Здравейте колеги, от днес съм горд собственик на Лансер 1.6, 98кс, 2005г. с газово БРЦ слагано в Италия. Идвам от Хонда форума и след като ме изнудиха да ми купят хондата накрая се съгласих и се метнах на Лансерчето. Аз май съм от малкото, които съм карал винаги комбита и търся само такъв автомобил, малкия данък задължително. Колицата много ме радва, само багажника й е някакси по-плитък от на хондата, но се надявам да ми свърши работа. Та въпросите: - с какво масло е препоръчително да се кара тази кола, намерих някакви стикери на Кастрол, но не пише дали е 5/40 или 10/40, хондата я карах на 10/40 полусинтетика, спомням си, че имаше някаква препоръка в зависимост от възрастта на колата. - каква генерация е моят двигател? Японската сглобка ли е и какви са свещите за него /по каталог, без да се има предвид газта/? Колекторите са метални ако това има значение, отдолу на двигателя има кора, а отгоре нямам разпънка /не знам дали не е махната заради газовото/. А и какви са хлабините на клапаните, които се препоръчват /по каталог, без да се взема предвид, че е на газ/. - като дам на контакт, преди да запаля, сякаш чека ми гасне по-бавно от на хондата, това нормално ли е? По принцип чакам да угасне и тогава паля. А също свети маслото, акумулатора и ръчната /една удивителна в кръгче, предполагам, че е това/ и SRS, която гасне с чека, но някакси бавно, не знам как е при вас и дали е нормално... Като запаля нищо не свети. - като пусна съединителя на място на 1ва гасне, не съм усетил проблем по баирите, поне засега с ускорението, но ми се струва, че съвсем малко сякаш ми играе под краката не знам как да го опиша и като сменям скоростите сякаш малко ама съвсем малко 2ра и 3та се вадят трудно. Т.е. нямам проблем да ги вкарвам, а да ги извадя просто съвсем лекичко сякаш запъват, но може и да е, защото не съм й свикнал на колата. - какъв разхода на газ да очаквам горе-долу, ясно ми е, че е относително, но все пак смятам, че трябва да е под 10 смесено. На хондата ми даваше около 8 смесено, надявам се и тук да е така. - този двигател с МАФ или с МАП сензор е? - ключът като го завъртя малко запъва докато се върне на лок оф позицията. Преди време и хондата го имаше този проблем и го пръснах с нещо и се оправи, но не помня какво беше. Някой ако има идея да сподели, но мисля, че не беше вълшебното ВД40 - стрелката за температурата по средата ли трябва да стои при загрял двигател? - и не на последно място щъкам яко из Европата примерно около 12-15-20ч без да гася колата само като зареждам и минавам митници, тази кола става ли за такива преходи? Надявам се да не ми се смеете много на въпросите, благодаря предварително на всички отзовали се.