Премини към съдържание
Моля всички потребители да си сменят паролите поради спам във форума!

Проблем със скърцаща врата


Препоръчано мнение

Днес направо ме подлуди вратата на моя :mitsu-smiley: :plane: . Такова скърцане само във филми на ужасите има. Реших се да разбера какво е и да го оправя ако ще и цял ден да се занимавам. Като за начало смазах пантите и нищо абсолютно нищо проблема си остана все така един и същи. Та почнах с махането на кората на вратата. Отвъртях 2 рапидки от външната и 1 от вътрешната страна (в горния край на вратите). Една рапидка има при лостчето за отваряне на вратата и една под пластмасово капаче на дръжката (може би трябваше да ги снимам). Пластмасите се изваждат лесно след като отвъртите рапидките. После започваме да махаме кората. Става лесно стига да знаеш къде са щипките. На снимките по долу може да се види къде се намират щипките на предните врати.Това занимание е препоръчително да се прави с отверка в парцалче, за да не надирате боята отдолу и внимателно да не счупите някоя щипка.

http://www.bgphoto.net/photos/32860/o633778527986018750.JPG

http://www.bgphoto.net/photos/32860/o633778525824612500.JPG

http://www.bgphoto.net/photos/32860/o633778526046800000.JPG

http://www.bgphoto.net/photos/32860/o633778527668831250.JPG

http://www.bgphoto.net/photos/32860/o633778527785393750.JPG

http://www.bgphoto.net/photos/32860/o633778527869612500.JPG

 

Може би са малко излишни някои снимки, но Мечо Пух беше казал "колкото повече, толкова повече".

След това махнах ограничителя на вратата между двете панти. За това ви трябва ключ 10 с който се развива болта, държащ ограничителя към купето и два, които държат ограничителя към вратата. След това се изважда от вътрешността на вратата. Именно този ограничител издава неприятния скърцащ звук. След като разбрах кой ме тормози цяла зима, реших да му е... м..... Отваря се като се изкривят 6 щипки. Внимавайте и не ги отваряйте много, за да не се счупят, а и това изкривяване си е определен брой. На снимката по долу вече е отворен.

http://www.bgphoto.net/photos/32860/o633778528286800000.JPG

Вътре са 2 пружини, 2 пластмасови водачи за валците и пластмасов държач в средата.

http://www.bgphoto.net/photos/32860/o633778528539300000.JPG

 

Разглобява се като първо се маха пластмасовия държач по средата с отверка като редуваме ту едната, ту другата страна и не напъваме много. Внимавайте че е пластмаса. След това пружините избутват държачите навън. При валяците от двете страни има пластмасови шайби (общо 4 за двата валяка). Гледайте да не ги изхвърлите, че не се виждат в тая гняс при свалянето.Ето и снимка на държача с валяка в него:

http://www.bgphoto.net/photos/32860/o633778528986956250.JPG

 

Всичко почистих, тъй като през всичките си години беше насъбрала вътре много мърсотия и реално валяците не са се движели (запекли). След това гресираме добре и затваряме по същия начин, по който отваряме.

 

Всичко е лесно и може би е излишна тази тема, но поне се надявам, че може да спести време. Ако смятате, че може да е полезна при отварянето на другата врата ще взема камерата и като филмче ще е по-ясно.

 

Може би ако се отвори отделна тема за ремонти по :mitsu-smiley: със снимков и видео материал, ще е полезна за бъдещите и настоящи колеги.

 

BigBoss: Темата е обединена с тази на колегата Zagorov, като заглавето и е на него.

Редактирано от Big Boss
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

:icon_clap: :icon_clap: :icon_clap:

Браво браво... ето това е инициатива!

 

При мен също скърца от време на време само... така че ще чака ;)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Браво и от мен - явно с тази тема подкладе огънчето вътре в мен, за разглобяването на задна лява врата! :)

Скъсват ми се нервичките от около 3 месеца... ще да е тази събота и неделя! :)

 

:icon_thumbup:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • Admin

Колега, добре си се справил, но има доста по-лесен начин.

Спринцовка и машинно масло с малко грес и всичко приключва. :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Колега, добре си се справил, но има доста по-лесен начин.

Спринцовка и машинно масло с малко грес и всичко приключва. :)

Би ли споделил как, че тази симфония от вратите направо ме побърква.

:rulez:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • Admin

Със спринцовката вкарваш машинно масло дълбоко във дупката на водача, а самия водач го намазваш с грес.

Ставало е въпрос преди време в друга тема за проблема.

Така ще разрешите за близките години всички видове скърцания на вратите.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Наистина както каза BIG BOSS със спринцовка могат да се оправят задните врати. Ето снимка на задната кора, за да се видят къде са щипките:

http://www.bgphoto.net/photos/32860/o633778528766331250.JPG

Предните ако има малко скърцане могат и да се оправят, но ако е случая като при мене трябва да се отваря защото двата валци които подвеждат ограничителя не се въртяха и деряха по желязото, което не е много добре, а със спринцовка с масло няма как да ги разработиш. Най-лошото е че цялата прах и мърсотия която се събира по ограничителя валците го вкарват вътре и след време си става ад. Ограничителя на задните врати е по различен и по-труден за разглобяване, но доколкото видях нямаше валци.

 

Забравих да спомена, че при свалянето на предната кора да се внимава да не се откъсне крушката на вратата долу.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ми много хубаво, но след време пак ще се разкърца.............. особено когато вратата е нагрявана от слънцето........ аз моята обтегача единия път го разглобих, втория път само го посмазах малко и пак си скърца, е за известно време спря, но след 2 месеца пак............

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ми много хубаво, но след време пак ще се разкърца.............. особено когато вратата е нагрявана от слънцето........ аз моята обтегача единия път го разглобих, втория път само го посмазах малко и пак си скърца, е за известно време спря, но след 2 месеца пак............

 

Въпрос на оптимизация на ресурсите. Аз и бездруго ще махам кората, за да сложа кожената, от което произтича че ще си сменя говорителите във вратите, ще сложа малко дайнамат и, естествено, ще разглобя, почистя и смажа водачите... 3в1 дето се вика... Иначе браво на колегата за подробния снимков материал.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Въпрос на оптимизация на ресурсите. Аз и бездруго ще махам кората, за да сложа кожената, от което произтича че ще си сменя говорителите във вратите, ще сложа малко дайнамат и, естествено, ще разглобя, почистя и смажа водачите... 3в1 дето се вика... Иначе браво на колегата за подробния снимков материал.

Какви говорители ще слагаш във вратите? Нали знаеш, че оригиналните говорители имат впечатляващ КПД, затова те съветвам първо да смениш единия и да сравниш дали звука е по-добър, отколкото с оригиналния говорител.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Какви говорители ще слагаш във вратите? Нали знаеш, че оригиналните говорители имат впечатляващ КПД, затова те съветвам първо да смениш единия и да сравниш дали звука е по-добър, отколкото с оригиналния говорител.

 

Благодаря ти за съвета... наистина стандартната музика на галанта е много добра, но и аз имам много добро заместителче.... Като го направя, ще покажа... Между другото не ще да е дайнамат, че много скъпо, но мисля с битумна лента и минерална вата да напълня предните врати. Струва ми се, че ще се подобри шумоизолацията. Музиката не ми е чак толкова голям приоритет - надживях ги тези работи вече.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Идеята за снимков материал е много дабра :) В момента моята колица е разглобена почти изцяло и освен да наснимам всичко и после да споделя снимчиците с вас :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Браво и от мен - явно с тази тема подкладе огънчето вътре в мен, за разглобяването на задна лява врата!

Може и с масълце да се оправи - по-обилно смазване на 2-3 пъти. Ако е много клеясало може със спирачна течност или някое специално спрейче за целта. После предусещам ужасяващи шумове. Аз имах едно разхлабено болтче и се чуваше някакъв звук от кората, който ми късаше нервите. В четвъртък премахнах дрънченето в багажника - оказа се, че захващането на номера за пластмасовата стойка има луфт :icon_doh: . Искам да кажа, че трябва да проверите всичко ако има някакъв гаден шум и да пробвате всички варианти, преди да се тръгне по разглобяването на корите.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • Admin

Най-добре става с обикновено машинно масло. Ако намажете с eneos няма да скърца няколко години.

Иначе може да потърсите масло за японски шевни машини или рициново масло от аптеката.

Проблема, че ви скърцат вратите при смазване и при топло време след напичане в купето говори за неправилно подбрана смазка.

Запомнете добре, че маслото трябва да е тънко със високи показатели на нагряване. Иначе пак ще скърца...

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Проблема, че ви скърцат вратите при смазване и при топло време след напичане в купето говори за неправилно подбрана смазка.
Моето не е било смазвано сигурно от когато е произведено и в момента на отваряне се чуваше триещ звук. Това на снимките беше с някаква клеясала грес май. Проблема е най-вероятно от мръсотията (прах), както и от влагата. Почти няма начин да стои десетина години и да е ново.
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 1 месец ...

Здравейте!

 

1-во

Разглабяте си кората на съответната врата.

За съжеление нямам снимка за Разглабянето на кората защото късно се усетих ,но мисля ,че няма да имат проблеми повечето фенове тук! Но!

Има 2 винчета от страни покрити с пластмасови тапи ,1 винче зад лостчето за отваряне на вратата и 1 в дръжката за която дърпаме вратата за да я затворим,но трябва преди това да махнем с една една права отвертка тапата.След това със същата отвертка внимателно махнете и капачето на пищялката,то е на щипки.

След това, хващаме кората от долу ,то има и дупка даже и дърпаме внимателно. След като сте извадили кората от всички щипки внимателно,трябва да извадите внимателно първо края на кората който е откъм ключалката,след това дърпате малко посока ключалката и я вадите внимателно! :)

2-ро

Развинтвате четирите болта на колоната ако имате такава!:)

http://img221.imageshack.us/img221/6010/20062009027h.jpg

3-то

Притваряте вратата колкото да застане сама по средата и започвате 1-во да отвивате винта на ограничителя и след това двете гайки на механизма от към пантата.

После с малко ловкост ще трябва да измъкнете дърпайки ограничителя на долу към дупката за колоната.

4-то

Измъкнат вече със триста зора сте видите как е капсолован уж..

Хващате го така като на снимката ,и предпазливо да не отиде някой пръст с чукът и отвертката започвате да го "разкапсоловате". ВАЖНО Е!!! ДА НЕ ОГЪВАТЕ КАПАКА ДОКАТО ГО СВАЛЯТЕ ЗАЩОТО ПОСЛЕ ПРИ ЗГЛАБЯНЕ ПАК ЩЕ ЩРАКА!!

http://img216.imageshack.us/img216/4416/20062009028.jpg

5-то

Та вече потни и без пръсти,виждате за какво става на въпрос и най вече защо скърца!!Там където е посочена стрелката със правата отвертка(не тази на снимката :) ),бутате внимателно пластмасовото нещо.

http://img179.imageshack.us/img179/9585/20062009029.jpg

6-то

Вече виждате какво се е насъбрало за пет годинки...Не е малко!!:)

Внимателно разглобявате и гледате да не хвръкне пружина,завъртите,счупите или объркате посоките или размените нещо!

http://img179.imageshack.us/img179/7664/20062009030.jpg

7-мо

Разглабяте почиствате и смазвате по отделно влекачите и пружината към него.И не забравяйте да служите тези кръгчета на влекача преди да го сложите в смазаната почистена основа.

http://img179.imageshack.us/img179/1009/20062009031.jpg

8-мо

След това всичко се зглобява по обратния ред,като междинното положение трябвва да го докарате като на снимка 20062009030.jpg. Трябва от това положение ,едновременно да вкарвате пластмасовото нещо и 2-та влекача с прожините в кутийката. Ще се поопъва малко...

http://img179.imageshack.us/img179/7874/20062009032.jpg

9-то

Като ги вкарате вече изтощени,затваряте капака внимателно БЕЗ ДА ГО ОГЪВАТЕ!!!

С клещи само свивате щивчетата и готово!!

http://img216.imageshack.us/img216/6491/20062009034.jpg

 

Надявам се да сам бил полезен! :icon_bye:

Редактирано от Zagorov
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Евала!!! Вратата ми скърца от... сигурно откакто я имам колата, тоест вече година и половина ;) Досега все се опитвах да реша проблемът с WD40, смазване и какво ли още не, което води до временен ефект за около седмица - не повече.

 

Някой ми беше подшушвал, че тази процедура се прави така, както си го описал, но като го прочетеш и видиш на снимки, вече е много по-лесно за асимилиране. Смятам този уикенд или тези дни като цяло да си отделя час-два и да си поиграя и аз.

 

P.S> Сега ако направиш и едно упътване със снимки как стъпка по стъпка сами да си свалим повдигачите, да ги почистим и сглобим, за да не тракат, направо те правим почетен член на клуба :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Че то тва с повдигачите е още по лесно... :icon_blush:

Първо си намери повдигачите и тогава ще ти кажа какво да направиш....

Ако вече имаш повдигачи ще ти кажа къде да идеш. :icon_rock:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

То май някой трябваше да е направил тема ,а и снимки за смяна на повдигачи...Но наистина няма нищо толкова сложно...

Редактирано от Zagorov
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • Admin

Колеги, обединих темата на Zagorov и dfdf, за да има повече полезни мнения. :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Колеги, обединих темата на Zagorov и dfdf, за да има повече полезни мнения. :)

Няма грижи! Важното да помагаме на незнаещите преди някой да ги излъже и да им взима парите за нищо! :icon_rock:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 4 седмици ...
Със спринцовката вкарваш машинно масло дълбоко във дупката на водача, а самия водач го намазваш с грес.

Ставало е въпрос преди време в друга тема за проблема.

Така ще разрешите за близките години всички видове скърцания на вратите.

при мене се получи по този начин :icon_dance:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 10 месеца ...

Понеже го правих степ бай степ по тази тема наскоро, да допълня някой неща, които са пропуснати или аз не съм ги видял :icon_hmm: .

 

1. Значи отзад няма никакъв смисъл да се разглобява, тъй като на задните врати ограничителя е две пластмаси който се притискат около водача - няма ролки и пружини, т.е. там съвсем спокойно се минава със почистване с WD40-образен спрей, изчакване и после грес по водача.

2. Отпред на шофьорската врата за да се махне кората трябва да се извади пластмасата с бутоните за прозорците, иначе опира и не може да излезе. Тя се маха, като се надига с отверка от задната си страна, и после се дърпа назад (от предната си страна се държи на един език, който е подпхънат под кората). Това понеже не го знаех и въпросния го счупих, та сега ми е с рапидка там :icon_crying: .

3.На мен изобщо не ми бе лесно да отворя и затворя механизма, бая блъскане си е с чук и отверка, доста са дебели тези езичета, като според мен не е лесно да се затвори в изходно положение после. Шофьорската я отворих, но пасажерската я минах само с WD40 и след 30 минути с машинно масло както е описано по-горе и малко грес по водача да си призная тя сега по-малко шуми от шофьорската, която явно не съм сглобил по най-добрия начин.

4. Според мен боклуци почват да влизат вътре заради тези гумени уплътнения през които преминава водача преди да влезе в механизма, те се прокъсват и вече не почистват и се събира кал вътре. Тях аз ги смених с гумена двойно-залепваща уплътняваща лента, ама не знам колко ще изкара :icon_hmm: .

 

Та като цяло за мен извода е - никакво отваряне (просто не си струва усилията, а може и да се счупи нещо), периодично почистване със спей и пълнене с машинно масло докато изкара, един приятел казва че го прави това всчка пролет и есен (през 6 месеца) и е достатъчно да няма скърцане.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 6 месеца ...

Банда здравейте аз имам малко по различен проблем с 5 тата вратата на мойто ново возило .Та вупросната багажна врата седи леко хлабава и дрънчи по дупките . Седи все едно не е затворена хубаво ,когато я разглеждах изглежда дрънчи в самото заключващо механизъмче .Несъм пробвал да го оправя още ,колата я имам от 4 дни .Ако някой е имал този проблем да сподели ако може, ако ли пък не ще кача инфо ако го оправя сам.БЛАГОДАРЯ

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Банда здравейте аз имам малко по различен проблем с 5 тата вратата на мойто ново возило .Та вупросната багажна врата седи леко хлабава и дрънчи по дупките . Седи все едно не е затворена хубаво ,когато я разглеждах изглежда дрънчи в самото заключващо механизъмче .Несъм пробвал да го оправя още ,колата я имам от 4 дни .Ако някой е имал този проблем да сподели ако може, ако ли пък не ще кача инфо ако го оправя сам.БЛАГОДАРЯ

Колега, не съм имал такъв проблем, но ако става дума за задната врата, тя (както и всички други) има възможност за регулиране. Регулирането се прави не от механизма на вратата, а от скобата, която е на купето. Разхлабваш двата болта, преместваш скобата леко надолу, стягаш и си готов!

Успех !

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...