Премини към съдържание
Моля всички потребители да си сменят паролите поради спам във форума!

Болка или радост е 17"-ката


Препоръчано мнение

Накратко искам да попитам заводските 17 с които самолетите излизат от завода по-здрави ли са от афтър-маркет такива. Аз съм със 17 Ронал с гуми 215/45 и ги изправям два пъти в рамките на 2 месеца та ми е интересно да споделите колко често ви се случва да правите тази манипулация и дали от заводкото по здраво нема? Може вината да е моя де да знам.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Накратко искам да попитам заводските 17 с които самолетите излизат от завода по-здрави ли са от афтър-маркет такива. Аз съм със 17 Ронал с гуми 215/45 и ги изправям два пъти в рамките на 2 месеца та ми е интересно да споделите колко често ви се случва да правите тази манипулация и дали от заводкото по здраво нема? Може вината да е моя де да знам.

Заводските 17-ки са доста здрави, и ако караш с тях, почти няма да имаш проблеми ..........но пък втвърдява окачването и возията става твърда............

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Помпи гумите на 2.8 атмосфери и внимавай с дупките де.

Кривят се, и аз съм изправял 4-5 пъти.

Не мисля че заводските джанти са най-здравите. Джантите с магнезиеви, титаниеви и други сплави, са доста твърди и трудно се кривят, обаче после по-трудно се изправят. Да не говорим че ако удариш някой Трап може да се откъсне и парче колкото клавиатурата ти... А тук става на осморка, но пак я "създаваш".

Аз, понеже нямам хубави пътища накъдето и да тръгна, сложих 15-цолови високопрофилни гуми.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Накратко искам да попитам заводските 17 с които самолетите излизат от завода по-здрави ли са от афтър-маркет такива. Аз съм със 17 Ронал с гуми 215/45 и ги изправям два пъти в рамките на 2 месеца та ми е интересно да споделите колко често ви се случва да правите тази манипулация и дали от заводкото по здраво нема? Може вината да е моя де да знам.

Мен ако питаш, няма такова понятие "заводски" ..:) Всички джанти се произвеждат от производители на джанти .. Това, че някой производител на автомобили ползва услугите на някой производител на джанти, не ги прави заводски ..:D

Причината не е в теб, а в джатните и в пътищата ни ... Сложи си 15" джанти с по високи гуми и ще ги кривиш доста по рядко- веднъж на 10 г. ..:D

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Доообре :-) Джантите, с които се екипира автомобила и с които се закарва в шоурума за продажба. С други думи - джантите, с които напуска завода. От тук - заводски :-)

 

Болка са, ако колата се кара по разбити пътища. Болка са и когато дойде момента за смяна на гумите. Когато ти се разскърцат табло, кори на вратите и други непоправими неща - също. Комплекта е 1000 лева, а с 15-цолови - от около 400 до ... :rolleyes: .

Редактирано от Andy Van Der Drift
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Сложи си 15" джанти с по високи гуми и ще ги кривиш доста по рядко- веднъж на 10 г. .

А може и по - рядко :yes3:

Моите са 15-ки 205/60, оригиналните алуминки - никакви проблеми

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

А може и по - рядко :yes3:

Моите са 15-ки 205/60, оригиналните алуминки - никакви проблеми

 

Аз също... съм с 15-ки оргинални алуминки само че от по стария галант до 1996 който е. Никакви грижи, дори от баланс не се нуждаят нищо че го правя профилактично при смяната на зимни-летни. Голямо желание бе и за мене 17' (така да запълня калниците) но ме спря 1-во цената на гумите 2-ро състоянието на пътищата и горепосочените проблеми 3-то спада на комфорта при возене на колата. Плюсовете са повече за 15' отколкото 17' (поне лично мое мнение).

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Доообре :-) Джантите, с които се екипира автомобила и с които се закарва в шоурума за продажба. С други думи - джантите, с които напуска завода. От тук - заводски :-)

Andy, "заводските" джанти на Галант (тези, с които излиза от завода) са познатите ни 15". 17-инчовите джанти са Борбет, Галанта се дооборудва с тях от дилърите и здравината им няма нищо общо с оригиналните 15", които за много дуракоустойчиви.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Големите джанти и ниско-профилни гуми са един много бърз и лесен тунинг за автомобила. Особено за автомобил който си има страхотна визия още от като е излязъл от фабриката и няма нужда от допълнителен кич. Голямата джанта, масивните и ребра, ниско-профилната и широка гума (особено и с красива шарка) "отварят" страхотно този японски самурай. Повишаването на стабилността в завои, сцеплението на автомобила, нарушаването на возията, втвърдяването на волана и амортизацията на ходовата част са теми които сме разисквали предостатъчно. Всеки е бил изправен пред тази дилема и е направил своя избор. Естествено някой са го променили в последствие. Единствено може да се спомене и варианта 16" за тези които не могат да приемат колата си на 15-ки. Варианта е среден, но не лош. Поздрави.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Интересно ми беше затова питах. Всеки си прави избора сам просто ме блазнеше мисълта да разбера тези 17 на BBS дали са здрави и по-малко се кривят(че са много красиви спор няма) . Няма да сваля 17"-ките наистина много отварят коалта, пък и си купих нови гумета за 1000 лв така че....

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Andy, "заводските" джанти на Галант (тези, с които излиза от завода) са познатите ни 15". 17-инчовите джанти са Борбет, Галанта се дооборудва с тях ...

Защо си мисля че avance и sport излизат само със 17-ки? Дизайнът им е подобен, но на първите са по-красиви естествено.

Колкото до пълненето на арките на калниците, то моите сега са пълни. 17-ките са ми с по-малък диаметър от 15-ките. Отпред разстоянието е 3 пръста, а отзад - 2,5 пръста. Това са точно 2,8 см. в диаметър по-големи гуми/джанти в сравнение със 17-цоловите. Не усещам да се е отразило нито на вървежа, нито на разхода. Сега мога да си позволя висока скорост по неравен път, а преди на моменти удряше все едно ще се къса нещо.

17-ки може да се сложат и 215/50 17". Аз такива мисля да взимам в бъдеще, ако оправят пътищата :help: . Мечатата ми е красиви джанти и гуми с размер 215/55 16".

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Въпросът ти може да се парафразира с отношението на жените към аналния секс. Повечето споделят, че доминираща е болката, ма нали любов и уважение към партньора...:D

 

 

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Въпросът ти може да се парафразира с отношението на жените към аналния секс. Повечето споделят, че доминираща е болката, ма нали любов и уважение към партньора...:D

Росене, ти изби рибата с този си пост :icon_clap: , ама е и верен! Не може това в онова и душата в Рая :D

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Въпросът ти може да се парафразира с отношението на жените към аналния секс. Повечето споделят, че доминираща е болката, ма нали любов и уважение към партньора...:D

:yes3: Respect!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

A 16-ки не стават ли???

Стават обаче си взех нови гумета 17' а и 17'-ките са чук.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

С висока скорост на завой 15-ката не стои добре. Поне при мен е така. Не знам дали има голямо значение скоростния индекс на гумата и какво ли означава той? Прочетох в книжката на колата /разбира се след като си купих гумите/, че на Галанта гумите трябва да са с индекс V, а аз си купих с H. Онзи ден се върнах от морето и ми направи впечатление, че до 130 км/ч. се чувствам комфортно, след това не и си направих извода, че ако колата се кара повече на извънградско е много по-добре да е на 17-ки, а на градско с 15-ки, но май ще се окаже, че 16-ката е най-удачния вариант. 205-55-16 ли беше?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

С висока скорост на завой 15-ката не стои добре. Поне при мен е така. Не знам дали има голямо значение скоростния индекс на гумата и какво ли означава той? Прочетох в книжката на колата /разбира се след като си купих гумите/, че на Галанта гумите трябва да са с индекс V, а аз си купих с H. Онзи ден се върнах от морето и ми направи впечатление, че до 130 км/ч. се чувствам комфортно, след това не и си направих извода, че ако колата се кара повече на извънградско е много по-добре да е на 17-ки, а на градско с 15-ки, но май ще се окаже, че 16-ката е най-удачния вариант. 205-55-16 ли беше?

 

Колега,не съм съгласен с теб.Първо какво разбираш под нестабилна,като се прибирах от Варна към Шумен,в завоите до Повеляново се движих със 130 км/ч не по инерция,а си давах газ и колата не беше грам нестабилна,можеше още по-бързо да карам.Не съм със спортно окачване. Гумите ми са bf goodrich profiler 2 195/65/15 91V . Малко след това ме налегна келешлъка и си позволих да карам със 180-190 км/ч и разлика в поведението на колата нямаше (по прав участък),все едно си карам със 120-130 км/ч. Гумите ги помпя на 2,4-2,5 bar. заради дупките.

Скоростният индекс V означава,че гумата може да се кара с максимална скорост от 210 км/ч,но не повече от 10-15 минути,след това е опасно и рискуваш спукване на гумата,респективно H е до 190 км/ч. Не съм спортист,разбирай Голфаджия,но Галанта си стои на пътя повече от добре и на места където приятелите ми карат бавно,аз мога да мина с 20-тина километра повече. И накрая карам с 15-ки заради хубавите ни пътища и защото не искам колата ми да вози като каруца,а по-скоро като лимузина.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Най-добре можете да различите качествата на прилепяне на два вида гуми, ако разчертаете широк кръг и карате в едната посока до скоростта, когато се стига до леко недозавиване. Най-добре първо наляво и после надясно за да е по-реално.

Ако не се лъжа, едно Ферари 360 достигна 1 g. При нашите люти машини сигурно зорлем пол`вин.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Колега,не съм съгласен с теб.Първо какво разбираш под нестабилна,като се прибирах от Варна към Шумен,в завоите до Повеляново се движих със 130 км/ч не по инерция,а си давах газ и колата не беше грам нестабилна,можеше още по-бързо да карам.Не съм със спортно окачване. Гумите ми са bf goodrich profiler 2 195/65/15 91V . Малко след това ме налегна келешлъка и си позволих да карам със 180-190 км/ч и разлика в поведението на колата нямаше (по прав участък),все едно си карам със 120-130 км/ч. Гумите ги помпя на 2,4-2,5 bar. заради дупките.

Скоростният индекс V означава,че гумата може да се кара с максимална скорост от 210 км/ч,но не повече от 10-15 минути,след това е опасно и рискуваш спукване на гумата,респективно H е до 190 км/ч. Не съм спортист,разбирай Голфаджия,но Галанта си стои на пътя повече от добре и на места където приятелите ми карат бавно,аз мога да мина с 20-тина километра повече. И накрая карам с 15-ки заради хубавите ни пътища и защото не искам колата ми да вози като каруца,а по-скоро като лимузина.

 

Скоростният индекс V = 240км/ч. H = 210км/ч. Без значение колко време ще караш с тази скорост, гумата е направена да издържи тези натоварвания.

 

По темата: Бих се разделил със 17-ските, когато се разделя и с колата. За мен 17'' е оптимален вариант, пробвал съм и с 18'', но е по-кофти и не го препоръчвам на никой, освен на тези, които си правят колите за изложение, но пък там слагат дори още по-големи.

Редактирано от bluffer
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Скоростният индекс V = 240км/ч. H = 210км/ч. Без значение колко време ще караш с тази скорост, гумата е направена да издържи тези натоварвания.

 

Скоростният индекс представлява буквен код, показващ максималната скорост, до която гумата може да издържи товар, съответстващ на товарния й индекс.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Скоростният индекс представлява буквен код, показващ максималната скорост, до която гумата може да издържи товар, съответстващ на товарния й индекс.

Прав си, но тук дори не става въпрос за товар като тегло, а за издръжливост на центробежните сили, които се създават от високата скорост на въртене.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Най-добре можете да различите качествата на прилепяне на два вида гуми, ако разчертаете широк кръг и карате в едната посока до скоростта, когато се стига до леко недозавиване. Най-добре първо наляво и после надясно за да е по-реално.

Ако не се лъжа, едно Ферари 360 достигна 1 g. При нашите люти машини сигурно зорлем пол`вин.

 

От този тест на мен ми става лошо... Последно си играхме с един еволюшън на полиран бетон, наистина ми се повдигаше, като имаш предвид, че аз въртях колата, а не се возех. Сашо също ще е доволен от прилагането на този тест, щото ще продаде доста рейки и накрайници след него:icon_thumbup:

За мен стилът на каране е определящ при избора на окачване и големина на колелетата. Спортното окачване (има и само с 3 см. по-ниско, вместо с 4) има определени предимства при воденето на колата в поредици от завои с висока скорост. По-широките гуми добавят и допълнителна странична стабилност. Като цяло този сегмент кола галант не е за такъв тип каране въобще, което не значи, че не може. Карането по магистралата изобщо няма отношение към стабилността. Там нещата са ясни, даваш газ и толкова. От Варна към Шумен има един единствен десен завой с обратен вираж, дълъг над 400 м. при който над 160 км. ч. някои коли се позаклащат. Освен ако няма нещо повредено по окачването, разбира се. В момента карам галанта на 17 цола и макар да има компромиси във возенето, комбинацията от спортно окачване и 17 цолови гумаци ми допада повече. Това е защото рядко карам колата, а когато я карам, искам да има усещане за стабилност. За ежедневието обаче 16 цола са чудесни.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Попитах за скоростния индекс, защото ме интересува дали той определя само максималната скорост на гумата или и страничното натоварване в завой т.е. да не би Галанта да е тежък за "Н". По завоите на магистрала Хемус имам чувството, че колата ми се движи върху балони. Гумите са ми Yokohama C-Drive,195-60/15Н на 10 000км., карани само лятото и напомпани с азот на 2,2 атмосфери.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ако не си сменял амортисьори може да е заради тях.

В сравнение с преди със 17-ките сега галанта ми не е така стабилен, въпреки сменените 3 броя накрайника и два амортисьора. Освен свиренето на гумите сега се усеща и по-голям крен в завоите. Може би това обяснява приключилите накрайници, но вече смених стила ... поне докато не си оправя доходите. Изгуби се вида, но пък гумите не шумят толкова и някак по-меко стъпва върху неравности. Но си има хора, които определят колата ми като "тръскало", като при това сравняват и с други митсубишита (демек било характерно). В някои от колите на тези хора съм се возил и са ... таралясници и въобще не виждам какво толкова ги хвалят. Аз съм обективен.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...