Премини към съдържание
Моля всички потребители да си сменят паролите поради спам във форума!

"Разработват" ли се новите автомобили?


Slow'n'easy

Препоръчано мнение

Здравейте :mitsu-smiley: колеги,

за пръв път си купувам нов автомобил и чувам много и различни мнения за това дали новите автомобили трябва да се "разработват" известно време, въпреки че са заводски разработени на стенд, т.е. дали е препоръчително да не се надвишават определени обороти преди да се изминат определени километри и след това да се смени първото масло. Благодаря предварително!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Аз усетих по–добра динамика след първата смяна на масло на 15хил.км.,но колегите казват в други теми че до 25хил.км. още се разработва и дори сваля разхода с около 1л. на 100км.(аз съм още на 17хил.км)Също така разбрах че софтуерно са ограничени по някакъв начин и след определени километри от БС го махали!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Аз усетих по–добра динамика след първата смяна на масло на 15хил.км.,но колегите казват в други теми че до 25хил.км. още се разработва и дори сваля разхода с около 1л. на 100км.(аз съм още на 17хил.км)Също така разбрах че софтуерно са ограничени по някакъв начин и след определени километри от БС го махали!

Благодаря за отговора. Аз съм още на 800 км и разхода ми(според комп-а) е около 6,5 :icon_clap: , надявам се да поутихне малко шума от мотора. А дали трябва да внимавам с оборотите? Защото хич, ама хич не ми се чака :icon_angel:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

На мен ми бяха казали първите 3хил. км.да не минавам 3000 оборота ,но мойта е бензин , за дизела може би са по–малко(2000???)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

От 60-те години насам двигателите "навиват" определен

брой часове на стенд преди да се качат на автомобила.

Но освен двигател в автомобила има още куп неща -

трансмисия, ходова част, спирачки,лагери и каквото още

се сетите. Възможно е да се получи неизправност от некачествена

сглобка, дефектна част, сега е пълно с електроника и т.н.,

дори за гумите са необходими няколко стотин км.

Добре е да се спазват заводските предписания в упътването

и в началото да се "опознава" автомобила и се "напаснат"

нещата без излишно юркане.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Само да кажа,че бях обещал като си взема ЛАНСЕРА,да се похваля......е взех го миналия четвъртак :icon_rock: :mitsu-smiley: .Обаче немога да спра да го карам :drag: ,че да ми остане време да пиша.Това маина не е кола,то е :plane: Иначе и аз едвам чакам първото влизане в бокса за смяна на масла и филтри,че краката са ми малко нервни,ама нали трябва да се разработва двигателя. :mitsu-smiley: Но пък кефа е Гоооооолям :rijden: :hysterical: ,особенно от такива физиономии :vsurprise:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Честито и на двамата ,голям кеф е !!!Аз моя го взех,беше в петък следобяд и бях последният клиент в БС за седмицата и имах профилактичен преглед на 1000км. и от кеф за събота и неделя му навъртях 970км. и в понеделник пак бях пръв клиент на БС за гаранцинонен преглед :icon_rock:

Да си ги карате със здраве стотици хиляди километри!!!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

След 10 000 км колата става по-нервна. А натиснеш по-рязко газта и почва да превърта гуми и се включва тракшъна.

След 20 000 км все едно някой те ритва отзад и излиташ. Промяната в динамиката е огромна.

До колкото разбрах в първото масло (още от завода) има някакви консерванти, каквото и да означава това.

Освен това двигателя по никакъв начин неможе да се вкара в червената зона или да се задейства ограничителя на оборотите. Просто стига да 6200 оборота и до там.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Колеги не се притеснявайте да натискате педала на газта , споко .

Колата е направена така , че ако и дойде на нагорнище те информира да успокоиш топката така , че смело .

И мен ме беше жал да я ръчкама , ама някой хора дето не ги е жал /Васко Сивков/ да кажат дали им има нещо ?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Васко го остави! Той е друга категория - кара Лансера като Ево, а ако си вземе Ево сигурно ще го кара като МИГ-29. :D:

Редактирано от Николай Николов
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

От 60-те години насам двигателите "навиват" определен

брой часове на стенд преди да се качат на автомобила.

Но освен двигател в автомобила има още куп неща -

трансмисия, ходова част, спирачки,лагери и каквото още

се сетите. Възможно е да се получи неизправност от некачествена

сглобка, дефектна част, сега е пълно с електроника и т.н.,

дори за гумите са необходими няколко стотин км.

Добре е да се спазват заводските предписания в упътването

и в началото да се "опознава" автомобила и се "напаснат"

нещата без излишно юркане.

 

Няма такова нещо, двигателят се асемблира и първото палене е когато е монтиран. Само поръчкови автомобили се третират индивидуално.

Как си представяш хиляди двигатели на месец да навиват часове на стенд?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Няма такова нещо, двигателят се асемблира и първото палене е когато е монтиран. Само поръчкови автомобили се третират индивидуално.

Как си представяш хиляди двигатели на месец да навиват часове на стенд?

 

Не съм го аз измислил.

Това съм чел - това знам.

Като го качат на амтомобила и той

не запали, какво - ще го свалят ли?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Не съм го аз измислил.

Това съм чел - това знам.

Като го качат на амтомобила и той

не запали, какво - ще го свалят ли?

 

В днешно време толерансите на детайлите са много по-малки от едно време, затова не се разработват. Идват си разработени не защото ги въртят, доколкото "разработен" има някакъв смисъл като понятие, става дума за толеранси в или извън дадена спецификация.

 

Всички агрегати и детайли минават интензивен скрийнинг преди да се появят на линията, асемблирането на много от тях е автоматизирано и там грешки няма, където има човешки фактор там има контрол. Отделно двигателят се управлява електронно което компенсира мех. толеранси в широки граници и няма настройки на карбуратори и т.н. като едно време. Сензорите се калибрират докато шасито върви още на линията. Работникът на смяна пали, диагностиката казва ОК и колата отива в хангара на ход.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

В днешно време толерансите на детайлите са много по-малки от едно време, затова не се разработват. Идват си разработени не защото ги въртят, доколкото "разработен" има някакъв смисъл като понятие, става дума за толеранси в или извън дадена спецификация.

 

Всички агрегати и детайли минават интензивен скрийнинг преди да се появят на линията, асемблирането на много от тях е автоматизирано и там грешки няма, където има човешки фактор там има контрол. Отделно двигателят се управлява електронно което компенсира мех. толеранси в широки граници и няма настройки на карбуратори и т.н. като едно време. Сензорите се калибрират докато шасито върви още на линията. Работникът на смяна пали, диагностиката казва ОК и колата отива в хангара на ход.

 

Имам понятие от "допуски и сглобки", "толеранси" и

роботизирани поточни линии.

Никаква електроника не може да компенсира луфтовете

и хлабините в двигателя. Тя управлява процесите /и не само

в двигателя/ софтуерно.

Кога точно ще запали двигателя за първи път си решава

производителя. Аз писах, че освен двигателя в автомобила

има много други системи и възли които се нуждаят от напасване,

за което е нужен известен пробег. Колко точно - пише в упътването

/ако не сте го изхвърлили/ и има общо приети правила.

Кой как ще постъпи е негов избор.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Имам понятие от "допуски и сглобки", "толеранси" и

роботизирани поточни линии.

Никаква електроника не може да компенсира луфтовете

и хлабините в двигателя. Тя управлява процесите /и не само

в двигателя/ софтуерно.

Кога точно ще запали двигателя за първи път си решава

производителя. Аз писах, че освен двигателя в автомобила

има много други системи и възли които се нуждаят от напасване,

за което е нужен известен пробег. Колко точно - пише в упътването

/ако не сте го изхвърлили/ и има общо приети правила.

Кой как ще постъпи е негов избор.

 

Добре, ще спазаме упътването.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

От 60-те години насам двигателите "навиват" определен

брой часове на стенд преди да се качат на автомобила.

Но освен двигател в автомобила има още куп неща -

трансмисия, ходова част, спирачки,лагери и каквото още

се сетите. Възможно е да се получи неизправност от некачествена

сглобка, дефектна част, сега е пълно с електроника и т.н.,

дори за гумите са необходими няколко стотин км.

Добре е да се спазват заводските предписания в упътването

и в началото да се "опознава" автомобила и се "напаснат"

нещата без излишно юркане.

Винаги ми е било интересно как един производител на масови автомобили годишно разработва 800 000 двигателя и "симулативно" им навърта по 2 000 км. Някой запитвал ли се е колко стенда и колко време ще са необходими и колко играчка е воабще цялото това нещо????? (монтаж и демонтаж, подаване на горива, охлаждане, изведени тръби за изгорели газове....) Всички нови коли е добре да се "щадят" поне първите 10 000 км, за да се гарантира ресурса на двигателите им :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте :mitsu-smiley: колеги,

за пръв път си купувам нов автомобил и чувам много и различни мнения за това дали новите автомобили трябва да се "разработват" известно време, въпреки че са заводски разработени на стенд, т.е. дали е препоръчително да не се надвишават определени обороти преди да се изминат определени километри и след това да се смени първото масло. Благодаря предварително!

Дрън дрън. Карай както ти харесва. Факт обаче е, че с течение на изминатия пробег колата се развървява повече от това като нова. Сега съм на 45 000 и колата се е развървяла осезаемо. Аз още на 250км като беше я карах от Пловдив до Чирпан (по магистралата) с 200 на круиз. ама дето чирпан ми излесе едно назъбено колело на дисплея с удивителна и надпис под него слоу даун. Ама Аз не намалих. Оставих я да видя кво ще стане. Просто ми изключи круиза и ми блокира подаването на газззззззззззз, докато не слезе на 100км/ч. Ама сега вдигам 220км/ч, а с 200 си изкарвам цялата магистрала без проблем. Така че газззззззззззззззз му е майката.

Оборотите, не може да се променят. Остават си ограничени на 6200 максимум, но колата спира да ускорява още преди 6000.

Редактирано от Vasil Sivkov-Noby
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 2 седмици ...
Оборотите, не може да се променят. Остават си ограничени на 6200 максимум, но колата спира да ускорява още преди 6000.

 

Днес си направих малък тест - при мен ограничението е на 7000 :icon_dance: А пък цяло море си цъках първа до 6500.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Днес си направих малък тест - при мен ограничението е на 7000 :icon_dance: А пък цяло море си цъках първа до 6500.

 

Това е ръчната кутия нали?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Дрън дрън. Карай както ти харесва. Факт обаче е, че с течение на изминатия пробег колата се развървява повече от това като нова. Сега съм на 45 000 и колата се е развървяла осезаемо. Аз още на 250км като беше я карах от Пловдив до Чирпан (по магистралата) с 200 на круиз. ама дето чирпан ми излесе едно назъбено колело на дисплея с удивителна и надпис под него слоу даун. Ама Аз не намалих. Оставих я да видя кво ще стане. Просто ми изключи круиза и ми блокира подаването на газззззззззззз, докато не слезе на 100км/ч. Ама сега вдигам 220км/ч, а с 200 си изкарвам цялата магистрала без проблем. Така че газззззззззззззззз му е майката.

Оборотите, не може да се променят. Остават си ограничени на 6200 максимум, но колата спира да ускорява още преди 6000.

Баси джигита :icon_thumbup: Това викам аз експериментаторски дух. Добре ,че не е блокирал мотора, да видиш какво щяха да ти обяснят от БС.

По темата. Новите двигатели, естествено, не се разработват.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Аз съм на 35хил км,а колата ми преди седмица навърши 1 год....мисля,че до като изтече гаранцията ще навъртя около 130-40 хил км...така де,нали затова съм я взел ;)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Абе докато е в гаранция ГАЗЗЗЗЗЗЗЗЗЗЗЗЗЗЗЗЗЗЗЗЗЗЗЗЗЗЗЗ до дупка. Ако има нещо да се скапе да е в срока/пробега на гаранцията.

Ако ми блокира мотора от това че съм я карал на 6500 оборота, в Б.С. не могат нищо да ми кажат, освен да изчакам да ми сменят двигателя!!!

С това си поведение не съм нарушил гаранционните условия по никакъв начин. Никаде в инструкциите за потребителя не е записано, че НЕ трябва да караш колата с 6500 оборота колкото време си искаш. SORRY :icon_rock: :icon_rock: :icon_rock: :icon_rock: :icon_rock: :icon_rock: :icon_rock:

По темата. Новите двигатели са разработени и само чакат някой да впрегне конете.

Редактирано от Vasil Sivkov-Noby
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...