съм изглеждал горе-долу така :blink:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

А показва ли някакъв код с тези премихвания за да покаже, че е я влязло в режим на самодиагностика, или направо започва да ги изрежда?

 

Вече ме караш да се замислям, а беше отдавна... Просто почват да мигат лампите :huh: след :tok: . После броиш , "помниш" на пръсти и :119: :bookk: :moil: :wacko2:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Изясни ми се.

Абе досега творих един постинг и нещо изчезна :icon_doh:

Направо почва да ги отчита. Започва от най-малкия код като число и кара наред до най-големия. Мига през 0,5 сек. за десетицата, прави пауза от 2 секунди, и мига през 0,5 сек. за единици. Например 47. І-І-І-І ---- І-І-І-І-І-І-І , като "-" (тиренцето) е паузата от 0,5 сек, "І" е самото мигане.

Ако има и 48 ще изчака 3 секунди и ще изпише него.

Ако няма запомнени кодове за грешки ще мига през 0,5 секунди докато не се изключи контакта.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

...

Мига през 0,5 сек. за десетицата, прави пауза от 2 секунди, и мига през 0,5 сек. за единици.

...

Ако няма запомнени кодове за грешки ще мига през 0,5 секунди докато не се изключи контакта.

 

Аз си мисля че интервала на единиците е по-кратък ...0.2 да речем . Ако няма грешки си мига монотонно без прекъсване .

В темите за диагностика някой много подробно беше описал кое как мига, ама немога да намеря темата . :icon_hmm:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

ABS ги изписва при мен. Би трябвало да са кодове, нищо че "чек енджина" премигваше непрекъснато през 0,5 сек. Повтаря кодовете от малкото към голямото число и като ги изреди, започва пак най-малкия и т.н.

Чувах релето на антиблокиращата при всяко светване на лампата й, така че може да се отчетат и на слух. Трябва да е тихо обаче.

Остава да видя за какво става въпрос :icon_hmm:

:icon_bye:

 

ps: става въпрос за

1) грешка в предния кислороден датчик - това го очаквах, тъй като още на диагностиката с Милен видяхме че отчита 10 пъти по-малко

2) датчика за Т на засмукания въздух - и това го видях на разпечатката - показва повече от реалното

3) датчика за положението на разпр. вал - не знам кой вал от двата

4) датчик за скоростта на автомобила :icon_doh:

Редактирано от Andy Van Der Drift
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Всяка система си вади неините си грешки. Щом като чека е светил на равни интервали значи по двигателя няма регистрирани грешки в паметта. Тези от лампата на АБС-а са си за АБС-а.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

 

3) датчика за положението на разпр. вал - не знам кой вал от двата

 

 

Това трябва да е грешка 23 (поне при мен на 2.0) . Интересното е че като бях при Пламен ,реших да го сменя с този,който той имаше, беше в кутийка (нов, май неоригинален, не съм сигурен) . При мен в 1 от 20 паления става засечка : завърта, пали за 1сек , святка чек-а и изгасва (и така 5 мин) . На диагностиката показа че е този датчик и си викам -Супер ,отмятам го .

Да ама не : слагаме другия и двигателя изобщо не ще да запали, дори не и както преди ,за 1 сек . Вурнахме стария ... че се оглеждам за някой 2ра въка, или гледам че има колега ,дето ги рециклира:

Линк към темата

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Код 23, да. Другите са 11, 13 и 24. Иначе колата пали и работи добре.

Те щом са по абс системата въобще не ме интересуват. Плюс това тя работи, но дори и да не работеше, щом не свети крушката, хич няма да се занимавам с абс. Може ли някой да провери с какви повреди кореспондират тези кодове?

 

Наистина не знам има ли свързан с датчиците по двигателя (мисля че са 11 по МПИ-то) проблем по колата или няма. Струва ми се че не се набира като преди и има известно забавяне в тротъл респонса. Жалко че ММ нямат ъпдейти да си ги дърпаме, инсталираме и после да пускаме теми от сорта на Ха сега елате вижте какво направих... вчера нищо й нямаше :rolleyes:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Анди да ти го обясня.....Като сложиш мост на буксата в диагностика влизат всички системи които могат. На всяка лампата почва да мига и показва дали в неината си система има проблем.....Щом Чека на двигателя ти е мигал равномерно значи там грешки няма, лампата на АБС-а ти е показала какво има в неговата си памет (и няма нищо общо с двигателя). А пък лампата на АБС-а не ти свети което означава че тези грешки ги е имало някога, в момента не...... Схвана ли го.

Иначе грешките в АБС-а са за датчиците на предно дясно, задно дясно и задно ляво колело. Наи вероятно са останали ако някога е палена както е вдигната на подемник примерно.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

И аз включително съм се "возел" с вдигнато колело. Гумите съм й палил, въртял съм я на ръчна... какви ли не глупости съм правил.

Ще си посипя главата с пепел за грешките в споменатите от мен датчици :icon_doh: Мани, ми си намерих и доказателства :icon_doh:

 

Последен въпрос - самодиагностиката показва ли проблем с някой от кислородните датчици?

На твоето устройство предния показваше 58,6 mV, а задния 742,1 mV. Трябва да показват 0,6-1,0V. Така четох, но вече в нищо не съм сигурен. Дали са били просто моментни данни :icon_hmm: Нали разбираш защо търся проблем?

Вземе да се окаже налягането в цилиндрите... Добре мислех да сложа от ония двигатели с двата вентилатора... ама трябва да купя и още една кутия и да се науча да ги цепя...

 

Дебитомерът е в норми. Датчикът за барометричното също. Това го сравних и съм сигурен.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...