Admin Светльо Ангелов Публикувано 21 август 2011 Admin Сподели Публикувано 21 август 2011 Mitsubishi Lancer Evolution е култов автомобил. Именно този модел печели в близкото минало огромен брой състезания в рали шампионатите, а също така и световна титла във WRC. С цивилната си версия, произвеждана на пазара Мицубиши Мотърс предлага на един по-голям кръг от хора възможността да усетят спортния дух на състезателната версия. До ден днешен Mitsubishi Lancer Evolution участва в много надпревари и е предпочитан модел от много студия, занимаващи се със силов и оптичен тунинг. Преди няколко години феновете на марката очакваха с огромен интерес новият Lancer Evolution X и не останаха разочаровани, още щом се появиха по медиите скиците на прототипа и първите шпионски фотографии. Въодушевлението беше голямо, защото стана ясно, че Мицубиши Мотърс предлагат нов вид агресивна и спортна визия, съчетана с привкус от миналото и модерен стилен дизайн от бъдещето. Някой автомобилни критици направиха веднага аналог с подобни автомобили от същия клас, характерни за италианските дизайнерски бюра. В това може би има голяма доза истина, но безусловно беше ясно, че на автомобилния пазар се появи нов самурай, който е бърз, стилен, надежден и агресивен. Тестваният автомобил е личния на нашия колега от клуба Димитър Драгошинов, за което сърдечно му благодаря. Той е с ниво на оборудване и абревиатура GSR. Маршрута е планинският път София - Бояна - Копитото. Екстериор: Още първият поглед към автомобила ми дава ясна представа, че трябва да подходя с респект към него. В съзнанието ми той излъчва стилна визия, съчетана с голяма доза агресия, за което допринася трапецовидната решетка и обратния наклон на носа, която е характерна за Мицубиши. Новите въздухозаборници в предната броня веднага правят впечатление, зад тях продължават специално оформени въздуховоди, които максимално ефективно насочват въздушния поток, служещ за охлаждането на двигателя от една страна, а от друга отвеждат топлината от предните спирачки. От двигателния отсек пък се извежда нов поток топлина, която преминава през вентилационните отвори на предния капак и зад калниците. Тези отвори, заедно с въздухозаборника на капака, който доставя въздух за турбокомпресора, допринасят значително за спортният дух на автомобила. Тествания модел е със съкращението GSR, а наименованието на боята е Phantom Black Pearl. Силуетът на EVO изглежда нисък и елегантен. Аеродинамика на самолет изплуват в съзнанието ми от вида на големия карбонов спойлер, който е се намира в задната част на автомобила. Характерното за това купе е също така, че в сравнение с предишния модел EVO IX има подобрение при устойчивостта на усукване 40% и огъване 60%. В крайна сметка водача получава по-голяма стабилност при движение и по-висока устойчивост на удар. Возенето е много по-комфортно, а и нивата на вибрации и шум са значително по-ниски. Lancer Evolution X е с по-голямо междуосие, по-нисък център на тежестта и по-добро разпределение на масата. Олекотен алуминиев материал е използван за направата на покрива, предните калници и рамката на задния спойлер. Двигател: Под капака се намира ново поколение двигател носещ обозначението 4В11, с мощност 295 к.с. и максимален въртящ момент 422 Nm при 3500 об/мин. За разлика от предшественика си известен с легендарното съкращение 4G63, новия двигател е по-лек с 12 килограма, с по-добри екологични показатели и по-добри динамични характеристики. Характерното е, че има отлят алуминиев блок, капак на главата и кутия на ангренажния ремък, а също така турбокомпресор от титаниево-алуминиева сплав. Използването на технологията MIVEC за променливо газоразпределение при всмукателните и изпускателните клапани стабилизира характеристиките на горенето и повишава мощността през целия диапазон на оборотите. Oт титаниево-алуминиева сплав e изработен винтът на самата турбина, а този на компресора – от алуминиева сплав. Компресорът е изработен със специална форма, която цели оптимизиране на нагнетяването и повишава въртящия момент на ниски и средни обороти. Изпускателният колектор е монтиран с позиция назад, което подобрява работата му и позволява двигателят да се монтира по-ниско, което снижава и центъра на тежестта. Още много други нови инженерни решения намаляват загубите в смукателната и изпускателната уредба, както и триенето на клапаните, което повишава ефективността на двигателя при високи обороти. Веднага прави впечатление фабрично монтирания въздушен филтър на фирмата K&N, чиито съкращения са обозначени на капака. Трансмисия и окачване: Шест степенната автоматизирана механична трансмисия (Twin Clutch SST), която се предлага в тествания модел GSR, позволява на водача да избира между напълно автоматична или ръчна смяна на предавките. Тя може са се превключва с малко ключе, което се избира от водача - Normal, Sport и Super Sport. Предавките се сменят с две малки лостчета зад волана изработени от магнезий. В самата конструкция на предавателната кутия 1,3 и 5 предавка са на един входящ вал, а 2, 4 и 6 – на друг, като всеки е със собствен съединител. Така се постига предаване на мощността с минимални загуби, а също значително се намалява и разходът на гориво. Тази трансмисия е с по-висок капацитет да предава въртящия момент, генериран от турбодвигателя, без обаче обемът й да е увеличен. От 1 до 4 предавка са използвани близки, по-ниски предавателни числа в сравнение с предишния модел, за да има по-добро ускорение. Предавателното число на пета предавка е по-високо за по-комфортно пътуване с висока скорост. Системата за 4х4 задвижване - S-AWC, има три работни режима – TARMAC, за сухи настилки, GRAVEL, за мокро време или черни пътища, и SNOW – за заснежена повърхност. Има и активен централен диференциал с многодисков съединител, който оптимизира разпределението на въртящия момент. Налице са и стабилизиращи системи като AYC (Active Yaw Control) и Active Stability Control (ASC). Окачването е с монотръбни амортисьори Bilstein и пружини Eibach. Спирачната система е със спортни дискове Brembo, всеки от които тежи с 1,3 кг по-малко от тези при предишния модел. Интериор: Вътрешността на купето се характеризира с много високо качество на материалите. Ево разполага с имобилайзер, аларма, сензор за дъжд, активиращ чистачките, двустепенни въздушни възглавници и газоразрядни адаптивни фарове, които следват движението на волана. Тествания модел GSR разполага с Mitsubishi Motors Communication System (MMCS) с 30-гигабайтов хард диск и 7-инчов LCD монитор, а също така с аудиосистема Rockford Fosgate с 650-ватов усилвател и 9 говорителя. Може по желание да се монтира и навигационна система с тъч скрийн дисплей. Седалките са Recaro с много стабилна странична опора. В ляво на волана се намира бутон"Info", който дава информация на таблото за смяната на всички режими при управлението и задвижването на предния и задния мост. Тест драйв: Маршрута е София – Бояна – Копитото Още преди да започне тест драйв-а на автомобила съм с ясното съзнание, че това не е просто кола. Изкискванията към управлението на EVO е винаги нещо специално. Причината е, че да се използва капацитета на този „спортист" са необходими специални умения. Повечето автомобили от този клас са конструирани за екстремални скорости в завои, бързи виражи и максимално вкарване в обороти на двигателя съчетан с турбокомпресора. Гражданската версия е доста по-спокойна, навеждайки ме в мислите, че самият аз не съм с каска и гащеризон, облепен с реклами, а до мен не седи навигатор и все пак... Още при влизането в купето усещам стабилната странична упора на седалките Recaro. Подхождам доста внимателно при тръгване, даже боязливо. За мое учудване автомобила ми е някак си познат. Управлението е доста интуитивно и в ниски обороти колата се държи все едно е само 65 к.с. Къде са другите 250 к.с.? Това беше самата провокация. Още при по-рязкото натискане на педала, автоматичната скоростна кутия реагира мигновено, за да се получи ускорение, носещо не само наслада, но и голяма доза тревожност. За около 5 секунди спидометъра показваше над 120 километра, а установявайки това че не съм само в нарушение на правилата за движение в града (булевард България), но като че ли кой знае кога ще намаля. Явно доста съм се лъгал...С две думи – спирачките на EVO са просто съвършени. Самото спиране не е като на другите автомобили. Освен че повече от очевидно за мен е, че съм предполагал, че тази кола ще спре добре, явно съм се заблуждавал. EVO X надминава очакванията за спирачки! Инженерите от Мицубиши са поработили доста върху това, имайки предвид факта, че една кола освен да ускорява има нужда и от екстремно спиране. Стабилността обаче в ЕВО-то е над всичко. Нали именно за това е конструиран? Решавам да пробвам това в планинския път при излизането си от Бояна. Системата 4х4 е доста интелигентна. Времето за реакция може да се отчете само по уреди. На първият завой решавам да влезна с голяма скорост в него. Имайки предвид, че се беше стекла планинска вода, а имаше и доста малки камъчета на самия път. Обаче Лансер-а не помръдна и това с около над 70 км в завой, който е доста остър. Обикновено повечето граждански версии не могат да си позволят и половината от тази скорост. Законите на физиката, като че ли не действат. Предприемам изпреварване на автомобила пред мен. Пътят е с наклон около 8-10 процента. Не знам как да се изразя? Ускорението е неистово! Няма такова усещане! За колегите, които са управлявали такъв автомобил за първи път и не са автомобилни състезатели, вероятно ще ме разберат. Голяма доза за това ускорение има не само мощният турбо-двигател, но и ниското тегло на автомобила. Почти всичките материали използвани в него са композитни, карбон и алуминии. Струва ми се, че в сравнение с EVO 9, новия модел е с 30 процента по-лек. Планинският път до местността Копитото още не е завършил. Адреналина ми идва малко в повече. Поредицата от предупредителни пътни знаци на пътя „Последователни опасни завои първият от които е надясно", като че ли само ме провокират, указвайки формално пътя. Усещам кожата на волана под пръстите си, а педала на газта омеква. Време е да се премине на ръчен режим. Малките лостчета зад волана са изключително удобни. Имам асоциация, че съм във Формула 1. Подаването на команда става незабавно. Спортният режим е включен. Още два завоя и пътят ще свърши. Времето беше спряло, а преминахме около 12 километра в планинска местност на асфалт. Още малко снимки и трябваше да се връщаме, за да тестваме качествата на EVO-то и на магистралата. Искам да споделя на уважаемите колеги, че това не е вашия автомобил за дълъг път. Седалките са с прекалено голяма странична упора. Резервоара е малък по обем, окачването доста твърдо, усещащо всяка неравност на пътя. Освен това ограничението на скоростта от 120 км по автомагистрала не е по вкуса на Лансер-а. Имам чувството, че съм спрял. Информацията на таблото за около 2 часа тест драйв в смесен режим на каране е доста добро – 13,2 литра на 100 км. Заключение: Mitsubishi lancer Evolution е страхотен автомобил - безспорно! Минусите са малко, но все пак цена от 70 хиляди лева (плюс ДДС) са доста за нашия географски регион. Трябва да се има предвид, че поддръжката не е никак евтина, освен гаранционното обслужване. За тях обаче получавате култов спортист който, освен че е произведен в Япония, носи духа на рали състезанията и непреходност във времето. Трябва да отбележа, че EVO X не е кола за всеки. Може да се използват пълноценно качествата му само от опитни пилоти. Този автомобил не е за обикновени водачи, които искат да бъдат по-различни от другите. Все пак ако искате и имате възможност да го купите – не се колебайте, защото той е носител на японския дух! Благодарности на Димитър Драгошинов за предоставения му личен автомобил! Линк към всички снимки Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
tzenov Публикувано 21 август 2011 Сподели Публикувано 21 август 2011 Хубава презентация http://www.mitsubishibg.com/forum/public/style_emoticons/default/icon_clap.gif! Искам да попитам,на предна лява врата на описаното по-горе ЕВО,точно под дръжката има нещо?!?!?!Това някакъв протектор ли е http://www.mitsubishibg.com/forum/public/style_emoticons/default/icon_hmm.gif и фабричен ли е??? Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Admin Светльо Ангелов Публикувано 22 август 2011 Автор Admin Сподели Публикувано 22 август 2011 Това са допълнителни гумени предпазители от двете страни на предните врати, които Митко си е купил допълнително, защото му е тесен гаража. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
tzenov Публикувано 22 август 2011 Сподели Публикувано 22 август 2011 Мхм ......още един въпрос:На моят лансер интериорът с изключение на волана и седалките е същият!Интересува ме карбоновата лайсна по дължина на таблото и по предните врати,наистина ли е карбон или имитация(фолио)? Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Admin Светльо Ангелов Публикувано 22 август 2011 Автор Admin Сподели Публикувано 22 август 2011 Така си е фабричен карбонов. :rulez: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
tzenov Публикувано 22 август 2011 Сподели Публикувано 22 август 2011 Така си мислех и аз,но не бях напълно сигурен!....В интерес на истината е най-издържливият детайл в интериора на ежедневна експлоатация!Кефя се,че и в мойта кола го има! Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
DANI MG Публикувано 22 август 2011 Сподели Публикувано 22 август 2011 Освен да честитя на Митака страхотната придобивка, друго не мога да кажа! :icon_thumbup: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
STAS Публикувано 22 август 2011 Сподели Публикувано 22 август 2011 ХАХАХАХАХХАХ този човек направо ме разби,даже и гащите му са Мицубиши. :rulez: :icon_rock: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
s_mitko Публикувано 22 август 2011 Сподели Публикувано 22 август 2011 В крайна сметка тази скоростна кутия от теста ли е по-бърза или старата ръчка ? Малко е страничен въпроса , но се пак :rolleyes: Иначе определено цветът за тая кола е черното :rulez: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Николай Николов Публикувано 22 август 2011 Сподели Публикувано 22 август 2011 Направи си сметка колко бързо можеш да превключиш на по-ниска или по-висока скорост с ръчна скоростна кутия и извади една секунда, за да разбереш разликата. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
DANI MG Публикувано 22 август 2011 Сподели Публикувано 22 август 2011 Автоматичните скорости се превключват по-бързо, но това не значи че колата е по-бърза. С ръчна скоростна кутия се постига по-бързо ускорение, отколкото с автоматична, но тук вече има и един друг конструктивен детайл освен фактора пилот.... Ръчната скоростна кутия е 5степенна, а автоматичната е 6... Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
s_mitko Публикувано 22 август 2011 Сподели Публикувано 22 август 2011 Направи си сметка колко бързо можеш да превключиш на по-ниска или по-висока скорост с ръчна скоростна кутия и извади една секунда, за да разбереш разликата. Преди малко изгледах едно сравнение на Best Motoring . SST - печели с малко спринта от 0-400/въпреки че до 3 та изоставаше с един калник / , разликата във времената на писта е около половин секунда в полза на ръчката .Интересно ми е , че по всички сайтове дават ръчната доста по-бърза за ускорение от 0-100 . Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Admin Светльо Ангелов Публикувано 22 август 2011 Автор Admin Сподели Публикувано 22 август 2011 С ръчната скоростна кутия е 1 секунда по-бърз! Говорим за сток изпълнение.Все пак автомобила е в гаранция и не съм го вкарвал в червената зона.Не мога да си представя какво ще стане ако се направи силов тунинг! :icon_doh: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Николай Николов Публикувано 22 август 2011 Сподели Публикувано 22 август 2011 (редакция) Когато скоростната кутия е с два съединителя, както е в случая при Евото, следващата скорост е предварително подготвена. Преминаването към по-висока или по-ниска предавка се свежда до зацепването на другият съединител. А за това дали превключването ще бъде нагоре или надолу се грижи електрониката. Тя трябва да предположи какво ще е желанието на пилота като обработи параметрите от двигателя, скоростната кутия и т.н. Автоматичният режим е да си джиткаш пенсионерската! :D С ръчната скоростна кутия е 1 секунда по-бърз! Когато говорим за Ево, но когато говорим за стандартна ск.кутия с един съединител самото превключване от една скорост към друга е 1 секунда. То съединител, изключване от една, отиване на друга скорост. Девет дни път с камили.:D И освен това не се налага да си вдигаш крака от педала на газта!:icon_thumbup: Редактирано 22 август 2011 от Николай Николов Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Емил Димитров Публикувано 22 август 2011 Сподели Публикувано 22 август 2011 В крайна сметка тази скоростна кутия от теста ли е по-бърза или старата ръчка ? Малко е страничен въпроса , но се пак :rolleyes: Иначе определено цветът за тая кола е черното :rulez: Колега, извинявай ама и белия цвят супер му ходи :icon_rock: http://www.autospies.com/images/users/4wheels0/Carscoop_MitsubishiEVOX_HKSS.jpg Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
todor Публикувано 22 август 2011 Сподели Публикувано 22 август 2011 Колега, извинявай ама и белия цвят супер му ходи :icon_rock: http://www.autospies.com/images/users/4wheels0/Carscoop_MitsubishiEVOX_HKSS.jpg :icon_thumbup: Точно и аз това мислях да напиша... Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
DJ Tymbi Публикувано 22 август 2011 Сподели Публикувано 22 август 2011 Освен да честитя на Митака страхотната придобивка, друго не мога да кажа! :icon_thumbup:......и едно кръгче да си пожелаеш........В интерес на истината, не съм карал такова нещо, но осмица съм карал и знам много добре какво е, предполагам че 10-ката ще е още по добро......... :icon_thumbup: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
rosko Публикувано 22 август 2011 Сподели Публикувано 22 август 2011 Аз пък я виждам тази кола почти всяка седмица, прекрасна е - и отвън, и отвътре, ама не искам да я карам. Не за друго, ами ме е страх да не загубя интерес към шофирането..... Прекрасна е, Митака се е погрижил за навигации и всякакви екстри..... Относно кутиите - въпрос на вкус.... Аз си държа на ръчката и това е.... Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
olele Публикувано 28 октомври 2011 Сподели Публикувано 28 октомври 2011 Покарах и аз една такава машинка, мои приятел си я купи от балкан стар, карах я доста и впечатленията ми са прекрасни, супер остро директно управление, бърз резпонз от мотора добри скорости. Не ми бе нужно никакво време за свикване колата пасва на мига ) като вървене не е нещо плашещо много е приятна, е разбира се на фабрична кола е задължително една генерация и малко ремап ( да го духат еколозите ). подкарах го директно след като слязох от 400 коня СТИ 2006та, лансера не можах да го усетя значително по слаб, макар и 1500кг върви във всички обороти тегли до червеното, разхода е приличен за такава кола. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Evo_IX Публикувано 31 декември 2011 Сподели Публикувано 31 декември 2011 Уникален автомобил, за мен ръчната кутия е по-правилният избр, не само ускорението но и здравината както и поддръжката са много важни преимущества. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
bubaru Публикувано 1 февруари 2012 Сподели Публикувано 1 февруари 2012 Здравейте, имам някакви амбиции да си закупя в бъдеще Ево 10, но преди това ми се иска да го покарам или поне да се повозя в него. Много ще се радвам ако някой колега с такова Мицу откликне. Ще почерпя солидно. :icon_thumbup: Говорих с представителите от Балкан стар, но те нямат тестов автомобил. Интересува ме най-вече какъв е комфорта, шумовете вътре, качеството на интериора(скърцания и т.н.) . Относно всичко останало съм доста наясно с модела и определено смятам, че това е моята кола. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Viktorio Публикувано 9 април 2012 Сподели Публикувано 9 април 2012 Наистина Lancer X е много динамична и красива кола с неината агресивна въщност с агресивен дизаин. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
rbelchev Публикувано 21 Май 2012 Сподели Публикувано 21 Май 2012 А сигурен ли си че искаш спортна кола която е пит луксозно лимо. А и е доста по тежка и не толкова бърза както ево 9 а също така има и ESP-та Traction Control, а ево 9 ги няма тези екстри си е точно кола за темерути и мисля че се усеща доста по добре от колкото ево 10, а до возенето не чакай да вози като S-class Мерцедес колата е много стегната доста твърда и не стабилна на неравни терени но в завоите и т.н няма по добра кола от ево-то, е единственно Subaru Impreza STI е малко по добра в завоите но не и като маханика и т.н. И успех с търсенето на Тест драйв автомобил. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
dan23 Публикувано 19 февруари 2013 Сподели Публикувано 19 февруари 2013 http://www.sportal.bg/news.php?news=412483 Много красота Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
tonino_g3 Публикувано 19 февруари 2013 Сподели Публикувано 19 февруари 2013 Вчера по случайност го гледах в youtube красота е наистина, и как се радват само хората около него, евала на колата и на създателите и. Браво момчета. :mitsu-smiley: :mitsu-smiley: :mitsu-smiley: :drinks: :first: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Препоръчано мнение
Присъединете се към разговора.
Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.