Премини към съдържание

Подмяна крушките на таблото с диоди - Спейс стар


Препоръчано мнение

Разглобяване на самото табло.(При Каризмата е сходно и вече има такава тема)

 

 

Развиват се двата винта с къса отвертка.

 

http://img219.imageshack.us/img219/9297/dsc02433x.jpg

 

 

http://img217.imageshack.us/img217/2870/dsc02434v.jpg

 

 

Козирката на таблото се хваща здраво с 2 ръце и се дърпа силно към вас.

Бъдете спокойни няма какво да счупите всичко е на щипки.

 

http://img30.imageshack.us/img30/1157/dsc02435aeg.jpg

 

 

http://img170.imageshack.us/img170/1954/dsc02436w.jpg

 

 

Развиват се показаните 3 винта.

 

http://img217.imageshack.us/img217/6642/dsc02438.jpg

 

 

http://img217.imageshack.us/img217/8725/dsc02439r.jpg

 

 

http://img175.imageshack.us/img175/9069/dsc02440.jpg

 

 

 

 

Пак хващате таблото с 2 ръце и дърпате към вас.

От зад се крепи на 2 букси.

 

http://img217.imageshack.us/img217/9388/dsc02441o.jpg

 

http://img148.imageshack.us/img148/1483/dsc02442t.jpg

 

 

Обръщаме на 180 градуса и сме готови да подменим крушките с диоди.

 

 

http://img148.imageshack.us/img148/6594/dsc02443g.jpg

 

http://img151.imageshack.us/img151/834/dsc02444l.jpg

 

 

От магазин за авто аксесоари в Пловдив на Коматевско шосе си закупих свето диоди с запоени за тях резистори и сложени в букси.

Но при направената проба се получи много концентрирана светлина на места.

Затова използвах буксите и замених светодиодите с такива на 120 градуса осветеност и резистор с 500 ома, закупени от Викиват.

И ето какво се получи.

 

http://img81.imageshack.us/img81/2617/dsc02481p.jpg

 

 

 

След това се захванах с осветлението на копчетата на халогените и регулирането на огледалата.

И най-трудно смених осветлението на конзолата за парното, като там използвах оцветени в синьо крушки защото с диодите не се получаваше.

 

 

За сега се спирам в човъркането на колата та да обърнем малко внимание на жената. :icon_n_huglove:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • Admin

Колега, много полезен материал, но трябваше да снимаш как точно си монтирал светодиодите. :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Колега, много полезен материал, но трябваше да снимаш как точно си монтирал светодиодите. :)

 

 

 

Да :icon_doh:

 

Пропуска е мой.

Ще се опитам в най-скоро време да се поправя в снимков материал.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ще споделиш ли през нощта за колко време те заболяват очите от тази силна синя светлина?Иначе изглежда супер,но дали е реално приложимо.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ще споделиш ли през нощта за колко време те заболяват очите от тази силна синя светлина?Иначе изглежда супер,но дали е реално приложимо.

 

 

 

Използвам светодиоди с голям ъгъл на осветеност и 2 пъти по-голям резистор 500 ом от необходимия и светлината

въобще не е дразнеща.

 

А и ти самия можеш да си я ригулираш с вградения във всеки автомобил регулатор на осветеноста на таблото.

 

А ето и обещаните снимки за свързването на диода към фасунката.

 

http://img141.imageshack.us/img141/7992/11244872.jpg

 

 

http://img141.imageshack.us/img141/6041/68697832.jpg

 

 

http://img220.imageshack.us/img220/8039/68088131.jpg

 

При монтажа на фасунката към гнездото си трябва да се има предвид че, диода пропуска ток само в една посока

и ако не светне трябва да се обърне на 180 градуса.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 1 месец ...

Можеш ли да опишеш как си сменил на централната конзола/радиото,парното/ крушките, че немога да разбера кое се сваля първо и т.н., за да достигна до тях!? :mitsu-smiley:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Първо се сваля радиото.

 

Второ сваля се декоративната лайсна.

 

 

http://img148.imageshack.us/img148/5149/66750503.gif

 

 

с номер 73165 А.

Захваната е на щипки и само се издърпва напред, най-лесно е да се започне от долния край.

С нея заедно излизат и "духалките" 73003.

Откача се буксата от копчето за аварийните светлини.

 

Вече се вижда и управлението на парното.

То е захванато с четири винта който се развиват 86969 В

 

http://img148.imageshack.us/img148/5809/17210319.gif

 

Откачат се буксите за ел. захранване.

И идва ред на жилата 86967

Те са захванати със скобите 86978, които с помощта на плоска отверка от противоположната страна на жилото се откачат най-лесно.

С клещи откачаме и края на жилото от управлението.

 

 

И вече сме готови да извадим самото управление на парното от предната конзола.

 

86963 В и 86963 С - служат за осветление на управлението на парното.

Тях съм подменил не с диоди а с крушки със същия цвят защото диодите не могат да осветят напълно управлението макар и да са с най-голям

ъгъл на осветеност.

 

86963 Е - служат за осветяване на бутоните за подгряване на задното стъкло и за циркулиране на въздуха само в копето.

86963 D - служи за осветяване на бутона за климатика при включено положение.

Може да се подменят и те.

 

сглобяването и по обратния ред.

 

Съжалявам че не мога в момента да демонстрирам всичко със снимки но колата е в командировка с жена ми.

(За което не се оплаквам много :) )

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Аз съм с новия фейс, но това също ще ми свърши работа - надявам се. А страничните ламели на въздуховодите/73002/ знае ли някой как се вадят, че много прахоляк се е събрало в тях :mitsu-smiley: :icon_thumbup:

Редактирано от rousefff
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

За въздуховодите има разни препарати, също така и радиатора на климатика е добре да се изчисти. Препаратите ги има в магазините и сервизите за климатици, в големи флакони с надписи на японски. В место тези диоди не е ли по-добре да се поставят SMD диоди за осветление - светят доста по-силно и имат по-голям ъгъл на осветяване, забелязал съм че вече почнаха да се намират по магазините. Също така е добре да се измисли някакъв филтър (или гумена шапцица - и тях ги продават), подходящ цвят, който да премахва синия отенък (освен ако не се цели това) и да подпомогне за по-доброто разсейване на светлината.

 

Въпрос: Лампата Security има ли я стандартно монтирана на всички табла и как изглежда?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 8 месеца ...

Здравейте,

Материала е много ценен и зарибителен поздравления за колегата който се е постарал за него :)

Аз от днес съм собственик на един спейс стар 1.9 дид 2002 г. и първия проблем който изникна е именно липса на осветление на таблото при светване на светлини. Намерих описание, бушони проверих - всички светлинни индикатори по таблото си светят както и лампичката за дългите, но като включа фаровете и таблото си остава тъмно. Колегите изказаха съмнение да изгорят всички лампи наведнъж, но не ми идва идея какво друго може да е при условие че самите фарове работят и бушона за индикациите е здрав.

Та възможно ли е да е от ключето за регулиране на светлината на таблото (което не регулира нищо защото нищо не свети) и дали може да се намери електрическа схема за него, понеже го свалихме и се оказа цяла платчица...???

Благодаря!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 7 месеца ...

а някой знае ли от каде може да се купят букси за така направените диоди (малки букси и големи, аз съм с Колт и на таблото има 3 големи и много малки). Търсих навсякаде, и единственият избор е да си купиш фабрично и да махнеш фабричните диоди а и нямаше никъде малки?

 

Мерси

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

а някой знае ли от каде може да се купят букси за така направените диоди (малки букси и големи, аз съм с Колт и на таблото има 3 големи и много малки). Търсих навсякаде, и единственият избор е да си купиш фабрично и да махнеш фабричните диоди а и нямаше никъде малки?

 

Мерси

 

 

Купуваш "фабрични" крушки с малки букси и след това заменяш крушката с диод и съпротивление.

Мисля че готови диоди с малка букса няма да намериш никъде.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 1 месец ...

Здравейте,

Материала е много ценен и зарибителен поздравления за колегата който се е постарал за него :)

Аз от днес съм собственик на един спейс стар 1.9 дид 2002 г. и първия проблем който изникна е именно липса на осветление на таблото при светване на светлини. Намерих описание, бушони проверих - всички светлинни индикатори по таблото си светят както и лампичката за дългите, но като включа фаровете и таблото си остава тъмно. Колегите изказаха съмнение да изгорят всички лампи наведнъж, но не ми идва идея какво друго може да е при условие че самите фарове работят и бушона за индикациите е здрав.

Та възможно ли е да е от ключето за регулиране на светлината на таблото (което не регулира нищо защото нищо не свети) и дали може да се намери електрическа схема за него, понеже го свалихме и се оказа цяла платчица...???

Благодаря!

колега и моите бяха изгорели всички сваляш таблото исменяш крушките

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 7 месеца ...

Спешно помощ!!! смених си лампите на таблото и след това километража показва постоянно 80 км/ч. Моля ако някой знае към кого да се обърна!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Оправих се и сам благодаря.

 

" Аз си сменях осветлението а таблото, и след това километража ми покааза 80км/ч. Видях понагоре че, трябвало да се върти. НИЩО ПОДОБНО! Махнах стъклото над километража извадих стрелката и си я сложих директно на 0 км/ч. Засекох се с двама приятели на околоврстното 80-80-80 на трите коли 140-140-140. При мен тоя начин проработи! :icon_angel: :mitsu-smiley::first: "

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 2 месеца ...

Би трябвало да има, без значение че е DI-D , предполагам. На моето има, но крушката бе изгоряла.

Малко трудно достигнах до нея. Възможно е и по неправилният начин, но не открих друг начин за сваляне.

Централният панел с врътките за парно, аудио система и решетките на парното се държат на щипки. С издърпване на таблото се отваря достъп до запалката. От горната страна е закрепена черна фасунга. Предполагам ваденето и е с приплъзване в посока към седалките. Аз го извадих с повдигане на горе но едното зъбче леко се отчупи. така са ги замислили, че крушката да пречи на запалката да излезе извън таблото.

НО нещо не останах очарован от светлината, доста слабичко ми свети - почти незабележимо http://www.mitsubishibg.com/forum/public/style_emoticons/default/icon_n_ermm.gif

Успех!

Редактирано от VenciTT
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

наистина има осветление на запалката и пепелника, но на запалката нямаше захранване иначе смених лампичката на пепелника и всичко е ок ,има осветление и на запалката днес се убедих :icon_thumbup:

Редактирано от xekmop
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 5 месеца ...

Здравейте отново!

От 10-а снимка по-горе (гърба на таблото ) забелязвам разлика в цвета на фасунгите - повечето на бели и няколко зелени.

освен цвета има ли значение в мощността на крушките или друго нещо?

Понеже на нашето GDI като подменях изгорели крушки го снимах и сега забелязвам че липсват 2 фасунги спрямо това което е посочил колегата.

При мен липсващите са в лявата част на снимката - където са на 2 реда.

прилагам и снимка.

 

http://picbg.net/u/14026/47850/658256.jpg

 

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

В крайна сметка някой знае ли подсветките на километража, оборотомера и останалото дали е 1,2 W или 2.0 W. Понеже в магазина ги има 2-те вида, да ми светят еднакво все пак ;)

Поздрави!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 1 месец ...

Мисля, че може. Виж темата за монтирането на допълнителен DISP бутон. Там има снимки на такъв разглобен, но не се вижда как точно са монтирани диодите.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Дне и сз си мених осветлението на таблото

Сана много готино колата синя и таблото и то :)

Смятам да си поиграя и да сменя всичките крушки в колата. Купих си готови крушки като на колегата но още не съм го видял на тъмно как е ! Може и аз по нататък да сменя диодите с диоди с по голям градус на светителност. А за борд компютара мисля че ще се мине само с сини шапчици понеже крушките там май са от малките. Предполагам де не съм го отварял още. Но и до там ще стигна . Правил съм си и други подобрения. Но тях ще ги видите по натам :icon_blush:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 5 месеца ...

А как да си сваля фабричното радио ?

То е с 4 отвора, и предполагам, че трябват специални скоби които ги нямам.

По друг начин става ли?

Редактирано от Hristo
Използвайте главни букви.
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

И с парче тел да бръкнеш, пак става. Правил съм го и с чистачките, по-точно дългата метална лайстна в перото им.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...