Премини към съдържание

Въпроси с които се сблъсква всеки бъдещ собственик на Pajero


Препоръчано мнение

Здравейте,както аз така и други бъдещи собственици на Pajero се сблъскваме с някои въпроси,чийто отговори се надявам да открия тук във форума с предоставената от вас информация.Автомобилът към който съм се насочил е Mitsubishi Pajero 3.2DID необходим ми е за лично ползване като семеен автомобил.Това което търся в един автомобил е сигурност и комфорт и не на последно място що годе здрав автомобил,като се има в предвид че автомобила е употрбяван.Въпросите на които не намирам отговор са;

Какви са задължителните консумативи за подмяна при покупка на употребяваният автомобил Mitsubishi Pajero 3.2DID /филтри,масла-скоростна кутия,двигател,верига....../,каква е ориентировачната цена на тези консумативи?Това са не малки и маловажни разходи-поне според мен.

Къде бихте ми препоръчали да направя тази подмяна на консумативи?

Къде бихте препоръчали да отида за първоначален преглед и диагностика на автомобила-говоря за София?

Благодаря ви предварително!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте,както аз така и други бъдещи собственици на Pajero се сблъскваме с някои въпроси,чийто отговори се надявам да открия тук във форума с предоставената от вас информация.Автомобилът към който съм се насочил е Mitsubishi Pajero 3.2DID необходим ми е за лично ползване като семеен автомобил.Това което търся в един автомобил е сигурност и комфорт и не на последно място що годе здрав автомобил,като се има в предвид че автомобила е употрбяван.Въпросите на които не намирам отговор са;

Какви са задължителните консумативи за подмяна при покупка на употребяваният автомобил Mitsubishi Pajero 3.2DID /филтри,масла-скоростна кутия,двигател,верига....../,каква е ориентировачната цена на тези консумативи?Това са не малки и маловажни разходи-поне според мен.

Къде бихте ми препоръчали да направя тази подмяна на консумативи?

Къде бихте препоръчали да отида за първоначален преглед и диагностика на автомобила-говоря за София?

Благодаря ви предварително!

Маслото което аз бих сложил е 5В30 ,вместимостта му е 8.5 литра + масления филтър...........Ако си с автомат , то маслото там е ATF SP III и е 9.3 литра........а ако е ръчна ск. кутия - то е 3.2 литра 75W90.........Внимавай с маслата за диференциалите,то е 80W140 ....предния е 1.2 литра а задния е 1.6 литра........До тук като цена са към 400-500 лв. Отделно ако се налага верига да се сменя,са към още 500лв. всичко ( верига, масл. обтегач,зъбните колела) и за работа -отделно........

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

В друг форум срещнах информация че механичната-ръчна скоростна кутия имала проблем с трудното включване на 2,това било фабричен недостатък, та въпроса ми е вярно ли е това?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

В друг форум срещнах информация че механичната-ръчна скоростна кутия имала проблем с трудното включване на 2,това било фабричен недостатък, та въпроса ми е вярно ли е това?

Аз лично за първи път чувам за проблем в механична скоростна кутия на Паджеро III.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Когато задодох въпроса по горе имах в предвид информацията ето тук

http://testdrive.bg/testdrive/preview88.html

Мисля ще е от полза за други бъдещи собственици и инфото от DJ Tymbi в една друга тема

Тези джипове страдат от няколко проблема.............

1. е горивната помпа - това е и най сериозния проблем ,при него изпуска семеринга на помпата и почва да меше нафтата в маслото.............проблема е трудно отстраним,тъй като за да се свали помпата, тя трябва да се "зацепи" по точно определен начин, защото а е свалена "сакатлъжки" ,а си се прецакал яко...........

2. е задния мост - разкрачват се гумите и почва да ги износва..........за да се опраши , трябва да се сменят напречните шарнирни щанги,втулките и регл. болтове на другите напр. щанги и ако изникне нещо друго - и то..........

3. отпред лека слабост са лагерите на главината, а те на този модел са си цял лагер- главина и е на солена цена ..............

Когато се свалч лагера, трябва да се зазтраховаш и да очакваш да смениш и карето, тъй като е шъзможно то да е клеасало в главината..............

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Когато задодох въпроса по горе имах в предвид информацията ето тук

http://testdrive.bg/testdrive/preview88.html

Посочената от теб информация е писана от човек, който никога не е карал Паджеро. Има много груби грешки, като тази, че двигателя 2.5TDI бил 95 коня, а той е 99. Турбината се скапвала на 80 000 км... голям смях, ела да видиш моето Паджеро - имам го от януари 2003 г и до сега не съм сменял нищо, освен гуми и консумативи. Ако искаш надеждна информация от първа ръка - попитай някой, който има такава кола.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Посочената от теб информация е писана от човек, който никога не е карал Паджеро. Има много груби грешки, като тази, че двигателя 2.5TDI бил 95 коня, а той е 99. Турбината се скапвала на 80 000 км... голям смях, ела да видиш моето Паджеро - имам го от януари 2003 г и до сега не съм сменял нищо, освен гуми и консумативи. Ако искаш надеждна информация от първа ръка - попитай някой, който има такава кола.

Абе разбирачи има колко щеш ........... :D :D

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Посочената от теб информация е писана от човек, който никога не е карал Паджеро. Има много груби грешки, като тази, че двигателя 2.5TDI бил 95 коня, а той е 99. Турбината се скапвала на 80 000 км...

Ми какво друго да напише човека, като авто-джамбазите са му го продали джипа като 95 коньов и са върнали километража на 80000 км...:D

А по темата за турбините само да вметна, че ако турбинирана кола попадне в ръцете на "майстор карач" и 10000 км може да не изкара ...:)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте отново.Искам да ви попитам какво е мнението ви за автомобил с десен волан на 4-6години и за такъв на 7-8години но с ляв волан-предимства и недостатъци.Може ли по нещо да се познае колко са реалните километри на колата?

Как да познаем/ако може/дали автоматичната скоростна кутия не е с някакъв сериозен проблем които ще доведе до големи разходи?

 

Може да ви се стори въпроса ми малко глупав но ме интерсесува ако може някой да обясни,как се работи с автоматичната скоростна/никога не съм карал автомобил с такава/ кутия при Паджеро 3,2 DID.Какво означават инициалите при малкото лостче на скоростите и как се работи с него?

http://www.mitsubishibg.com/bigboss/Pajero7.jpg

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте отново.Искам да ви попитам какво е мнението ви за автомобил с десен волан на 4-6години и за такъв на 7-8години но с ляв волан-предимства и недостатъци.Може ли по нещо да се познае колко са реалните километри на колата?

Как да познаем/ако може/дали автоматичната скоростна кутия не е с някакъв сериозен проблем които ще доведе до големи разходи?

 

Може да ви се стори въпроса ми малко глупав но ме интерсесува ако може някой да обясни,как се работи с автоматичната скоростна/никога не съм карал автомобил с такава/ кутия при Паджеро 3,2 DID.Какво означават инициалите при малкото лостче на скоростите и как се работи с него?

http://www.mitsubishibg.com/bigboss/Pajero7.jpg

Ми 2Н е задно предаване на дълги скорости , 4Н е двойно предаване на дълги скорости, 4Нлц е двойно предаване на дълги скорости със заключен диф, и 4ЛЛЦ е двойно с къси предавки и закл. диф........

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря ти DJ Tymbi,но мен ме интересува и как е най правилно да се използва,кога се кара на 2H,кога се кара на 4H и кога на 4HLC,4LLC.Кога е првилно лоста от D да отиде на + или на -.Хубаво е човек преди да направи сериозна крачка и да си закупи автомобил с такива скорости то да има и елементарни познания за правилната експлоатация.Тъй като се убедих че в интернет се пишат и доста подвеждащи и неверни материали е по добре да си питам тук,както колегата Mitsubishi спомена "Ако искаш надеждна информация от първа ръка - попитай някой, който има такава кола."

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря ти DJ Tymbi,но мен ме интересува и как е най правилно да се използва,кога се кара на 2H,кога се кара на 4H и кога на 4HLC,4LLC.Кога е првилно лоста от D да отиде на + или на -.Хубаво е човек преди да направи сериозна крачка и да си закупи автомобил с такива скорости то да има и елементарни познания за правилната експлоатация.Тъй като се убедих че в интернет се пишат и доста подвеждащи и неверни материали е по добре да си питам тук,както колегата Mitsubishi спомена "Ако искаш надеждна информация от първа ръка - попитай някой, който има такава кола."

Тук въпроса ти трябва да се разграничи и раздели на два отделни..........

По първия: 2Н се ползва общо взето най много , това е задното предаване ,аз бих предпочел 2Н за лятото ,когато го карам по асвалт в града и т.н. ..........4Н бих го ползвал за мокро и сняг и студено време, дори и да е сухо, може в някои участъци на пътя да е заледено и ..........4HLc бих го ползвал само по коларски пътища с голям наклон,сухо или мокро,заснежено ............може да се ползва и по пътищата клас А и Б т.е. по републиканската мрежа когато е завалял обилно сняг,от долу дори и заледени участъци ........може да се ползва и за клас В и т.н. пътища( това с класовете са по новата европейска система за квалификация на пътищата, иначе по старо му са : магистрала, 1-вокласен, 2-рокласен,3-то класен и т.н. път)

4LLC бих го ползвал само в критични ситуации, в които има много кал,мокро или сняг /лед по дбаири ,които на пръв поглед са непреодолими.........или пък през разни чукари,поляни,разорани ниви:D( може и не разорани , защото ти така и така ще ги разореш....... :D )Или пък когато теглиш някой пак при такива условия..........Въобще този режим се ползва само в критични ситуации ,иначе няма никакъв смисъл да товариш колата като цялко ако я караш само по асвалта на сухо..........

За другия ти въпрос :

Тя е автоматик ,типтроник кутията ти, това ще рече че има два режима на работа : единия е в автоматичен режим, когато предавките се сменят без ти да му мислиш ,па камо ли да ръчкаш нещо...........Тази кутия се управлява от доста сложно ЕКУ с доста сложни алгоритъми..........като цяло системата се казва INVECS III на :mitsu-smiley: Това ще рече Intelligent & Innovative Vehicle Electronic Control Systemт.е. кажи речи си е CVT кутия или роботизирана ..............Системата ИНВЕКС 3 се "самоубочава" или се "самонагажда" по стила на каране на шофьора така, че да се ползва целия ресурс на мотора най оптимално..........

Другищ режим е ръчния( с + и – ) ,при който системата те оставя ти да си правиш както си искаш управлението на скоростите,кажи речи почти като при ръчната ,само дето няма съединител.......при преминаване на по горна предавка или по долна само трябва да "чукнеш" лоста към + или - и тя превкл. предавката............превл. на предавките не може да стане с 2 или повече напред или назад едновременно ( примерно както при ръчните , от 5-та на 3-та ск. - естествено като изключим действието на синхронизаторите при определена скорост на движение ) С други думи така кутията става секвенциална един вид...........

При преминаване от единия режим към другия, или от D примерно към + и -, то автомобила трябва да е спрял ............

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

При преминаване от единия режим към другия, или от D примерно към + и -, то автомобила трябва да е спрял ...
Само две уточнения: 1)от автоматичен в спортен режим може да се преминава в движение - просто се премества лоста от D към нишата +/- и 2)в спортен режим може да се прескача по една скорост - просто лоста се 'чуква' бързо два пъти към + или -

П.П. Ако колегата ползва английски тук има добро описание на положенията на Super Select лостчето.

Редактирано от Къната
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Само две уточнения: 1)от автоматичен в спортен режим може да се преминава в движение - просто се премества лоста от D към нишата +/- и 2)в спортен режим може да се прескача по една скорост - просто лоста се 'чуква' бързо два пъти към + или -

П.П. Ако колегата ползва английски тук има добро описание на положенията на Super Select лостчето.

Може и да пише,но аз не искам да го правя ,тъй като знам какво става в кутията вътре..........по втората ти забележка ,то пак си минава през предходната прердавка ,но понеже бързо ги превкл. и за това не се усеща .........

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ако трябва да правя избор между кола с механична и такава с автоматична скоростна кутия,пред мен възниква въпроса:

Ако взема кола с механична скоростна кутия,ако е карана предимно градско дали няма да имам проблем с подмяната на съединител?В няколко обяви вече срещнах информация за сменен съединител сумата бе в порядъка 5800лв,дали е вярно не знам.Какво е вашето мнение?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Може и да пише,но аз не искам да го правя ,тъй като знам какво става в кутията вътре..........по втората ти забележка ,то пак си минава през предходната прердавка ,но понеже бързо ги превкл. и за това не се усеща .........

И какво точно "става в кутията вътре"? Управлението и в автоматичен и в ръчен/спортен режим се извършва от електромагнитни клапани и няма опасност от избиране на неподходяща предавка. Пише го и в Ръководството за ползване - от единия в другия режим и обратно може да се минава в движение.

За прескачането на предавка, сигурен ли си че не бъркаш тая кутия с INVECS III, както си написал по-горе? Защото при CVT се преминава през всяка предавка, но при автоматичните кутии с ръчен/спортен режим може да се 'прескача' по една предавка.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Може и да пише,но аз не искам да го правя ,тъй като знам какво става в кутията вътре..........по втората ти забележка ,то пак си минава през предходната прердавка ,но понеже бързо ги превкл. и за това не се усеща .........

И какво точно "става в кутията вътре"? Управлението и в автоматичен и в ръчен/спортен режим се извършва от електромагнитни клапани и няма опасност от избиране на неподходяща предавка. Пише го и в Ръководството за ползване - от единия в другия режим и обратно може да се минава в движение.

За прескачането на предавка, сигурен ли си че не бъркаш тая кутия с INVECS III, както си написал по-горе? Защото при CVT се преминава през всяка предавка, но при автоматичните кутии с ръчен/спортен режим може да се 'прескача' по една предавка.

 

 

 

Темата ми е много интересна в професионално отношение, но тук се срещнаха две доста различни мнения.Едното е на смятан за капацитет колега, а другото - на доста ерудиран в техническо отношение /поне съдейки от доста негови постове/ и технически образован млад човек... :confused1:

Кой ли ще излезе прав ? Аз нямам необходимите познания, за да взема компетентно отношение. Надявам се или някой от двамата да каже "обърках се...", или някой друг разбиращ от въпроса колега да се изкаже... Слави, как смяташ :icon14: :icon14:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

И какво точно "става в кутията вътре"? Управлението и в автоматичен и в ръчен/спортен режим се извършва от електромагнитни клапани и няма опасност от избиране на неподходяща предавка. Пише го и в Ръководството за ползване - от единия в другия режим и обратно може да се минава в движение.

За прескачането на предавка, сигурен ли си че не бъркаш тая кутия с INVECS III, както си написал по-горе? Защото при CVT се преминава през всяка предавка, но при автоматичните кутии с ръчен/спортен режим може да се 'прескача' по една предавка.

Защото при едните кутии има байпасен канал и маслото минава през него ,а не упражнява усилие в/у муфите на съответната предавка ..........за този канал се грижат 2 клапана,които управляват потока масло ............докато при другите, байпасен канал няма,и маслото все пак упражнява усилие в/у муфите на предавките,но се разчита на бързодействието при превкл. на предавките.........

Това, че пише така в ръководството ,не означава че е така, а просто :mitsu-smiley: са сметнали този "момент" като несъществен и за това са го "подминали".........Това ,че ръчната кутия на Галант се оказала слаба ( проблем в лагера на първичния вал ) да не мислиш че не са го знаели? Знаели са го , но са допуснали че според изччисленията им той все пак ще издържи определения гаранционен пробег .........Това,че опашката на А/Т ск. кутия влизат шлиците само на половина в главината на торка, да не мислиш че не са го знаели ?Знаели са го , но са преценили че ще издържи гаранционния екпоатационен срок, след това , да става каквото ще ...........

Редактирано от DJ Tymbi
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Темата ми е много интересна в професионално отношение, но тук се срещнаха две доста различни мнения.Едното е на смятан за капацитет колега..........

.............чак пък капацитет .......... :icon_bye:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Кой ли ще излезе прав...
Няма крив или прав, има различна гледна точка. ДиДжея като човек, който си изкарва с това прехраната подготвя почвата на психологическа основа от рода на 'знаеш ли това нещо като се счупи колко ще ти струва да го оправя' :D

В конкретния случай, при преместване на лоста от D в слота +/-, нищо не се случва в кутията, затова и няма нужда колата да е спряла. Просто компютъра 'знае' на коя предавка е в момента, какви са оборотите, скоростта и 'нам колко други параметъра и си запазва това състояние. Случва се нещо после, когато се движи лоста напред (+) или назад (-), но това пак е контролирано от компютър, т.е. не може да се свали предавка толкова ниска че оборотите на двигателя да отидат над допустимите, или да се вдигне толкова висока, та диапазона на обороти да излезе от предварително зададена таблица. С една дума, ръчен режим но с елемент на глупакоустойчивост. :drinks:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Няма крив или прав, има различна гледна точка. ДиДжея като човек, който си изкарва с това прехраната подготвя почвата на психологическа основа от рода на 'знаеш ли това нещо като се счупи колко ще ти струва да го оправя' :D

В конкретния случай, при преместване на лоста от D в слота +/-, нищо не се случва в кутията, затова и няма нужда колата да е спряла. Просто компютъра 'знае' на коя предавка е в момента, какви са оборотите, скоростта и 'нам колко други параметъра и си запазва това състояние. Случва се нещо после, когато се движи лоста напред (+) или назад (-), но това пак е контролирано от компютър, т.е. не може да се свали предавка толкова ниска че оборотите на двигателя да отидат над допустимите, или да се вдигне толкова висока, та диапазона на обороти да излезе от предварително зададена таблица. С една дума, ръчен режим но с елемент на глупакоустойчивост. :drinks:

Съгласен съм донякъде с теб, но не защото :ДиДжея като човек, който си изкарва с това прехраната подготвя почвата на психологическа основа от рода на 'знаеш ли това нещо като се счупи колко ще ти струва да го оправя' :D А защото знам какво има в двете кутии и как се управляват ,познавам и начина на управление и на двете кутии и затова аз мисля така..........то че :mitsu-smiley: са го помислили , наистина са го помислили, но все пак ако имам такъв автомобил с такава кутия ще избягвам директното превкл. в движение .......

Другото което е, не ми харесва стила ти на изказване,че видиш ли, аз съм подготвял почвата .........сякаш сега протривам ръце и чакам да ми падне някой от тези кутии та да му резна главата на човека ..........Разбери, че ремонта на тачкава кутия е много , много скъпо удоволствие,а мани парите, ами и ти трябва точния човек , който е отварял и правил такива кутии, а те се броят на пръстите ти на едната ти ръка .........повярвай ми :icon_bye:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

 

В конкретния случай, при преместване на лоста от D в слота +/-, нищо не се случва в кутията, затова и няма нужда колата да е спряла. Просто компютъра 'знае' на коя предавка е в момента, какви са оборотите, скоростта и 'нам колко други параметъра и си запазва това състояние.

Абсолютно точно ..:good:

Ако в момента си на 3-та D и преместиш лоста в спортният режим, пак си на 3-та, докато не я смениш вече ръчно..

Ако си на 4-та, пак отиваш на 4-та ..Другите няма да ги изброявам..:)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Абсолютно точно ..:good:

Ако в момента си на 3-та D и преместиш лоста в спортният режим, пак си на 3-та, докато не я смениш вече ръчно..

Ако си на 4-та, пак отиваш на 4-та ..Другите няма да ги изброявам..:)

То е ясно че е така, защото гледате от страна на потребител, но какво става вътре в кутията е друг въпрос, това се опитвам да обясня ,но май не схващате ........и съм обяснил как става превключването както на едната, така и на другата кутия , и какви са разликите ...........в ръководството си пише че няма проблем , но това не значи че нищо не става..........

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Според мен, това е важна тема или поне е важна от пост №9 нататък...

Затова я повишавам и оставям на видно място.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ако трябва да правя избор между кола с механична и такава с автоматична скоростна кутия,пред мен възниква въпроса:

Ако взема кола с механична скоростна кутия,ако е карана предимно градско дали няма да имам проблем с подмяната на съединител?В няколко обяви вече срещнах информация за сменен съединител сумата бе в порядъка 5800лв,дали е вярно не знам.Какво е вашето мнение?

Искам да споделя че срещнатата от мен информация за смяната на комплект съединител е абсолютно НЕвярна.Комплект съединител от Ротола е 924лв сДДС,а колко струва евентуалната му подмяна не знам.

Тъй като не всеки има възможност,притиснат от време или финанси да ангажира специалист/което е отличният вариант според мен/ при огледа за закупуване на употребяван автомобил бих искал да помоля колегите DJ Tymbi,Къната и други добре запознати колеги с марката и автомобила да споделят ако трябва да купят за себе си такъв автомобил какво ще гледат?

Аз поне не открих в нета информация/възможно е и да съм пропуснал/ която да е от полза за такива като мен незапознати толкоз добре с този автомобил на какво трябва да обърнат внимание при огледа.То е ясно че търговците ще се опитат да те омаят с приказки и да прикрият недостатъците на автомобила,но ако тук намерим подходящата информация и се подготвим поне теоритично то едва ли ще имат голям успех.

Хубаво е човек да разполага с информация/всякаква такава дори и маловажна за някои, е от полза/ за плюсовете и минусите на употребявания автомобил,какво го очаква ако направи някои компромиси/например дребен компромис с липсата на калъф за резервната гума ще ви излезе към 700лв за оргинален/ при покупката,така си мисля ще са по-малко разочарованите след време хора решили да притежават Mitsubishi Padjero 3,2 did.

Редактирано от mlechko
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...