Премини към съдържание
Моля всички потребители да си сменят паролите поради спам във форума!

Полезни съвети при покупка на Мицубиши


Препоръчано мнение

  • Admin

Полезни съвети – наръчник на купувача на Мицубиши на старо.

 

Всеки при покупката на автомобил Мицубиши на старо се замисля кои са основните компоненти и възли, които трябва да се огледат много внимателно.

 

Външната визия на колата.

 

Външната визия на автомобила в много случаи дава ясна представа какъв е собственикът и в момента. В много случаи трябва да се оглежда на светло място, за да няма „нарочно” скрити дефекти на колата. Ако е мръсна, или изцапана с кал – по добре дайте 2 лева в OMV да свалите всичко от нея на автомивката и така ще придобиете ясна представа за боята и. Детайлите не трябва да бъдат разнотонни, ако е така 100% там е имало някъкво поражение. Обикновенно повечето бои на Мицубиши се приготвят от комбинация от над 20 цвята и много лесно се забелязва разликата от оригиналната боя.

 

Огледайте всички гумени лайсни на вратите. На модела Галант и Колт се наблюдават такива разкъсвания, особенно на шофьорската врата.

Огледайте внимателно предният капак срещу светлината. Ако колата е имала удар отпред лесно се познава по големите разстояния между бронята, фаровете и капака. Това се получава, защото под бронята има метална маска, която лесно се деформира при удара и много трудно след това се напасват всечки тези компоненти. Същото важи и за задната част на автомобила. Предните фарове на колите сглобени в Япония са на фирмата Koito. На модела Carisma и Space Star са произведени от Hella. Всяка една фирма различна от тези означва, че фаровете са сменяни. Различният цвят на фаровете и особенно влага в рефлекторите дават ясна представа за това.

 

Застанете отпред пред колата и прегледайте наребрението на капака на автомобила и разстоянието между горната част на вратите и покрива. В много случаи от сериозните удари поддават гредите и именно там се забелязват големите луфтове.

 

Пукнатините на предното стъкло не са голям проблем, защото се лепят, но големите пукнатини не се отстраняват и трябва да се поръча цяло стъкло, което обикновенно за нашата марка коли почти няма заместители от по-евтини фирми, а само оригинални, които са много скъпи. Задължително проверете това!

 

Ръждата по Мицубиши почти липсва, но все пак ако е имало удар лесно „пробива” с течението на времето. Моделите на Галант Е5 1992-1996 и Колт същата генерация имат някой пропуски в антикорозионната обработка около и над предното стъкло и ботушите на амортисьорите. Там се образуват малки „бомбички”. Оригиналната боя на предните водачи на чистачките също е „белег” за това , че автомобила е бил в гараж и е на малко километри.

 

Отворете капака на колата. При отварянето не трябва да има никъкви “заяждания” от пружинния палец. В горната вътрешна част има ламаринена табелка с нитове. Там се намира VIN кода. Десетото число от него дава ясна представа за годината на производство. Същият код с цифри го има и от вътрешната част на предната част на коша. Разгледайте внимателно оребренията от вътрешната страна на капака и калниците. Те дават ясна представа дали е имало удар отпред. Ако колата има климатик огледайте внимателно двата радиатора. Особенно този за охладителната система. Еваентуалната му смяна е доста скъпа! Има и заместители на фирама Nissens, които са над 300 лева в зависимост от модела.

 

Преди да запалите двигателя местата за оглед са :

 

- преливника на охладителната течност (антифриза). Казанчето трябва да е чисто и течността вътре да е бистра.

 

- отворете капачката на маслото на двигателя. От вътрешната страна не трябва да има пастообразна течност „майонеза”.

 

- извадете пръчката на маслото и проверете нивото и цвета му. Обикновенно „черното” масло или това което изглежда като „пресечено” означва, че двигателя има проблем.

 

- внимателено преглеждане на видимата част на двигателя отгоре за течове и протекли гарнитури.

 

- гумените съединения и маркучи на охладителната система не трябва да имат видими разкъсвания.

 

 

Запалването на двигателя

 

Влезте в колата и дайте на контакт. Всички чек лампи трябва да светят. Обърнете специално внимание на червената лампа на която пише “Chek Engine” (на някои модели тя е оцветена в жълто). След 2-3 секунди тя трябва да изгасене, а малко след нея и лампите на Air Bag-овете (ако модела има такива). Постоянното светене на тази много важна лампа на таблото означава че, има много сериозен проблем с някои от електронните датчици на автомобила и трябва задължително да се прегледа в квалифициран сервиз на Мицубиши, другите диагностици немогат да Ви кажат точната диагностична картина, защото нямат програмите за това и обикновенно се дават 35-40 лева излишно. Еклектронните датчици са доста скъпи и трябва да ги калкулирате в цената с отсъпката.

Проверете дали работи климатика (ако има такъв) и дали работи парното на колата.

 

При запален двигател ако отвиете капачката на маслото не трябва да духа от там въздух. Ако е така откажете колата без да се замисляте. При форсиране на двигателя до 4 хил. оборота не трябва да излиза черен пушек от ауспуха, с изключение на дизеловите двигатели, но трябва да бъде в рамките на нормалното.

 

Ослушайте се за допълнителни шумове когато колата работи. Добре би било това да бъде на тихо място, защото шумните места не дават ясна представа за работата на двигателя. На някои модели Мицубиши леко „потропват” клапаните, когато колата е студена. Това не е голям проблем, ако шума не е много силен. Преди да потеглите натиснете по-силно с ръка няколко пъти зоните където са амортисьорите, защото те са скъпи консумативи и не се сменят по един.

 

Работата на хидравликата се познава, когато "навиете" волана до край. При крайно положение не трябва да се чуват никъкви "виения" или при въртене странични подобни шумове.

Задължително поискайте да покарате автомобила поне няколко километра. Минавайте през неравностите не с голяма скорост, за да чуете ако има „потрования” по предното и задно окачване. Моделите на Галант, Спейс Рънър и Спейс Уейгън 1992-2003 година имат някои специфичности, на които трябва да се обърне внимание. Те произлизат от меките синхронизатори на скоростните кутии и при малко по рязко превключване се чува „прихъркване”. При моделите Еклипс от същите генерации и Колт са проявяват, макари по-рядко. На модела Галант 1993-2003 шарнирите за заедно с носачите и са по два долни и един горен. Обърнете внимание на това, защото оригиналните са доста скъпи, но добрата новина е, че се рециклират за малко пари и изкарват при нормално каране по дуките около 40000 км.

 

При каране на по-висока скорост при натискане на спирачката не трябва да има никъкво „биене” във волана. Това означава, че предните дискове са за смяна, а подмяната с качествени такива струва около 400 лева в зависимост от модела. Ако е възможно пипнете с ръка предните дисковете когато не са загряти. Ако има ръб в края на диска, това означава, че вероятно скоро ще трябва да го подмените. Добре би било да разгледате и задните и предни спирачни апарати и да установите дали те функционират нормално. Проблема при тях е, че с течение на времето се пробиват гумените маншончета и навлиза кал, лед и боклуци и те престават да работят, или често блокират!

 

При плавен завой не трябва да се чува „чегъртане” или „виене”. Това означава, че някои от предните лагери на главините са за подмяна, което на Галант след 93 година и Еклипс, означава големи разходи, защото лагерите са с главината (лагер-главина). Скоростите трябва да се включват меко и плавно и не трябва да се чуват никъкви шумове от скоростната кутия. При натиснат съединител на място и при потегляне положението е същото и не трябва да има приплъзване, защото и там цялата подмяна с феродов, притискателен и аксиален лагер е около 400 лева за повечето Мицубиши-та.

Един добър тест за това дали охладителната система е наред и няма проблем с гарнитурата на главата е като натоварите колата на голям наклон с изкачване и спрете да проверите дали в охладителният съд на антифриза не „излизат” мехурчета.

 

Ако колата е с газова инсталация има вероятност предишният собственик да я е карал само на газ. Това означава, че инжекторните дюзи почти не са работили и са запушени. Чистенето им става с ултразвук, но по-тежкият вариант е да са напълно негодни за употреба. Този проблем се познава лесно, когато запалите колата и тя е студена – мортора не работи добре на средни обороти докато загрее и се получава прекъсване в равномерността на работата на двигателя. Калкулирайте това в евентуалната си смяна, защото много трудно се намират такива дюзи втора употреба, а новите са около 200 лв едната!

Добре би било да запалите двигателя когато колата е студена. Така ще разберете има ли проблем в двигателя, работят ли добре агрегатите на колата и електрическата система. Особенно това правило важи за дизеловите мотори.

 

Вътрешността на салона

е показател за това какъв е бил предишният от вероятно многото собственици преди това. Трябва да се знае, че известният за много автомобили белег – топката на лоста на скоростите не е основният показател за Мицубиши по който се разбира на колко километри е автомобила. Тя е изработена от много качествена пластмаса покрита с кожа и не дава ясна представа за километрите. При педалите положението е същото. Основно се познава по изхабената горна част на волана, ако той не е имал, или няма покритие. Основното изхабяване се наблюдава при малкото лостче за включването на светлините на моделите след 93 година. Там е нарисувано едно „слънце”, което е указател за включването им. С изключение на скандинавските страни, които са задължени да карат автомобилите си с включени светлини това „слънце” се изтрива на около 140-150 хил.км. Ако този знак е напълно изтрит можете да бъдете сигурен, че Мицубиши-то е над 200 хил.км. За моделите преди 93 година този начин за ориентиране за изминатите километри не важи.

 

Тапицерията на салона е направена от изключително качествени материали. Най-бързо се износва и скъсва страничната лява опора в долната и средна част на шофьорската седалка. Това е логично, защото там при влизане и излизане от колата се „търка” най-много. Ако е износена и долната част на самата седалка, това означава, че колата е на много километри – над 250 хил.

Всички панели на въздуховодите за насочване на струята на Мицубиши с изключение на модела Carisma са много здрави. При този модел те могат да се счупят и на много малко километри което не е показател за изминатите такива. Проверете всички копчета и функцията им. Не се доверявайте на продавача, че неработещото моторче на някое електрическо стъкло е малък проблем, защото е точно обратното. Опитайте се да включите светлините и да проверите дали работят нормално, а на таблото дали функционират всички контролни лампи.

 

Коланите са показател за това как се връщат при освобождаване с ръка. Механизма им за връщане отслабва чак след 160-180 хил.км. Отворете задният капак на автомобила, гледайте дали резервната гума е нова и дали има някъкви удари в задната част между бронята и капака. Лесно се познава по луфтовете за което стана на въпрос по-горе в темата.

Преди да купите колата си направете труда да уговорите продавача да „хвърлите един поглед” и на колата отдолу. Отидете на подемник и внимателно я огледайте за ръжди и удари. Така ще придобиете и ясна представа за евентуални „течове” от картера и скоростната кутия. Прегледайте и защитните кори около тях.

 

Не се доверявайте, че колата е на 130 хил. км, защото обикновенно почти всички търговци „връщат” километражите около тази цифра, независимо дали са електронни или механични.

 

Aко купите Мицубиши

Трябва да имате в предвид следните консумативи за задължителна смяна:

 

- двигателно масло+ маслен филтър;

 

- ангренажен ремък+труда по смяната, която обикновенно е около и над 60

лева+ролките (лагери Кoyo), като на на някои модели Е33А ремъците са два;

 

- въздушен филтър, ако колата е на газ се сменя още по-често на около 6-10 хиляди;

 

- горивен филтър;

 

- свещи - за предпочитане NGK или DENSO;

 

- предни и задни накладки.

 

След немного време трябва да смените и маслото в скоростната кутия и антифриза, който трябва да отговаря на определената темперетура против замръзване зимата. Особенно внимание обърнете на подмяната на спирачната и хидравлична течност.

 

Задължително проверявайте автомобила си поне веднъж на няколко месеца на подемник и следете за течове, скъсани маншони на каретата на вътрешните и външните полуоски, за да си спестите много по-скъпи последващи ремонти.

 

Точно определеният акумулатор за модела е много важен, особенно за дизеловите варианти през зимата. Строгото спазване на амперчасите е описано в книжката на колата. Не слагайте по-силен акумулатор от предписаното в каталога на Мицубиши. Обърнете внимание дали е с десен или ляв (+) за да не го връщате след покупката, ако е възможно.

 

Ако все още не сте купили колата най-добре се свържете с компетентен механик или с хора от клуба. Тук има много опитни колеги, който ще Ви помогнат с радост.

 

Успех при избора на Мицубиши :icon_bye:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Браво..... :icon_clap: има и други, не по маловажни неща, но всичко зависи от конкретния модел , мотор и т.н.примерно при 1.3 литровите мотори, снабдени с 12 клапанова глава, имат проблем с разпределителния вал :( при тях се чува характерно "стържене" независимо от температурата на мотора............ако има подобен шум в мотора, то моя съвет е да НЕ се купува тази кола в никакъв случай........... :) Но има и вариант шума да се появява от водна помпа или алтернатор, затова трябва да се види от спец......или поне да се разкачат ремъците ............в това число и на водната помпа...............което е малко деликатно, защото мотора трябва да е колкото си може по студен, но така че да не е вкл. смукача.............с цел за две три минути да работи без в. помпа.......... :D :D :D

Има и други неща, например при Е33А моделите имат проблем със задни дискови спирачки, просто клеасват цилиндърчетата и спирачките не работят добре, има и случаи когато клеасват и самия механизъм за ръчната спирачка, и тогава и ръчна няма или пък има но не се връщат до края и държи гумата......това се наблюдава и при Лансерите от 90 до 95 и 6 година..........тези ,които са снабдени с 4 дискови спирачки........ :D

Има и други проблеми..............колите които са снабдени с АБС.......при тях при по старите модели, "сигнало-генериращата" шайба( ако мога така да я нарека) разджасва с времето и при по високи скорости дадчика на всяка една гума не генерира правилно сигнала, и АБС-а го отчита като грешка..........съответно светва лампата на АБС-а.............това може да се диагностира, но при по старите модели, като изгасиш мотора, вече "забравя" тази грешка.........

Ако рейката е снабдена с обтягащ клапан, то може да е по тежък волана от нормалното, това се получава така, защото този клапан служи точно за това , при по високи скорости ,да натегне рейката а по този начин волана става по твърд.......... :D

Абе общо всето не могат да се изброят всички неща , тук и сега, но като цяло трябва да се внимава и да се ръководите от написаното до тук.......... :D :icon_thumbup:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Страшно полезна информация за тези, на които им предстои покупка на автомобил :mitsu-smiley: !

:worthy: :hi: За компетентните мнения, на колегите! :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

:clapping2: Ей да сте живи и здрави - много полезна информация за такива като мен, дето още си нямат :plane: :mitsu-smiley: . Веднага правя copy/paste в един документ за "като му дойде времето"....

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ей и аз много мерси на шефовете :icon_clap: :first: :first:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Макар че скоро си купих колтче тая тема я прочетох на един дъх.Страшно е полезна за купувачите на :mitsu-smiley:

Купувайте само мицу няма да сбъркате,ама добре го проверете преди това щото има много нечестни хора.И след това задължително се сменят консумативите.Всчико излиза около 3 стотака :icon_box:

 

:rulez:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 3 седмици ...

Много искам да си купя Мицубиши, може би Каризма. От скоро се интересувам, не познавам японските автомобили и имам нужда от помощ или поне съвет. Интересуват ме неща като напр. от коя година е най-новото купе на Каризма и кой е най-надеждният мотор, с който е окомплектовано. Дизелът май е френски, което ме разстройва, а изглежда скоростите на всички също са френски. Дали автоматичните скорости са японски?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • Admin

За най-надежден мотор от тази гама се смята 1600 см3 със съкращение 4G92.

Той има отлична динамика, и на аеродинамичното купе на Каризма е изключително икономичен. Разбира се 1.8 литровия двигател е също много добър, но и при него слагането на газова инсталация е невъзможно. Там обаче скоростите са японски, а не като на другите френски.

Дизеловите агрегати са доставени директно от Рено. За други подробности разгледай галерията за Каризма :icon_bye:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Да разбирам, че и CommonReal е френски, т.е. все едно си купувам Рено Лагуна в друго купе, а 1,8l бензин 2003г. ще е с френски скорости. Дали си заслужава?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • Admin
Да разбирам, че и CommonReal е френски, т.е. все едно си купувам Рено Лагуна в друго купе, а 1,8l бензин 2003г. ще е с френски скорости. Дали си заслужава?

8543[/snapback]

 

Горе ти написах, че 1.8 литровия двигател е с японска скоростна кутия. Според мен и дума не може да става за сравнение между Лагуна и Каризма. Технологично колите са съвършенно различни и честите посещения в сервиз с лагуната са гарантирани. Работил съм в Рено няколко години и съм запознат с модела Лагуна.

Предимството на Каризма е японската концепция, и големия брой японски компоненти в колата, въпреки, че е произведена в Холандия, като дизеловите двигатели са на Рено, което има и плюсове :icon_bye:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • Admin

Купетата от 1995 година са едни и същи. Има рейстлинг от 1999-2002 и от 2003 година е последната генерация. Казвам ти още веднъж - прочети внимателно галерията за Каризма. Има точно отговори на твоите въпроси придружени с много статии и снимки.

 

Ето например за разлините генерации

 

виж тук

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Много благодаря за всички разяснения. Сега трябва да наблегна на търсенето. Всяка допълнителна информация ще ми е полезна.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 2 седмици ...

Току-що четох съветитe при покупка на старо митсубиши. И ме хвана страшен яд че не го бях прочела 2 часа по-рано, когато ходих да гледам едно. Е, гледах за ръжди и очевидно покривяване, както и за разлики в цвета, дали са возили мечки по седалките.. ама за двигателя погледнах единствено стърчат ли миши опашки и дали нещо е лепено с тиксо :D

 

Tочно в тези съвети не пише много за Lancer. На тях какво най-често им става? Разгледах набързо темите, но не можах да се ориентирам с тези evo и не можах да разбера това, което гледах, какво беше, затова не ми бяха много полезни мненията там.

 

Предлагат ми Lancer от 95та, ама не съм гледала VINа да видя верно ли е, двигателя е 2.0 diesel. По принцип търсех Colt, но цената на тази кола е изкусителна. Казват разход 7/100, ама не е доказано. Според мене старите двулитрови коли си харчат 10, независимо кой какво разправя. Има електрически глезотийки, дето май дори и работят! Колкото повече мисля, толкова повече се навивам да я купя. Сигурно тези дни ще ходя и да я покарам. Ще обърна внимание на сервото и как работи двигателя. Ако можете да ми кажете нещо специфично за модела, ще се радвам. И някой добър сервиз да я погледнат, евентуално. Защото я продава майстора, дето оправя возилата на баща ми и колегите му, на когото иначе бих си закарала кола, която смятам да купувам. Може би един алтернативен поглед върху нещата няма да е излишен.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ако е 2.0 литров дизел , Лансер 95 година ,ще останеш очарована( предполагам дама се крие зад този ник.... :D )от това как върви .................. :icon_thumbup: още повече че предположението ти за разход никак не се оправдават................това ,което чувам от колеги ,кадето имат или са имали такъв автомобил с този мотор, е че разхода е средно към 6 - 6.5 л/100км. смесен цикъл.............а това зачи че градско може да дава и 7л./100км. , извънграда - около5 л./100км.............. :good: :D Ако и тези цифри не те задоволяват ,просто не знам какво друго бих те посъветвала................. :icon_hmm: :icon_angel: :D

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Двулитровия дизел ма модела Галант японски ли е? Можете ли да ми кажете още за него? Аз предпочитам бензин/газ. Но няма да се откажа и на едно добро дизелово Митсубиши.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Двулитровия дизел ма модела Галант японски ли е? Можете ли да ми кажете още за него? Аз предпочитам бензин/газ. Но няма да се откажа и на едно добро дизелово Митсубиши.

 

Галант-а си е изцяло японски. Не са писали наскоро тук дизеловите фенове :icon_blush:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

няма начин да не се включа/но довечера/

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

:first: :mitsu-smiley: :plane: Та да се върнем на темата за ДИЗЕЛА :good: 4D68Т мотора е 90 коня,но демаража на колата е доста по добър от този на немски коли/примерно/ с 150 коня,това което обаче е хубавото,че от 147km/h каталожна скорост,аз съм правил с мойта 180km/h,с други думи има голям резерв. За разход на гориво няма да говорим/нафта-1.74лв./ :icon_doh: ,но колата е много спокойна и се кара с кеф.Не е шумна няма го и характерното вибриране на таблото.Взимаш си дизел и си свиркаш :icon_n_whistling: :rulez:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Точно това днес коментирахме с Шокер..............беше дошъл да си вземе съединителя и си говорихме за неговата кола, която е с мотор като твоя , и колата де........та неговата кола върви учудващо добре, не съм очаквал че дизел така ще върви, няколко пъти съм я карал , и няколко пъти ме впечатли таз печка..... :DМисля следващата да бъде дизел ,ма незнам .............но единственото което ме притеснява е че дизелите пукат глави, и то много често ,да не казвам винаги........ :( И то за всички коли е така ,не само за Мицутата...... :(

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Точно това днес коментирахме с Шокер..............беше дошъл да си вземе съединителя и си говорихме за неговата кола, която е с мотор като твоя , и колата де........та неговата кола върви учудващо добре, не съм очаквал че дизел така ще върви, няколко пъти съм я карал , и няколко пъти ме впечатли таз печка..... :D Мисля следващата да бъде дизел ,ма незнам .............но единственото което ме притеснява е че дизелите пукат глави, и то много често ,да не казвам винаги........ :( И то за всички коли е така ,не само за Мицутата...... :(

 

Незнам дали това важи за всички коли?

 

и аз карам дизел и то на 400'000 и до сега глава не съм пукал...

 

има ли значение как се кара колата и от какво зависи пукането на главата? как се познава че една глава е спукана и какво се прави със спукана глава... хвърля се и се слага нова или се шлайфа?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

:mitsu-smiley: Аз доколкото знам при дизелите глава се пука, когато скъсаш ремък. Също така съм чувал че някога (когато се караше лятото с вода а зимата с антифриз) този ефект се получавал когато забравиш да си смениш водата с антифриз и тя замръзне. :mitsu-smiley:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

 

... Също така съм чувал че някога (когато се караше лятото с вода а зимата с антифриз) този ефект се получавал когато забравиш да си смениш водата с антифриз и тя замръзне. :mitsu-smiley:

 

 

:icon_hmm: относно пукането по този начин със замръзването на водата, знам че има специални отслабени места (тапи), които изскачат и оттам се компенсира разширението на течността при замръзването и! (За някои двигатели, но незнам дали на всички.)Това до някаква степен предотвратява спукването на блок, глава и т.н... т.е. по сериозни поражения на двигателя. Това е проблем, който може да възникне при студен двигател, а когато двигателя остане без течност и прегрее може ли да се спука глава? Знам че тогава може да се деформира или изкриви, но да се спука? Ами ако колата е с турбина? Там май усилията и наляганията са съвсем други!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

При дизела се получават по-големи натоварвания поради виската компресия и детонациите и вероятно от умората на метала се пука в района на клапаните, но до колкото имам информация това съвсем не е задължително, а просто е често срещан проблем, макар че при някой марки е по-често и се получава след 300-400 х.км. В крайна сметка сменяш главата и готово :icon_blush:

Аз си мислех за дизелов Галант, когато търсех, но избрах по-познатото ми - никога не съм карал дизел.

 

Нека DJ сподели информацията, която има.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Точно така, дизелите пукат глава поради умора на материала и високите налягания...........поне 70% от всички дизели пукат глави, а останалите не пукат ,тъй като се дължи на начина на изработката на главата и неговите материали от които е направена главата, например на мерцедесите е много трудно да спукаш глава , ттъй като там главите им са чугунени.............освен това виждал съм глави от друга сплав, подобна на алумииевата ,но не е алуминиева сплавта а друга, с оглед вероятно по здрава......... :D

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...