Аз имам 2.0, но е от 2007-2008. След това вече идват японските дизели. Едва ли от 2011 г. има лансер с германския двигател 2.0.
Аз съм чел, че германският двигател, който е по технологията помпа-дюза, е с по-добри динамични характеристики. Японският двигател е по друга технология, вероятно минава за по-спокоен, но не толкова динамичен.
Като цяло, слабото място на германския двигател е самата технология помпа-дюза. Тя има някои важни предимства, но и съществени проблеми, свързани с директното впръскване на горивото в цилиндрите, а не във всмукателния колектор. Директното впръскване в цилиндрите е капризна технология, която изглежда не издържа проверката на времето. Моят двигател е такъв и това си личи. По-шумен е (трака-трака) при студено палене, особено в топло време, когато пали на ниски обороти, а свещите не подгряват цилиндрите - в началото работи малко по-нервно. Докато се сгреят цилиндрите и първоначалната по-богата горивна смес се замени от истински необходимата.
Тези двигатели не са подходящи за чести кратки маршрути, тъй като саждите от изгарянето се натрупват в маслото, а кратките маршрути не позволяват на маслото да се загрее до температура, която да позволи саждите да се разтворят и отчистят. При чести кратки курсове се препоръчва да се предприемат по-дълги пътувания, за да не се натрупат по-едри частици сажди.