Премини към съдържание

Диаманти или.......


mmotors

Препоръчано мнение

...Иначе според мен си става дискусия и доста хора седят и гледат сеир отстрани подразбрах...

 

Ех колко правилно го каза, също така вече сте далеч от темата. Може да включите и Голф GTI(като една истинска бегачка) в сравненията, че ауди - галант я гледаме от доста време. Като гледам в предложенията няма ограничения по цена, така че ще дам предложение за Dagger GT :plane: Според мен и за тази кола си заслужава раздялата с галанта.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Това е готин тест на 4х4 системите на разични марки автомобили. И е обяснено простичко.

http://www.youtube.com/watch?v=Z6-ERc-DfhA

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Аз си чакам отговора за хендлинга при напречен и надлъжен двигател във вариант FWD.

По този въпрос , ще трябва да отворим нова тема си мисля. Най-общо казано при надлъжен мотор се постига по-добър баланс , полуоските са с равни дължини и при ускорение се изравняват инерционните сили, отделно тежестта има възможност да се разпределя така върху предния мост, че да подобри управлението и да повлияе върху недозавиването. Проблем е пасивната безопасност, защото при удар мотора се стреми да влезе в купето. Използва се при 4Х4 автомобили и такива със задно най-често. При другия вариант сам знаеш къде лежат мотор и скорости, полуоските са с различни дължини , при ускорение някой коли имат сколонност да тръгват на една страна заради това, мястото в коша става супер ограничено и не особено удобно при обслужване, но автомобилите покриват по-лесно тестовете за пасивна безопасност. По принцип най-добър баланс се постига при боксерите, защото центъра на тежестта е ниско, мотора е надлъжно и инерционните сили са в една равнина.

 

Но в случая с този мотор може и аз да греша, признавам си че не съм 100% сигурен. Иначе според мен си става дискусията и доста хора седят и гледат сеир отстрани подразбрах (тя темата си е такава) :D . Поздрави

Хубаво е , че темата се радва на зрителски интерес , предполагам би било добре да има повечко такива, защото и на мен понякога ми е отегчително да чета само кой какво продава или проблеми. :)

По въпроса за системите на впъскване на горивото имаме карбуратор, механичен инжекцион, моноинжекцион( това което ти описваш пак като "механична инжекция") и пълна инжекция(многоточково впръскване) , какъвто е и моя 2.6 мотор. Дюзите и времената им на впръскване се регулират от компютъра , като се влияят от 2 ламбда сонди за всяка глава, сензор за постъпващия въздух като температура и обем, оборотите на коляновия вал, положението на разпределителния, детонационен датчик , температура на двигателя и положение на дроселната клапа, общо 6 броя без сондите. Газовия ми инжекцион е настроен по бензиновите времена на инжекторите и показанията на сондите за бедна/ богата смес. Още като си купувах колата си търсех достатъчно "умен" мотор за газ...

Аз мисля да приключим дотук обаче с обсъждането на моя автомобил и мотора му, защото никъде не съм правил сравнения с него и дори в началото не съм си позволявал дори някъде да го изтъкна като сравнение или по-добър избор спрямо Галант, защото бях сигурен накъде ще тръгне темата. По принцип не смятам атмосферните мотори като цяло за особено ефективни и с добро КПД, затова съм се насочил към турбо такива. Като цяло и тенденцията във световен план е развитие на малки мотори с принудително пълнене и принудително впръскване на принципа на GDI технологията на Мицубиши.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Защо мислиш че бъркам моното с механична инжекция (добре, механичен инжекцион, за мен е едно и също, и двете са жаргонни изрази). Моното си е една дюза управлявана по време, другото са много дюзи като количеството впръскано гориво се управлява чрез промяна на налягането в рейката, т.е дюзите си пръскат на практика постоянно, но с променлива сила. Такива са системите на Bosch К-Jetronic (чисто механична) и KE-Jetronic - регулатора на налягане се управлява от ЕКУ. Но на този ABC мотор в АутоДата дават че му е Motronic системата, така че явно се бъркам за него и си е с управление на дюзите по време. За другото съм напълно съгласен с теб.

 

И по темата, аз съм си набелязал ето това след време като стане по 10-15к ... ако не е свършил нефта до тогава де .. :)

Редактирано от Lyubo Dimitrov
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Не ми се навлиза в дебрите на инжекционите...Кажи сега, като не карам толкова смотан мотор, това какво променя с Галанта ? :D

Модерен ли е технологично мотора 6А за поколението в което се вгражда или не ? :)

 

 

на предната страница клипчето дето са сравнени 3 V6 мотора (пост #33).

Сори , ама мотора на БМВ е R6 ...шестцилиндров е , но е РЕДОВИ ! Отделно като поколения и години колите са много различни...Галант 99-00 и Ауди 90 максимум 91ва...Бавареца е някъде преди фейса към 97 най-рано също...

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

По принцип не смятам атмосферните мотори като цяло за особено ефективни и с добро КПД, затова съм се насочил към турбо такива. Като цяло и тенденцията във световен план е развитие на малки мотори с принудително пълнене и принудително впръскване на принципа на GDI технологията на Мицубиши.

Мдааа, прав си за това, няма такъв кеф като мощността от ниските обороти..Във връзка с това веднага отварям нова тема :icon_thumbup: чакай да видя къде да я плясна :icon_rock:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Не съм съгласен с по-доброто управление при надлъжния двигател при FWD. Щом масово са с напречен, значи така е по-добре.

Дали е по-лесно за обслужване зависи и от самата конструкция - как са подредени отделните детайли под капака, къде минават разните му там маркучи, кабели, тръби, казанчета и въобще колко място има. Място може да има, респ. да няма и в двата случая. Даже когато има място пак може да е тегаво за работа. Например за да смениш термостат да трябва да махнеш ангренажа.

При галант лесно се сваля (съдейки по външен оглед) стартера. Не помня на каква италианска кола беше, един приятел разказа как негови познати със сервиз му оставили ключетата да си оправи сам стартера. Много разглобяване да стигнеш до болтовете. Дали не беше фиат крома 2.0 турбо... Те щото знели че той може :D

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Не съм съгласен с по-доброто управление при надлъжния двигател при FWD. Щом масово са с напречен, значи така е по-добре.

Това е направо за бисери :icon_thumbup:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Не съм съгласен с по-доброто управление при надлъжния двигател при FWD. Щом масово са с напречен, значи така е по-добре.

 

Той и Голф-а е масова кола,значи е по-добра :icon_doh:-логики.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Това е направо за бисери :icon_thumbup:

Гледай го пък този? Абе Бисере, ти какво правиш в нашия форум и спамиш темите с това субару? Имаш на десктопа си галант ли? Я ми кажи ти от къде знаеш коя кола как завива? Сигурно освен автоматик имаш и трекшън контрол, нищо че си 4х4 (хихихи) и си от тези, за които колите със задно са сезонни. Като не можете да ги карате, така ще приказвате :icon_rock: . Затова си си взел 4х4, щото иначе като пръсне дъждец ще си в канавката :icon_dance:

 

Той и Голф-а е масова кола,значи е по-добра -логики.

Храни куче да те лае :icon_doh:

 

Говорим за разпределение на масите. А дали това е най-важното? На евото колко му е процентното съотношение предна-задно ос? Съмнява ме да е оптималната 50:50. Нали така пише в интернет? Обаче мачка повечето коли на рали, на писта и на улицата, без значение 4х2 ли са, 2х4 ли са или 4х4. Дали във всички случаи 4-цилиндров или V-образен 6-цилиндров двигател, разположен надлъжно, дава по-добро управление в сравнение със същия двигател, но монтиран напречно? Скоростната кутия в първия случай е доста зад предния мост, а във втория е върху него. Тежък агрегат е и оказва голямо влияние. Обаче има и други неща, които тежат, има междуосие, има нарочно концентриране на повече тегло към предницата, което освен че влияе благоприятно върху сцеплението, не винаги влошава управляемостта за средностатистическия клиент-шофьор. В единия случай се иска колата да може да слаломира, а в другия да има сцепление. Ама то повечето клиенти си редят конусчета пред тях и в свободното време тестват доколко завива колата. Вече някой можещ да кара ще може да изпита колата какво може, а не своите умения. Освен това има гуми, амортисьори, пружини, а те въобще не влияят.

И аз като всички вас чета по форуми и наивно попивам и запомням на някой глупостите. Даже понякога се възхищавам на познанията на някой си, а впоследствие истината се оказва съвсем друга. Та нищо чудно и сега да е така. Искам да знам, интересувам се. Ще се опитам да намеря в хисторито къде четох мнения точно по този въпрос, въпреки че едва ли ще мога. Най-малкото не помня с кой браузър съм се ровил, точно къде и кога. Със сигурност имаше доста хора с мнения за в графа "бисери", т.е. мислещи като мен.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ами че почети бе. Не говорим за разпределение предна задна ос - това е до предпочитание ами за разпределиние ляво-дясно там спор няма - най-добре да е симетрично :icon_bye: Хората вече се чудят как да разположат централно двигателя, особено в спортните модели, комбинирани схеми с един централен двигател и два електрически и т.н., а то спорим напречен или надлъжен :icon_doh:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Дали ще се съберем хора в тази тема барем един белот да изиграем... И пак някой ще люпи семки и ще вика тази тема е за архива, оная е за златния фонд, тази е за бисери, а онази за в коша. Целта на форума не е ли да се дискутират различни проблеми, да има обмяна на мнения, знания и опит? Когато някой е толкова компетентен, или да обясни като на невежа, или да замълчи. Никой няма да му се сърди и никой никого не кара насила да пише.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ето някой съвременни схеми, за да сме в крак с тенденциите. А че нашите коли са стари... Представяш ли си че нямам тракшън, даже и филтър на купето нямам... няма го самия модел. Трагедия :icon_angel:

 

Ferrari

http://auto.dir.bg/video_open.php?id=470920

 

Audi R8

http://www.audi.co.uk/content/audi/new-cars/r8/r8-spyder-v8/r8-with-quattro/quattro-permanent-all-wheel-drive/_jcr_content/main-stage/tab_content/container1/generic_image.img.png

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

:icon_dance:

Целта на форума не е ли да се дискутират различни проблеми, да има обмяна на мнения, знания и опит? Когато някой е толкова компетентен, или да обясни като на невежа, или да замълчи. Никой няма да му се сърди и никой никого не кара насила да пише.

Абе целта на форума не знам каква е, но това с напречните и надлъжните мотори е доста сложна материя. За напречните знам, че е по-евтино производството на коли с такива. По-лесна е хомологацията и по-голяма пасивната сигурност. При надлъжните има едни инерционни сили, които при въртенето на мотора и детаилите превръщат колата в подобие на снаряд и подържат зададената траектория. Решенията мотора и скоростите, пред , зад и върху моста са конкретни и инжинерни, с цел подобряване разпределението на тежестта и баланса преден/заден мост, според теглото и системите в автомобила и конструкцията на рамата. При напречните нямаш много голямо поле за действие в този аспект. Имаш и презавиване и недозавиване като функция на всичко останало...и става... :icon_doh: Аааа при големите коли мотора позволява да е надлъжно заради пространството в коша, но при малките нали се сещаш , че и се търси някаква симетрия и форма на автомобила...Отделно при надлъжните мотори скоростите са с три вала...при напречните с два...Има още, но всичко е съвкупност и трудно може да се даде точна рецепта или панацея...

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Добре де, 6А13 си е кажи-речи квадратен, кво значение има как ще го сложиш? :icon_n_ermm:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Аз пак да кажа по темата - след Галант - Аутлендър или Субару Форестър 2.0 турбо

Така ги виждам аз нещата....

Объркахте човека, бре!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • Admin

:icon_dance:

Абе целта на форума не знам каква е...

 

Аз знам каква е целта на форума. Да спрете да спамите!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Mitsubishi и дилърите им не един път са доказали, че не могат да направят налагане на пазара с рекламни кампании, което е още по-голямо доказателство за качествата на автомобила.

От цялата тема май това е най-вярното :-) Само бих допълнил - не на конкретен автомобил, а на марката като цяло.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Безсмислено е да се сравнават автомобили с 15-20 години разлика в годината на производство и незнайно точно колко от момента когато са замислени и проектирани. Галант ЕА е стара концепция и трябва да се сравнява с автомобили производство около 1996г. А с какъв автомобил евентуално може да бъде заменен - на практика Mitsubishi нямат наследник за момента, ако е същия клас автомобил и държим да е по-нова концепция трябва да е друга марка. Галант ЕА, каквото е могъл да даде го е дал и е може би най-успешно продавания лек автомобил Mitsubishi в Европа и въпреки старата си концепция до около 2005г се продаваше и имаше търсене, предполагам че ако се предлагаше щеше да се продава добре и до 2007г. Това е показателно за това как е бил приеман автомобила от потребителите, независимо че е стара концепция, това обикновения потребител не го интересува и не го разбира, интересува се най-вече от дизайн, цена и разбира се правилно ориентирана реклама. Mitsubishi и дилърите им не един път са доказали, че не могат да направят налагане на пазара с рекламни кампании, което е още по-голямо доказателство за качествата на автомобила.

Браво намерисе някой да го каже точно най-накрая...

:icon_clap: :mitsu-smiley:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Мдааа, аз мисля да го сменя с хонда акорд 2,4 от 2006-та или с една е -класа от 2004 г. с трилитров дизелов двигател, все стари коли.

 

 

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Да речем човек Х разполага с парична сума в размер на около 7500 лева за автомобил. Има следните изисквания:

- да не е комби

- да не е автоматик

- може и малка кола да е, но да не е голяма (по-голяма от галант примерно)

- да не е много мощен заради данъка и по възможност да е по-нова година (до 2000 куб.см.)

- да не е на повече от 170000 км.

- няма значение дизел или бензин

Галант го изключваме от сметките. Какво би могъл да си купи човекът Х при тези условия?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Кола се купува по предназначение и после лични предпочитания, само тогава другите характеристики на автомобила добиват смисъл и се претеглят с недостатъците. Иначе просто изредени ограничения нямат смисъл повече от тези на произволна обява - иди пусни едно търсене с тях в сайт за коли и си готов.

Редактирано от BAlexandrov
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...