Премини към съдържание

DPF филтър на Лансер 10 DI-D


Rangel Simov

Препоръчано мнение

"Николай Николов написа на 18 май 2012 - 16:39 : Направо я връщай на БС да разкараш тоя пасаторски матар и на едно ново ASX, но с японски двигател. Тия германци явно вече двигатели не правят, а лежат на стари лаври.

Бла, бла, бла...Очевадно е , че от сервиза не са в час. Да те питам само, знаеш ли кой е в час с този "японски" мотор, който и на картинака не са го виждали половината в БГ ?

 

http://www.mitsubishibg.com/forum/public/style_images/elegant-red/snapback.pngRangel Simov написа на 18 май 2012 - 16:52 :

 

И до това май ще трябва да прибягваме..."

 

 

Изчетох цялата тема с интерес, защото карам АСХ от близо две години (1.8 Д, 150 кс) и също имам проблеми с ДПФ.

По-точно с рареждането на маслото в картера (от регенерацииите на ДПФ) и вдигането му (до втория максикум на щеката). БС (Варна) ми сменят маслото 2-3 пъти в година (все още под гаранция) когато стигне втория максимум. По-едно време и щеката излизаше и плискаше масло по двигателя. Правиха софтуеърни ъпдейти, наливаха в цилиндрите течност за почистване на нагар и т.н.

Маслото все си се вдига и разрежда с дизел. заради регенерациите на ДПФ. Исках подробна диагностика, защото на други собственици след софтуеърните ъпдейти проблема се решил, но БС и лизингодателите Алианц вдигаха рамене, БС нямали друга инструкция освен да сменят маслото като било на максимум. Писах на Мицубиши Европа. Обадиха се тогава БС да ида за така дълго исканата диагностика. Колата стоя близо месец при тях. Смениха двигателя с чисто нов (преди 2-3 седмици), на 32'000км... имало прекомерни износвания (от разреденото масло, което винаги когато стигаше (втория) максимум се сменяше с ново под гаранция...) по всички мех. групи (цилиндри, лагери, валове и т.н.).

Сега пак следя постоянно нивото на маслото. Имам още около година гаранция, не знам дали няма пак да разрежда масло и също се замислям за премахване на ДПФ. Двама специалиста от София (от по-известините сайтове за премахване на ДПФ) , казаха, че моделът бил още нов и не можели да го направят. От един чужд форум, знам за случай, където ДПФ вътрешността на АСХ е напълно извадена, и датчиците оставени, без никакъв ЕКУ/софтуърен ре-мап и вече >30 000км нямало никакви проблеми, само регенерация за по 1-2 мин на около 400 км (явно по дифолт) , но понеже съм още в гаранция, не ми се проверява дали наистина става без софтуърно изключване... Така, че и дизеловият АСХ не е цвете....

Премахването на ДПФ без промяна в софтуера не решава един много голям проблем. Ще продължи да впръсква нафта, респ. ще продължиш да сменяш масло като изоглавен, което е почти също толкова неприятно, колкото да се запушва и филтъра. Мисля, че човекът от темата на Рангел може да изчете и копира оригиналния софтуер, но със сигурност ще струва повече от 700-800 лв.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Впръсква, защото ТАКА ТРЯБВА, предполагам и това може да се промени, все пак всичко се управлява от КОМП и СОФТ.

Редактирано от Rangel Simov
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Е като чета за ASX-a все едно някоя Мазда гледам. Същия проблем на 99%. Влиза в процедура за почистване на филтъра, обаче разстоянието на което сме тръгнали не му достига и съответно спрем ли двигателя си остава в режим на регенерация и не излиза от там. Почва едно наливане на нафта, едно разреждане на маслото, едно трошене на двигатели, страхотия.

Щеките за маслото са с по три белега, MIN, MAX и MAX допустимо ниво на горивото в маслото, явно производителя е предвидил тази ситуация......А вие ще го оправяте с софтуерни промени. Рангеле направо май си късметлия с този VAG под капака. :icon_blush:

Е гати и автомобилостроенето доскоро новите коли поне гаранцията си изкарваха.....а вече и това немогат. :icon_crying:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Е като чета за ASX-a все едно някоя Мазда гледам. Същия проблем на 99%. Влиза в процедура за почистване на филтъра, обаче разстоянието на което сме тръгнали не му достига и съответно спрем ли двигателя си остава в режим на регенерация и не излиза от там. Почва едно наливане на нафта, едно разреждане на маслото, едно трошене на двигатели, страхотия.

Щеките за маслото са с по три белега, MIN, MAX и MAX допустимо ниво на горивото в маслото, явно производителя е предвидил тази ситуация......А вие ще го оправяте с софтуерни промени. Рангеле направо май си късметлия с този VAG под капака. :icon_blush:

Е гати и автомобилостроенето доскоро новите коли поне гаранцията си изкарваха.....а вече и това немогат. :icon_crying:

Ами, късметлия! Човекът късмета сам си го накъсмети, като се напати и в крайна сметка махна филтъра. На един приятел Q7 беше с точно същия проблем. Резултатът - първо едната глава, после другата, малко по-късно всички дюзи и почти по същото време... продажба за 38 хил. лева след 140 хил. лева цена и почти 20 хил. лева за ремонти... и пет години мъки! В момента има само един автопроизводител, чийто дизелови двигатели и филтри не правят проблеми... И колкото да не Ви се вярва, това е FIAT GROUP.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Впръсква, защото ТАКА ТРЯБВА, предполагам и това може да се промени, все пак всичко се управлява от КОМП и СОФТ.

Е, след физическо премахване на филтъра, не трябва да впръсква повече от нужното нафта, която да изгори във филтъра. Тогава почва да налива нафта в маслото и става мазало. За маздите има нов софт, който решава почти напълно драмата с филтъра :icon_thumbup:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Е като чета за ASX-a все едно някоя Мазда гледам. Същия проблем на 99%. Влиза в процедура за почистване на филтъра, обаче разстоянието на което сме тръгнали не му достига и съответно спрем ли двигателя си остава в режим на регенерация и не излиза от там. Почва едно наливане на нафта, едно разреждане на маслото, едно трошене на двигатели, страхотия.

Щеките за маслото са с по три белега, MIN, MAX и MAX допустимо ниво на горивото в маслото, явно производителя е предвидил тази ситуация......А вие ще го оправяте с софтуерни промени. Рангеле направо май си късметлия с този VAG под капака. :icon_blush:

Е гати и автомобилостроенето доскоро новите коли поне гаранцията си изкарваха.....а вече и това немогат. :icon_crying:

:good: :good: :icon_blush:

Взе ми думата от устата.......

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Е, след физическо премахване на филтъра, не трябва да впръсква повече от нужното нафта, която да изгори във филтъра. Тогава почва да налива нафта в маслото и става мазало. За маздите има нов софт, който решава почти напълно драмата с филтъра :icon_thumbup:

 

 

Няма оправена Мазда с такъв проблем с ъпдеит....Има замазан до неузнаваемост във времето проблем. Това е съвсем различно.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ами, късметлия! Човекът късмета сам си го накъсмети, като се напати и в крайна сметка махна филтъра. На един приятел Q7 беше с точно същия проблем. Резултатът - първо едната глава, после другата, малко по-късно всички дюзи и почти по същото време... продажба за 38 хил. лева след 140 хил. лева цена и почти 20 хил. лева за ремонти... и пет години мъки! В момента има само един автопроизводител, чийто дизелови двигатели и филтри не правят проблеми... И колкото да не Ви се вярва, това е FIAT GROUP.

Въпросното Ауди си има специална процедура за промиване на ДПФ-а,и се задейства със стенда или тестера спец опция,в която кара мотора да хвърля повече гориво,както и при различен ъгъл, горенето става в ДПФ филтъра и става една чудесия........ :lol: :lol: Противогаз и химическо облекло ти трябват.......а преди това да уведомиш пожарната, току виж дофтасала 2 мин. след пускането на функцията..... :lol: :D

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Въпросното Ауди си има специална процедура за промиване на ДПФ-а,и се задейства със стенда или тестера спец опция,в която кара мотора да хвърля повече гориво,както и при различен ъгъл, горенето става в ДПФ филтъра и става една чудесия........ :lol: :lol: Противогаз и химическо облекло ти трябват.......а преди това да уведомиш пожарната, току виж дофтасала 2 мин. след пускането на функцията..... :lol: :D

Ти знаеш ли, че наистина, колата беше на една година, когато една вечер, по време на движение... просто нещо пламна под пода. Купето започна да се пълни с дим. Докато спрем встрани от пътя в задръстването на Орлов мост и извадим пожарогасителя, огънят загасна. После я взеха в сервиза, мотаха ни една седмица, излъгаха ни нещо, вече не си спомням точно какво и ни я върнаха. Това повече не се повтори, но от този момент камерата за заден ход започна да прекъсва от време на време. Така и не я оправиха, нито пък разбраха какво й е :icon_crying:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 2 седмици ...

Ами, късметлия! Човекът късмета сам си го накъсмети, като се напати и в крайна сметка махна филтъра. На един приятел Q7 беше с точно същия проблем. Резултатът - първо едната глава, после другата, малко по-късно всички дюзи и почти по същото време... продажба за 38 хил. лева след 140 хил. лева цена и почти 20 хил. лева за ремонти... и пет години мъки! В момента има само един автопроизводител, чийто дизелови двигатели и филтри не правят проблеми... И колкото да не Ви се вярва, това е FIAT GROUP.

 

Пичове, цяла Европа кара тези мотори без да се случват подобни филми!!

Кой би ми обяснил как колата ми гори с австрийската нафта около 4 литра, а след зареждане в София почна да гори 6-8 литра? Това е много осезаема разлика, която не може да се обясни с трафика, например. На идване изкарах над 1000км с едно зареждане (и карах в София малко с остатъка), на обратно с бг-нафта избутах едва 700км, при еднакви условия... и споменатия разход... Другия път с 3 туби идвам, да не си цапам резервоара... Ми то при това положение би било безсмислено и за мен да имам дизел... !! Нафтата е скапана и то много, колите не си постигат разхода на който са способни и се развалят!

 

dino355, карах наета нова Алфа Ромео Джулиета дизел, по-голяма нова кочина не съм карал. И не дизела и е проблема, а като кола е пет класи под Лансер, бучи, парцалена, без внимание към детайлите, едно минаване с нокет оставя непоправими следи по пластмасите... неудобство, грозни уреди и дисплей, позиция на лост скорости правени за маймуна, волан, всичко е не както трябва... никаква прилика с моята, онази, истинската... дето и моторите им са хем здрави, хем вървят, хем харчат малко, хем са тихи... :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 1 месец ...

Колата ми е Mitsubishi Lancer 2.0 DI-D ,2008 год.. Възможно ли е да нямам такъв филтър?

 

http://www.mitsubishibg.com/forum/index.php?showtopic=26186

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Не мисля, май всички имат такъв филтър. На колко километра ти е колата, тоест колко ти си я карал?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Пичове, цяла Европа кара тези мотори без да се случват подобни филми!!

Кой би ми обяснил как колата ми гори с австрийската нафта около 4 литра, а след зареждане в София почна да гори 6-8 литра? Това е много осезаема разлика, която не може да се обясни с трафика, например. На идване изкарах над 1000км с едно зареждане (и карах в София малко с остатъка), на обратно с бг-нафта избутах едва 700км, при еднакви условия... и споменатия разход... Другия път с 3 туби идвам, да не си цапам резервоара... Ми то при това положение би било безсмислено и за мен да имам дизел... !! Нафтата е скапана и то много, колите не си постигат разхода на който са способни и се развалят!

 

dino355, карах наета нова Алфа Ромео Джулиета дизел, по-голяма нова кочина не съм карал. И не дизела и е проблема, а като кола е пет класи под Лансер, бучи, парцалена, без внимание към детайлите, едно минаване с нокет оставя непоправими следи по пластмасите... неудобство, грозни уреди и дисплей, позиция на лост скорости правени за маймуна, волан, всичко е не както трябва... никаква прилика с моята, онази, истинската... дето и моторите им са хем здрави, хем вървят, хем харчат малко, хем са тихи... :)

Абе не е баш така. И мисля, че ти добре знаеш, че ДПФ-ите имат проблеми и в Германия, и в Австрия.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Не мисля, май всички имат такъв филтър. На колко километра ти е колата, тоест колко ти си я карал?

Минал съм 2500 км с нея. Имам я от един месец

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Навсякъде имат и ще продължат да се задълбочават проблемите. Няма как да се налагат все по-строги еко-норми, мощността на двигателите постоянно да става по-голяма и в същото време да имат по-малки вредни емисии. Ясно е че това се постига с катализатори и филтри за твърди частици, съответно те се запушват и създават проблеми. Планира се да се въведът задължително такъв тип филтри и за бензиновите, а самите двигатели да станат задължително турбо с директно впръскване и очаквам, проблемите да се появят и там. Разликата е че в държави като Германия и Австрия автомобила се експлоатира до излизането му от гаранция или поне не много време след като е излязъл от гаранция и проблемите реално ги вижда следващия собственик, който е от нашия регион. Та затова няма много оплаквания от DPF филтри в тези държави, но съм убеден, че и при тях след време ще зачестят оплакванията.

 

Някакъв малък процент дефектират в рамките на стотин хиляди км.

Цялото население кара дизел, много с ДПФ от много години. Нормално е да се карат коли на по 7 години, това е и средната им възраст по тези страни!

Не съм чул някой да е споменал за проблеми.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Как да чуеш, като по-голяма част от автомобилите са гаранционни по лизингови програми и т.н, и този който ползва автомобила не плаща ремонтите. Ти може да кажеш по-точно какъв е процента автомобили попадащ в тези групи, но според мен е над 70%. Значи остават едни 30% или по-малко при които при проблем ще трябва да заплатят ремонта и съответно ще знаят точно какъв е бил проблема. При другите в по-голямата част от случаите въобще не ги интересува каква е била повредата, оставят автомобила в сервиз, получават заместващ автомобил за времето на ремонта и си получават ремонтиран автомобила, транспорта до сервиза също не го плащат.

 

Това с лизингите е така, много изгодно ми се видя и на мен, и затова така си взех моята, просто е много по-управляем риска. Но според мен нафтата има пръст в тази работа с ДПФ. Много е стриктен състава на нафтата мисля, за новите двигатели... и е строго по EN***, убеден съм, в бензиностанциите из някои страни, и недотам в други страни. Така и с маслата. Бях изненадан да разбера, че на моята кола маслото се сменя на 40 хиляди. Има и индикация на месеца, някъде 2014 ми показва, но интервалът намаля постепенно на 30 хиляди, явно изчислява как се експлоатира. И все пак гледай какви интервали. А в България кой сменя на толкова гаранционно? Толкова големи интервали се смятат за вандализъм. Много коли които стъпват втора ръка в България са сменяли масла така на високосна година (примерно 3 смени за пробег 120 хиляди), по предписание на ОЕМ, по 30 евро литъра, и не са имали до момента, да приемем, проблем с ДПФ. Идват в Бг, смени на 10 хилади, спорове по форуми кое е най-доброто масло, и до 1 година - хоп, ДПФ. Кое е причина и кое е следствие не е ясно.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

И тук има автомобили на които маслото се сменя на пробег по-голям от 10-15 000км, например автомобилите от групата на ФИАТ произведени след 2010г маслото на двигателя се сменя на 30 000км, така е и при BMW и VW и при други марки автомобили. Има обаче едно "но" - автомобилите оборудвани с DPF смяната е в зависимост от експлоатацията на автомобила, пробега зависи най-вече от броя цикли за почистване на DPF-a (това зависи от качеството на горивото и къде основно караш автомобила, градско шофиране = по-бързо запушване и по-често активиране на системата), зависи също от броя паления, от средната скорост на автомобила, времето обикновенно е 15 или 18 месеца и т.н. различни допълнителни фактори. По-честа експлоатация на автомобила в градски условия или постоянна употреба по магистрала със средна скорост над 100км е възможно да скъси междусменния период дори и до 10 000км. При бензиновите автомобили ситуацията е подобна с разликата, че нямат DPF и този фактор не влияе върху изчисляването на пробега до смяна на маслото. Лично аз никога не бих карал автомобил и да му сменям маслото през 40 000км, тези пробези са постижими само в идеални условия на експлоатация и ако прочетеш внимателно инструкцията за експлоатация на такъв автомобил, ще забележиш, че всички препоръчват при предимно градско шофиране и шофиране по магистрала интервала да бъде намален на половина. Всичките тези "неща" са един от многото инструменти, които да ти покажат (най-често по правилно е да се каже да те заблудят) колко по-изгоден за покупка и обслужване е една марка автомобил пред друга марка автомобил. По принцип няма никакъв проблем да си сменяш маслото и през 50 000км, ако си планирал на 100 000км да се отървеш от този автомобил, всичките "плюсове" ще ги усети следващия собственик на автомобила. Нищо не спестяваш от по-дългия период на смяна на маслото, обикновенно след 10-15000км започва да се налага доливане на масло, а в нашите условията въздушния филтър вече е доволно задръстен и спомага да ти се качи разхода на гориво. Като теглиш чертата понякога излиза дори по-изгодно да си сменяш маслата и филтрите по-често отколкото да спазваш интервали от порядъка на 30 000км. Аз предпочитам да си сменям маслото, маслен и въздушен филтър през 10 000км, въпреки периода заложен от производителя на автомобила 20 000км.

Иначе по въпроса с DPF-a основна функция върху задръстването му има качеството на горивото.

 

Напълно съгласен, само не разбрах защо магистралното каране да е проблем? Стабилна температура, натоварване. Това е оптималният режим на работа на двигателя. Дилърът на колата, която наскоро обслужвах казва сервизен интервал 15 к или календарна година, в Европа е 20'к или година, ма горивата нещо... били причината за по къси интервали.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Магистралното каране е оптимално при скорост 90км/ч, ама не се сещам кой ще подържа тази скорост.

По-високите скорости водят до по-голямо натоварване на двигателя, а това се отразява най-вече на температурата на маслото, това е основната причина.

Иначе особено за дизелите основния проблем за скъсяване на интервала на обслужване е качеството на горивата в България и въобще в източна Европа, защото и в другите държави от източна Европа дизела също не е от най-качествените.

 

Горивото е кофти.

Нали писах по горе.

Грац - София, 1050км, с един резервоар.

София - Грац, 1050км, с един и половина резервоара.

Веднага показа по-висок разход след зареждане. Обикновено е 4-4.5 литра средно след нулиране като тръгне с ниска скорост, но с Бг-нафта - това остана непостижимо. Направи ми впечатление! На вървене не можах да открия разлика. Разходът, който този автомобил даде в София за 2 седмици е рекорд от историята му! На отиване до работа ми гори 3.5 литра (25км, 100км/ч) а на обратно гори 5.5 литра, има наклон на магистралата. За деня (ако не ходя другаде) е 4.5 на сто. Ако ходя до центъра и направя 10км там, имам 5.3 на сто средно. Това съм го гледал, смятал, по месеци, с доливане, със сметки и т.н. и всичко съвпада. Т.е. знам прекрасно как се държи колата. Идвам в София, сипвам, и това все едно не е моята кола. 6-7 на сто е средно показание което просто никога не се е показвало на дисплея.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Навсякъде имат и ще продължат да се задълбочават проблемите. Няма как да се налагат все по-строги еко-норми, мощността на двигателите постоянно да става по-голяма и в същото време да имат по-малки вредни емисии. Ясно е че това се постига с катализатори и филтри за твърди частици, съответно те се запушват и създават проблеми. Планира се да се въведът задължително такъв тип филтри и за бензиновите, а самите двигатели да станат задължително турбо с директно впръскване и очаквам, проблемите да се появят и там. Разликата е че в държави като Германия и Австрия автомобила се експлоатира до излизането му от гаранция или поне не много време след като е излязъл от гаранция и проблемите реално ги вижда следващия собственик, който е от нашия регион. Та затова няма много оплаквания от DPF филтри в тези държави, но съм убеден, че и при тях след време ще зачестят оплакванията.

:good:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Да се включа и аз по темата.След като дядо Мраз си остави подаръка за Нова Година а именно VW Caddy с 2.0 140 PD мотор с DPF седнах та попрочетох туй онуй.

Основното нещо което зацапва филтъра не са саждите а маслените изпарения от нормалната работа на двигателя, плюс картерната вентилация ,сулфатната пепел е това кеото се акумулира и не подлежи на регенерация. Тази бяла маса може дасе измие но не изгаря в процеса на регенерация и идва един момент в който достига критичната маса от 45 грама.. за ВАГ моделите.И светкат едни ламби и става чудесия.

 

Затова ,говорейки за моята кола в случая, маслото е по спецификация 507.000. Кето ще рече ултра ниски емисии на сулфатна пепел,заради DPF-a.

Говорейки за горивото .. Колата я докарах сам от Германия сипвах само премиум дизел..като свърши налях в СФ на Лукойл, е не хванах разлика.Засега гори по книжка, около 7.4 смесено ,извънградското е малко по-малко.

Според мен логиката на натоварване на тоз кюнец е : Много градско ,тръгни спри - благоприятсва запушване.

Много мачкане на педала дори извънградско също.Добавим въздушен филтър на 10 000 км.. и катинката намирисва на запушване.

Аз на митсуто ,както и на това Кади съм минал на 5000 км въздушен.Няма оправия с тая смрад из улиците.

EGR мамин убавец и той върти смрадоляци в цилиндрите..поне колите с DPF да им бяха махнали тази тъпа клапа. Ама нейсе..

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Магистралното каране е оптимално при скорост 90км/ч, ама не се сещам кой ще подържа тази скорост.

По-високите скорости водят до по-голямо натоварване на двигателя, а това се отразява най-вече на температурата на маслото, това е основната причина.

Иначе особено за дизелите основния проблем за скъсяване на интервала на обслужване е качеството на горивата в България и въобще в източна Европа, защото и в другите държави от източна Европа дизела също не е от най-качествените.

Не съм съгласен за магистралата. Повечето дизели са на 2 к оборота при 130. Нито силово, нито температурно се натоварват особено.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Да се включа и аз по темата.След като дядо Мраз си остави подаръка за Нова Година а именно VW Caddy с 2.0 140 PD мотор с DPF седнах та попрочетох туй онуй.

Основното нещо което зацапва филтъра не са саждите а маслените изпарения от нормалната работа на двигателя, плюс картерната вентилация ,сулфатната пепел е това кеото се акумулира и не подлежи на регенерация. Тази бяла маса може дасе измие но не изгаря в процеса на регенерация и идва един момент в който достига критичната маса от 45 грама.. за ВАГ моделите.И светкат едни ламби и става чудесия.

 

Затова ,говорейки за моята кола в случая, маслото е по спецификация 507.000. Кето ще рече ултра ниски емисии на сулфатна пепел,заради DPF-a.

Говорейки за горивото .. Колата я докарах сам от Германия сипвах само премиум дизел..като свърши налях в СФ на Лукойл, е не хванах разлика.Засега гори по книжка, около 7.4 смесено ,извънградското е малко по-малко.

Според мен логиката на натоварване на тоз кюнец е : Много градско ,тръгни спри - благоприятсва запушване.

Много мачкане на педала дори извънградско също.Добавим въздушен филтър на 10 000 км.. и катинката намирисва на запушване.

Аз на митсуто ,както и на това Кади съм минал на 5000 км въздушен.Няма оправия с тая смрад из улиците.

EGR мамин убавец и той върти смрадоляци в цилиндрите..поне колите с DPF да им бяха махнали тази тъпа клапа. Ама нейсе..

 

Не помня да съм ти оставял такова нещо ама карай. :)

Редактирано от DqdoMraz
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...