След като смених батериите на дистанционното си за отключване, се загуби връзката с таблото за управление и дистанционното не сработваше. След като се разрових в интернет намерих процедура и се получи, затова споделям опита си. Може да е полезен за някои колеги: Добавяне на дистанционно управление към MITSUBISHI CARISMA Куплунгът за програмиране се намира на колоната до шофьора, долу вдясно Колата ми е MITSUBISHI CARISMA 1.8 GDI/125 к.с./, 1999 година. 1.Акумулаторът на колата си е на мястото и е включен. 2.Оригиналният ключ за запалването се вкарва в гнездото и се завърта една позиция надясно и не се пипа. Ключът трябва да е оригинален, с чип. Двигателя не се пали. 3.Прави се от кламер шунт и се вкарва в гнездата 1 и 4 като ги дава накъсо. Веднага, в рамките на 10 сек. се изпълнява точка 4. 4.Натиска се 6 пъти бутона на аварийните мигачи. Ел. ключалките сработват. 5.Веднага се взема дистанционното управление и се натиска и задържа за около 2-5 секунди Lock/Заключване/. След това в рамките на следващите 10 секунди се натиска още два пъти същия бутон Lock. По този начин се излиза от режим програмиране. 6.Вади се шунтът от куплунга и се пробва дистанционното на другия режим Unlock. Отключването вече трябва да работи. 7.Вади се ключа на запалването и се пробва отново, но без шунт. Всички режими трябва да работят. Дистанционното е добавено. 8.По този метод могат да се добавят до 4 дистанционни управления. Това е. ЗАБЕЛЕЖКА: При процедурата обърнете внимание, че куплунгът при този модел автомобил е обърнат 90 градуса наляво, т.е. шунтът се поставя от вътрешната страна, от страната на двигателя, между 1 и 4 гнездо, а не в средата между двата реда гнезда. За ориентация- позиции от 1 до 8 се намират на по- широката част на куплунга, който е трапецовиден, който в някои модели може и да е обърнат, но номерацията на гнездата започва отляво надясно по широката част. На по- тясната- номерацията е от 9 до 16, които позиции не се използват за тази процедура. Ето и куплунгът: