s01o Публикувано 18 април 2009 Сподели Публикувано 18 април 2009 Тъй като мога да си позволя лукса да направя "дисекция" на "Throttle body"-то на: Galant 1.8i / 1995 / Е52А / 4G93, - реших да постна малко снимки за да разберат интересуващите се за какво иде реч, когато стане белята с оборотите на Galant-а! Както повечето от вас са разбрали, вече от една моя по-стара тема , имах проблем с оборотите на колата и по точно с ниските на празен ход, който порблем започна да става много изнервящ!И един ден се взех "У-ръце" и си намерих цяло "Throttle body" от Mitsubishi Space Runner 1.8i / 1996 / 4G93 двигател! Естествено е, че няма как да дам хиляда и кусур лева за ново, защото колата ми струва 5 000, - реших да си намеря на старо и намерих!Рънър-а, беше на 58 000 катастрофирал/ударен от дясно (тотална щета) и е седял 5 години в една авто-морга (естествено „разкостен”) на по-основните си елементи/части.Свалих си собственноръчно "Throttle body"-то и при това ми излезе само 150 кинта – НАИСТИНА!!! :icon_thumbup: Обичам НЕ-знаещите/НЕ-разбиращите хорица по авто-моргите дето, като чуят за чарколяк, за японска кола, не знаят какво означава името на съответната част… камо ли къде се намира тя и още повече, като тази в моя случай! Та да си дойда на думата, че ще си изгубя мисълта. Платих кеш и се изнесох със скоростта на светлината, че тоз ако се обади да пита колко струва ще ме догони на край света да си я вземе! :icon_box: Тук е момента да спомена, че Пламен (DJ Tymbi) имаше нервите, времето и желанието да се занимава с моите (как да кажа) прищевки и глупости по демонтиране, монтиране и така още незнам си колко пъти на старото “Body” и комбинирането му с горната основна част дето е дроселовата клапа на съответно новото и обратно!... (в общи линии дълга и шрока). Идеята е че на “Body”-то на Рънър-а оптегача на жилото за газта е огледално на моето от Galant-а, което си е занимавка в комбинирането на старо с ново и тнт. - в общи линии половин ден и губене на време в тестове и настройки!Тааа, след поредното монтиране на вече сглобеното „старо-ново” Body” - се оказа, че датчика за серво-моторчето се отчита от компютъра, пак като НЕ-работещ, което мене ме отчая тотално!"Компа" си показваше проблем със „серво-моторчето” = 0 оборота и нищо на света не беше в състояние да го накара да мръдне от тази стойност!Та според вас, каква е вероятността да се окаже, че съм си купил за 150 кинта, (не че са много за такава част на старо – даже си е далавера и не би трябвало да се оплаквам) “Throttle body” от Mitsubishi Space Runner 1.8i / 1996 / 4G93 / двигател, което е ударено странично и няма грам повреда на двигателя и на всичкото отгоре е на 58 000 км. – което си е три пъти по-малко от километрите на моята кола и самото body e едва ли не ново?Ами познахте – вероятността е прекалено малка, при което аз се оказвам най-големия кърък на тази планета! :icon_crying: …и прибирайки се към вкъщи почти денонощие ми се въртеше в „инженерската” глава къде може да е проблема? Добре, че вечерта се напих зверски на рождения ден на мой приятел, че да ми поолекне малко и да не си мисля за проблема, който ме беше отчаял.Ставайки на другата сутрин (то си беше хубав следобед де) с една бира в ръка се завлякох до колата пред блока и реших, че няма на къде повече да прецакам работата па к’вото ще да става!Реших да огледам сериозно всичко и още при махането на захранващия кабел на датчика останах с отворена оста – червения кабел който е на самата клема, която влиза в буксата на датчика беше прекъснат от вътре!!! Идея си нямам как и кога е станало но си беше ФАКТ – Веднага в главата ми изникнаха думите на Пламен че според него има проблем с кабели… и воала – след пробно съединяване (временна/моментна спайка) на кабелчето – оборотите си заспаха все едно нищо никога не се е случвало! :icon_dance: Направих си дори експеримент и разкачих "спайката" за да се убедя че проблема е бил от нея – и наистина се оказа че Пламен е бил прав – проблема си беше наистина в този захранващ кабел!По-късно след като направих дисекция на самия датчик се оказа, че кабела захранва единия полюс на моторчето и точно там е проблема! Ето и самото моторче къде точно се намира на металния корпус:и тук: Идеята е в тази тема да дописвам и показвам снимков матерял по "реставрацията" на цялата част (ако въобще се получи) !!!Искренно се надявам да стане - защото ще се окажа с още едно работещо серво-моторче за любимата си кола дето иначе струва безумна цифра НОВО! Както ще видите по-долу от снимките на датчика който собственоръчно прецаках съм изхабил много нерви и труд да махна до съвършенство смолата/каучука дето беше залята с него платката с електрониката на самия датчик! Оказва се че всичко си му е наред... но ... това си е моя грешка че го прецаках!Сега се чуя как да махна капачката оцветена в зелено за да запоя отново пиновете за захранването на електромоторчето, които счупих за да извадя датчика! Отворен съм на всякъкви идеи!Надявам се темата да е интересна за колегите с по-старите Галанти! :icon_thumbup: П.С:Още веднъж искам да благодаря на Пламен за проявеното търпение и подробните обяснения и напътствия :first: Ще продължа да пиша в тази тема какво се случва с всичко относно "дисекцията" на "Throttle body"-то на: Galant 1.8i / 1995 / Е52А / 4G93 Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
BAlexandrov Публикувано 19 април 2009 Сподели Публикувано 19 април 2009 Браво! Има нужда човек да се захване сам с проблемите си, когато е в безизходица. Почисти го сам, повреди се, но успя да намериш друго за замяна, а сега и да откриеш проблема. Трудно е, но понякога трябва сам да си помогнеш. Получават се фалове, но си поемаш отговорността за това. Единственият проблем е, че работиш на сляпо. Нали затова ги събирам тези ръководства, а за този модел Галант го мъчих 4 часа различни варианти за разпознаване на текста, за да има някакво търсене и ако беше потърсил, щеше да откриеш не само схемите, но и стъпка по стъпка инструкции какво се проверява при този проблем и първото, което е дадено е проверка на буксите и на кой извод какво трябва да има! Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
s01o Публикувано 19 април 2009 Автор Сподели Публикувано 19 април 2009 Браво! Има нужда човек да се захване сам с проблемите си, когато е в безизходица. Почисти го сам, повреди се, но успя да намериш друго за замяна, а сега и да откриеш проблема. Трудно е, но понякога трябва сам да си помогнеш. Получават се фалове, но си поемаш отговорността за това.Единственият проблем е, че работиш на сляпо. Нали затова ги събирам тези ръководства, а за този модел Галант го мъчих 4 часа различни варианти за разпознаване на текста, за да има някакво търсене и ако беше потърсил, щеше да откриеш не само схемите, но и стъпка по стъпка инструкции какво се проверява при този проблем и първото, което е дадено е проверка на буксите и на кой извод какво трябва да има!Само ако знаеш колко се рових по схемите ти! Обаче нещо не намерих, никаква информация за това дето ми казваш!Явно не съм търсил както трябва! Както и да е... сега готиното е, че мога да експериментирам и да ми идват нови идеи за възстановяване на датчика и моторчето. И понеже съм се захванал, защото мисълта за едни хиляда и кусур лева, дето още ми отекват в главата за ново ама въобще не ме кефи, просто веднъж за винаги трябва да се реши проблема с "рециклирането" на тази "детска болест" на Галантите! Както всички виждат, електронните чарколяци вътре не струват повече от 2-10 лева, както и да го погледнете, и както и да го смятате?! Въпросът е - има ли човек желание да се занимава?! Кефи ме че от яд, успях така добре да почистя залятата със смола/дзифт (или каквото е там), че сега може да се работи по платката без никакви проблеми.Цялото почистване ми отне около 1 ч. и още един час киснене в ацетон. Всъщност последната процедура по финно почистване се състоеше в това, че запълних "пространството", което вече беше грубо почистено от смолата с мало по-здраво макетно ножче и пинцети, с ацетон и докато той не се изпари дето е думата, почиствах вече с него заедно! Действаше, като нещо, като помощен инструмент (така да се изразя) заедно с пинцетите.Мога да направя дори "туториал" за почистване, ако някой изяви желание - подкрепен със снимков и видео материал! Сега по-важният въпрос е как да махна металната "запечатваща" капачка, зад която е затворено самото моторче?Както писах по-горе - отворен съм за всякакви идеи! :good: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
BAlexandrov Публикувано 19 април 2009 Сподели Публикувано 19 април 2009 Само ако знаеш колко се рових по схемите ти! Обаче нещо не намерих, никаква информация за това, дето ми казваш!Явно не съм търсил както трябва! Както и да е... Имах в предвид, че всичко си го има описано точно и ясно и това е първото, което трябва да се направи при диагностиката на този проблем... За този модел Галант има само едно ръководство /което намерих наскоро/ 1993-1996 Galant Workshop ManualТам в troubleshoting секцията се тръгва по кода на грешката. Предполагам че е била 55 и има диаграми стъпка по стъпка кое да провериш и в зависимост от резултата на къде да продължиш. Мицубиши имат много ясно направени блок-диаграми. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
DJ Tymbi Публикувано 19 април 2009 Сподели Публикувано 19 април 2009 Аз още първия път ти предложих да го отворим, но реално не ми се занимаваше с отстраняването на смолата/лепилото............ кофти че си прекъснал пина, защото това води директно до единия край на намотката на моторчето или по-скоро на едната четка .......... този мотор е с хоризонтален колектор и е перпендикулярен на роторната намотка на моторчето, в/у него контактуват четките му............. има начин да се оправи и си на прав път като искаш да махнеш капачката........ има начин, но после тази капачка няма да можеш да я ползваш, тъй като ще се съсипе........ това е тапичка, която е набита подобно на тапите на блока против спукването му при замръзване на антифриза в него............. като видиш кое е за правене, направо си направи четки със същия размер (с пиличката) и ги смени и тях........... тази тапичка мисля че се продава (само че е за глава, а не за блок), но не съм сигурен да имаше разлики в диаметрите им, затова си изрежи пластмасова тапа и го залепи с "пауър гел"............ или пък го запълни с болкит или нещо подобно, само внимавай до къде го тъпчеш, за да не опре в моторчето......... като го направиш (или не успееш) мини да го видим и да го тестваме......... Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
s01o Публикувано 19 април 2009 Автор Сподели Публикувано 19 април 2009 Аз още първия път ти предложих да го отворим, но реално не ми се занимаваше с отстраняването на смолата/лепилото............ кофти че си прекъснал пина, защото това води директно до единия край на намотката на моторчето или по-скоро на едната четка .......... този мотор е с хоризонтален колектор и е перпендикулярен на роторната намотка на моторчето, в/у него контактуват четките му............. има начин да се оправи и си на прав път като искаш да махнеш капачката........ има начин, но после тази капачка няма да можеш да я ползваш, тъй като ще се съсипе........ това е тапичка, която е набита подобно на тапите на блока против спукването му при замръзване на антифриза в него............. като видиш кое е за правене, направо си направи четки със същия размер (с пиличката) и ги смени и тях........... тази тапичка мисля че се продава (само че е за глава, а не за блок), но не съм сигурен да имаше разлики в диаметрите им, затова си изрежи пластмасова тапа и го залепи с "пауър гел"............ или пък го запълни с болкит или нещо подобно, само внимавай до къде го тъпчеш, за да не опре в моторчето......... като го направиш (или не успееш) мини да го видим и да го тестваме......... Благодаря за информацията!Аз по-между другото и без това смятам да мина за около 10-тина мин. през теб, за да видим какво ще покаже сега компютъра?Колата се държи перфектно в момента и съм много доволен. Пък и като мина ще си поговорим за тапата! :icon_thumbup: Но наистина смятам че е "поправима белята" - поне съм се зарекъл да го рециклирам, просто защото ми е интересно и постоянно ме човърка от вътре, само време да има! Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
charislav Публикувано 19 април 2009 Сподели Публикувано 19 април 2009 Образцова тема, браво!!! :worthy: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
s01o Публикувано 21 април 2009 Автор Сподели Публикувано 21 април 2009 Днес имах време и се позанимавах с махането на тапата, с която е запечатано моторчето! Направих малко снимки. Ще се опитам да систематизирам малко нещата, като предоставя снимков маТрял по-долу! И така, - да започваме! 1. Взех от един колега "Дрил", (що не го снимах незнам, но не ми дойде на ъкъла)?!? Това е една джаджа, като малка бормашина която може да се държи с 3 пръста и към нея има малки "фрезички", абразивни "борчета" и порчее "джиджавки за пилене, стъргане на метал и тнт.2. Въоръжих се с много търпение, пиленето не е малко! 3. Нужно беше да изпиля капачката от вътрешната страна. На снимката по-долу ще видите! Идеята беше да се охлабят стените до такава степен, като се изтънят, че да е лесно да се измъкне по начина с рапидния винт дето виждате как съм захванал! Искам да наблегна на момента с рапидния винт. Много внимателно се разпробива в средата капачката с малка бургийка и гледах при разпробиването, точно на края да не хлътне свредлото, за да не нараня моторчето и предпазните ограничителни тапи/тампони м/у него и капачката!В така създадената дупка навих този рапиден винт, но преди това му скосих върха, защото при навиването щеше да закачи ограничителната пластмаса, за която споменах по-горе.Навих внимателно винта в дупката и спомоща на клещите, които виждате (малко груба сила) измъкнах капачката! В интерес на истината излезна много лесно! Капачката погледната от другата страна. Тук се вижда как съм срязъл върха на винта!Ето тук може да видите малко по добре колко съм пилил с дрил-а! Тук се вижда предпазната пластмасова капачка дето се появи под металната изпилена тапа. Личи си даже, как рапидния винт лекичко я е закачил. (няма перфектни хора) Махнах внимателно пластмасовата капачка! Не е залепена с нищо!Ето го и момента на истината! Нарочно наложих датчика в отвора за да се види как се захващат (и са били захванати) крачетата към клемите на моторчето. Тук ми олекна, нищо не беше прецакано и клемите на моторчето си бяха здрави - цели целенички! За тези които тепърва ще разглобяват моторче, е нужно да разпоят внимателно двете клеми - привидно съм показал как! След разпояването вече е лесно да извадите датчика! ...следва продължение... :good: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
s01o Публикувано 21 април 2009 Автор Сподели Публикувано 21 април 2009 Ето датчика, вече изваден! Малко кофти е качеството но снимах с GSM-a! След махането на датчика, се вижда как е изолирано самото моторче и клемите му с една много плътна гумена капачка!Внимателно подбутнах през отвора на клемите на датчика - капачката отдолу за да не я скъсам и хоп - излезе!Трябва просто да се работи много внимателно - според мен има варянт в който може и гумата да е клеясала и да се е залепила за корпуса, за това много внимавах и си имах едно наум! Ето тук се виждат всички тапи и капачки дето накрая са извадени от моя милост. :icon_n_king: ... и такаааа, след изваждането и на последната капачка/тапа/предпазител, - се показа и главният (1028 левов) виновник за цялата калимация! Кое му е толкоз 1028 лева вие ми кажете?! Преди да извадя моторчето го белязах с една отверчица - ей така за "кадем" ХАХАХ..и тук:И последва, изваждане на самото моторче, след като го побутнах от страната на зъбното му колелце!Ей го на! Пред вас стоят едни 1028 Лв. с ДДС без отстъпка! ...и пак, следва пордължение... Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
s01o Публикувано 21 април 2009 Автор Сподели Публикувано 21 април 2009 Тук се вижда как самото моторче е "капсуловано" и има възможност да се отоври много лесно... но слава богу при мен не се налага! :icon_angel:Вервайте ми това няка как да се прецака, ако вие или някой самозван майстор не го изгори, по някакъв много каръшки начин! Аз и да искам няма да мога. Но ако все пак се случи си мисля, че всеки светнат майстор жичкаджия би го оправил/ремонтирал! При всички случаи ще ви илзезне в пъти по-ефтино от това да си купите ново! Ето моторчето от страната на зъпбата предавка:И вече празния корпус - сложих го да се накисне в една гняс дет е за почистване на компютри. Да падне цялата 12 годишна мизерия! Утре ще си го почистя и ще е по-ново от новото!Ето корпуса от страната на зъбатките:М/у другото се вижда колко мизерия е имало в леглото на моторчето! - мисля като го сложа да го понамажа с грес или финна силиконова смазка това "легло"! И накрая снимчица на модула откъм страната на входа за пиновете/клемите надатчика! ...Такааа - утре ако ми остане време ще си поиграя да сглобя всичко както си му е реда и да помисля за свестен стругар да ми направи тапа!Върти ми се една мисъл в главата, дали да не е на резба?!?! Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Brigadiro Публикувано 21 април 2009 Сподели Публикувано 21 април 2009 Закачам темата като важна! Благодарности към s01o :icon_clap: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
mit_slx Публикувано 21 април 2009 Сподели Публикувано 21 април 2009 Браво на колегата :mitsu-smiley: Що снимков материал... егати търпението. Евала :worthy: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
kim69 Публикувано 21 Май 2010 Сподели Публикувано 21 Май 2010 Хубава тема. Поздравления колега. Аз обаче искам да попитам трябва ли от време на време да се смазва това моторче без да се разглобява по този начин? Примерно да се използва някакъв спрей WD 40 или нещо друго. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
s01o Публикувано 23 Май 2010 Автор Сподели Публикувано 23 Май 2010 Хубава тема. Поздравления колега. Аз обаче искам да попитам трябва ли от време на време да се смазва това моторче без да се разглобява по този начин? Примерно да се използва някакъв спрей WD 40 или нещо друго. Ами според мен не! То си е един вид капсуловано и си има специална смазка/грес вътре (на всички подвижни части) ! Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Lyubo Dimitrov Публикувано 3 март 2011 Сподели Публикувано 3 март 2011 Извинявам се че се намесвам в темата, но мисля че ще е полезна информацията. Такива метални тапи се продават в добре заредените магазини за руски авточасти. На Симеон например - купували сме за блока на един Голф тапа от Лада. Понеже при старата Лада размера на отвора в блока бил малко "както се е получил", тапите рез. част не са със само един размер, ами се продават на стъпки десети от милиметъра. Цената е смешна, просто трябва да се иде със старата и да се вземе точния размер нова. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
nola Публикувано 18 април 2013 Сподели Публикувано 18 април 2013 Извинявам се че се намесвам в темата, но мисля че ще е полезна информацията. Такива метални тапи се продават в добре заредените магазини за руски авточасти. На Симеон например - купували сме за блока на един Голф тапа от Лада. Понеже при старата Лада размера на отвора в блока бил малко "както се е получил", тапите рез. част не са със само един размер, ами се продават на стъпки десети от милиметъра. Цената е смешна, просто трябва да се иде със старата и да се вземе точния размер нова. Те тапите не са проблем, а по-скоро черното пластмасово-бакелитово стерженче, с вътрешни шлици което се чупи. То няма лепене и оправяне. Макар че, аз успях някак и карам вече повече от година с отремонтирано. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Препоръчано мнение
Присъединете се към разговора.
Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.