Премини към съдържание

vespres

Потребители
  • От него общо

    6
  • Регистрация

  • Беше тук

Местоживеене

  • Град
    Stuttgart

Информация за профила

  • Пол
    Мъж

vespres's Постижения

Присъстващ

Присъстващ (2/14)

  • Първа Публикация
  • Начален Разговор
  • Първа Седмица
  • Един месец
  • Една Година

Спечелени Значки

0

Репутация

  1. Благодаря за подробностите ще прочета повече в документацията.При Милен нямам възможност да отида ,затова пиша тук.Не мога да се свържа с колата за диагностика.Пробвах с делфи и още някакъв друг уред,но не става.Някъде четох из форума,че пиновете на диагностичната букса са разменени,но не намирам темата отново.
  2. Развъртях малко болтчето със стрелката от снимката и като че ли не мирише вече силно.Работата на мотора не се промени.Намерих буксата за диагностика и във вторник един приятел ще я чете с някакъв уред.Приятна вечер на всички!
  3. На снимката е същия дросел и със стрелка съм посочил кое болче също бе пипано.То за какво е? На някои стари коли като че ли имаше нещо такова за регулиране на CO на празен ход.Тук каква роля може да играе?
  4. valboss, това го прави техника на прегледа и не помага.Нарочно я карам до 5-6000 оборота и пак няма промяна.
  5. Малко ще опресня темата.След като пуснах темата отидох да сваля дросела.Имаше около 1,5мм нагар от вътрешната страна.Изчистих до блясък с препарат.Изчистих и клапана за празен ход.Неприятното,което открих е,че гайката на болтчето за крайното положение на клапата беше замазана значи е въртяна и вероятно не е в заводското си положение.Друг регулиращ пластмасов болт точно от другата страна навътре в дросела също е въртян.Той бе оставен на положение половин оборот преди да затегне докрай.Него го оставих така. Замерих TPS и видях че работи без прекъсване но ключето за затворен дросел се задействаше преди да се е затворила клапата докрай.Понеже не знам как трябва да бъде настроен дросела го направих така:Развъртях рег.болтче до край и го навих половин оборот колкото клапата да не чука по ръбовете си като се пусне рязко газта.Преди това беше навъртяно 2,5 оборота.Настроих суича за затворен дросел така,че още като се отвори клапата с 0,2-0,3мм от 20ома да показва безкрайност. Оставих мотора за всеки случай да поработи на празен ход.Намали оборотите после ги вдигна и си остана така докато птръгна да карам.Нямаше никакви драми с играене на обороти или гаснене.Сложих широколентова сонда в ауспуха да следя смесите.На празен ход и загрял мотор 22,3:1.Уреда ми не мери повече от това.На пълна газ дава от 13,2 до 12,2:1 .При каране с малко газ ако задържа примерно на 3000 об/мин още в момента ,в който спре да ускорява и застопори оборотите сместа отива на 16,5:1. Това е около ламбда 1,10.Кажете ми моля ви,това ли е нормалната работа на този мотор.Забелязах още нещо неприятно:много силно мирише покрай колата на изгорели газове на празен ход.Ламбдатасондата я мерих на празен ход и показва 0,1v,което е вярно според тази в ауспуха.Отоплението и също е здраво и захранващото напрежение е ОК. Всичко това го пиша за да насоча знаещите към симптомите и ако може да преборим проблема заедно:Как да премине на прегледа за изгорели газове успешно? PS. Няма ОБД букса или аз не я намирам.Диагностиката е невъзможна.
  6. Здравейте съфорумци, въпроса ми е относно изгорелите газове.Родителите ми купиха една стара Carisma 1.8GDI 97г(няма възможност за по-нова)и два пъти не можа да мине преглед заради изгорелите газове.Взехме TÜV с данните от друга кола,което не е за хвалене но се наложи.Свещите бяха зле.Сложих IZFR6B NGK.Заедно с ангренажа смених филтрите , маслото и катализатора(реших,че вече не функционира).Пак същата работа с леки подобрения.От 5 часа чета всичко налично за тия мотори и разбрах,че и други са имали проблем с газовете заради бедните смеси най-вероятно.До тази сутрин мислех,че колата има проблем докато не разбрах принципа на работа на GDI моторите.Та на въпроса за прегледа има ли начин да покаже ламбда 0,97 - 1,02 на около 3000об/мин и CO да е в нормите?Или все пак мотора има проблем?
×
×
  • Създаване...