scalloty Публикувано 22 август 2010 Сподели Публикувано 22 август 2010 (редакция) Привет, нов съм във форума. Напоследък много е чудя за това дали да си купя Паджеро. Като цяло за Митсубиши съм чувал само добри неща, но искам и мнение на човек, който притежавя такова. Намерил съм едно сравнително старо, но доста запазено Паджеро 93' 2.5tdi. Интересува ме какъв му е разхода и дали му е скъпа подръжката? Знам, че е тежка машина и не е пригодена за високи скорости съобразявайки това и карайки нормално какъв би му бил минималния разход, в който може да се вкара? Редактирано 23 август 2010 от Mitsubishi Правописни грешки Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Mitsubishi Публикувано 23 август 2010 Сподели Публикувано 23 август 2010 Нормалния разход е около 10/100км, цените на резервните части са поносими, имайки в предвид, че Паджерото тежи почти 2.5 тона (ако е дългата база). Максималната му скорост е 135км/час. Съветвам те да си вземеш с по-големия мотор (2.8 TDI), разхода му е същия, върви значително по-добре, а и двигателя е по-здрав. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
scalloty Публикувано 23 август 2010 Автор Сподели Публикувано 23 август 2010 Нормалния разход е около 10/100км, цените на резервните части са поносими, имайки в предвид, че Паджерото тежи почти 2.5 тона (ако е дългата база). Максималната му скорост е 135км/час. Съветвам те да си вземеш с по-големия мотор (2.8 TDI), разхода му е същия, върви значително по-добре, а и двигателя е по-здрав. Аз пропуснах да добавя, че определено съм се насочил към къса база, понеже мисля, че дългата база е прекалено огромна за мойте нужди. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
totto Публикувано 26 август 2010 Сподели Публикувано 26 август 2010 (редакция) Редовно влизам във форума, но рядко пиша. Понеже имам същата машина ще се опитам да дам малко инфо, макар и няколко дни по-късно. В общи линии съм изключително доволен от джипа. Карам Паджеро дълга база 2,5 дизел интеркулер 93-а година. Разходът е 12 литра на 100 км градско. Кара се предимно в София, старая се да избягвам задръствания и местата с повече чакане по светофари, ама това вече е невъзможно. Разходът е засичан много пъти, по различни методи на различни бензиностанции и колонки всеки път излиза в толкова (+- няколко десети от литъра). От гъзарийките съм безкрайно доволен от електрическото окачване, климатроника, кожения салон, озвучението и удобните седалки. Предните са отопляеми, регулируеми и с амортисьори. Приборите на централната конзола също ме радват много. Впечатленията от поддръжката са, че не е убийствено скъпа, дори е изненадващо достъпна. Почти всички части са изключително здрави и издръжливи. Проблемът при мен, какъвто по всяка вероятност ще бъде и при теб е възрастта на джипа. На този етап почти всичко, което не е било подменено през последните няколко години, ще почне да се обажда. При мен това започна с истински шут между краката, тъй като след два дни каране, откакто бе купен пропуши бяло. Главата бе нацепена на десетина места. Явно предишния собственик я беше наблъскал с добавки, за да не дими, като дойдат хора на оглед. Ремонтът на глава с всички дреболии по двигателия (клапани, гумички, реглаж, ролки, ремъци, филтри, масла) излезе около 1400 лева, като за половината работа не е заплащано, защото я свършихме с баща ми. Може да ти предложат да надуват, заваряват и шлайфат главата, но според мен не си струва. Упражнението е скъпо и в дългосрочен план излиза по-скъпо дори от нова глава. Най-големият проблем на това Паджеро е охладителната система. Самата тя работи добре, но лесно се затлачва с различна гняс и си трябват редовни промивки. Друг проблем е неточното отчитане на температурата на охладителната течност. Много хора се оплакват, че стрелката си стои в "безопасната зона", но всъщност се оказва, че вече е прегряла. Оттам идват и пословичните проблеми със спуканите глави. При мен го реших с монтирането на още един датчик. Консумативите са евтини. Японски филтри излизат около 50-60 лева комплект. За ангренажния ремък ще те излъжа, но и той е някъде толкова. Ролките вървят по около 40 лева. Комплект гуми за 15' джанти с размер 265/70 или 31/10.5 е между 800 и 1000 лева, зависи откъде пазаруваш. Например 4 броя от по-популярния избор BF Goodrich AT са 800 лева в един от големите центрове (цената я проверих преди два месеца). Моите са Genral Grabber AT2 и са 730 лева от camskill.co.uk. Карам ги целогодишно и не се занимавам със смени на зимни и летни. Във всички условия (сняг, дъжд, жега) се държи добре. Обслужването на спирачки е евтино. Дисковете са супер издръжливи, има богат избор за накладки. От лични наблюдения всичко над 50 лева за колело става. Всичките модели свирят, но коват на място. При мен сериозен проблем е скъсан маншон, заради който задържа буталото. Такива не можах да намеря, но след допитване до колега от форума излязоха ремонтни комплекти за по 40 и нещо лева. Само да ми се отвори време и ги почвам. Окачването е почти неразрушимо (с изключение на електрическите амортисьори, които не се сервизират). В Англия се продават ревизирани комплекти, но не струват за нищо. Ако нямаш възможност да купуваш оригинални (~350 лв. броя) слагаш по-качествени маслени и работата заспива. Не съм сигурен дали обаче късите бази имат електрически амове, не ми работи и ASA-та, за да проверя. Всички гумени и меки елементи по окачването се сменят през различни периоди от време (в зависимост къде, как и колко караш). Всички гуми струват около 120 лева. След смяната се усети голяма разлика във возията (в добро отношение). Като бяхме тръгнали, купихме и нови биалетки, защото потропваше. Цените са достигат 55 лева за бройка (тези са на 555 и доколкото знам Паджерото излиза от фабриката с такива). Като го разглобихме беше с оригинални навсякъде. Задните не можахме да свалим, но все още си бяха в отлично състояние. Автоматичната скоростна кутия на 2.5 е "малката", която се използва и на 3-литровия бензин, но е различна от тази за 2.8 дизел и 3.5 бензин (не мога да намеря точните модели). От това, което съм наблюдавал автоматика е по-здрав от ръчната скоростна кутия. Дава по-малко (почти никакви) проблеми, а и поддръжката е по-лесна. За обслужване ти трябва масло и почистване на филтър на интервали от 30 до 60 хиляди км (пак зависи как, колко и къде караш). Човек с елементарни умения и познания може да свърши работата сам. Маслото задължително е висококачествено. Препоръчително е Mitsubishi Diamond (Diamond Queen) SPII, но аз изпозлвам Valvoline Max Life и съм доволен. Кутията работи плавно, превключва добре... Слабо място е тампонът, който като изживее полезния си живот води до дразнещи вибрации, когато джипа е на скорост и на едно място. Сменя се само с оригинален, защото фалшивите по 35 лева на "Симеон" се късат за няколко месеца и после пак разправии. За ръжда не съм и помислял. Изглежда съм случил на добра бройка, за възрастта си е като нов. Обикновено каквато и да била ръжда се среща рядко, но има и екземпляри със сериозни поражения, но това е в резултат на специфичната експлоатация. Общо взето това е. Сериозни проблеми няма, с изключение на тези, които произлизат от главата (поне при мен и повечето колеги с такива джипове, които познавам). Каквото сме поправили не е дало повторен проблем. От минусите ще посоча - не лоша, но слаба шумоизлоация в купето. Двигателят и виското понякога са доста шумни. Ниската максимална скорост. Комфортна скорост за движение по магистралата, както за двигателя, така и за разхода е около 100 км/ч., което на дълъг път си е мъка, а и почти не можеш да изпревараш. В града този недостатък не се усеща. Разходът извънградско е окло 9 литра. Малък е резервоарът. На този дизел той е ~74 литра, в сравнение с 90-те в другите модели, поради което пробега е доста по-малък и са по-чести посещенията на бензиностанциите. ПП. @ Mitsubishi Максималната скорост е толкова на хартия, но като се опитах да я достигна звученето на двигателя ме докара почти до агония. Не обича високи обороти малкия дизел и това е. За 2.8 ТДИ не съм съгласен, защото съм карал и достигнах до извода, че не върви повече, а харчи повече. За здравината също не съм съгласен. Да, двигателят е на верига и поддръжката е по-практична. Това обаче си е таралеж в гащите. Основната разлика е в главите. При 4М40Т мотора те са по-скъпи, но не по-здрави. Увреждат се също толкова често, колкото 2.5 при неправилна поддръжка. А и шлайфането на прегряла глава (но не спукана) мисля, че е непрепоръчително, заради керамичните елементи. Редактирано 27 август 2010 от totto 1 Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Mitsubishi Публикувано 27 август 2010 Сподели Публикувано 27 август 2010 (редакция) ПП. @ Mitsubishi Максималната скорост е толкова на хартия, но като се опитах да я достигна звученето на двигателя ме докара почти до агония. Не обича високи обороти малкия дизел и това е. За 2.8 ТДИ не съм съгласен, защото съм карал и достигнах до извода, че не върви повече, а харчи повече. За здравината също не съм съгласен. Да, двигателят е на верига и поддръжката е по-практична. Това обаче си е таралеж в гащите. Основната разлика е в главите. При 4М40Т мотора те са по-скъпи, но не по-здрави. Увреждат се също толкова често, колкото 2.5 при неправилна поддръжка. А и шлайфането на прегряла глава (но не спукана) мисля, че е непрепоръчително, заради керамичните елементи. Колега, 2 години карах Паджеро 2.5TDI дълга база, 7 години съм с Паджеро III 2.8TDI, също дълга база. Изпробвал съм и двата модела на магистрала. Максималната скорост на първия е 135 км/час при пълна газ, оборотомера стига до червената зона, докато с втория съм вдигал 165 км/час на равно и почти 180 по лек наклон. Разхода е еднакъв, но вървенето е много по-добро в полза на по-големия мотор. Паджеро с 3.2DID двигател има същия разход, но върви още повече. Редактирано 27 август 2010 от Mitsubishi Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Препоръчано мнение
Присъединете се към разговора.
Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.