Totalll Публикувано 4 август 2020 Сподели Публикувано 4 август 2020 Здравейте, И аз като колегата по-горе имам интерес за това какви са вашите наблюдения за двата дизелови мотора и то най-вече 10 години по-късно. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
DJ Tymbi Публикувано 5 август 2020 Сподели Публикувано 5 август 2020 Здравейте, И аз като колегата по-горе имам интерес за това какви са вашите наблюдения за двата дизелови мотора и то най-вече 10 години по-късно......нито единия, ,нито другия,хората на запад вече бягат от дизела като дявол от тамян......в темата преди 10 години се спореше дизел или бензин, е ,сега времето показа кой е прав и кой крив.....а и за 10 години придобих огромен опит с ремонт на дизели и съм виждал какво ли не,така че е безмислено да давам оценки,ще си ги запазя за себе си..... Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
ferrarko Публикувано 5 август 2020 Сподели Публикувано 5 август 2020 Под това, че на "запад бягат от дизела", имаш предвид дизеловият двигател по принцип или говориш конкретно за дизелите в Мицубишитата? Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
LiX Публикувано 5 август 2020 Сподели Публикувано 5 август 2020 Аз ще ви дам моето мнение, като бивш совственик на Лансер с бензинов двигател, купен нов от магазина и служещ ми 10 години. В далечната 2008 когато трябваше да направя избор, дизеловия двигател беше чувствително по-скъп спрямо бензиновия вариант при сходно ниво на оборудване. 10 години по късно, дизеловите Лансери се продават по-евтино спрямо бензиновите Лансери. Това е достатъчно показателно кой е по-удачният избор. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Totalll Публикувано 5 август 2020 Сподели Публикувано 5 август 2020 (редакция) Приказките за края на дизела са ясни. Но този край, когато настъпи в ЗЕ, то 10 години по-късно ще започне да настъпва и тук. Към момента нашата реалност е такава, че дизелите все още са атрактивни за хората. Заради това и ми бе интересно дали някой от вас ще каже нещо специално за двата дизелови мотора с които идва Лансъра, а не дали дизелът е перспективен. Благодаря. Редактирано 5 август 2020 от Totalll Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
LiX Публикувано 5 август 2020 Сподели Публикувано 5 август 2020 Приказките за края на дизела са ясни. Но този край, когато настъпи в ЗЕ, то 10 години по-късно ще започне да настъпва и тук. Към момента нашата реалност е такава, че дизелите все още са атрактивни за хората. Заради това и ми бе интересно дали някой от вас ще каже нещо специално за двата дизелови мотора с които идва Лансъра, а не дали дизелът е перспективен. Благодаря. Достатъчно много е изписано, има сигурно поне 10 теми от хора искащи да си купят Лансер в последните 2 години. Дизел, бензин, газ, всичко е коментирано. Хващай да четеш и сам ще си направиш извод. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Totalll Публикувано 5 август 2020 Сподели Публикувано 5 август 2020 Е, най-накрая се появи това изказване. Типичното поведение за български форум. Ясно. Да съм си търсил назад в темите. Там било изписано много. Спор в това, че има изписано доста, няма. Лошото обаче е, че масово потребителите не се научихте, че един форум, за да е добър, съдържащ много информация и широко ползван, то е необходимо в този форум да може да се водят някакви дискусии, а не опитите за такива да се парират с "има вече такава тема, изписано е много по този въпрос" и толкова. Във всеки един иницииран разговор може да се намери човек, който да каже нещо повече, нещо което в предните теми не е споменавано. Осъзнайте го. Да не се чудите после защо даден форум замира или пък така и не достига широко ползване. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
LiX Публикувано 5 август 2020 Сподели Публикувано 5 август 2020 Е, най-накрая се появи това изказване. Типичното поведение за български форум. Ясно. Да съм си търсил назад в темите. Там било изписано много. Спор в това, че има изписано доста, няма. Лошото обаче е, че масово потребителите не се научихте, че един форум, за да е добър, съдържащ много информация и широко ползван, то е необходимо в този форум да може да се водят някакви дискусии, а не опитите за такива да се парират с "има вече такава тема, изписано е много по този въпрос" и толкова. Във всеки един иницииран разговор може да се намери човек, който да каже нещо повече, нещо което в предните теми не е споменавано. Осъзнайте го. Да не се чудите после защо даден форум замира или пък така и не достига широко ползване. Друго типично поведение е твоето, регистрираш се, задаваш си въпросчето и чакаш да ти сдъвчат информацията на готово. Първо си напиши домашното като изполваш бутона за търсене. Сигурен съм, че ще откриеш достатъчно информация. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Totalll Публикувано 5 август 2020 Сподели Публикувано 5 август 2020 Можеш да ми погледнеш датата на регистрация и да прецениш дали пък случайно не съм ровил през годините. Ама да, то четенето с разбиране е трудна задача. Айде поздрави. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
DJ Tymbi Публикувано 5 август 2020 Сподели Публикувано 5 август 2020 (редакция) Приказките за края на дизела са ясни. Но този край, когато настъпи в ЗЕ, то 10 години по-късно ще започне да настъпва и тук. Към момента нашата реалност е такава, че дизелите все още са атрактивни за хората. Заради това и ми бе интересно дали някой от вас ще каже нещо специално за двата дизелови мотора с които идва Лансъра, а не дали дизелът е перспективен. Благодаря......Мицубиши не могат да се похвалят със здрав дизел....в смисъл такъв, не разбирай откъм желязо, ( и там куцат ,ама айде ще си спестя някоя и друга критика)....а откъм спомагателни системи и звена .Като най проблемен възел е ЕГР-а,след 4-5 години и нов, а на 4Н13 мотора си е скъпичък .....другото е ДПФ филтъра - отново много проблемен възел ,някои обвиняват скапаната нафта, други -неправилното каране ,а истината е, че е дизел :D ,за да се подържа горе долу на ниво , ходи карай извънградско 100-200 км. бърем евентуално да ти вкл. регенерацията да се изчистело само :D ......третия проблем и саждите по колекторите, ЕГР-а,геометрията на турбината ,и от там и проблеми с показанията на реалните стойности на различните датчици( тъй като повечето се намират по всмук. колектор ).....същото важи и за комън рейл дюзите, износени разпръсквачи, прецакани бобини, запушшени канали и т.н.......дай да ги ремонтираме, щото видиш ли, новите били четирицифрени суми......Акйо искаш динамика и що годе добър разход и относително безпроблемен дизел, насочи се към немски премиум марки......само че там подръжката на гореспоменатите възли и детайли е по 2-3 пъти повече ....или пък към старичкия 4Д68Т мотор,ама това е друга тема.... :icon_thumbup: Редактирано 5 август 2020 от DJ Tymbi Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Stanislav Konstantinov Публикувано 30 септември 2020 Сподели Публикувано 30 септември 2020 След година каране и над 12 000 км, основно и предимно извънграда, искам да спомена някой приятни вълнения от дизела 4N13. Не карам бързо и спортно, а и с един двигател с малко над 1700 кубика и с има няма 150 коня е ясно, че не става за това, еле пък и дизел... Но сега за първи път усетих какъв кеф е динамичното доускорение. Настъпваш и от 60 км/ч за нула време си на 110 км/ч. Потеглянето от 0 до 60 не бих го направил както с бензин, така че ми е по-скоро мудно. Полезно особено при изпреварване е много динамичното доускорение. Жалко че повечето коли, които съм имал не са могли да го постигат. Никога не съм търсил икономия и взимайки си дизел не съм мисли по този въпрос, но все пак с 4 човека и багаж по борд разхода ми е 4.5, не надвишавам 2500 оборота и не карам с повече от 110 км/ч, там ми е комфортната зона. Усещам обаче че карам и много по-рядко посещавам бензиностанции, а резервуара на тази кола е 50 литров само. И дългите скорости много ме кефят. Тръгва без газ и не усеща разлика дали климатика е пуснат или не е. С други думи въртяшия момент си е много важен и когато при 1500 оборота имаш 250 н.м усещаш как с малко газ облегалката на седалката те подбира здраво от към гърба. Кофти е, че идва зима, а дизела не обича зимата, загрява по-бавно, за да ме стопли парното, По-шумен е.Ако се счупи нещо със сигурност е 4 пъти по-скъпо от атмосферен бензин, същото се отнася и за ремонти по съединителя. Въпреки че карам основно извънградско усещам че регенерациите са честички. Когато карам международно и заредя с вносна нафта обаче регенерациите са осезателно на поне 3 пъти по-голям пробег, което значи, че Бг навтата си е с коментар, а не сипвам никога съмнителна нафта в Бг. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
СтоянБ Публикувано 30 септември 2020 Сподели Публикувано 30 септември 2020 От къде приоритетно зареждаш дизел у нас? Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Stanislav Konstantinov Публикувано 1 октомври 2020 Сподели Публикувано 1 октомври 2020 Зареждамв Еко, Лукойл, Ромпетрол и Газпром Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
СтоянБ Публикувано 1 октомври 2020 Сподели Публикувано 1 октомври 2020 Вече повече от година зареждам само в няколко обекта на Ромпетрол, като се интересувам за потвърждения, че горивото е от Румъния - в документацията, която е достъпна за клиентите, за град на митнически внос е отбелязано Русе. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Stanislav Konstantinov Публикувано 24 март 2022 Сподели Публикувано 24 март 2022 (редакция) Да посъживя темата относно дизелите на Мицубиши. Моят Лансер го взех да е с японският дизелов мотор 1.8 di-d 110 kW, common rail, като платих за него цена колкото за 2 Лансера с дизел от Фолксваген, когато го купувах. В последната година паралено с него карам и един Лансер 2.0 di-d 104 kW с двигателя на VAG помпа дюза, като тази кола е на доста повече километри в сравнение с моята. Мога да кажа, че двигателят на VAG е много по-добър като динамика, еластичност, поема добре и под 1500 оборота, при 3000 оборота не се усеща все едно излита. Минус е, че харчи масло, 1,5 литра от смяна до смяна за 10-12 000 км. При японският наливам 5 литра масло точа 7 литра след 10-12 000 км, от които съотношение масло нафта ми е неизвестно. Японският двигател може да харчи извънградско около 0.5 до литър по-малко от VAG при еднакво шофиране по-един и същ път, с еднакво натоварена кола, но това е по-моя преценка. Когато колата е натоварена на максимум, дизела на VAG не усеща толкова натоварената кола, докато японският дизел определено се задъхва и трябва да се сменят много по-на често скоротсите. Когато колата не е натоварена, доускорява след 2000 оборота, по-добре от германеца. Да речем на 6-та настигам на магистрала, някой който кара с 90 км/ч, започвам леко да настъпвам, минавам в изпреварващата и усещането е залепване за седалката и много бързо е със 140 км/ч. Двигателя на ФВ зпочва да ускорява много добре от 1500 - 2500 оборота, но след 2500 чувствително въртящият момент сякаш намалява. В планинско катерене немеца е по-еластичен, по-добре се справя да качи оборотите от 1200 до 2200, при необходимост, без са трябва да се ръчкат скоростите. Японеца при планинско иска честа смяна от 2-ра на 3-та и обратно, ако искам да не излезе от коша от вибрации, защото в баир при 1200 оборота, ако го настъпя не се случва същият респонд, който дава помпа дюзата. Генерацията на японският мотор е много по-слаба, в срвавнение с тази на VAG. Поне при мен дизела на фолксваген го взех от Швейцария и задното гърне е алуминиево и много добре обезшумено. Японският дизел е купуван от Бг и генерацията е идентична както на бензиновите. Задното гърне е пълен гнилоч и е за смяна. И само последно да спомена, че именно тази тема ме накара да си взема японският дизел, което отчитам като грешка. Затова и пиша сега след 4 години тук отново, защото най-добре е човек да взима това което си хареса и да не се води изцяло и единствено от това, какво харесват и по-скоро не харесват други. Информацията трябва да се отсява. Редактирано 24 март 2022 от Stanislav Konstantinov Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
СтоянБ Публикувано 25 март 2022 Сподели Публикувано 25 март 2022 Най-вероятно автомобилът с двигател на VW (като моя) е Евро 4, т.е. без ДПФ филтър. Предполагам, че колата с японския двигател е с ДПФ и поради това е Евро 5. Тези различия също следва да оказват влияние както на обективното представяне на двигателите и колите като цяло, така и на субективните усещания, за които споделяш. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Stanislav Konstantinov Публикувано 25 март 2022 Сподели Публикувано 25 март 2022 (редакция) преди 1 час, СтоянБ написа: Най-вероятно автомобилът с двигател на VW (като моя) е Евро 4, т.е. без ДПФ филтър. Предполагам, че колата с японския двигател е с ДПФ и поради това е Евро 5. Тези различия също следва да оказват влияние както на обективното представяне на двигателите и колите като цяло, така и на субективните усещания, за които споделяш. Да, помпа дюзата BWC е Евро 4, без ДПФ, японската моторетка 4N13 е Евро 5 с ДПФ.. Другото предимство е, че помпа дюзата е ремонтируема и след като се вземе ремонтен комплект и мина на стенд стана като нова. При японският, ако трябва да се сменя Денсо дюза най-евтиното което съм намерил за сега е 860 лв на дюза. Редактирано 25 март 2022 от Stanislav Konstantinov Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Препоръчано мнение
Присъединете се към разговора.
Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.