За съжаление в сервизното ръководство не открих добро описание на хибридната система.
Не зависят, но как работи системата при различни режими. И как е реализирано.
В ревюто е написано:
"Режим „Сериен хибрид“ – автомобилът се задвижва от предния и задния електромотор, а двигателят с вътрешно горене влиза в ролята на генератор за зареждане на батерията по време на движение."
Т. е. двг задвижва единствено генератора? Тогава трябва да е отсъединен от трансмисията? Има автоматичен съединител ли, задействащ се от системата?
(И как да се разбира - "зарежда батерията".
" Режимът се активира автоматично при рязко ускорение или движение по наклон... "
Явно тогава мощността, която отдава батерията на системата е недостатъчна. Тогава (поне) част от мощността, която отдава двигателя на генератора, би трябвало да се подава към задвижващите електродвигатели непосредствено (предполагам през инвертор) - в допълнение към мощността подавана от батерията.)
"Режим „паралелен хибрид“ – ДВГ задвижва предните колела, предният електромотор асистира, а задният задвижва задните колела. Този режим се активира при висока скорост. Отново ЕКУ-то на автомобила следи за връщане в режим „Сериен хибрид“или „ЕV” веднага щом това е възможно. Двигателят участва и като генератор за зареждане на батерията."
Т. е. в този режим ДВГ вече е присъединен към трансмисията? Но задвижва и генератора, за да подава енергия към електродвигателите (евентуално и към батерията).
Спорно е това:
" Отличителното при новия плъгин хибрид е замяната на предишният двулитров 135к.с двигател с по-силния 2.4 литров бензинов агрегат. Увеличеният обем на този двигател с код (4В12) спрямо предишния 2.0л (4В11) е много повече динамика. "
Не знам дали при Outlander PHEV е по-мощен. По скоро не. (А и за съжаление, май вече не го предлагат у нас.) При еклипс крос дават, че е 98 кс. Вярно при относително ниски обороти достига тази мощност (за "бензинов" двигател - 4000 об/мин). Дават и че макс въртящ момент достига при ниски обороти (- 2500). (Всъщност именно това най-вече ми допадна в хибрида на мицубиши - че ДВГ е нискооборотен и "ненатоварен".)
Но не виждам и защо еклипс крос, при относително по-малки размери е по-тежък от Outlander PHEV.