Премини към съдържание
Моля всички потребители да си сменят паролите поради спам във форума!

Разход първите 20 000 км


Препоръчано мнение

Привет, колеги. Моля за Вашите мнения по въпросите, които ще повдигна по долу. Имам Лансер 1,8, бензин, 2009г. , автоматик . Вече сме на 21000 км. Още се колебая в отзивите за него. Имам и Пасат 1,8 турбо. Май Пасата върви повече, по бързо ускорява, по меко вози. Лансерът има по модерна визия, но ме безспокоят две неща:

1. Разхода - извърградско (100-120км /ч) не пада под 8л/100км; градско 12-13-14/100км; Много е, за кола с такива габарити и чисто нова. Другата гори поне с два литра по-малко, а е по-голяма. Прочетох из форума, че първите 20 000 км разходът на бензин бил по висок. Не мога да си обясня защо. Това вярно ли е и има ли си обяснение? Защото вече съм на 21 000 и родължава така да гори , а сега сме лято. А пък зимата...

2. Какво е Вашето обективно мнение за ускорението. Тук могат да помогнат колеги , които карат и други коли, а не си карат само Лансера. Безпокоят ме малко изпреварванията, да си призная честно. Вашите Лансери не возят ли твърдо? А бе, всяка дупка и неравност си е ужас. А в България няма друг път. Налягането на гумите ми е 2,5 атмосфери. Предполагам, че не е от гумите.

Какво е Вашето мнение по тези въпроси.

Редактирано от valboss
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 96
  • Създадена
  • Отговор:

Най-активни потребители в тази тема

Най-активни потребители в тази тема

Понеже виждам, че си от София, може би под извънградско имаш в пред вид по магистрала.

В този случай разхода си е ... ти го знаеш.

В края на миналия месец минах 1100 км до една крайна точка (Ямбол), но по различни маршрути.

На отиване по маршрута Видин-Ботевград-пр.Витиня (стария не по магистралата)- Карлово-Сливен-Ямбол средния разход бе около 7.4, но като се вземе под внимание, че в 1/3 до 1/2 от разстоянието пътя е планински, мисля че разхода е нормален. Във Видин напълних резервоара до горе, а в Ямбол горивото бе на половина според индикатора.

На връщане минах по АМ "Тракия" и честно да си призная повече няма да повторя. След Пловдив състоянието на настилката е такова, че вибрациите, които се получават при 130 км/ч са същите като на средно статистически път при 90 км/ч. Да не говоря, че след Сопот пътя е перфектен чисто нов асфалт, където при 90 колата се държи все едно не се движи. По магистралата разхода е и по-висок.

В крайна сметка средният разход се стабилизира на 7.8 L/100km при пробег на автомобила 18 000+ км.

Правил съм засичания от Монтана до Видин при нормално карана и съм постигал 6.6-6.7, но съм забелязал, че при ръчно сменяне на скоростите разхода пада с 0.2-0.3 на 100.

Ако някой живее в Пловдив, Стара Загора и т.н. в посока морето и не пътува по баири може и да постигне дадения от производителя разход от 6.4, но при скорости до 90-100 км/ч.

Има и още нещо, което може би провокира високия разход. Цвета на ауспуха е черен, което за мен озночава, че бензина е калпав. На времето, когато баща ми имаше Москвич, на дълъг път цвета на ауспуха станаше като на Лансера ми - сребрист, а сега е като на дизелов автомобил - черен със сажди, които можеш да избършеш със салфетка.

Редактирано от Николай Николов
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Привет, колега !

 

И аз имам такъв Лансер 2009 г., само че с ръчна скоростна кутия - най-високото ниво на оборудване.

Напълно споделям твоите впечатления. Според мен това е кола само за идеален път, не особено добре обезшумена и нищо особено като еластичност и ускорение на двигателя. Не зная точно как се държи колата с автоматичните скорости, но при мене за да получа бързо ускорение, когато е нужно свалям предавката и над 4000 оборота колата става друга.

Не съм карал много други нови коли от подобен клас и затова не мога да направя сравнение, но като цяло и аз не съм очарован от разхода на гориво, ускорението, шума в купето при движение и комфорта на возията.

Въпреки, това смятам, че колата има и много добри страни, като на първо място бих сложил поведението на пътя и надявам се качеството на изработката на автомобила. Разбира се и външния вид трябва да те радва, въпреки, че някои твърдят, че когато си вътре в колата това нямало значение.

И за да обобщя, ако сега трябваше да решавам - за тези пари пак бих взел същата кола.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Два реда и за шума от пътя.

В зависимост от налягането в гумите, вида на гумите и веда на настилката и шума се променя.

Също и возията е различна при различните налягания.

Като взех колата ми се видя доста твърда возията. Като измерих налягането - в левите гуми 2.5, а в десните 2.7. Нормализирах го до 2.2 и нещата се промениха, но аз съм с 16". При високото ниво гумите са 18" и се карат минимум с 2.5, от където идва и по-твърдата возия.

Коренна промяна настъпи при слагането на зимните гуми през миналата година. Колата все едно бе по терлички. Возеше меко и безшумно, като че ли бях сменил колата.

Иначе с нетърпение чакам да изтече гаранцията, за да я разглобя и да си я направя, както си знам. Има какво да се пипне и по вратите и по тавана.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Привет, колега !

 

И аз имам такъв Лансер 2009 г., само че с ръчна скоростна кутия - най-високото ниво на оборудване.

Напълно споделям твоите впечатления. Според мен това е кола само за идеален път, не особено добре обезшумена и нищо особено като еластичност и ускорение на двигателя. Не зная точно как се държи колата с автоматичните скорости, но при мене за да получа бързо ускорение, когато е нужно свалям предавката и над 4000 оборота колата става друга.

Не съм карал много други нови коли от подобен клас и затова не мога да направя сравнение, но като цяло и аз не съм очарован от разхода на гориво, ускорението, шума в купето при движение и комфорта на возията.

Въпреки, това смятам, че колата има и много добри страни, като на първо място бих сложил поведението на пътя и надявам се качеството на изработката на автомобила. Разбира се и външния вид трябва да те радва, въпреки, че някои твърдят, че когато си вътре в колата това нямало значение.

И за да обобщя, ако сега трябваше да решавам - за тези пари пак бих взел същата кола.

Очевидно не съм само аз с такива убеждения. Ако вдигвеш 4000 -5000 оборота/минута колата ще ускори, но на друга хубава кола ако дигнеш такива обороти - ще излети. Естествено зимата ако има сняг, колата да вози по меко - но това е от снега, а не от колата. А дали това за разхода е рационално или някой като мен се е самозалъгвал по този начин.. че и във форума го е написал? Колата не е лоша, особено ако е с най високото ниво на оборудване(но тогава е и скъпичка), но има нещо недомислено в нея- уж да мине като за спортна кола, а ускорението и е над 11 сек до 100 км/ч. Уж е компактен автомобил, а гори като джип. Безспорно изглежда добре и впечатлява (децата я сочат:"виж какво мицубиши!"), но не вози добре и е шумна. А очакванията че върви като резачка и е супер машина, която по някаква причина не е оценена от широката публика, са илюзорни ...

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

На мен този двигател 1.8 ми се вижда малко слабичък.

Колата въпреки, че е сравнително малка тежи 1350 кг. За сравнение форд Скорпио тежи 1300 кг и е с 120 коня при 5000 об./мин. от 2 литра двигател.

Двигателя вади 143 коня, но при 6000 оборота. С други думи когато клапъните започнат да се отварят двойно и постъпва повече гориво. До 4000 оборота мощността според мен не е повече от 110-115 к.с., което за 1.5 тона кола с един пътник и багаж при ускорение е малко , но за поддържане на нормална скорост от 90 км/ч на равно е нормална.

В крайна сметка това е автомобил за придвижване от точка А до точка Б, а не за състезания.

За сравнение BMW 3-та серия, която е в продажба за момента 318i е с двигател 2 литра, но с параметрите на 1.8 MIVEC на Митсубиши. Ускорява до 100 за 9.9 сек. срещу 9.8 за Митсубиши, но цената му е един Колт отгоре. Няма какво да се оплакваме, а да мислим за следващото поколение Галант или Каризма и чрез Bay Back да се снабдим с нещо по-ново.

 

Ускорението при CVT е по-слабо поради обясними причини, все пак е хидротрансформатор.

Опитай да се дръпнеш с някой в дъждовно време да видиш "къде си ти, къде е той". :icon_thumbup:

Редактирано от Николай Николов
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Колега, пробвал ли си да сменяш ръчно скоростите? Тогава ускорението е съвсем друго, колата става по-пъргава. Мекото возене със зимни гуми е точто така, както споменава Николай. Аз от 18" летни като сложих 16" за зимата се усети наистина разлика във возенето и шума от гумите и то не на сняг, а на чист асфалт. Същото нещо го има предвид и Николай.

 

Не харчи като джип, предполагам, че просто си го казал хипотетично, а не в прекия смисъл :)

 

Всяка кола си има и кусури. Ако имаш нов мерседес E класа примерно, който вози много меко и безшумно, тогава пък кусура ще е в разходите за автомобила - каско, данък, гориво и т.н.

 

Нова емблема за задния капак на  :mitsu-smiley: от Евро Стар Русе струва 70 и няколко лева. За мерцедес цената е 170 лв.

 

 

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Колега, не приемай нещата толкова драматично !

Колата не е никак лоша. Много хора казват от собствен опит, че с други гуми и на по-малки джанти, не е толкова шумна. Ако опиташ може да докараш и разход под 7 л./ 100 км. при спокойно шофиране. Миналата седмица направих 6.8 л/100 със средна скорост 78 км./ч.

 

Имаше вече една такава тема за +/- на новия Лансер и там колегите се опитваха да бъдат обективни в оценките си за колата.

Колата не е нито спортна, нито е скъпа за да се очакват чудеса. Просто не бива да се купува на ценовата листа обявена от Балкан Стар. Не струва толкова !

Моята кола по ценова листа струваше 46 000 лв. Аз я купих за 36 000 лв., което вече прави нещата по-близки до истинката стойност на колата.

И пак казвам, че колата сравнена с конкуренцията в този клас, за тези пари е добър избор.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

С други думи когато клапъните започнат да се отварят двойно и постъпва повече гориво...

 

:icon_hmm: :icon14: Би ли пояснил?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

За това трябваше да направите като мен, да си вземете дизела, ускорява от 1800 оборота, има си турбинка, харчи малко... само дето дрънка колкото вашите :).

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

:icon_hmm: :icon14: Би ли пояснил?

От това по-добро онагледяване не намерих.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Колега конкретния клип съм го гледал, но той с нищо не пояснява казаното от теб "когато клапаните започнат да се отварят двойно". При технологиите с променливи фази на газо-разпределение, се променят моментите на отваряне и затваряне на клапаните. Или по кръгова диаграма се променят ъглите. Така в различните режими на натовареност на ДВГ, времето за пълнене и празнене на цилиндъра се променя. Не съм чувал за технология при която клапана да се отваря два пъти...

Редактирано от Emil Dimitrov
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Двойно не е два пъти! Извинявай за заблудата!

Имах пред вид двойно по-дълъг ход на клапъна, което за мен ще рече повече горивна смес.

Не съм инженер по ДВГ и обясненията са ми по-простички, като за лаик така да се каже.

 

:spam: Нещо като двойна водка - две водки в една чаша и две водки в две чаши! :spamer:

100 гр. водка в една чаша и по 50 гр. - в две чаши.

Редактирано от Николай Николов
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ясно, не съм те разбрал правилно :) Но, хипотетично при МИВЕК двигател, В.М. би трябвало да е поне с 10-15% по-голям в целия диапазон обороти. Все още съм на мнение, че от 1.8 литра кубатура с мивек технология, 140 к.с. са малко несериозни...

 

П.С. Ето малко литература относно газоразпределението :link:

Редактирано от Emil Dimitrov
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Виж като стана въпрос за пиене и всичко се изясни.

Искаше да кажеш 143 коня! Да несериозни са, но това е заради екологията.

Да си чул някой да обсъжда екологията на EVO-то. Мъкаааа

Дори имам чувството, че това под капака може повече стига някой да махне този ограничител на 6200-6300 оборота.

Редактирано от Николай Николов
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

За това трябваше да направите като мен, да си вземете дизела, ускорява от 1800 оборота, има си турбинка, харчи малко... само дето дрънка колкото вашите :).

:icon_clap: (недей ги дразни :) )

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Колегите до тук са доста обективни. Колата започва да върви след 4000 (ама то и старата ми трошка вървеше след толкова). Гори си доста(градско под 11 не съм видял и това без задръствания). На магистрала пак така – около 10 (130-150 средна скорост). По нагоре става страшно.

Шумът е доста но е от Адван-а. 2.5 за него са много, направо отиват бъбриците дори при най-малките неравности и затова ги държа на 2.2, 2.3 макс.

 

Въпроса е че въпреки всичко това пак много и се кефя :mitsu-smiley: А сега става на годинка точно :icon_clap:

Признавам се че не съм карал дизела, може наистина да е по-добрия вариант но пък аз обичам да ми мирише на бензинче :icon_thumbup:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

И понеже някой спомена ЕВО – вчера едно черно(софийско) направо ме прескочи на Орлов мост, после как да кажа че Лансера върви :icon_crying:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Е как искаш и да върви и да харчи под 10.

Те затова тези с Ево 10 не са и чували за нашея форум и слава на Бога.

Само ще ни се смеят като ни четат писанията. На нас 143 коня ни пият по 10 литра на 100 км, а на ония с 300+ сигурно поне 25. Е да де ама като си дал 100-120 бона за ЕВО някак си не върви да се вайкаш, че много харчи, ама и много върви. А някой пита ли колко му е данъка, ГО и каското. Вярвайте ми не искате да знаите!

Има и един друг момент, че повечето от нас са семейни и ако имат излишни 150 бона ще ги дадат за Ягуар, а не за ЕВО, пък нека да ми харчи 20 извънграда.

Кола до 200 коня се кара, за да ни върши работа, а кола над 300 кона - за кеф.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Сравнението ми с ЕВО-то беше в кръга на шегата :rolleyes: Нямаме нищо общо с него :rolleyes:

Обаче наистина очаквах малко повече от 143 коня. Когато си сме до 2-ма в колата е добре, но при 5 човека, багаж и малко нанагорнище и колата става доста тромава. Първият път когато тръгнах по-тежичък на път направо се бях притеснил да не се е развалила нещо :icon_blush:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

И понеже някой спомена ЕВО – вчера едно черно(софийско) направо ме прескочи на Орлов мост, после как да кажа че Лансера върви :icon_crying:

Хахахаа, това бях аз колега................пробвах до как съм му направил настройките..................ти ли беше с този спортбек................

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Очевидно не съм само аз с такива убеждения. Ако вдигвеш 4000 -5000 оборота/минута колата ще ускори, но на друга хубава кола ако дигнеш такива обороти - ще излети. Естествено зимата ако има сняг, колата да вози по меко - но това е от снега, а не от колата. А дали това за разхода е рационално или някой като мен се е самозалъгвал по този начин.. че и във форума го е написал? Колата не е лоша, особено ако е с най високото ниво на оборудване(но тогава е и скъпичка), но има нещо недомислено в нея- уж да мине като за спортна кола, а ускорението и е над 11 сек до 100 км/ч. Уж е компактен автомобил, а гори като джип. Безспорно изглежда добре и впечатлява (децата я сочат:"виж какво мицубиши!"), но не вози добре и е шумна. А очакванията че върви като резачка и е супер машина, която по някаква причина не е оценена от широката публика, са илюзорни ...

Ами продай я и си карай Пасата и си свиркай. Преди да си я купиш, трябваше да се поровиш по форума и да направиш няколко теста с колата.

Защо сравняваш атмосферка с турбо? Къде е написано, че е спортна кола? Къде пише, че вози меко и е супер безшумна?

От Пасата не е по-малка. Някои коли след 4000-5000 оборота умират, а не излитат!

Последния път когато се прибирах от Смолян към Слънчев бряг, спазвах всички ограничения с +5/10км де и колата ми даде 5,9. Когато си ходих от морето към Смолян, със същото поведение на пъте колата даде разход 7,5. Ти сметни колко е средния разход извън града.

През Декември 2009г седях 1 седмица в Пловдив покрай раждането на детето ми. По-висок разход от 9 не видях, а в Пловдив движението е супер гадно, заради затворените улици и многократно овеличения трафик.

Много време ми коства да се науша да карам този автоматик, защото няма нищо общо с другите които съм карал.

Единственият ми проблем с тази кола е, че като се задържа в Смолянски регион и се кривят дисковете. Но вече е решен и пътува към България. :icon_dance:

Сега само се радвам на колата и се бъзикам с разни такива немски "кютуци" 1.8 турбо, дето се носят по завоите като народни песни, само да ги засека някъде по пътя от Асеновград до Смолян или обратно.

Много ми се иска да се засечем някъде по планинси път, да видя как ще излети така луксозния Пасат. :icon_thumbup:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Сравнението ми с ЕВО-то беше в кръга на шегата :rolleyes: Нямаме нищо общо с него :rolleyes:

Обаче наистина очаквах малко повече от 143 коня. Когато си сме до 2-ма в колата е добре, но при 5 човека, багаж и малко нанагорнище и колата става доста тромава. Първият път когато тръгнах по-тежичък на път направо се бях притеснил да не се е развалила нещо :icon_blush:

Доста тромава е силно казано. Ела се качи при мене да видиш. Верно има разлика от това с 2ма, ама тромава не е.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Колега, не приемай нещата толкова драматично !

Колата не е никак лоша. Много хора казват от собствен опит, че с други гуми и на по-малки джанти, не е толкова шумна. Ако опиташ може да докараш и разход под 7 л./ 100 км. при спокойно шофиране. Миналата седмица направих 6.8 л/100 със средна скорост 78 км./ч.

 

Имаше вече една такава тема за +/- на новия Лансер и там колегите се опитваха да бъдат обективни в оценките си за колата.

Колата не е нито спортна, нито е скъпа за да се очакват чудеса. Просто не бива да се купува на ценовата листа обявена от Балкан Стар. Не струва толкова !

Моята кола по ценова листа струваше 46 000 лв. Аз я купих за 36 000 лв., което вече прави нещата по-близки до истинката стойност на колата.

И пак казвам, че колата сравнена с конкуренцията в този клас, за тези пари е добър избор.

Да, действително, ако колата не е скъпа и очакванията ти към нея не са толкова големи. Моята обаче по една или друга причина е платена за 48 000 лв. Не съм запознат за такива пари каква друга може да се купи. Предполагам, че можело и по добър избор да се направи, защото няма смисъл от всичките екстри на света, ако имаш забележки към основните неща. Не приемам нещата трагично, просто пиша във форума да проверя да не би аз нещо да имам предубеждение към колата, а всички останали да са доволни

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Доста тромава е силно казано. Ела се качи при мене да видиш.

 

Много зависи какви са разбиранията за тромава.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Създаване...