Премини към съдържание

Mitsubishi Lancer Evolution X


Препоръчано мнение

  • Admin

Mitsubishi Lancer Evolution е култов автомобил. Именно този модел печели в близкото минало огромен брой състезания в рали шампионатите, а също така и световна титла във WRC. С цивилната си версия, произвеждана на пазара Мицубиши Мотърс предлага на един по-голям кръг от хора възможността да усетят спортния дух на състезателната версия. До ден днешен Mitsubishi Lancer Evolution участва в много надпревари и е предпочитан модел от много студия, занимаващи се със силов и оптичен тунинг.

Преди няколко години феновете на марката очакваха с огромен интерес новият Lancer Evolution X и не останаха разочаровани, още щом се появиха по медиите скиците на прототипа и първите шпионски фотографии. Въодушевлението беше голямо, защото стана ясно, че Мицубиши Мотърс предлагат нов вид агресивна и спортна визия, съчетана с привкус от миналото и модерен стилен дизайн от бъдещето. Някой автомобилни критици направиха веднага аналог с подобни автомобили от същия клас, характерни за италианските дизайнерски бюра. В това може би има голяма доза истина, но безусловно беше ясно, че на автомобилния пазар се появи нов самурай, който е бърз, стилен, надежден и агресивен.

Тестваният автомобил е личния на нашия колега от клуба Димитър Драгошинов, за което сърдечно му благодаря. Той е с ниво на оборудване и абревиатура GSR.

 

Маршрута е планинският път София - Бояна - Копитото.

 

024587055-big.jpg?r=0

 

Екстериор:

 

Още първият поглед към автомобила ми дава ясна представа, че трябва да подходя с респект към него. В съзнанието ми той излъчва стилна визия, съчетана с голяма доза агресия, за което допринася трапецовидната решетка и обратния наклон на носа, която е характерна за Мицубиши. Новите въздухозаборници в предната броня веднага правят впечатление, зад тях продължават специално оформени въздуховоди, които максимално ефективно насочват въздушния поток, служещ за охлаждането на двигателя от една страна, а от друга отвеждат топлината от предните спирачки. От двигателния отсек пък се извежда нов поток топлина, която преминава през вентилационните отвори на предния капак и зад калниците. Тези отвори, заедно с въздухозаборника на капака, който доставя въздух за турбокомпресора, допринасят значително за спортният дух на автомобила. Тествания модел е със съкращението GSR, а наименованието на боята е Phantom Black Pearl. Силуетът на EVO изглежда нисък и елегантен. Аеродинамика на самолет изплуват в съзнанието ми от вида на големия карбонов спойлер, който е се намира в задната част на автомобила.

 

024587074-big.jpg?r=0

 

 

Характерното за това купе е също така, че в сравнение с предишния модел EVO IX има подобрение при устойчивостта на усукване 40% и огъване 60%.

В крайна сметка водача получава по-голяма стабилност при движение и по-висока устойчивост на удар. Возенето е много по-комфортно, а и нивата на вибрации и шум са значително по-ниски. Lancer Evolution X е с по-голямо междуосие, по-нисък център на тежестта и по-добро разпределение на масата. Олекотен алуминиев материал е използван за направата на покрива, предните калници и рамката на задния спойлер.

Двигател:

Под капака се намира ново поколение двигател носещ обозначението 4В11, с мощност 295 к.с. и максимален въртящ момент 422 Nm при 3500 об/мин. За разлика от предшественика си известен с легендарното съкращение 4G63, новия двигател е по-лек с 12 килограма, с по-добри екологични показатели и по-добри динамични характеристики. Характерното е, че има отлят алуминиев блок, капак на главата и кутия на ангренажния ремък, а също така турбокомпресор от титаниево-алуминиева сплав. Използването на технологията MIVEC за променливо газоразпределение при всмукателните и изпускателните клапани стабилизира характеристиките на горенето и повишава мощността през целия диапазон на оборотите. Oт титаниево-алуминиева сплав e изработен винтът на самата турбина, а този на компресора – от алуминиева сплав.

 

 

024587103-big.jpg?r=0

 

 

Компресорът е изработен със специална форма, която цели оптимизиране на нагнетяването и повишава въртящия момент на ниски и средни обороти. Изпускателният колектор е монтиран с позиция назад, което подобрява работата му и позволява двигателят да се монтира по-ниско, което снижава и центъра на тежестта. Още много други нови инженерни решения намаляват загубите в смукателната и изпускателната уредба, както и триенето на клапаните, което повишава ефективността на двигателя при високи обороти. Веднага прави впечатление фабрично монтирания въздушен филтър на фирмата K&N, чиито съкращения са обозначени на капака.

Трансмисия и окачване:

 

Шест степенната автоматизирана механична трансмисия (Twin Clutch SST), която се предлага в тествания модел GSR, позволява на водача да избира между напълно автоматична или ръчна смяна на предавките. Тя може са се превключва с малко ключе, което се избира от водача - Normal, Sport и Super Sport. Предавките се сменят с две малки лостчета зад волана изработени от магнезий. В самата конструкция на предавателната кутия 1,3 и 5 предавка са на един входящ вал, а 2, 4 и 6 – на друг, като всеки е със собствен съединител. Така се постига предаване на мощността с минимални загуби, а също значително се намалява и разходът на гориво. Тази трансмисия е с по-висок капацитет да предава въртящия момент, генериран от турбодвигателя, без обаче обемът й да е увеличен. От 1 до 4 предавка са използвани близки, по-ниски предавателни числа в сравнение с предишния модел, за да има по-добро ускорение. Предавателното число на пета предавка е по-високо за по-комфортно пътуване с висока скорост.

 

Системата за 4х4 задвижване - S-AWC, има три работни режима – TARMAC, за сухи настилки, GRAVEL, за мокро време или черни пътища, и SNOW – за заснежена повърхност. Има и активен централен диференциал с многодисков съединител, който оптимизира разпределението на въртящия момент. Налице са и стабилизиращи системи като AYC (Active Yaw Control) и Active Stability Control (ASC). Окачването е с монотръбни амортисьори Bilstein и пружини Eibach. Спирачната система е със спортни дискове Brembo, всеки от които тежи с 1,3 кг по-малко от тези при предишния модел.

 

024587082-big.jpg?r=0

 

 

Интериор:

Вътрешността на купето се характеризира с много високо качество на материалите. Ево разполага с имобилайзер, аларма, сензор за дъжд, активиращ чистачките, двустепенни въздушни възглавници и газоразрядни адаптивни фарове, които следват движението на волана. Тествания модел GSR разполага с Mitsubishi Motors Communication System (MMCS) с 30-гигабайтов хард диск и 7-инчов LCD монитор, а също така с аудиосистема Rockford Fosgate с 650-ватов усилвател и 9 говорителя. Може по желание да се монтира и навигационна система с тъч скрийн дисплей. Седалките са Recaro с много стабилна странична опора. В ляво на волана се намира бутон"Info", който дава информация на таблото за смяната на всички режими при управлението и задвижването на предния и задния мост.

 

024587110-big.jpg?r=0

 

Тест драйв:

Маршрута е София – Бояна – Копитото

 

Още преди да започне тест драйв-а на автомобила съм с ясното съзнание, че това не е просто кола. Изкискванията към управлението на EVO е винаги нещо специално. Причината е, че да се използва капацитета на този „спортист" са необходими специални умения. Повечето автомобили от този клас са конструирани за екстремални скорости в завои, бързи виражи и максимално вкарване в обороти на двигателя съчетан с турбокомпресора. Гражданската версия е доста по-спокойна, навеждайки ме в мислите, че самият аз не съм с каска и гащеризон, облепен с реклами, а до мен не седи навигатор и все пак...

Още при влизането в купето усещам стабилната странична упора на седалките Recaro.

Подхождам доста внимателно при тръгване, даже боязливо. За мое учудване автомобила ми е някак си познат. Управлението е доста интуитивно и в ниски обороти колата се държи все едно е само 65 к.с. Къде са другите 250 к.с.?

Това беше самата провокация. Още при по-рязкото натискане на педала, автоматичната скоростна кутия реагира мигновено, за да се получи ускорение, носещо не само наслада, но и голяма доза тревожност. За около 5 секунди спидометъра показваше над 120 километра, а установявайки това че не съм само в нарушение на правилата за движение в града (булевард България), но като че ли кой знае кога ще намаля. Явно доста съм се лъгал...С две думи – спирачките на EVO са просто съвършени. Самото спиране не е като на другите автомобили. Освен че повече от очевидно за мен е, че съм предполагал, че тази кола ще спре добре, явно съм се заблуждавал. EVO X надминава очакванията за спирачки! Инженерите от Мицубиши са поработили доста върху това, имайки предвид факта, че една кола освен да ускорява има нужда и от екстремно спиране.

Стабилността обаче в ЕВО-то е над всичко. Нали именно за това е конструиран?

Решавам да пробвам това в планинския път при излизането си от Бояна.

Системата 4х4 е доста интелигентна. Времето за реакция може да се отчете само по уреди. На първият завой решавам да влезна с голяма скорост в него. Имайки предвид, че се беше стекла планинска вода, а имаше и доста малки камъчета на самия път. Обаче Лансер-а не помръдна и това с около над 70 км в завой, който е доста остър. Обикновено повечето граждански версии не могат да си позволят и половината от тази скорост. Законите на физиката, като че ли не действат. Предприемам изпреварване на автомобила пред мен. Пътят е с наклон около 8-10 процента. Не знам как да се изразя? Ускорението е неистово! Няма такова усещане! За колегите, които са управлявали такъв автомобил за първи път и не са автомобилни състезатели, вероятно ще ме разберат. Голяма доза за това ускорение има не само мощният турбо-двигател, но и ниското тегло на автомобила. Почти всичките материали използвани в него са композитни, карбон и алуминии. Струва ми се, че в сравнение с EVO 9, новия модел е с 30 процента по-лек.

Планинският път до местността Копитото още не е завършил. Адреналина ми идва малко в повече. Поредицата от предупредителни пътни знаци на пътя „Последователни опасни завои първият от които е надясно", като че ли само ме провокират, указвайки формално пътя. Усещам кожата на волана под пръстите си, а педала на газта омеква. Време е да се премине на ръчен режим.

Малките лостчета зад волана са изключително удобни. Имам асоциация, че съм във Формула 1. Подаването на команда става незабавно. Спортният режим е включен.

Още два завоя и пътят ще свърши. Времето беше спряло, а преминахме около 12 километра в планинска местност на асфалт. Още малко снимки и трябваше да се връщаме, за да тестваме качествата на EVO-то и на магистралата.

Искам да споделя на уважаемите колеги, че това не е вашия автомобил за дълъг път. Седалките са с прекалено голяма странична упора. Резервоара е малък по обем, окачването доста твърдо, усещащо всяка неравност на пътя. Освен това ограничението на скоростта от 120 км по автомагистрала не е по вкуса на Лансер-а. Имам чувството, че съм спрял.

Информацията на таблото за около 2 часа тест драйв в смесен режим на каране е доста добро – 13,2 литра на 100 км.

 

Заключение:

Mitsubishi lancer Evolution е страхотен автомобил - безспорно! Минусите са малко, но все пак цена от 70 хиляди лева (плюс ДДС) са доста за нашия географски регион. Трябва да се има предвид, че поддръжката не е никак евтина, освен гаранционното обслужване. За тях обаче получавате култов спортист който, освен че е произведен в Япония, носи духа на рали състезанията и непреходност във времето.

Трябва да отбележа, че EVO X не е кола за всеки. Може да се използват пълноценно качествата му само от опитни пилоти. Този автомобил не е за обикновени водачи, които искат да бъдат по-различни от другите. Все пак ако искате и имате възможност да го купите – не се колебайте, защото той е носител на японския дух!

024587085-big.jpg?r=0

 

Благодарности на Димитър Драгошинов за предоставения му личен автомобил!

 

Линк към всички снимки

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Хубава презентация http://www.mitsubishibg.com/forum/public/style_emoticons/default/icon_clap.gif! Искам да попитам,на предна лява врата на описаното по-горе ЕВО,точно под дръжката има нещо?!?!?!Това някакъв протектор ли е http://www.mitsubishibg.com/forum/public/style_emoticons/default/icon_hmm.gif и фабричен ли е???

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • Admin

Това са допълнителни гумени предпазители от двете страни на предните врати, които Митко си е купил допълнително, защото му е тесен гаража. :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Мхм ......още един въпрос:

На моят лансер интериорът с изключение на волана и седалките е същият!Интересува ме карбоновата лайсна по дължина на таблото и по предните врати,наистина ли е карбон или имитация(фолио)?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Така си мислех и аз,но не бях напълно сигурен!....В интерес на истината е най-издържливият детайл в интериора на ежедневна експлоатация!

Кефя се,че и в мойта кола го има!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

В крайна сметка тази скоростна кутия от теста ли е по-бърза или старата ръчка ? Малко е страничен въпроса , но се пак :rolleyes: Иначе определено цветът за тая кола е черното :rulez:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Направи си сметка колко бързо можеш да превключиш на по-ниска или по-висока скорост с ръчна скоростна кутия и извади една секунда, за да разбереш разликата. :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Автоматичните скорости се превключват по-бързо, но това не значи че колата е по-бърза. С ръчна скоростна кутия се постига по-бързо ускорение, отколкото с автоматична, но тук вече има и един друг конструктивен детайл освен фактора пилот.... Ръчната скоростна кутия е 5степенна, а автоматичната е 6...

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Направи си сметка колко бързо можеш да превключиш на по-ниска или по-висока скорост с ръчна скоростна кутия и извади една секунда, за да разбереш разликата. :)

Преди малко изгледах едно сравнение на Best Motoring . SST - печели с малко спринта от 0-400/въпреки че до 3 та изоставаше с един калник / , разликата във времената на писта е около половин секунда в полза на ръчката .Интересно ми е , че по всички сайтове дават ръчната доста по-бърза за ускорение от 0-100 .

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • Admin

С ръчната скоростна кутия е 1 секунда по-бърз! :bej:

 

Говорим за сток изпълнение.

Все пак автомобила е в гаранция и не съм го вкарвал в червената зона.

Не мога да си представя какво ще стане ако се направи силов тунинг! :icon_doh:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Когато скоростната кутия е с два съединителя, както е в случая при Евото, следващата скорост е предварително подготвена. Преминаването към по-висока или по-ниска предавка се свежда до зацепването на другият съединител. А за това дали превключването ще бъде нагоре или надолу се грижи електрониката. Тя трябва да предположи какво ще е желанието на пилота като обработи параметрите от двигателя, скоростната кутия и т.н.

Автоматичният режим е да си джиткаш:drive: пенсионерската! :D

 

С ръчната скоростна кутия е 1 секунда по-бърз! :bej:

 

Когато говорим за Ево, но когато говорим за стандартна ск.кутия с един съединител самото превключване от една скорост към друга е 1 секунда. То съединител, изключване от една, отиване на друга скорост. Девет дни път с камили.:D

И освен това не се налага да си вдигаш крака от педала на газта!:icon_thumbup:

Редактирано от Николай Николов
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

В крайна сметка тази скоростна кутия от теста ли е по-бърза или старата ръчка ? Малко е страничен въпроса , но се пак :rolleyes: Иначе определено цветът за тая кола е черното :rulez:

 

Колега, извинявай ама и белия цвят супер му ходи :icon_rock:

 

http://www.autospies.com/images/users/4wheels0/Carscoop_MitsubishiEVOX_HKSS.jpg

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Колега, извинявай ама и белия цвят супер му ходи :icon_rock:

 

http://www.autospies.com/images/users/4wheels0/Carscoop_MitsubishiEVOX_HKSS.jpg

:icon_thumbup: Точно и аз това мислях да напиша...

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Освен да честитя на Митака страхотната придобивка, друго не мога да кажа! :icon_thumbup:

......и едно кръгче да си пожелаеш........

В интерес на истината, не съм карал такова нещо, но осмица съм карал и знам много добре какво е, предполагам че 10-ката ще е още по добро......... :icon_thumbup:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Аз пък я виждам тази кола почти всяка седмица, прекрасна е - и отвън, и отвътре, ама не искам да я карам. Не за друго, ами ме е страх да не загубя интерес към шофирането..... Прекрасна е, Митака се е погрижил за навигации и всякакви екстри.....

Относно кутиите - въпрос на вкус.... Аз си държа на ръчката и това е....

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 2 месеца ...

Покарах и аз една такава машинка, мои приятел си я купи от балкан стар, карах я доста и впечатленията ми са прекрасни, супер остро директно управление, бърз резпонз от мотора добри скорости. Не ми бе нужно никакво време за свикване колата пасва на мига :)) като вървене не е нещо плашещо много е приятна, е разбира се на фабрична кола е задължително една генерация и малко ремап ( да го духат еколозите ). подкарах го директно след като слязох от 400 коня СТИ 2006та, лансера не можах да го усетя значително по слаб, макар и 1500кг върви във всички обороти тегли до червеното, разхода е приличен за такава кола.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 2 месеца ...

Уникален автомобил, за мен ръчната кутия е по-правилният избр, не само ускорението но и здравината както и поддръжката са много важни преимущества.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 1 месец ...

Здравейте, имам някакви амбиции да си закупя в бъдеще Ево 10, но преди това ми се иска да го покарам или поне да се повозя в него. Много ще се радвам ако някой колега с такова Мицу откликне. Ще почерпя солидно. :icon_thumbup:

Говорих с представителите от Балкан стар, но те нямат тестов автомобил. Интересува ме най-вече какъв е комфорта, шумовете вътре, качеството на интериора(скърцания и т.н.) . Относно всичко останало съм доста наясно с модела и определено смятам, че това е моята кола.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 2 месеца ...

Наистина Lancer X е много динамична и красива кола с неината агресивна въщност с агресивен дизаин.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 1 месец ...

А сигурен ли си че искаш спортна кола която е пит луксозно лимо. А и е доста по тежка и не толкова бърза както ево 9 а също така има и ESP-та Traction Control, а ево 9 ги няма тези екстри си е точно кола за темерути и мисля че се усеща доста по добре от колкото ево 10, а до возенето не чакай да вози като S-class Мерцедес колата е много стегната доста твърда и не стабилна на неравни терени но в завоите и т.н няма по добра кола от ево-то, е единственно Subaru Impreza STI е малко по добра в завоите но не и като маханика и т.н. И успех с търсенето на Тест драйв автомобил.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 8 месеца ...

Вчера по случайност го гледах в youtube красота е наистина, и как се радват само хората около него, евала на колата и на създателите и. Браво момчета. :mitsu-smiley: :mitsu-smiley: :mitsu-smiley: :drinks: :first:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...