Премини към съдържание

Abs - Голям Проблем !


Препоръчано мнение

Както някой знаят, скоро закупих "нов" за мен Колт, '97 , 1.6 ....

Когато закупувах колата, я пробвах, като не забелязах ABS-а да не работи - тогава ми се стори, че си намалява, чуваше се характерното "хруптене" в педала, и колата "ми се стори" че намали доста бързо ...

Преди да ви пиша, разгледах темите, не открих такава в търсачката, и моля за помощ ...

Преди 2 дни, щях да навляза в центъра на кръстовище, поради невъзможност колата Въобще да спре. Късмет мой, че светофара светна отдалеч, и почнах да спирам яко, за да се изкефя на ABS-a. Колата почна, да намалява, но не и да спира. "Хруптене" се чуваше (циклично - повтаряща се поредица от звуци), но тя практически не спираше. От 80км/ч до 0 спрях за около 50-70м ! Знам че има значение 20м , но все пак това е ABS - трябваше да е заковал за около 40-50м. При покупката на колата, ме убеди че накладки са сменяни. Не съм вярвал на думи, но колата спира при следните ситуации, и то добре : когато натискам умерено педала, без да се активира ABS, тя намалява усилено и забива носа, като в момент на малко по силен натиск, включва ABS, и почва направо да не спира; и при ниска скорост, когато не се налага да се включва, а просто си натискам според скоростта, и тя си намалява достатъчно. Забелязах Също, че се активира много лесно - дори на ниска скорост, при натискане по-силно се задейства, но без особенно да закове колата, а просто намалява. Карам и Астра с ABS, и нещо не е наред - тази кола е 950 кг.

От тогава почнах изпробване - сега е леко мокро- ок ! Съгласен съм че е по хлъзгаво, и е нормално да се включва - но хора, тя не спира !

Когато настъпя до долу педала, се чува освен хруптенето, и нещо като пружина, която все едно се разтриса, някъде откъм ABS-a ( в дясно от щофьора ).

При запалване на колата, индикатора загасва нормално - след 3-5 сек.

Гумите са Yokohama 175, не мога да кажа на колко сезона са - грайфер достатъчен, а на пипане са доста мекички - не са "пластмаски".

Не съм проверил накладките, но защо кове и намалява скоростта ако са износени, или некачествени. Има леко скърцане в крайна фаза (горна точка ) при Отпускане на педала на спирачката, откъм дясно колело. Възможно износена или некачествена накладка - убеди ме че са сменяни с 140лв. на предни и задни.

Спирачна течност има.

Педала си потъва като на кола с ABS - т.е. малко по мек, и повече от кола без.

Възможно е да не е обезвъздушена системата. Това не знам. Но защо намалява преди ABS-a?!

Много моля за съвет 2 работи :

1.Как да го изключа за да пробвам дали кове без него. Не намерих бушон в упътването. А и по добре без него, докато бъде оправен.

2.Дали ще е нужна диагностика, и къде. Търсих в нет-а преди това, не открих качествена информация, пък предполагам ще е добре да се оперира с качествен софтуер за Мицубиши, ако се наложи компютърна диагностика.

Още 1-ж моля за съвет - за малко не поставих живота на свои приятели в опасност ! Не мога да си позволя 2-ра грешка.

Благодаря на отзовалите се.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Провери има ли датчик на самите накладки и ако има го изключи. :icon_thumbup:

Някоя от гривните на АБС-са е. Може да е задръстена с боклуци, може и да е износена...

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Предполагам че трябва да сваля колелото.

след това да търся механизма на ABS-a, който ще трябва да разпозная .. В техническата книжка е описан пътя на "маркуч" водещ до задната част на диска - в предната са накладките.

Съжалявам, но пропуснах да спомена липсата ми на инженерно образование.

Очаквах по-подробна помощ - къде точно се намира, как да не го повредя и как да го разглобя.

Всички знаем да разглабяме - при мен проблема с касетофоните например е, че всеки път остават болтчета Бол!

За мен проблема е сериозен - останах без спирачки за 1-ви път в живота ми.

Моля още малко време да ми отделите и да споделите стъпка по стъпка - разглабяне, и полседици - т.е. да се смени ли, диагностика, или почистване ...

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Колега, така както описа нещата бягай при някой който разбира. Че после ще плачеш. Step by Step няма да ти помогне ;) иска си знания, навици и умения които явно нямаш. Не си прави живота труден!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Всички знаем да разглабяме - при мен проблема с касетофоните например е, че всеки път остават болтчета Бол!

За мен проблема е сериозен - останах без спирачки за 1-ви път в живота ми.

Моля още малко време да ми отделите и да споделите стъпка по стъпка - разглабяне, и полседици - т.е. да се смени ли, диагностика, или почистване ...

Колега, няма да се оправиш сам......Няма нищо общо с касетофоните, най много да счупиш някой датчик, а те хич не са евтини.....

Трябва да се закачи диагностичната букса на ОБД или МУТ-III и ще ти изкара кодовете с грешки.....Тогава вече ще знаеш къде е повредата.......

За това най добре да я закараш на специалист....

Кажи от къде си, за да те насочим към такъв човек..... :icon_thumbup:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Колега, няма да се оправиш сам......Няма нищо общо с касетофоните, най много да счупиш някой датчик, а те хич не са евтини.....

Трябва да се закачи диагностичната букса на ОБД или МУТ-III и ще ти изкара кодовете с грешки.....Тогава вече ще знаеш къде е повредата.......

За това най добре да я закараш на специалист....

Кажи от къде си, за да те насочим към такъв човек..... :icon_thumbup:

 

София - дайте някой добър сервиз или човек с читава апаратура и софтуер. Предполагам не се срещат под дърво и камък ...

Благодаря

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

София - дайте някой добър сервиз или човек с читава апаратура и софтуер. Предполагам не се срещат под дърво и камък ...

Благодаря

Ако искаш - заповядай при мен............останалото - на лични..........

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 12 години ...

Интересувам се какъв е бил проблема, защото имам същият в момента на колт 2001-ва само че автомат

Редактирано от pilota_koko
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 1 месец ...

Ръждясали коронки от който датиците четат информацията за въртене на колелата. Отделно при мен и главини и датици.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 1 година ...

Въпреки, че темата е стара да напиша и аз нещо, което може да е полезно, не го знаех до скоро. При смяна на накладки е нормално докато се напаснат да не спира много добре и при мен така стана, смених ги и натискам спира, но не захапват добре, след което за около седмица, две започна да спира по-добре и сега да чукна на дърво явно са се нападнали и спира, както си беше. Аз почти не я карам така, че за тези които карат доста може и за няколко дни да напаснат дискове и накладки. Отделно е добре след смяна леко да се спира отдалече и плавно да се натиска педала на спирачките, да може да се изшлайфат хубаво и да напаснат на диска. Незнам дали това важи и за нови дискове и нови накладки, но определено стари дискове и нови накладки си е така според мен, та иска време да паснат двете повърхности. 

Редактирано от sport
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...