Премини към съдържание

СтоянБ

Потребител
  • От него общо

    284
  • Регистрация

  • Беше тук

  • Общо дни Първи

    5

СтоянБ беше най-активен на 5 октомври 2022

СтоянБ има най-харесвано съдържание!

1 проследяващ

Местоживеене

  • Град
    София

Посетили профила

Този блок е изключен и не се вижда от други потребители

СтоянБ's Постижения

Редовен форумист

Редовен форумист (8/14)

  • Добра реакция Rare
  • Отдаден Rare
  • Първа Публикация
  • Сътрудник
  • Начален Разговор

Спечелени Значки

9

Репутация

  1. Първо и преди всичко - ако имаш Каско, се обади на застрахователя си.
  2. Това е така, защото най-често (или винаги) колите излизат от производство с откачено жило. И при мен беше така, в сервиз го закачиха.
  3. Здравей, Юлияна, моля запази ми два календара. Ще обсъдим допълнително кога ще мина да ги взема на място.
  4. Откакто преди 10 години си купих лансера и се присъединих към форума, винаги съм си купувал календарите, традиция за КНГ. През май обаче си купих БМВ и все по-малко карам лансера, който като музеен експонат е прибран на сигурно след последото пастиране и полагане на твърда вакса и керамика. И смятах да не си купя от календара за 2024 г. Обаче като видях снимката на календара, се затичах към архивираните у нас списания. Както вече написах във форума, снимката на календара за 2024 г. е от фотосесията за представянето на последното Ево, за което събитие има галерия от снимки в сп. Автотруд, бр.22 (679) от 4 ноември 2015 г. Снимката на календара е почти идентична с една от снимките в представянето в списанието. Само за сравнение и на друго - цената на сп. Автотруд тогава е била 1,49 лв., а според рекламата на задната корица цените за Мазда 6 започват от 39980 лв. с ДДС. Няма как - отново ще си купя календара, традицията продължава. Едната бройка ще стои в лансера, за който - внимание, търдя отдаден купувач. Т.е. не продавам лансера, а му търся нов собственик, който да го заслужава. Лансер в такова състояние (техническо, отвътре и отвън) вероятно вече може да се намери само в музея на Мицубиши. Весели Коледно-новогодишни празници на всички! Ще се свържа с Юлияна за календарите, даже вероятно ще я посетя, за да й покажа новата кола.
  5. СтоянБ

    Камера

    При мен има монтирана камера вместо една от лампите, осветяващи номера - много добър монтаж, заедно с андроид мултимедия. Ползвам ги вече няколко години и мога да кажа, че никога не съм се оказвал в ситуация камерата да е замърсена, да не говорим да е толкова замърсена, че чак нищо да не се вижда. Не казвам, че не е възможно, но поне на мен не ми се е случвало. Пък живея и карам колата в България. И да се случи - като вкл. на задна скорост и видиш, че е много замазано, а ти е наистина важно в момента, разбира се, че ще слезеш да прекараш един пръст. Какво толкова ще стане.
  6. СтоянБ

    Mitsubishi Lancer 1.8 DI-D 2.0 DI-D.

    Аз имам 2.0, но е от 2007-2008. След това вече идват японските дизели. Едва ли от 2011 г. има лансер с германския двигател 2.0. Аз съм чел, че германският двигател, който е по технологията помпа-дюза, е с по-добри динамични характеристики. Японският двигател е по друга технология, вероятно минава за по-спокоен, но не толкова динамичен. Като цяло, слабото място на германския двигател е самата технология помпа-дюза. Тя има някои важни предимства, но и съществени проблеми, свързани с директното впръскване на горивото в цилиндрите, а не във всмукателния колектор. Директното впръскване в цилиндрите е капризна технология, която изглежда не издържа проверката на времето. Моят двигател е такъв и това си личи. По-шумен е (трака-трака) при студено палене, особено в топло време, когато пали на ниски обороти, а свещите не подгряват цилиндрите - в началото работи малко по-нервно. Докато се сгреят цилиндрите и първоначалната по-богата горивна смес се замени от истински необходимата. Тези двигатели не са подходящи за чести кратки маршрути, тъй като саждите от изгарянето се натрупват в маслото, а кратките маршрути не позволяват на маслото да се загрее до температура, която да позволи саждите да се разтворят и отчистят. При чести кратки курсове се препоръчва да се предприемат по-дълги пътувания, за да не се натрупат по-едри частици сажди.
  7. Ето ти и малко храна за размисъл - виждаш ми се като човек, който ще успее да навърже фактите. Проблемите с неравномерната работа при студен старт се появяват всяко лято и приключват в края на септември. Основната причина е в разликата в температурата на въздуха и в оборотите, при които двигателят работи отначало на празен ход. През студения сезон двигателят в началото поддържа 1200+ оборота и работи гладко. Отделно, че въздхуът е по-студен и по-богат на кислород. Т.е. горивната смес е по-адекватна. Обаче лятото става това, което наблюдаваш - двигателят пали и поддържа 830 оборота, а въздухът е топъл и по-беден. В резултат горивната смес не е добра, двигателят работи на по-ниски обороти, с по-малко въздух, че и по-беден. Ако настиснеш педала на газта и оборотите отидат на 1200+, двигателят работи равномерно. Като отпуснеш педала, пак почва да тресе. Докато загрее. Отделно при стартиране лятото не се включват или само за кратко се вкл. подгревните свещи и запалването също може да не е оптимално. Горивата с добавки подпомагат по-равномерната работа, което е особено забележимо при ниските обороти след студен старт лятото. Ако си по-наблюдателен, ще забележиш, че сега през лятото двигателят пали добре, около 7-8 секунди работи равномерно, след което почва да притриса. Но като подадеш газ на място или като тръгнеш (вкараш повече въздух в горивната смес) всичко се оправя. Зимата, като пали на 1200 оборота, проблеми на място няма.
  8. Вместо добавка към горивото (не че пречи, но защо да е еднократно), предлагам, ако вече не зареждаш от там да започнеш да ползваш: (1) Shell V Power Diesel (учудваща разлика в работата на двигател веднага, бих я описал така - Още от студен старт двигателят работи все едно вече е загрял). Тази опция е по-скъпата от следващата, но ефектът е мигновен; (2) Горивото на Ромпетрол. То е на цената на повечето дизел-горива, но има няколко разлики - произход на нефта, преработваща рафинерия и най-вече - специфичната добавка Keropur на BASF. Поздрави
  9. СтоянБ

    Кора под двигател

    Мога да потвърдя - преди години купих от тях кората под левия калник - от Бургас до София вече имаше дупка колкото юмрук, изглежда от камъче, отхвръкнало от колелото по време на движение.
  10. Ясно разбрах какво иска авторът на темата и какво не иска. Все пак ще си позволя да споделя - преди повече от година на лансера сложих китайска мултимедия, която беше монтирана от сервиз, закачиха и камера за обратно виждане. Има три свободни УСБ входа, на единия работи флашка за интернет, на другия сложих TPMS с вентили на гумите, третият е свободен. А отскоро дори намерих и инсталирах приложение от гугъл плей, което замества стоковото радио на мултимедията - платено е срещу малко пари, но е зрелищно. Не мога да съм по-доволен. Готов съм да демонстрирам.
  11. Поздравления за усърдието и майсторлъка! За съжаление, много неща у нас са така - едно ти казват, кълнат се, но на практика е друго и трябва да проверяваш и гониш до край. И майсторите масово са така - или не си разбират от работата до край, или ги мързи или още сто неща във вреда. В раздела за лансър имам написана тема как след няколко години мъка аз сам хванах какво причинява неравномерен ход на дизеловия ми двигател лятото. А в колко сервиза ходих, не е истина. То не бяха съмнения за дюзи, за компресия, за зацепване на ремъка, за какво ли не... И никой да не знае, да не е чувал, да не е чел, че това може да е от дебитомера и се тества елементарно като се изкл. от буксата. Работа за 120 лв. част и 10 минути направи си сам. А отне години на не-знам-си-колко сервиза и нищо от тях. Успех!
  12. Сега се сещам, че миналата неделя в София аз пък видях в задницата някакъв модел уж на мицубиши, но пишеше Outlendar - с две все едно нарочно разменени букви... Това пък какво ще да е било, някаква стара кола беше...
  13. Аз ще се пробвам за два през уикенда по съседски.
  14. Моя го правиха на два пъти в София. В показаната тема по-горе имам публикувани мнения по въпроса. Мога да помогна със съвет за ремонт в София.
×
×
  • Създаване...