istani123 Публикувано 27 октомври 2010 Сподели Публикувано 27 октомври 2010 Здравейте, Наскоро смених акумулатор и веднага след това, колата (Carisma GDI 1.8) ми започна да гасне. Когато е спряла и влиза в режим тихи обороти, оборотите стават много ниски за секунда например 100, после се увеличават до 1200 и после изгасва. Сякаш компа се опитва да ги регулира ама нещо не му се отдава. Порових се из форума и открих тези инструкции на Милен: 2.4 GDI е с електрически управляема дроселова клапа. Абсолютно всеки път след откачане на акумулатора се прави процедура по програмиране (адаптация) на тази дроселова клапа. Процедурата е следната:1. Откачаш минусовата клема на акумулатора за 1мин. и я закачаш обратно.2. Дава се на контакт за по малко от секунда и се маха контакта3. изчаква се на махнат контакт 10-15сек. при което от към двигателя трябва да се чува леко "жужене", а вътре в купето трябва да се чуе цъкване от реле4. Веднага след като се чуе цъкването на релето се подава на контакт, изчаква се да изгасне диагностичната лампа и се пали без газ5. Оставя се да работи на място 5-10 мин през което време трябва да се мине през смяна на режимите (познава се по леката промяна на оборотите)6. Гасиш за 15 сек. и палиш пак, след което е желателно да се покара малко за да може двигателя да мине през всички режими.Всичко това се прави на загрял двигател, и оборотите трябва да са около 600-700, при смяната на режимите (т.5) трябва леко да се повишат до макс 1000 оборота. И това е процедурата. Пак повтарям трябва да се прави след всяко откачане на акумулатора. P.S. Забравих да добавя, това се прави на всяко GDI. Не само на 2,4 Ако не се направи са възможни аномалии и нестабилен празен ход, гаснене по светофари и т.н. Опитах се да ги изпълна 2-3 пъти, но без успех. Проблемът е, че стъпка 5, където трябва да запаля без газ и да оставя двигателя да работи, колата пали и 3 секунди по-късно изгасва. Иначе следвам стриктно предните стъпки и всички се случва както е описано. Чудя се имали друг начин да си оправя "тихите" обороти? Честно казано ако имаше лесен начин бих ги изключил директно. Поздрави,Станислав Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
somalietsa Публикувано 27 октомври 2010 Сподели Публикувано 27 октомври 2010 Просто покарай колата известно време и трябва сама да се оправи.Мойта влиза норми след 10-15 км. пробег. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
valboss Публикувано 27 октомври 2010 Сподели Публикувано 27 октомври 2010 На загрял двигател ли пробва процедурата? Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Milen_z Публикувано 27 октомври 2010 Сподели Публикувано 27 октомври 2010 А коя година е автомобила. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
istani123 Публикувано 27 октомври 2010 Автор Сподели Публикувано 27 октомври 2010 А коя година е автомобила.Благодаря за отговорите! Колата е 2001 година. Да, на загрял двигател пробвай процедурата. Колата работеше поне 15 мин преди да следвам стъпките. И преди да сменя акумулатора имах проблем с оборотите, но не е гаснела. Когато спирах на светофар, оборотите падаха рязко, но после се вдигаха... и така 7-8 пъти, докато не се "успокоят" на някакво много ниско ниво - предполагам "тих" режим... но поне не гаснеше. Утре ще пробвам отново с процедурата и ако имам възможност ще запиша клипче. Поздрави,Станислав Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Milen_z Публикувано 27 октомври 2010 Сподели Публикувано 27 октомври 2010 (редакция) И да пробваш пак няма да стане. Трябва си сервиз, но тук вече незнам как да ти помогна. Има си някои неща които трябва да се оправят преди това. Освен това при автомобил 2001г описаната по горе процедура се прави по малко различен начин (но и така би трябвало да стане).....Като задължително при това се ползва диагностичен уред. Редактирано 27 октомври 2010 от Milen_z Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
todormitew Публикувано 29 октомври 2010 Сподели Публикувано 29 октомври 2010 Здравей, колега.Милен знае най-добре за тези двигатели, така че го слушай. Скоро си "самообъчавах" колата по един друг метод, ако още имаш проблем, пробвай го.Палиш на загрял двигател и през 30 секунди започваш да включваш един по един всички консуматри (вентилатор, климатик, фарове, чистачки...... всичко) Успех Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
lyudmil_s Публикувано 1 ноември 2010 Сподели Публикувано 1 ноември 2010 Аз съм от Варна и имам същия проблем. Тихите обороти се мент леко сякаш побутваш педала на газта. правил съм процедурата, но не се оправя положението. Ходих на диагностика и ми казаха , че всичко е наред. Било износена помпа за високо налягане. Иначе колата си върви идеално.Мога ли да си помогна сам или трябва да отида до Пловдив? Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
jimbim Публикувано 28 декември 2010 Сподели Публикувано 28 декември 2010 Здравей, колега.Милен знае най-добре за тези двигатели, така че го слушай. Скоро си "самообъчавах" колата по един друг метод, ако още имаш проблем, пробвай го.Палиш на загрял двигател и през 30 секунди започваш да включваш един по един всички консуматри (вентилатор, климатик, фарове, чистачки...... всичко) УспехКолеги така и така сте подхванали тема за ,,САМООБУЧЕНИЕ" да попитам. Препоръките на Милен в пълна сила ли са за мотори които неса GDI или има нещо по различно?Мотора е 1.6,16v.98год.Как да обуча предните прозорци,имат само ръчния режим. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
komm Публикувано 28 декември 2010 Сподели Публикувано 28 декември 2010 Благодаря за отговорите! Колата е 2001 година. Да, на загрял двигател пробвай процедурата. Колата работеше поне 15 мин преди да следвам стъпките. И преди да сменя акумулатора имах проблем с оборотите, но не е гаснела. Когато спирах на светофар, оборотите падаха рязко, но после се вдигаха... и така 7-8 пъти, докато не се "успокоят" на някакво много ниско ниво - предполагам "тих" режим... но поне не гаснеше. Утре ще пробвам отново с процедурата и ако имам възможност ще запиша клипче. Поздрави,СтаниславКолега,нестабилните обороти след откачане на акумулатора мисля ,че са характерни за повечето коли с комппютърно управление на двигателя.Съдя по постовете и на други колеги с различни модели Митсубиши и различни години производство.При мен се оправя като изтърпя неудобството 15-20 километра градско.Имам и Голф .Същото е и при него.Разликата е само в изминатите километри. Гледах някаде диаграмата \не знам дали точно така се нарича\ по която компютъра преценява скорост, датчици,обороти и разни други показатели за да избере коя е най-добрата точка на работа .Много е сложна.При теб ефекта може би се мултиплицира с предишния ти проблем с оборотите.Така че, както те посъветваха по-горе може би колата ще се нуждае от по-квалифицирана помощ.Поздрави. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
mdimitrovm Публикувано 7 декември 2011 Сподели Публикувано 7 декември 2011 Колеги , да не отварям нова тема , моята Каризма имаше проблеми с оборотите.След като се порових из форума почистих дросела МАФа , колекторите , ЕГР-а смених свещите и 2 лули .Направих процедурата по адаптация след сваляне на акумулатора и нещата се пооправиха.Сега колата работи добре но се получава / не винаги/ когато тя си реши , при постоянно подаване на газ в движение се получава едно "отпушване" и колата ускорява.Каква може да е причината ?п.с. Как да регулирам празния ход - имам чувството че когато се развие повече болчето на дросела колата ускорява по добре но на празен ход / на място / държи 1000 оборота.Колата е Каризма 1,8 GDI - 1999 г. Благодаря предварително на всички отзовали се. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
yuliyan Публикувано 8 декември 2011 Сподели Публикувано 8 декември 2011 (редакция) Здравейте, Наскоро смених акумулатор и веднага след това, колата (Carisma GDI 1.8) ми започна да гасне. Когато е спряла и влиза в режим тихи обороти, оборотите стават много ниски за секунда например 100, после се увеличават до 1200 и после изгасва. Сякаш компа се опитва да ги регулира ама нещо не му се отдава. Порових се из форума и открих тези инструкции на Милен: Опитах се да ги изпълна 2-3 пъти, но без успех. Проблемът е, че стъпка 5, където трябва да запаля без газ и да оставя двигателя да работи, колата пали и 3 секунди по-късно изгасва. Иначе следвам стриктно предните стъпки и всички се случва както е описано. Чудя се имали друг начин да си оправя "тихите" обороти? Честно казано ако имаше лесен начин бих ги изключил директно. Поздрави,СтаниславИска каране 15-20км.При последното откачане ми трябваще около час обокаляне в квартала и се оправи.Но ако си имал проблеми с оборотите преди това потърси майстор. Редактирано 8 декември 2011 от yuliyan Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Mupo Публикувано 15 юни 2013 Сподели Публикувано 15 юни 2013 (редакция) Здравейте, наложи се и аз да сменя акумулатора. Не можахме да го направим без да прекъснем веригата, хем казах на "майстора" от магазина, но както и да е. Направихме обучението няколко пъти. 1 път - колата изгасна на 4-тата минута. 2 път - отново изгасна на 4-тата минута. 3 път - работи 11 минути, след което продължих стъпките на адаптация, покарах малко и си помислих, че всичко си е ОК. В последствие установих, че при пуснат климатроник колата ми гасне на стоп/светофар. Никога преди не го е правила! Без клима не виждам осезаема разлика в оборотите на място, но май са малко по-ниски от обикновено. Някой с по-добен проблем и евентуално решение?...... :-( Редактирано 15 юни 2013 от Mupo Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
S.Iliev Публикувано 16 юни 2013 Сподели Публикувано 16 юни 2013 Поне едни 20 км. трябва да минеш в града за да се адаптира. Моята за толкова приблизително успя да си влезне в нормален режим, другото вече е хвърляне на боб и без диагностик, който да потвърди, че колата е повредена, не виждам как да ти помогнем. От много неща може да падат обороти и да гасне, нагоре по темата са споменати доста от тях. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Mupo Публикувано 17 юни 2013 Сподели Публикувано 17 юни 2013 20км наведнъж ли или няма значение колко пъти ще гася и ще тръгвам, защото съм минал към 200км? Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
vanko91 Публикувано 18 юни 2013 Сподели Публикувано 18 юни 2013 Преди да направя адаптацията колата ми гаснеше. Като правих адаптация я покарах около 5-7 км най-много и сега не гасне. Карах къде с много рязане като както трябва. Спрях,държеше обороти вече,изгасих я,палих я пак и си работеше както трябва. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
jorkata-160 Публикувано 18 юни 2013 Сподели Публикувано 18 юни 2013 Здравейте всички, на колега с "Пинин"сменихме акумулатора с паралелно свързан такъв, без прекъсване на захранването!.Просто, лесно, и спестява всички тези главоболия!!. :icon_thumbup: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Milen_z Публикувано 18 юни 2013 Сподели Публикувано 18 юни 2013 Ако всичко по автомобила си е наред, адаптацията си преминава даже и неусетно. Няма гаснене, почти няма заиграване на оборотите и т.н........Т.е. след като ви се е случило подобно нещо замислете се дали всичко е наред..... Естественно че не е. Аз на мойта никога за 12 год не съм се замислял как да сменя акумулатора, и колко време след това ще ми гасне по светофарите.....защото просто не ми се е случвало. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
габо Публикувано 18 юни 2013 Сподели Публикувано 18 юни 2013 Toест не може да мине от единия режим в другия и си трябва тостер и някой който знае..... Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Milen_z Публикувано 18 юни 2013 Сподели Публикувано 18 юни 2013 Тестер се ползва за адаптация само при автомобили след 2002год. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Xoce2 Публикувано 6 юли 2016 Сподели Публикувано 6 юли 2016 Здравейте, Имам идентичен проблем при Спейс Стар 1,8 ГДИ 1999г.След разкачане на акумулатор оборотите почнаха да играят и колата гасне от време на време.Процедурата по-горе я правих с частичен успех. Препоръчайте ми място в София, където мога да мина диагностика, за да се види защо падат оборотите. Благодаря предварително. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
wolfPlamen Публикувано 7 юли 2016 Сподели Публикувано 7 юли 2016 Здравейте, Наскоро смених акумулатор и веднага след това, колата (Carisma GDI 1.8) ми започна да гасне. Когато е спряла и влиза в режим тихи обороти, оборотите стават много ниски за секунда например 100, после се увеличават до 1200 и после изгасва. Сякаш компа се опитва да ги регулира ама нещо не му се отдава. Порових се из форума и открих тези инструкции на Милен: Опитах се да ги изпълна 2-3 пъти, но без успех. Проблемът е, че стъпка 5, където трябва да запаля без газ и да оставя двигателя да работи, колата пали и 3 секунди по-късно изгасва. Иначе следвам стриктно предните стъпки и всички се случва както е описано. Чудя се имали друг начин да си оправя "тихите" обороти? Честно казано ако имаше лесен начин бих ги изключил директно. Поздрави,СтаниславКолега здравей ! Потърси Милен да ти е мирна главата ,но според мен помпата не ти прави достатъчно налягане в системата...Проблема може да е и в регулатора на помпата (говоря от личен опит ) Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Todor_carisma Публикувано 7 юли 2016 Сподели Публикувано 7 юли 2016 Колеги така и така сте подхванали тема за ,,САМООБУЧЕНИЕ" да попитам. Препоръките на Милен в пълна сила ли са за мотори които неса GDI или има нещо по различно?Мотора е 1.6,16v.98год.Как да обуча предните прозорци,имат само ръчния режим. Задържаш копчето докато се свали прозореца до долу и след това трябва да чуеш едно цъкане, дигаш го до горе и пак задържаш докато се чуе цъкане. Така правиш и с другия прозорец и си готов,вече имаш автоматичния ход който се нарича комфорт Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Препоръчано мнение
Присъединете се към разговора.
Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.