Slow'n'easy Публикувано 2 август 2009 Сподели Публикувано 2 август 2009 Здравейте :mitsu-smiley: колеги,за пръв път си купувам нов автомобил и чувам много и различни мнения за това дали новите автомобили трябва да се "разработват" известно време, въпреки че са заводски разработени на стенд, т.е. дали е препоръчително да не се надвишават определени обороти преди да се изминат определени километри и след това да се смени първото масло. Благодаря предварително! Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
stanimirko Публикувано 2 август 2009 Сподели Публикувано 2 август 2009 Аз усетих по–добра динамика след първата смяна на масло на 15хил.км.,но колегите казват в други теми че до 25хил.км. още се разработва и дори сваля разхода с около 1л. на 100км.(аз съм още на 17хил.км)Също така разбрах че софтуерно са ограничени по някакъв начин и след определени километри от БС го махали! Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Slow'n'easy Публикувано 2 август 2009 Автор Сподели Публикувано 2 август 2009 Аз усетих по–добра динамика след първата смяна на масло на 15хил.км.,но колегите казват в други теми че до 25хил.км. още се разработва и дори сваля разхода с около 1л. на 100км.(аз съм още на 17хил.км)Също така разбрах че софтуерно са ограничени по някакъв начин и след определени километри от БС го махали! Благодаря за отговора. Аз съм още на 800 км и разхода ми(според комп-а) е около 6,5 :icon_clap: , надявам се да поутихне малко шума от мотора. А дали трябва да внимавам с оборотите? Защото хич, ама хич не ми се чака :icon_angel: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
stanimirko Публикувано 2 август 2009 Сподели Публикувано 2 август 2009 На мен ми бяха казали първите 3хил. км.да не минавам 3000 оборота ,но мойта е бензин , за дизела може би са по–малко(2000???) Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Guest nickolaicho Публикувано 2 август 2009 Сподели Публикувано 2 август 2009 В книжката пише нещо такова, но до 1000 km. Погледнете, беше от сорта на да нe се кара на втора с повече от 60 km/h... Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Krasko Публикувано 3 август 2009 Сподели Публикувано 3 август 2009 От 60-те години насам двигателите "навиват" определенброй часове на стенд преди да се качат на автомобила.Но освен двигател в автомобила има още куп неща -трансмисия, ходова част, спирачки,лагери и каквото ощесе сетите. Възможно е да се получи неизправност от некачественасглобка, дефектна част, сега е пълно с електроника и т.н.,дори за гумите са необходими няколко стотин км.Добре е да се спазват заводските предписания в упътванетои в началото да се "опознава" автомобила и се "напаснат"нещата без излишно юркане. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
borisli Публикувано 3 август 2009 Сподели Публикувано 3 август 2009 Само да кажа,че бях обещал като си взема ЛАНСЕРА,да се похваля......е взех го миналия четвъртак :icon_rock: :mitsu-smiley: .Обаче немога да спра да го карам ,че да ми остане време да пиша.Това маина не е кола,то е :plane: Иначе и аз едвам чакам първото влизане в бокса за смяна на масла и филтри,че краката са ми малко нервни,ама нали трябва да се разработва двигателя. :mitsu-smiley: Но пък кефа е Гоооооолям :rijden: :hysterical: ,особенно от такива физиономии :vsurprise: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
stanimirko Публикувано 3 август 2009 Сподели Публикувано 3 август 2009 Честито и на двамата ,голям кеф е !!!Аз моя го взех,беше в петък следобяд и бях последният клиент в БС за седмицата и имах профилактичен преглед на 1000км. и от кеф за събота и неделя му навъртях 970км. и в понеделник пак бях пръв клиент на БС за гаранцинонен преглед :icon_rock: Да си ги карате със здраве стотици хиляди километри!!! Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Николай Николов Публикувано 4 август 2009 Сподели Публикувано 4 август 2009 След 10 000 км колата става по-нервна. А натиснеш по-рязко газта и почва да превърта гуми и се включва тракшъна.След 20 000 км все едно някой те ритва отзад и излиташ. Промяната в динамиката е огромна.До колкото разбрах в първото масло (още от завода) има някакви консерванти, каквото и да означава това.Освен това двигателя по никакъв начин неможе да се вкара в червената зона или да се задейства ограничителя на оборотите. Просто стига да 6200 оборота и до там. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
ivoVartanian Публикувано 4 август 2009 Сподели Публикувано 4 август 2009 Колеги не се притеснявайте да натискате педала на газта , споко .Колата е направена така , че ако и дойде на нагорнище те информира да успокоиш топката така , че смело .И мен ме беше жал да я ръчкама , ама някой хора дето не ги е жал /Васко Сивков/ да кажат дали им има нещо ? Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Николай Николов Публикувано 4 август 2009 Сподели Публикувано 4 август 2009 (редакция) Васко го остави! Той е друга категория - кара Лансера като Ево, а ако си вземе Ево сигурно ще го кара като МИГ-29. :D: Редактирано 4 август 2009 от Николай Николов Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
aga Публикувано 4 август 2009 Сподели Публикувано 4 август 2009 От 60-те години насам двигателите "навиват" определенброй часове на стенд преди да се качат на автомобила.Но освен двигател в автомобила има още куп неща -трансмисия, ходова част, спирачки,лагери и каквото ощесе сетите. Възможно е да се получи неизправност от некачественасглобка, дефектна част, сега е пълно с електроника и т.н.,дори за гумите са необходими няколко стотин км.Добре е да се спазват заводските предписания в упътванетои в началото да се "опознава" автомобила и се "напаснат"нещата без излишно юркане. Няма такова нещо, двигателят се асемблира и първото палене е когато е монтиран. Само поръчкови автомобили се третират индивидуално.Как си представяш хиляди двигатели на месец да навиват часове на стенд? Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Krasko Публикувано 4 август 2009 Сподели Публикувано 4 август 2009 Няма такова нещо, двигателят се асемблира и първото палене е когато е монтиран. Само поръчкови автомобили се третират индивидуално.Как си представяш хиляди двигатели на месец да навиват часове на стенд? Не съм го аз измислил.Това съм чел - това знам.Като го качат на амтомобила и тойне запали, какво - ще го свалят ли? Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
aga Публикувано 5 август 2009 Сподели Публикувано 5 август 2009 Не съм го аз измислил.Това съм чел - това знам.Като го качат на амтомобила и тойне запали, какво - ще го свалят ли? В днешно време толерансите на детайлите са много по-малки от едно време, затова не се разработват. Идват си разработени не защото ги въртят, доколкото "разработен" има някакъв смисъл като понятие, става дума за толеранси в или извън дадена спецификация. Всички агрегати и детайли минават интензивен скрийнинг преди да се появят на линията, асемблирането на много от тях е автоматизирано и там грешки няма, където има човешки фактор там има контрол. Отделно двигателят се управлява електронно което компенсира мех. толеранси в широки граници и няма настройки на карбуратори и т.н. като едно време. Сензорите се калибрират докато шасито върви още на линията. Работникът на смяна пали, диагностиката казва ОК и колата отива в хангара на ход. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Krasko Публикувано 6 август 2009 Сподели Публикувано 6 август 2009 В днешно време толерансите на детайлите са много по-малки от едно време, затова не се разработват. Идват си разработени не защото ги въртят, доколкото "разработен" има някакъв смисъл като понятие, става дума за толеранси в или извън дадена спецификация. Всички агрегати и детайли минават интензивен скрийнинг преди да се появят на линията, асемблирането на много от тях е автоматизирано и там грешки няма, където има човешки фактор там има контрол. Отделно двигателят се управлява електронно което компенсира мех. толеранси в широки граници и няма настройки на карбуратори и т.н. като едно време. Сензорите се калибрират докато шасито върви още на линията. Работникът на смяна пали, диагностиката казва ОК и колата отива в хангара на ход. Имам понятие от "допуски и сглобки", "толеранси" ироботизирани поточни линии.Никаква електроника не може да компенсира луфтоветеи хлабините в двигателя. Тя управлява процесите /и не самов двигателя/ софтуерно.Кога точно ще запали двигателя за първи път си решавапроизводителя. Аз писах, че освен двигателя в автомобилаима много други системи и възли които се нуждаят от напасване,за което е нужен известен пробег. Колко точно - пише в упътването/ако не сте го изхвърлили/ и има общо приети правила.Кой как ще постъпи е негов избор. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
aga Публикувано 6 август 2009 Сподели Публикувано 6 август 2009 Имам понятие от "допуски и сглобки", "толеранси" ироботизирани поточни линии.Никаква електроника не може да компенсира луфтоветеи хлабините в двигателя. Тя управлява процесите /и не самов двигателя/ софтуерно.Кога точно ще запали двигателя за първи път си решавапроизводителя. Аз писах, че освен двигателя в автомобилаима много други системи и възли които се нуждаят от напасване,за което е нужен известен пробег. Колко точно - пише в упътването/ако не сте го изхвърлили/ и има общо приети правила.Кой как ще постъпи е негов избор. Добре, ще спазаме упътването. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Pavkata JPN Публикувано 6 август 2009 Сподели Публикувано 6 август 2009 От 60-те години насам двигателите "навиват" определенброй часове на стенд преди да се качат на автомобила.Но освен двигател в автомобила има още куп неща -трансмисия, ходова част, спирачки,лагери и каквото ощесе сетите. Възможно е да се получи неизправност от некачественасглобка, дефектна част, сега е пълно с електроника и т.н.,дори за гумите са необходими няколко стотин км.Добре е да се спазват заводските предписания в упътванетои в началото да се "опознава" автомобила и се "напаснат"нещата без излишно юркане.Винаги ми е било интересно как един производител на масови автомобили годишно разработва 800 000 двигателя и "симулативно" им навърта по 2 000 км. Някой запитвал ли се е колко стенда и колко време ще са необходими и колко играчка е воабще цялото това нещо????? (монтаж и демонтаж, подаване на горива, охлаждане, изведени тръби за изгорели газове....) Всички нови коли е добре да се "щадят" поне първите 10 000 км, за да се гарантира ресурса на двигателите им Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Vasil Sivkov-Noby Публикувано 8 август 2009 Сподели Публикувано 8 август 2009 (редакция) Здравейте :mitsu-smiley: колеги,за пръв път си купувам нов автомобил и чувам много и различни мнения за това дали новите автомобили трябва да се "разработват" известно време, въпреки че са заводски разработени на стенд, т.е. дали е препоръчително да не се надвишават определени обороти преди да се изминат определени километри и след това да се смени първото масло. Благодаря предварително!Дрън дрън. Карай както ти харесва. Факт обаче е, че с течение на изминатия пробег колата се развървява повече от това като нова. Сега съм на 45 000 и колата се е развървяла осезаемо. Аз още на 250км като беше я карах от Пловдив до Чирпан (по магистралата) с 200 на круиз. ама дето чирпан ми излесе едно назъбено колело на дисплея с удивителна и надпис под него слоу даун. Ама Аз не намалих. Оставих я да видя кво ще стане. Просто ми изключи круиза и ми блокира подаването на газззззззззззз, докато не слезе на 100км/ч. Ама сега вдигам 220км/ч, а с 200 си изкарвам цялата магистрала без проблем. Така че газззззззззззззззз му е майката.Оборотите, не може да се променят. Остават си ограничени на 6200 максимум, но колата спира да ускорява още преди 6000. Редактирано 8 август 2009 от Vasil Sivkov-Noby Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Guest nickolaicho Публикувано 17 август 2009 Сподели Публикувано 17 август 2009 Оборотите, не може да се променят. Остават си ограничени на 6200 максимум, но колата спира да ускорява още преди 6000. Днес си направих малък тест - при мен ограничението е на 7000 :icon_dance: А пък цяло море си цъках първа до 6500. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
afterdarq Публикувано 18 август 2009 Сподели Публикувано 18 август 2009 Днес си направих малък тест - при мен ограничението е на 7000 :icon_dance: А пък цяло море си цъках първа до 6500. Това е ръчната кутия нали? Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Guest nickolaicho Публикувано 18 август 2009 Сподели Публикувано 18 август 2009 Това е ръчната кутия нали? Да, забравил съм да го добавя в профила... :icon_doh: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
SLX Публикувано 18 август 2009 Сподели Публикувано 18 август 2009 Дрън дрън. Карай както ти харесва. Факт обаче е, че с течение на изминатия пробег колата се развървява повече от това като нова. Сега съм на 45 000 и колата се е развървяла осезаемо. Аз още на 250км като беше я карах от Пловдив до Чирпан (по магистралата) с 200 на круиз. ама дето чирпан ми излесе едно назъбено колело на дисплея с удивителна и надпис под него слоу даун. Ама Аз не намалих. Оставих я да видя кво ще стане. Просто ми изключи круиза и ми блокира подаването на газззззззззззз, докато не слезе на 100км/ч. Ама сега вдигам 220км/ч, а с 200 си изкарвам цялата магистрала без проблем. Така че газззззззззззззззз му е майката.Оборотите, не може да се променят. Остават си ограничени на 6200 максимум, но колата спира да ускорява още преди 6000.Баси джигита :icon_thumbup: Това викам аз експериментаторски дух. Добре ,че не е блокирал мотора, да видиш какво щяха да ти обяснят от БС.По темата. Новите двигатели, естествено, не се разработват. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
metropolis Публикувано 18 август 2009 Сподели Публикувано 18 август 2009 Аз съм на 35хил км,а колата ми преди седмица навърши 1 год....мисля,че до като изтече гаранцията ще навъртя около 130-40 хил км...така де,нали затова съм я взел ;) Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Vasil Sivkov-Noby Публикувано 19 август 2009 Сподели Публикувано 19 август 2009 (редакция) Абе докато е в гаранция ГАЗЗЗЗЗЗЗЗЗЗЗЗЗЗЗЗЗЗЗЗЗЗЗЗЗЗЗЗ до дупка. Ако има нещо да се скапе да е в срока/пробега на гаранцията.Ако ми блокира мотора от това че съм я карал на 6500 оборота, в Б.С. не могат нищо да ми кажат, освен да изчакам да ми сменят двигателя!!!С това си поведение не съм нарушил гаранционните условия по никакъв начин. Никаде в инструкциите за потребителя не е записано, че НЕ трябва да караш колата с 6500 оборота колкото време си искаш. SORRY :icon_rock: :icon_rock: :icon_rock: :icon_rock: :icon_rock: :icon_rock: :icon_rock:По темата. Новите двигатели са разработени и само чакат някой да впрегне конете. Редактирано 19 август 2009 от Vasil Sivkov-Noby Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
valboss Публикувано 19 август 2009 Сподели Публикувано 19 август 2009 Васко - ти колко км врътна до сега? Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Препоръчано мнение
Присъединете се към разговора.
Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.