Премини към съдържание
Моля всички потребители да си сменят паролите поради спам във форума!

Възстановяване на проблемното делко на 4G13 96-


Препоръчано мнение

Здравейте,от няколко години се каня да публикувам информация за ремонта на въпросното делко, защото за него няма резервни части а се продава само цяло за приблизително четирицифрена сума.

Всичко започна преди няколко години,след като си купих Колт с пробила (вътрешно) бобина за високо напрежение(заради не сменяни навреме свещи).Докато бях в Германия питах няколко морги за такова делко и те ми обявиха цена между 200 и 300евро :icon_blush: , в България пък се започна е едно звънене по морги и се оказа, че това е най-търсената част, цените бяха между 100 и 250лв.В този момент пък се бях оказал в лошо финансово състояние и реших, че за един ден не мога да спечеля такива пари, и затова мога да отделя един ден за да приспособя една външна суха бобина от Нисан (може да бъде и от много други автомобили с електронно запалване включително и Самара).Разглобих делкото и изведох 2 кабела от комутатора които управляват бобината, вкарах един кабел за високо напрежение към дистрибуторната капачка а другия извод към външната бубина, която монтирах на всмукателния колектор, и колата работи до ден днешен безпроблемно.Понеже не можах да прикача снимки давам един линк към снимките My link

Ако модераторите сметнат, че информацията е ценна може да преместят темата към важните теми.

Редактирано от Emil Dimitrov
Поправен линк.
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Браво за трудът. Преди години когато нямаше никакви части за тези делка и аз съм си играл да преработвам с външни бобини,Доста различни автомобили съм "побългарил", които работят перфектно и до днес,- при Мазда е същият модул, процедираше се по същият начин! При Нисан модулът е почти същият но там бобината оцелява а гори комутаторът предимно-процедурата беше пак същата с комутатор извън делкото!Изрязвал съм и съм вграждал нови датчици на хол- в Еклипс(там са два-колянов разпределителен в една плочка)Какви ли нещеш преработки и доработки съм творил, но всичко това беше от нямане на резервни части НОВИ!

-Нооо сега от година две има набор от елементи за репарация на тези запалителни модули , става въпрос за нови елементи! Например високоволтовата бобина чисто нова е 54лева(при официалният вносител) , производство на тайванската фирма МобилЕлетрон и е в добро качество, макар на опаковката и да пише че е мейд ин Енгланд!

Така че не си оправдава вече трудът(професионално) да се преработва с външна бобина!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 3 години ...

Здравейте! Имам подобен проблем и, ровейки се из форума, реших да пиша тук. Предишният собственик явно се е сблъскал със същия проблем и сега на колата имам монтирана външна бобина, по същия начин, с изведени 2 кабелчета, само че самата бобина е монтирана на челото до идентификационната табела. На бензин нямам грижи, но си сложих метан и не съм доволен! Всеки знае, че газифицирането е много чувствително откъм токове, при моята е същото - придръпване при набиране на скорост, детонации, повишен разход на гориво, но най-трагично е при дъждовно и влажно време - направо забива, дави се и гасне! Поръчал съм си нови кабели, но с това ми се струва, че няма да се оправи, защото преди месец сменях дистрибуторна капачка, а на старата, там, където влиза този кабел от бобината, имаше 1 см дупка! Ако продължавам да карам така, и новата капачка ще се издъни, там връзката не е добра, а искрата е силна и не търпи подобни хлабави връзки! Точно тук мисля, че ми е проблема!

В момента обмислям възстановяване на делкото в оригиналния му вид. За ново делко няма да говорим, там сумата е сериозна. Втора употреба - намират се по обяви за коли на части, цените варират между 100 и 200лв и не се знае какъв боклук ще излезе и колко ще кара. Намирането на нова бобина също е трудно - цената е между 40 и 80 лв, но ги няма! Засега съм прежалил едни 25$ и съм поръчал ТОВА. Как мислите, ще се получи ли? Мен лично ме притеснява монтажа на новата бобина и възстановяването на окабеляването - тези две кабелчета къде отиват, прекъсвано ли е нещо в буксата към делкото? Ако имате опит в това, моля, споделете мнението си, колеги!

Забравих - автомобила е Space Star 1.3, 16V 1999, VIN: XMCLNDG1AXF048924

Редактирано от MitakaRuse
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...